eitaa logo
حکمت ناب | پخش آثار آیت الله حائری شیرازی - پشتیبان
3.1هزار دنبال‌کننده
89 عکس
5 ویدیو
29 فایل
کانال اختصاصی پخش آثار حکیم متفکر، حضرت آیه الله حائری شیرازی سفارش آثار: @hekmat1398 شماره تماس: ۰۹۳۶۰۳۲۳۷۶۶
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ کتاب 📣 به مناسبت سالگرد رحلت آیت الله حائری شیرازی آثار چاپ شده ایشان از "شنبه" ۲۷ آذرماه تا "دوشنبه" ۲۹ آذرماه با ۲۰ درصد عرضه می‌شود. ✅سفارش خرید👈 @hekmat1398 📱شماره تماس 👈 ۰۹۳۶۰۳۲۳۷۶۶ @hekmat_books
🔸سالهاست که از محضر پر فیض این حکیم متفکر بهره ها برده ایم. امروز، است که در بستر خاک آرام گرفته اند. به رسم قدرشناسی از این معلم حکیم و پرمهر و ، نثار روح مطهرشان و همۀ مؤمنین و مؤمنات، صلوات هدیه کنیم. عزیزانی که مایل به مشارکت در این ختم صلوات هستند، وارد لینک زیر شده و تعداد صلوات اهدایی خود را ثبت بفرمایید: https://EitaaBot.ir/poll/d68bzv @haerishirazi
✅ در پاسخ به سوال تعدادی از مخاطب‌های محترم کانال در رابطه با روند انتشار آثار چاپ نشده مرحوم آیت الله حائری شیرازی، عنوان کتاب‌هایی که در حال حاضر کار تدوین آن‌ها شروع شده است در فهرست زیر به اطلاع می‌رسد. 🔸 برخی از این کتاب ها در مراحل پایانی تدوین هستند و برخی نیز در مراحل ابتدایی: ۱- راه رشد (کتابی مبسوط و در چند مجلد پیرامون مبانی و روش‌های تربیتی از دیدگاه مرحوم استاد) ۲- ولایت فقیه (کتابی مبسوط و در چند مجلد پیرامون مقوله ولایت فقیه) ۳- امر به معروف و نهی از منکر ۴- رسم زندگی (پیرامون مباحث خانواده و همسرداری) ۵- امام زمان و مسئلۀ ظهور ۶- تفسیر سوره مبارکه یوسف ۷- درس سحر (شرح ابیات حافظ) ۸- حکمت هنر (در باب مبانی هنر دینی و مسائل پیرامون هنر و ادبیات، موسیقی و ...) ۹- اخلاق در رسانه ۱۰- زن در اسلام ۱۱- عصر ما (تحلیل‌هایی کلان نگر پیرامون عصر حاضر، تمدن غرب، اسلام و مدرنیته و ...) 🔆 برای تدوین هرچه سریع‌تر و با کیفیت‌تر کتاب‌ها، به همه عزیزان احتیاج مبرم داریم. @hekmat_books
🔹 اداره جامعه صرفاً براساس نظارت بیرونی، به بن‌بست می‌رسد. تفاوت مهم در لشکر امام حسین (ع) و ابن سعد این است: لشکریان ابن سعد اگر بخواهند برگردند، تیربارانشان می‌کنند که چرا در رفتید؟ ولی امام، شب هنگام به لشکریانش می‌گوید: چرا نرفتید؟ اساس انقلاب این است که رشد و فهم و درک عمومی پشتوانه حرکت باشد. انقلابی که بر آرزوی اصیل انسان‌ها پایه‌گذاری شده، مستدام است. انقلابی که ریشه در آرزوهای اصیل و عقل و قلب انسان دارد، نه در هوا و هوس انسان، این انقلاب پیروز می‌شود؛ چون منبع این انقلاب، خودش در حال تراوش است و به بن‌بست کشیده نمی‌شود؛ اما اگر آمدید مردم را با فشار به کاری واداشتید، بعد این مأموران بالای سر آن‌ها را چگونه نظارت می‌کنید؟ مأمور بالای سر آن‌ها را از کجا می‌آورید؟ پیوسته باید ناظر و فوق ناظر داشته باشید. مثل سازمان‌های اطلاعات و ضد اطلاعات و سازمان مافوق آن‌ها. همین‌جوری بیایید بالا به بن بست کشیده می‌شود. وقتی نتوانستید اداره‌اش کنید، متلاشی می‌شود. در برخورد دو جامعه و برخورد دو راه حل، چه در اقتصاد و چه در جامعه‌شناسی و چه در مسائل تربیتی، آن راه حلی به نتیجه می‌رسد که به نیروی درون انسان‌ها برگردد؛ به احساس‌هایی که از عمق وجود انسان‌ها برخاسته است. آن حرکت‌ها یا تربیت‌ها یا مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی که از خارج مدد گرفته باشد، به بن‌بست کشیده می‌شود. 🔸 - صفحه ۱۳۸ @hekmat_books
