هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 #گزارش_تصویری | تصاویری از دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۴/۲۱
💻 تصاویر به مرور تکمیل میشود، در👇
khl.ink/f/53328
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 امروز سطح فکر و آگاهی جوان و نوجوان ما افزایش پیدا کرده اما در تکثر رسانهای، صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی در انزوا قرار گرفته است
✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
امروز سطح آگاهی عمومی جوان و غیرجوان با گذشته قابل مقایسه نیست. بنده همهی عمرم تقریباً، عمر تبلیغیام شصت سال، بیشتر با جوانها گذشته. آن روز هم فکر بچهها خوب بود، جوانها خوشفکر بودند، اما با امروز قابل مقایسه نبود. سطح فکر بالا رفته.
✏️ علاوه بر اینکه سطح فکر جوان ما، نوجوان ما، مخاطب ما بالا رفته یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانهای که وجود دارد این تکثر رسانهای در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است. پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچههایشان یاد میدادند. در این غوغای تکثر رسانهای این صدا ضعیف شده. ۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغین:
🔰پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید / در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید
✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست.
این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد
در تبلیغ موضع تهاجم لازم است.
این لازمهاش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبههای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیتزن توی فلان شبکهی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که اینجور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنهای داشته باشد. ۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 با تشکیل نظام اسلامی، دشمنیها با اسلام شدّت پیدا کرده است / تبلیغ در دوره پسا اینترنت و هوش مصنوعی اهمیت مضاعف دارد
✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
اولویت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها این جور بوده، اما در دورهی ما بالخصوص مضاعف است این اهمیت. برای اینکه ما در دورهی ما یک اتفاقی افتاده است که در طول هزار سال بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتفاقی نیفتاده بود، و آن حاکمیت اسلام بود. تشکیل سازمان سیاسی مدیریت کشور در شکل محتوای اسلامی این سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند.
پس تبلیغ در دورهی ما اهمیت مضاعف پیدا میکند. هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایهی قوام نظام مردماند، ایمان مردم است. اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود.
✏️ ثانیاً از این جهت که دوره دورهی تطور علمی است انواع و اقسام شیوههای پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و تا پسا اینترنت، این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها.
خب با یک چنین شرایطی با یک چنین وضعیتی که دست دشمن شمشیرهای آختهی برّان خونریزی وجود دارد، ما چه کار میخواهیم بکنیم، تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند.۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 تبیینِ رهبر انقلاب از صفآرایی دو جبهه نظام اسلامی و لیبرال دمکراسی غرب در صحنهی جنگ تبلیغاتی:
🔰 مبارزه امروز ما تمدنی و جهانی است
🛎 امروز خوشبختانه آسیبپذیری غرب از همیشه بیشتر است
✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
امروز تقابل بین دو جبهه است. این دو جبهه را بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیدهای که در مواجههی با ما قد علم کرده این خودش مستقل است یا وابستهی به آن جبههی مقابل است.
این دو جبهه کدامند؟ یک جبهه، جبههی نظام اسلامی است.
یک جبهه، یک جبههی دروغگویی است که خودش را لیبرال دموکراسی نامگذاری کرده. در حالی که نه لیبرال است نه دموکرات.
اگر شما لیبرال هستید چرا استعمار کردید. استعمار سنتی قدیم و استعمار جدید و استعمار فراجدید، فرانو. شما چطور لیبرالی هستید، چطور آزادیخواهی هستید، چطور آزاداندیشی هستید که یک ملت چند میلیونی مثل هند را مثلاً سالهای متمادی بیش از صد سال استعمار میکنید در تصرف خودتان نگه میدارید. همهی داراییهایش را از آن میکشید بیرون تبدیلش میکنید به یک ملت فقیر.
شما لیبرالید، این لیبرالیسم است؟
یا فرانسویها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند. شاید دهها هزار کشته در طول چند سال.
