🔹 اول قیامِ لله، بعد تفکر
قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی وَ فُرادی ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذابٍ شَدیدٍ
این آیه برای تفکر، یک «راهنمایی استراتژیک» است. میگوید اول قیام لله، بعد تفکر. چرا؟ چون تفکر وقتی برای قیام لِنفس باشد، نتیجهاش میشود سد سبیلالله. عمروعاص میشود. عمروعاص و معاویه فکر میکنند، اما «تقوموا لله» ندارند؛ بعضیها «قیام لله» دارند، اما فکر ندارند؛ بعضیها فکر دارند، ولی «قیام لله» ندارند؛ بعضیها هیچکدامش را ندارند.
🔸 #تفکر - صفحه ۲۵
@hekmat_books
تفکر05.jpg
حجم:
2.02M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
بسم الله الرحمن الرحیم
📣 اطلاعیه دعوت به همکاری
دفتر مرحوم آیت الله حائری شیرازی جهت تکمیل کادر تدوین کتب مرحوم استاد، نیاز به ویراستار متخصص و باتجربه دارد. آن دسته از عزیزانی که شرایط زیر را دارا می باشند، لطفاً به ادمین (@haeri1395) پیام بدهد. حتماً مختصری از سوابق و تجربیات کاری خود را نیز ذکر بفرمایید.
🔸 شرایط همکاری:
1️⃣ تحصیلات حوزوی
2️⃣ تجربۀ کافی در حیطۀ ویراستاری #متون_دینی
3️⃣ ساکن قم
@haerishirazi
شیطان گفت: من بهترم. اما ملائکه این را نگفتند و گفتند: اینها خونریزی و فساد میکنند و ما نمیکنیم.
گفت: بله، شما نمیکنید؛ چون تعلّق ندارید. انسان را من، متعلّق میآفرینم و بهخاطر تعلّقش گناه میکند؛ اما چون تعلّقش را بهخاطر من رها میکند، به من تعلّق پیدا میکند. وقتی عُلقههایش را قربانی میکند به من نزدیک میشود. تو عُلقه نداری که برای من قربانی کُنی: (لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّون)
🔸 #تفکر - صفحه ۱۳
@hekmat_books
تفکر ۰۵.jpg
حجم:
2.07M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
در قرآن جمله جالبی از قول «مؤمن آل فرعون» میگوید: «...أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ ٭ فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا...» (... من کار خود را به خدا واگذارم که خداوند نسبت به بندگانش بیناست؛ خداوند او را از نقشههای سوء آنها نگه داشت...)
از این چه میفهمید؟ از معنای اینکه «فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا...»، از اینکه خدا مؤمن آل فرعون را از سیئات و بدیهایی که درباره او اندیشیده بودند حفظ کرد، چه میفهمید؟ نمیگویید که خدا به یک تدبیر معجزهآسا مؤمن آل فرعون را از فرعونیان آزاد کرد و هیچکس نتوانست به او آسیبی برساند و خدا او را حفظ کرد، چون برای خدا قیام کرده بود؟ اما امام صادق (ع) میفرماید: «وَ اَللهِ لَقَدْ قَطَعُوهُ إِرْباً إِرْباً.»
به خدا قسم مؤمن آل فرعون را قطعه قطعه کردند! این فرهنگ قرآن است. سیئات این نبود که او را «تکه تکه» کنند؛ سیئات این بود که او را «منحرف» کنند. از دید قرآن سیئه این نیست که کسی ریزریز شود؛ سیئه آن است که پایش بلغزد؛ سیئه این است که کسی منحرف شود و خریدنی باشد. قرآن میخواهد بگوید که نه تهدید آنها بر وی اثر کرد و نه تطمیع آنها و خدا او را از تمام فشارها نجات داد، به طوری که تا آخرین لحظه سستی نشان نداد. اینها «...سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا...» بودند و خدا او را به این ترتیب حفظ کرد.