✅ خلاصه‌ای از نظریه آیت الله حائری شیرازی پیرامون روش تخلص از ربا و تورم در اقتصاد ایران در دو جزوه ذیل منتشر شده است. در جزوه اول (پول رایج جهانی و احیای پول اسلام) به ایرادات ساختاری پول رایج می‌پردازند و در جزوه دوم (در اسلام پول نباید کار بکند) راهکار پیشنهادی خودشان را ارائه می‌دهند. @hekmat_books
پول رایج جهانی و احیای پول اسلام.pdf
858.5K
در این جزوه آیت الله حائری شیرازی به ایرادات ساختاری پول رایج می‌پردازند. @hekmat_books
در اسلام پول نباید کار بکند.pdf
834.7K
در این جزوه آیت الله حائری شیرازی راهکار پیشنهادی خودشان در رابطه با اصلاح ساختار پول رایج را ارائه می‌دهند. @hekmat_books
🔹 اول قیامِ لله، بعد تفکر قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی وَ فُرادی ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذابٍ شَدیدٍ این آیه برای تفکر، یک «راهنمایی استراتژیک» است. می‌گوید اول قیام لله، بعد تفکر. چرا؟ چون تفکر وقتی برای قیام لِنفس باشد، نتیجه‌اش می‌شود سد سبیل‌الله. عمروعاص می‌شود. عمروعاص و معاویه فکر می‌کنند، اما «تقوموا لله» ندارند؛ بعضی‌ها «قیام لله» دارند، اما فکر ندارند؛ بعضی‌ها فکر دارند، ولی «قیام لله» ندارند؛ بعضی‌ها هیچ‌کدامش را ندارند. 🔸 - صفحه ۲۵ @hekmat_books
تفکر05.jpg
2.02M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @hekmat_books
بسم الله الرحمن الرحیم 📣 اطلاعیه دعوت به همکاری دفتر مرحوم آیت الله حائری شیرازی جهت تکمیل کادر تدوین کتب مرحوم استاد، نیاز به ویراستار متخصص و باتجربه دارد. آن دسته از عزیزانی که شرایط زیر را دارا می باشند، لطفاً به ادمین (@haeri1395) پیام بدهد. حتماً مختصری از سوابق و تجربیات کاری خود را نیز ذکر بفرمایید. 🔸 شرایط همکاری: 1️⃣ تحصیلات حوزوی 2️⃣ تجربۀ کافی در حیطۀ ویراستاری 3️⃣ ساکن قم @haerishirazi
شیطان گفت: من بهترم. اما ملائکه این را نگفتند و گفتند: این‌ها خون‌ریزی و فساد می‌کنند و ما نمی‌کنیم. گفت: بله، شما نمی‌کنید؛ چون تعلّق ندارید. انسان را من، متعلّق می‌آفرینم و به‌خاطر تعلّقش گناه می‌کند؛ اما چون تعلّقش را به‌خاطر من رها می‌کند، به من تعلّق پیدا می‌کند. وقتی عُلقه‌هایش را قربانی می‌کند به من نزدیک می‌شود. تو عُلقه نداری که برای من قربانی کُنی: (لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّون) 🔸 - صفحه ۱۳ @hekmat_books
تفکر ۰۵.jpg
2.07M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @hekmat_books