دموکرات هم نیستند دروغ میگویند. برای خاطر اینکه حکومتهایی را تحمیل میکنند در یک جاهایی. طرفدار دموکراسی نیستند با دموکراسیای که در خدمت آنها نباشد صددرصد مخالفند.
✏️ خوی آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده همان خوی آن روز است.
امروز هم اینها حاضرند یک ملّتی مثل ملّت بیچارهی بیپناه اوکراین را بیندازند جلو برای اینکه جیب کمپانیهای اسلحهسازی آمریکا پر بشود. او بجنگند، او کشته بشود برای اینکه سلاح فروش برود. جیب کمپانیهای سلاح پر بشود.
✏️ یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همهدارد میدزد. اینها همانهایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملتهای گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند.
✏️ مبارزه، مبارزهی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم.
البته امروز خوشبختانه آسیبپذیری غرب از همیشه بیشتر است. ۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 #خبر | دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۴/۲۱
✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فضلا، طلاب و مبلغین حوزههای علمیه، تبلیغ دین و اهداف دینی را مهمترین وظیفه حوزهها خواندند و با اشاره به لوازم تبلیغ موثر و بهروز یعنی «شناخت مخاطب، شناخت آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی برای داشتن موضع تهاجمی و برخورداری از روحیه جهادی» تاکید کردند: نسل نوجوان و جوان در مقام صاحبان و سازندگان آینده کشور، باید مرکز توجه تبلیغات خلاقانه و متکی بر شیوهها و ابزارهای نوین باشد.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار که در آستانه ماه محرم انجام شد، نیاز کشور به فعالیتهای تبلیغاتی متکی بر تحقیق را بسیار بیشتر از فعالیتهای کنونی دانست و با استناد به آیات متعدد قرآن مجید درباره تبلیغ و ابعاد و ظرایف آن، گفتند: دین خدا در سطح تودههای مردم جز با تبلیغ صحیح تحقق نمییابد...
🔍 از اینجا بخوانید👇
khl.ink/f/53327
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در دیدار طلاب و مبلغین حوزههای علمیه با رهبر انقلاب چه گذشت.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 ویژه
🔍 #خط_دیدار | بسته تصویری مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
📣 نشریه شبهات شماره سیزدهم منتشر شد
🔸شبههشناسی، گفتمانسازی و پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی
🔹 شماره 13- تیرماه 1402- ویژۀ پویش مطالعاتی دانشجویان و طلاب جوان
📝فهرست مطالب
1️⃣ مرا با خودنمایی اشتباه نگیرید!
2️⃣ذبح اسماعیل و خردستیزی؟
3️⃣شما را چه به سیاست؟
4️⃣چگونگی کنشگری موثر در فضای مجازی
5️⃣آیا آفرید تا بسوزند؟
6️⃣بر و زیارت، زنده شو!
7️⃣حکایت رفراندوم ها در غرب
8️⃣مولی، دوست یا امام؟
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
🖇 برای دانلود فایل پی دی اف و فایل تابلویی روی لینک زیر کلیک کنید:
https://shobahat.pasokh.org
کانال ایتایی:
➡️ @shobahat_mag
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @spasokh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 اشاره امروز رهبر انقلاب به اهمیت «تبلیغ» در دوران #هوش_مصنوعی
👈 اهمیت «تبلیغ» در دوران پسااینترنت و هوش مصنوعی مضاعف است
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 پنج کلید تبلیغ
🔍 مرور نکات کاربردی رهبر انقلاب درباره بایستههای تبلیغ حوزههای علمیه
📥 نسخه قابل چاپ👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!
↙️اینقدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود.
💠اولویت امر تبلیغ در حوزههای علمیه
🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین
❎امروز نگاه رایج در حوزههای علمیّه این است که تبلیغ در مرتبهی دوّم قرار دارد.
✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبهی اوّل است.
☝️چرا این را میگوییم؟
⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟
📍هدف نهایی:
♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد
📍هدفهای میانی و ابتدائی:
🔹اقامهی قسط
🔸تشکیل نظام اسلامی
🔹اقامه و اشاعه معروف
🔸ازاله منکر
🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح
⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود.
👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند
♦️شما [علما] هم که ورثهی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفهی شما عبارت است از تبلیغ
🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید.
🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته
✅در حوزههای علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت
🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی
💎اولویّت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها اینجور بوده امّا در دورهی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دورهی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند
📍تبلیغ در دورهی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت:
↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود.
↙️امروز، هم سختافزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرمافزارها.
🚨اگر امروز حوزهی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفهی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضهای میشویم که جبرانش بهآسانی ممکن نیست و دچار استحالهی فرهنگی میشویم.
💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ:
1️⃣ شناخت مخاطب
🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحلهی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم.
⚠️در این آشفتهبازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانهای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است.
📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است.
☝️این مخاطب را بشناسید.
2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل
✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛
🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمهاش شناخت صحنه است.
⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آنوقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید.
3️⃣داشتن روحیه جهادی
❎اگر روحیهی جهادی نباشد:
📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند
📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند.
👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است.
❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمینشده است.
4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان
✔️در بخشهای مختلف باید مواجههی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود
👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛
♦️فردای کشور مال اینها است،
☑️ایمانشان باید محکم باشد
☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد
📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبهها:
❇️مسجد
❇️هیئت
❇️موعظه
💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی
📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازهی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی.
📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجهی اوّل، حوزهی علمیّهی قم است.
⭕️تشکیل کانونی با مأموریّتِ:
1️⃣تهیّهی موادّ تبلیغیِ بهروز
2️⃣تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغی
3️⃣تربیت مبلّغ
🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ پیام آیتالله اعرافی محضر رهبر معظم انقلاب
🔹 پس از دیدار جمعی از حوزویان با رهبر معظم انقلاب که در آن نکات و فرمایشاتی نسبت به مسئله تبلیغ بیان کردند، آیت الله اعرافی مدیر حوزههای علمیه در پیامی از توصیهها و رهنمودهای ایشان قدردانی و بر تلاش برای عملیاتی کردن آنها تاکید کرد.
🔻متن پیام مدیر حوزههای علمیه به این شرح است:
◻️ بسمالله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنهای
مقام معظم رهبری مدظلهالعالی
باتقدیم سلام و احترام
خداوند مهربان را بر همه نعمتهای الهی و نعمت حضور در عصر انقلاب اسلامی و امام خمینی ره و بهرهمندی از فیوضات حضرتعالی و بویژه سخنان راهگشای اخیر، در دیدار جمعی از علما، حوزویان، روحانیون و مبلغان شاکریم.
ازسوی همه حوزویان، روحانیت، جامعه عظیم طلاب، اساتید، مبلغان، پژوهشگران، مدیران حوزههای علمیه اعم از برادران و خواهران، ایرانی و غیرایرانی و از سوی همه نهادهای حوزوی و تبلیغی در قم، سراسر کشور و دنیا، صمیمانهترین درودها و سپاسها را، بخاطر بذل عنایات و الطاف و اجازه تشرف به محضر شریف و ارائه رهنمودهای ارزنده و راهگشا، تقدیم آن رهبر فرزانه مینمایم.
اطمینان میدهم که با عنایات الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه برای تحقق اهداف والای اسلام عزیز و انقلاب اسلامی، رهنمودهای راهبردی حضرت عالی و توصیه های مراجع عظام درحد اکثر توان و امکان، تلاش خودرا بکار گرفته، در محورهای مورد تأکید در حوزه تبلیغ، که غایت قصوا و هدف نهایی حوزههای علمیه است، برنامهریزی و اقدام بعمل آید.
بیگمان، محور تبلیغ و تبیین هوشمندانهی ارزشها و معارف اسلامی و انقلابی، با شاخصهای مطرح شده در اندیشه و سخنان حضرتعالی، بیش از گذشته، در محورهای تحولی، مورد توجه ویژهی حوزه و نهادهای حوزوی قرار خواهد گرفت و فراتر از همهی برنامهها، فعالیتها، اقدامات و دستاوردهای فعلی، در برنامهها مطمح نظر واقع شده، طراحی و پیگیری خواهد شد.
