eitaa logo
هجرت
10.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
397 ویدیو
5.5هزار فایل
کاربری مدیر هجرت و مدیر کانال @tarh_hejrat1
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ شبهه ⁉️ آیا با عدالت خداوند سازگار است که ناقه صالح را یک نفر از بین ببرد ولی خداوند تمام قوم ثمود را عذاب کند؟ 🔰 پاسخ 🔹 با مرور داستان حضرت صالح(علیه‌السلام) و قوم ثمود مشخص می‌شود که تمام قوم بت پرست بوده و حجت بر آن‌ها تمام شده بود، به همین خاطر خداوند تمام آن‌ها را عذاب می‌کند. 🔸 آیات قرآن تمام قوم ثمود را فاسد و مستحق عذاب می‌داند. خداوند پیامبران گوناگونی را برای آن‌ها فرستاد ولی تمام آن‌ها را تکذیب کردند. قرآن در این باره می‌فرماید: «قوم ثمود پیامبران را تکذیب کردند.»[شعراء/۱۴۱] 🔹 وقتی حضرت صالح از آنان خواست خداوند یکتا را بپرستند و دست از پرستش بت‌ها بردارند، نه یک فرد یا گروه خاص بلکه تمام آن‌ها جواب دادند:‌ «آیا تو ما را از پرستش آنچه پدران‌مان پرستش می‌کردند نهی می‌کنی؟!»[هود/۲] بنابراین به جز گروه اندکی که به حضرت صالح ایمان آوردند بقیه قوم ثمود مشرک بودند و پیامبران الهی را تکذیب کردند. 🔸 گرچه یک نفر به نمایندگی از همه این کار را انجام داد، اما کشتن ناقه تصمیم همه قوم بود و تمام قوم ثمود در آن دخالت داشتند. به همین خاطر قرآن کشتن ناقه را به تمام قوم ثمود نسبت می‌دهد:‌ «پس ناقه را کشتند و از امر پروردگارشان سرپیچی نمودند.»[اعراف/۷۷] 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/172017 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org 🌐@hejrat_ir
💠 زندگی گوارا ✨ در هر زندگی‌ای ممکنه مشکلاتی باشه، بد اخلاقی‌هایی باشه... ◀️ ممکنه قدر تو رو ندونن... ◀️ حتّی ممکنه خانواده در حق تو بدی‌هایی کنند! 🔹اگر خطایی انجام دادند و قدر تو را ندانستند؛ تو بدی اون‌ها رو، با بدی جواب نده. 🔻 خوش‌اخلاق باش و با آن‌ها مهربانی کن. ✅ مطمئن باش این‌طوری، زندگیِ آرام‌تری خواهی داشت... 🔺 زندگیت قشنگ‌تر خواهد شد. ♻️ امام‌على (علیه‌السّلام) می‌فرمایند: «مَنْ حَسُنَتْ خَليقَتُهُ، طابَتْ عِشْرَتُهُ.» ✍️ هر‌كس خوش‌اخلاق باشد، زندگى‌اش پاكيزه و گوارا مى‌‏گردد. 📚غررالحکم، ح 599. 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/201325 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org 🌐@hejrat_ir
💢 دو کفۀ ترازو 💠 قالَ الکَاظِمُ (عَلَیهِ‌السَّلَامُ): «مَثَلُ الْمُؤْمِنِ مَثَلُ كِفَّتَيِ الْمِيزَانِ، كُلَّمَا زِيدَ فِي إِيمَانِهِ زِيدَ فِي بَلاَئِهِ، لِيَلْقَى اللَّهَ (عَزَّ‌وَ‌جَلَّ) وَ لاَ خَطِيئَةَ لَهُ.» ✍️ امام کاظم (علیه‌السّلام): «مؤمن همانند دو کفۀ ترازوست؛ هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز اضافه می‌گردد تا خداوند را بدون هيچ گناهى ديدار نماید.» 🔷 گاهی انسان که به زندگی خود و دیگران توجه می‌کند، مشکلات فراوانی را مشاهده می‌کند که ممکن است دلسرد و افسرده شود اما توجه به این روایت نورانی که وجود بلا و مصیبت بی‌حکمت نیست و با آمرزش گناهان و ایمان انسان ارتباط مستقیم دارد، انسان را دلگرم می‌کند. 🔶 حتی مرفّه‌ترین انسان‌ها نیز مشکلات فراوانی دارند، اما کیفیت مشکلات انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است. 🔆 برای پی بردن به حقیقت این حدیث شریف و ارتباط ایمان و بلا، کافی است که انسان به زندگی ام‌المصائب، حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) دقت کند که ایشان با وجود بزرگترین بلاها، نماز شبشان ترک نشد و فرمودند: چیزی جز زیبایی چیزی ندیدم. ▪️ شهادت امام موسی‌کاظم (علیه‌السّلام) بر شیعیان و محبین آن حضرت تسلیت‌باد 🏴 📚 امالی (شیخ طوسی)، ج 1، ص 631. 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/201454 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org 🌐@hejrat_ir