در قرآن جمله جالبی از قول «مؤمن آل فرعون» می­‌گوید: «...أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ ٭ فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا...» (... من کار خود را به خدا واگذارم که خداوند نسبت به بندگانش بیناست؛ خداوند او را از نقشه‌های سوء آن­ها نگه داشت...) از این چه می­‌فهمید؟ از معنای اینکه «فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا...»، از اینکه خدا مؤمن آل فرعون را از سیئات و بدی­‌هایی که درباره او اندیشیده بودند حفظ کرد، چه می­‌فهمید؟ نمی­‌گویید که خدا به یک تدبیر معجزه‌آسا مؤمن آل فرعون را از فرعونیان آزاد کرد و هیچ­‌کس نتوانست به او آسیبی برساند و خدا او را حفظ کرد، چون برای خدا قیام کرده بود؟ اما امام صادق (ع) می­‌فرماید: «وَ اَللهِ لَقَدْ قَطَعُوهُ إِرْباً إِرْباً.» به خدا قسم مؤمن آل فرعون را قطعه قطعه کردند! این فرهنگ قرآن است. سیئات این نبود که او را «تکه تکه» کنند؛ سیئات این بود که او را «منحرف» کنند. از دید قرآن سیئه این نیست که کسی ریزریز شود؛ سیئه آن است که پایش بلغزد؛ سیئه این است که کسی منحرف شود و خریدنی باشد. قرآن می­‌خواهد بگوید که نه تهدید آن­‌ها بر وی اثر کرد و نه تطمیع آن­‌ها و خدا او را از تمام فشارها نجات داد، به طوری­ که تا آخرین لحظه سستی نشان نداد. این­‌ها «...سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا...» بودند و خدا او را به این ترتیب حفظ کرد. 🔸 - صفحه ۹۷ @hekmat_books
مربی و تربیت04.jpg
2.12M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @hekmat_books
🔸 تک تک جمله‌ها آدم را به فکر فرو می‌برد @hekmat_books
📣✨ کتاب📚 🔥 پنج‌شنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ اسفند می‌توانید کتاب‌های آیت الله حائری شیرازی را با ۲۵ درصد تهیه نمایید. ❗️عید مبارک 🎉 👨🏻‍💻آیدی سفارش 👇 @hekmat1398 📱شماره تماس 👇 ۰۹۳۶۰۳۲۳۷۶۶ @hekmat_books
🔰برگزاری مسابقه حکمت‌های مهدوی در بیان آیت الله حائری شیرازی ⏰ زمان مطالعه: 55 دقیقه 🔺این مسابقه، با محوریت «حکمت‌های مهدوی» که برگرفته از بیانات آیت الله حائری شیرازی است برگزار می‌گردد. 📚 جهت شرکت در این مسابقه، فایل pdf مسابقه را از لینک زیر دریافت نموده و پاسخنامه دیجیتال را تکمیل نمایید: حکمت‌های مهدوی پاسخنامه دیجیتال 🗓 مهلت شرکت در مسابقه: تا پایان 13 فروردین1401 ⭐️ قرعه کشی : 14 فروردین 1401 🔸جوایز: 14 دوره از کتب آیت الله حائری شیرازی شامل: دوره 4 جلدی تمثیلات، تعلق، تفکر، مربی و تربیت، تربیت دینی کودک، آیینه تمام نما 💠دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi
حکمتهای مهدوی.pdf
898.4K
🔰 فایل pdf حکمت‌های مهدوی در بیان آیت الله حائری شیرازی جهت شرکت در مسابقه پاسخنامه دیجیتال را تکمیل نمایید پاسخنامه دیجیتال @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸نوروز، فقرا و اغنیا🔸 خداوند فرشتگان را آفریده بود. همه را در رزق و روزی مشابه و در میان آنها حاجتی نبود و حاجتی نداشتند. نه نیازی بود و نه آزی ، جز پاکی، درستکاری، عبادت، تقدیس و تسبیح هیچ نبود. خداوند موجودی آفرید که به کدّ یمین (دسترنج و زحمت دستش) و عرق جبین، نان خورد. در زمینی او را آورد که قانون آن «بکُش تا کشته نشوی» است. گناهی نیست که