سایه مبارک مستدام باد
علی رضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه
۲۲ تیرماه ۱۴۰۲
روز مباهله ۱۴۴۴
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تبلیغ تهاجمی
📽 مجموعه تصویری #جهت؛ شماره ۱
✏️ نکتهای که رهبر انقلاب درباره جهتگیری غیرانفعالی در حوزه تبلیغ به مبلغین توصیه کردند
🔃 بسته تصویری جهت؛ مرور تصویری دیدارها و بُرشی کوتاه از مهمترین توصیههای رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دست اول
دغدغه رهبری پیرامون موضوع مهم #تبلیغ و شنیدید ؟؟ الان سال ۱۴۰۲ست
بدون حاشیه و حرف اضافی حرفهای جالب و دقیق رهبری تو سال ۱۳۷۰ و بخونیم
یعنی ۳۲سال پیش هم رهبری به موضوع مهم تبلیغ پرداختند
همون موقع هم تبلیغ اولویت اول میدونستد
با دقت مرور کنیم👇👇👇
❇️هرکس از دوستان ما برای معالجه یا کار دیگر به خارج رفت، آمد گفت به فلان کشور مبلّغ بفرستید؛ اما من به آنها میگویم آن نیازی را که شما احساس کردهاید، من پیش از شما از آن خبر داشتم؛ اما کسی را نداریم؛ شما آدمی را معرفی کنید تا من بفرستم؛ میگویند نداریم! از کشورهای مختلف میآیند و از ما #مبلّغ میخواهند؛ اما نداریم! از داخل شهرهای ایران میآیند و از ما مبلّغ و امام جمعه میخواهند؛ اما نداریم؛ خیلی #عجیب است! بنده به مسائل امامت جمعه اشراف پیدا کردهام. من دایماً گزارش آقایان دبیرخانهی ائمهی جمعه و جناب آقای رسولی را - که رئیس دبیرخانه هستند - میبینم و خبرها را میخوانم. جاهایی هست که گاهی شش ماه یا یک سال بدون امام جمعه میماند؛ این در حالی است که ما حوزهی به این عظمت را داریم! مگر ما گفتیم به جنگلهای آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ حالا شما هرچه میخواهید بگویید، بگویید؛ من واللَّه این را الهی نمیدانم!
چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید؛ حوزه را طوری راه بیندازید که بعداً هزار نفر مثل خودتان را بهوجود بیاورید.
تبلیغ که اولیترین کار ماست، حوزهی علمیهی قم این کار را نمیکند! با زحمت و تلاش زیاد، در فصل تابستان و یا به مناسبتی، آقایان عدهیی را برای #تبلیغ میفرستند؛ بنده هم پشتیبانی و کمک میکنم و بر این معنا اصرار میورزم. ما در این دو، سه ساله، از سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات خواهش کردیم، عدهیی را فرستادند؛ ولی این کافی نیست. جاهایی هست که اصلاً روحانی پایش به آنجا نمیرسد! در سفر به استان بوشهر به منطقهیی رفتیم و وارد ده بزرگی شدیم؛ گفتیم روحانی و عالم شما کیست؟ گفتند ما روحانی نداریم! پرسیدیم چرا؟ گفتند نمیآیند بمانند! من از شما سؤال میکنم که چرا نمیروید بمانید؟ این واقعاً سؤال جدی است؛ چرا نمیروید بمانید؟ بروید در یک ده بمانید؛ چه اشکالی دارد؟ حوزه نمیتواند برای اینطور جاها #مبلّغ بفرستد
.۱۳۷۰/۱۱/۳۰
بیانات در دیدار جمعی از فضلای حوزهی علمیهی قم
❇️پ ن :
در این ۳۲سال به فرمایشات رهبر جامعه عمل کردیم ؟؟؟!!!