⭕️ سوال ⁉️ آیا طبق روایات شیعه قرآن دچار تحریف شده است؟ 🔹 به گفته شیخ صدوق، اعتقاد شیعه از ابتدا تا الان بر عدم تحریف قرآن بوده است. 🔸 با این وجود محتوای برخی روایات توهم تحریف را در ذهن ایجاد می‌کند. 🔹 این روایات را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که هر کدام در مقام بیان نکته‌ای غیر از ظاهر آیات هستند: 1️⃣ گاهی روایات در مقام بیان تاویل آیات هستند. یعنی علاوه بر معنای ظاهری آیه. یک معنایی دارد که معصوم متوجه آن است. 2️⃣ گاهی در مقام بیان معنای باطنی آیه می‌باشد؛ زیرا قرآن بطن های زیادی دارد که از ظاهر آیات فهمیده نمی‌شود. 3️⃣ گاهی نیز برای بیان مصداق های آیه، ائمه(علیهم‌السلام) معنای دیگری از آیات قرآن را بیان می‌کنند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/201204 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org 🌐@hejrat_ir
👌به فضل الهی: نشست تخصصی "قلب و عروق" روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در شهر مبارک قم برگزار می گردد. این بسته فقهی یکی از نظریات ۵۰ گانه مطرح در "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" است. ❓چرا با وجود تبیین و اجرای پروتکل های وزارت بهداشت و درمان؛ بیماری های مرتبط با "قلب و عروق" در حال افزایش است و راه مواجهه با گسترش "بیماری های قلبی و عروقی" چیست؟ 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/3907 @olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ شبهه ⁉️ آیا امام علی(علیه‌السلام) در دوران حکومت خود به منطقه سیستان حمله کرده و بسیاری از مردم بی‌گناه را به قتل رسانده است؟ 🔰 جواب 🔹 تاریخ فتح سیستان تصرف کامل منطقه سیستان در زمان خلیفه سوم اتفاق می‌افتاد. این تصرف بدون جنگ و با صلح مردم سیستان با سپاه اسلام به سرانجام می‌رسد. 🔸 اعتراض مردم سیستان مردم سیستان بعد از دو سال از فتح مسلمانان، به خاطر نارضایتی از حاکم، او را از شهر اخراج می‌کنند. خلیفه با فرستادن سپاهی بار دیگر حکومت محلی سیستان را مجبور به صلح می‌کند. 🔹 شورش حسکة بن عتاب پس از جنگ جمل «حسکة بن عتاب» همراه سپاهی از راهزنان عرب بر امیرالمومنین علیه السلام شوریده و به سمت سیستان فرار می‌کنند. حضرت امیر سلام الله علیه «ربعی بن کأس» را مامور کنترل اوضاع سیستان کرده و او با قتل حسکة توانست آرامش را دوباره به منطقه بازگرداند. 🔸 بنابراین شورش منطقه سیستان در زمان امیرالمومنین علیه السلام توسط برخی راهزنان عرب بوده است و ربطی به مردم ایران ندارد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/201141 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org 🌐@hejrat_ir
💢 تلاش برای بردبار شدن 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 إنْ لَمْ تَكُنْ حَلِيماً فَتَحَلَّمْ، فَإِنَّهُ قَلَّ مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ إِلَّا أَوْشَكَ أَنْ يَكُونَ مِنْهُمْ. 🔹 اگر بردبار نيستى خود را به بردبارى وادار (و همانند حليمان عمل كن) زيرا كمتر شده است كسى خود را شبيه قومى كند و سرانجام از آنان نشود. 📚 حکمت 207 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/201500 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org 🌐@hejrat_ir
📆 تقویم روز 📌 چهارشنبه ☀️ ۴ اسفند ۱۴۰۰ 🌙 ۲۱ رجب ۱۴۴۳ قمری 🎄 23 فوریه 2022 میلادی 📆 روزشمار: ▪️4 روز تا شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ▪️5 روز تا وفات حضرت ابوطالب علیه السلام ▪️6 روز تا مبعث حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org 🌐@hejrat_ir