در آن نشود و ظلم و ستمی نیست که روا نگردد. ریشۀ همه بدبختی‌ها در کمبودهاست و از طرف دیگر ریشۀ همه خوشبختی‌ها هم در همین کمبودهاست. فرشتگان کمبود ندارند. نه به «گناه» انسان آلوده می‌شوند و نه از «موقعیت ممتاز» انسان برخوردار می‌گردند. پس هر چه هست در این تفاوت فقرا و اغنیاست. اگر اغنیا در حد وسع خود فقرائی را پوشش دهند، از فرشتگان برتر شده‌اند و اگر سختی ورزند، از جانوران کمتر شوند. عید نوروز به دلیل تعطیلاتی که دارد و به دلیل زمان تولد سال جدید و حیات جدید موقعیت استثنائی دارد و مردم عادت به نو شدن کرده‌اند. دختر پسر خردسال و بزرگسالی که پدران تهی دستی دارند، وقتی لباس و کفش هم نوعان خود را می‌بینند و با وضع خود مقایسه می‌کنند مثل شمع ذوب می شوند. مثل مارِ گزیده به خود می پیچند. از حسرت، بریان می‌شوند و از غصه دق می‌کنند که: «مگر ما آدم نیستیم، مگر ما چه گناهی کرده‌ایم» مگر نو شدن لباس و کفش یک کودک چقدر خرج دارد که به زحمت آن نیارزد. انسانی که دلی اینچنینی را با هدیه‌ای از لباس و کفش نو شاد می‌کند، گویی اسیری را از زنجیر آزاد کرده، گویی مرده‌ای را زنده کرده، گوئی مارگزیده‌ای را شفا داده. این کار تسبیح خداوند است. @haerishirazi
🎊 سال نو مبارک! حکمت ناب سالی سرشار از موفقیت و سلامتی برای شما آرزومند است. @hekmat_books
🔸 عمیق‌ترین و جذاب‌ترین کتابی که در سال ۱۴۰۰ خواندم. فصل به فصل کتاب حیرت زده می‌شدم. احساس می‌کنم جزء مفیدترین لحظات و برنامه‌های زندگی‌ام بود. @hekmat_books
🔰برگزیدگان قرعه کشی مسابقه «حکمت‌های مهدوی» جمشیدی 21*****937 فلاح 39*****990 خادم 14*****920 نادری 75*****913 دهقانی 57*****915 نیک عمل 11*****912 شریف موسوی 79*****912 بلوچی 94*****936 صدیقی 48*****993 مصلی نژاد 96*****916 سعیدی نشاط 52***** 910 سیدرضایی 77*****938 اکبری 07*****993 حیدری 22*****990 @haerishirazi
🔸رمضان، ماه زمامداری فطرت بر طبیعت رمضان، ماه زمامداری فطرت بر طبیعت است. طبیعت انسان تشنه می‎شود و می‎خواهد آب بخورد؛ امّا خدا گفته است صبر کن، که حکم فطرت است. طبیعت می‎گوید بخواب، اما فطرت می‎گوید برای رضای خدا شبی را احیا بدار و با خدای خودت راز و نیاز کن. طبیعت می‎گوید غیبت کن و فطرت می‎گوید، از این کار خوشت می‎آید، ولی خدا هم خوشش می‎آید؟   وقتی انسان به نفع فطرت فشار آورد و بر طبیعت حکومت کرد، مهار اسب وحشی را برای فطرت هموار کرده است. طبیعت انسان هر چه بیشتر کنترل شود، رام‎تر می‎شود و هر چه رهایش کنی، وحشی‎تر. @hekmat_books
🔹ای آن‌که خانه در ره سیلاب می‌کنی! ریشه تزلزل انسان، ارتباط او با آرزوهای آسیب‌پذیر است. وقتی به آسیب‌پذیر دل بستی، تو هم آسیب‌پذیر می‌شوی؛ به لرزه‌پذیر دل بستی، لرزه‌پذیر می‌شوی. انسان اگر وحشت می‌کند، باید ریشه این وحشت را پیدا کند. ریشه آن در آرزوی اوست. از این وحشت دارد که آن‌چه مدتی به فکرش بوده و به خاطرش زحمت‌ها کشیده و در مسیرش قدم‌ها برداشته است، فرو بریزد. هر وقت خطری آرزوی او را تهدید می‌کند، احساس می‌کند که خطر، «خودش» را تهدید کرده است. 🔸 - صفحه ۱۲ @hekmat_books