#سید_مرتضی_پورعلی
✍️آیت الله اعرافی با صدور پیامی تبیین کرد:
✳️ انجام ده اصل تبلیغی مورد تأکید رهبر انقلاب
◻️ تلاشی جهادی برای گسترش جهاد تبیین و روشنگری و فعالیتهای تبلیغی
🔻 تأکید اخیر رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظلهالعالی بر
تبلیغ پژوهش محور،
تبلیغ جهادی و انقلابی،
تبلیغ تهاجمی و فعال،
تبلیغ پیشگیرانه و آینده نگر،
تبلیغ مخاطب و بویژه جوان و نوجوان محور،
تبلیغ معطوف به درمان ریشههای فساد و استکبار،
تبلیغ جهانی و بینالمللی،
تبلیغ جامع شیوه های سنتی و نوین،
تبلیغ مبتنی بر دانش و فناوری های جدید و با بهرهگیری از فضای مجازی و شبکههای ماهوارهای و هوش مصنوعی،
تبلیغ مبتنی بر مهارتهای روزآمد و
در یک سخن تبلیغ جامع و متوازن،
وظیفه روحانیت ارجمند و حوزه های علمیه و نهادهای تبلیغی و فرهنگی و دینی را سنگین تر میکند و اهتمام و برنامه ریزی و تحرک میدانی وسیع تر میطلبد و همه باید تلاش خود را مضاعف سازیم.
◻️ انتظار میرود اساتید و محققان بزرگوار حوزهها نیز سنت تبلیغ روحانیت را استمرار و ارتقا بخشند.
◻️ از همه نهادها و مؤسسات و گروههای جهادی و تبلیغی و مدارس و مراکز و مدیریتهای حوزوی در ایران و جهان میخواهم با عزمی استوار و برنامهای نو و تلاشی جهادی برای گسترش جهاد تبیین و روشنگری و فعالیتهای تبلیغی برنامهریزی نمایند.
متن کامل پیام:
https://hawzahnews.com/xcmnj
@HawzahNews | حوزهنیوز
هدایت شده از اسدالله غفاری
اولویت حوزه ها تبلیغ است.( مقام معظم رهبری مدظله العالی)
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
از کلیه طلاب ، فضلا و روحانیون ، اساتید، متعلمان مراکز تخصصی، خطبا ، فرهیختگان و استعداد های برتر تبلیغی حوزه های علمیه جهت اعزام در دهه اول محرم الحرام 1402-1445 دعوت به عمل مي آورد.
شروع ثبت نام ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
شروع تبلیغ شب اول محرم۱۴۰۲/۰۴/۲۷
پایان تبلیغ شب سیزدهم محرم الحرام
تذکر : بر اساس توافق به عمل آمده اعزام از شهرستان های قم، تهران، اهواز،مشهد،
اصفهان و ایرانشهر توسط دفاترتبلیغات اسلامی مستقر در استان صورت می گیرد.
شرايط اعزام:
1- دارا بودن سطح 1 حوزوی؛
2- داشتن پرونده تبلیغی در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه؛
3- ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت در ایام تبلیغ؛
4- ثبت نام و اخذ حکم از طریق سامانه سماوات.
مزایا :
علاوه بر امکان ترویج و نشر معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام و بهره مندی از برکات معنوی و اجر اخروی
مزایای ذیل تعلق می گیرد.
1 - پرداخت حق الزحمه تبلیغی؛
2- برخورداری از امتیازات و سوابق تبلیغی.
جهت ثبت نام به آدرس هاي ذیل مراجعه فرماييد:
1- سامانه سماوات به نشانی: http://hejrat.ismc.ir
2- معاونت تبليغ و امور فرهنگی حوزه های علميه استانها.
مرکز مديريت حوزه های علميه
معاونت تبليغ و امور فرهنگي
https://eitaa.com/hejrat_ir
کانال مسجد تراز اسلام
https://eitaa.com/masjedteraz