🔸 #مربیوتربیت - صفحه ۹۷
@hekmat_books
مربی و تربیت04.jpg
حجم:
2.12M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
📣✨ #تخفیف کتاب📚
🔥 پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ اسفند میتوانید کتابهای آیت الله حائری شیرازی را با ۲۵ درصد #تخفیف تهیه نمایید.
❗️عید مبارک 🎉
👨🏻💻آیدی سفارش 👇
@hekmat1398
📱شماره تماس 👇
۰۹۳۶۰۳۲۳۷۶۶
@hekmat_books
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔰برگزاری مسابقه حکمتهای مهدوی در بیان آیت الله حائری شیرازی
⏰ زمان مطالعه: 55 دقیقه
🔺این مسابقه، با محوریت «حکمتهای مهدوی» که برگرفته از بیانات آیت الله حائری شیرازی است برگزار میگردد.
📚 جهت شرکت در این مسابقه، فایل pdf مسابقه را از لینک زیر دریافت نموده و پاسخنامه دیجیتال را تکمیل نمایید:
حکمتهای مهدوی
پاسخنامه دیجیتال
🗓 مهلت شرکت در مسابقه: تا پایان 13 فروردین1401
⭐️ قرعه کشی : 14 فروردین 1401
🔸جوایز: 14 دوره از کتب آیت الله حائری شیرازی شامل: دوره 4 جلدی تمثیلات، تعلق، تفکر، مربی و تربیت، تربیت دینی کودک، آیینه تمام نما
💠دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
حکمتهای مهدوی.pdf
حجم:
898.4K
🔰 فایل pdf حکمتهای مهدوی در بیان آیت الله حائری شیرازی
جهت شرکت در مسابقه پاسخنامه دیجیتال را تکمیل نمایید
پاسخنامه دیجیتال
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸نوروز، فقرا و اغنیا🔸
خداوند فرشتگان را آفریده بود. همه را در رزق و روزی مشابه و در میان آنها حاجتی نبود و حاجتی نداشتند. نه نیازی بود و نه آزی ، جز پاکی، درستکاری، عبادت، تقدیس و تسبیح هیچ نبود.
خداوند موجودی آفرید که به کدّ یمین (دسترنج و زحمت دستش) و عرق جبین، نان خورد. در زمینی او را آورد که قانون آن «بکُش تا کشته نشوی» است. گناهی نیست که در آن نشود و ظلم و ستمی نیست که روا نگردد. ریشۀ همه بدبختیها در کمبودهاست و از طرف دیگر ریشۀ همه خوشبختیها هم در همین کمبودهاست.
فرشتگان کمبود ندارند. نه به «گناه» انسان آلوده میشوند و نه از «موقعیت ممتاز» انسان برخوردار میگردند.
پس هر چه هست در این تفاوت فقرا و اغنیاست. اگر اغنیا در حد وسع خود فقرائی را پوشش دهند، از فرشتگان برتر شدهاند و اگر سختی ورزند، از جانوران کمتر شوند.
عید نوروز به دلیل تعطیلاتی که دارد و به دلیل زمان تولد سال جدید و حیات جدید موقعیت استثنائی دارد و مردم عادت به نو شدن کردهاند.
دختر پسر خردسال و بزرگسالی که پدران تهی دستی دارند، وقتی لباس و کفش هم نوعان خود را میبینند و با وضع خود مقایسه میکنند مثل شمع ذوب می شوند. مثل مارِ گزیده به خود می پیچند. از حسرت، بریان میشوند و از غصه دق میکنند که: «مگر ما آدم نیستیم، مگر ما چه گناهی کردهایم» مگر نو شدن لباس و کفش یک کودک چقدر خرج دارد که به زحمت آن نیارزد.
انسانی که دلی اینچنینی را با هدیهای از لباس و کفش نو شاد میکند، گویی اسیری را از زنجیر آزاد کرده، گویی مردهای را زنده کرده، گوئی مارگزیدهای را شفا داده. این کار تسبیح خداوند است.
@haerishirazi