eitaa logo
حکمت مطهر
4.8هزار دنبال‌کننده
202 عکس
60 ویدیو
5 فایل
ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز روبیکا و روبینو: rubika.ir/Hekmat_Motahar روابط عمومی: @sedrezaw
مشاهده در ایتا
دانلود
 «لِیبْلُوَکمْ أَیکمْ أحْسَنُ عَمَلًا» معنایش این است که  انسان تا در این دنیا که دار عمل است و عالم موت و حیات است (یعنی عالمی است که موت و حیاتش با یکدیگر آمیختگی دارد) واقع نشود و تا مورد آزمایش عمل قرار نگیرد، به آن کمالی که باید برسد نمی‌رسد، یعنی چنین چیزی محال است. 📙آشنایی با قرآن ج ۸ ص۱۳۵ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
هدف تشکیل ارتش در اسلام چیست؟ یکی هدفش زورگویی است که همه باید مطیع من باشید، و یکی هدفش مبارزه با زورگویی است. همیشه در دنیا زور وجود دارد. یا باید در مقابل زور تسلیم بود، یا باید در مقابلش ایستاد. آن کسی که می‌گوید من جهاد ندارم معنایش این است که در مقابل زورهای دنیا تسلیمم. 📕آشنایی با قرآن ج ۳ ص۵۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
سختی و مصیبت این طور نیست که اثرش فقط خمود و بریدن و قطع کردن باشد، بلکه اثرش بیشتر تحرک است. می‌گویند یهودیها شخصیت خودشان را مدیون دو چیز هستند: یکی اینکه مردمی هستند که به همان سنن نژادی و دینی و اسرائیلی خودشان صد در صد پایبندند، و دوم اینکه در دنیا مصیبت و سختی خیلی دیده‌اند. و این الآن یک واقعیتی است که ده میلیون یهودی اگر نگوییم بر تمام دنیا، بر نیمی از دنیا حکومت می‌کنند و هفتصد میلیون مسیحی واقعا مستعمَر و مستثمَر همین ده میلیون یهودی هستند. اینها قسمتی از این قوّت و نیرو و هوشیاری و بیداری و وحدت و اتفاق خودشان را مدیون سختیها و زجرها و شکنجه ‏هایی هستند که در طول تاریخ دیده‌اند. 📙توحید ص ۲۸۲ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
این آیه کریمه که قرائت کردم و جزء سوره مبارکه رعد است (اِنَّ اللهَ لایغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتّی یغَیرُوا ما بِأنْفُسِهِمْ) تصریح به همین مطلب است، یعنی خداوند تغییری در آنچه شامل حال قومی هست ایجاد نمی‌کند مگر آن که خود آنها در آنچه مربوط به ضمیر و روحیه خودشان است تغییری ایجاد کنند. 📕حکمت ها واندرزها ج ۲ ص۸۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
می‌دانید کلمه «استثمار» یعنی چه؟ یعنی چیدن میوه دیگری. هرکسی وجودش مثل یک درخت پرمیوه است. میوه درخت وجود هرکسی یعنی محصول کار و فکرش، محصول فعالیتش، محصول ارزشش باید مال خودش باشد. وقتی که افرادی کاری می‌کنند که محصول درخت وجود دیگران را به خودشان تعلق می‌دهند و میوه‌های وجود آنها را می‏ چینند، می‌گویند این فرد فرد دیگر را استثمار کرده است. 📙آزادی معنوی ص ۱۳ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
مرحوم پدر خودمان رضوان الله علیه، ما از بچگی این را می‌دیدیم که از نظر ایشان آنچه که مربوط به دین و مذهب بود در نهایت احترام بود؛ نماز یک حقیقت محترم بلکه محترمترین حقیقتها بود. ما حس می‌کردیم ماه رمضان که می‌آید واقعاً یک امر قابل احترامی می‌آید، یک امری می‌آید که دارد استقبال می‌شود، از ماه رجب و شعبان به استقبال می‌رفتند یعنی مرتب روزه مستحبی می‏ گرفتند؛ پیشواز می‌رفتند. پیشواز رفتن [یعنی‏[ مهمانی دارد می‌آید که ما داریم استقبالش می‌کنیم. 📕آشنایی با قرآن جلد ۸ ص ۱۰۱ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
توصیه امام خامنه ای(روحی فداه) به مطالعه کتاب آزادی معنوی شهید مطهری در ماه مبارک رمضان. خودتان را برخوردار از معارف کنید. البته راهش آشنائی با قرآن، انس با قرآن، انس با نهج‌البلاغه، انس با صحیفه‌ی سجادیه است. خیلی از این تردیدها و نگرانی‌ها و زنگارهائی که انسان در یک مواردی در دل دارد، با مطالعه‌ی اینها تبدیل می‌شود به شفافیت و روشنی؛ انسان می‌فهمد، راه را می‌شناسد، کار را می‌شناسد، هدف را می‌شناسد. مثلاً مطالعه‌ی کتاب «گفتارهای معنوی» شهید مطهری متناسب با همین ایام ماه رمضان است. بیانات در دیدار جمعی از شعرا ۱۳۹۰/۰۵/۲۴ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
فصول کتاب آزادی معنوی فصل اول ـ آزادی معنوی، شامل دو سخنرانی در سال ۱۳۴۸ شمسی که در حسینیه‌ی ارشاد تهران ایراد شده فصل دوم ـ عبادت و دعا، شامل چهار سخنرانی در سال ۱۳۴۹ شمسی که در حسینیه‌ی ارشاد تهران ایراد شده فصل سوم ـ توبه، شامل دو سخنرانی در سال ۱۳۴۹ شمسی که در حسینیه‌ی ارشاد تهران ایراد شده فصل چهارم ـ هجرت و جهاد، شامل سه سخنرانی در سال ۱۳۵۰ شمسی که در مسجد نارمک تهران ایراد شده فصل پنجم ـ بزرگی و بزرگواری روح، شامل یک سخنرانی که در سال ۱۳۴۹ شمسی که در حسینیه‌ی ارشاد تهران ایراد شده فصل ششم ـ ایمان به غیب، شامل یک سخنرانی که در سال ۱۳۴۷ شمسی که در یک منزل شخصی ایراد شده فصل هفتم ـ معیار انسانیت  چیست؟، شامل یک سخنرانی در یکی از دانشگاه‌های کشور که تاریخ آن نامعلوم است. فصل هشتم ـ مکتب انسانیت، شامل یک سخنرانی در دانشکده فنی دانشگاه تهران که تاریخ آن نامعلوم است.
41.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠برشی از فیلم آموزشی طرح غیرحضوری_کتاب آزادی معنوی 💠 ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
فتنه ای به نام بورس بورس به خودی خود کار بسیار منطقی و عقلانیست چرا که عده ای پول اضافی خود را که توانایی استفاده از آن را ندارند به دست عده ای دیگر که توانایی به کار گیری آن را در تولید دارند می سپارند تا در سود حاصله شریک باشند البته در ضرر آن هم شریک هستند که اگر چنین نباشد می شود ربا .اما آن چیزی که در حال حاضر قابل توجه می باشد شرایط فعلی بورس است که بوی فتنه از آن به مشام می رسد که در روزهای آینده از آن بیشتر خواهم گفت فقط در این حد عرض می کنم که به صورت غیر منطقی سود به افراد تعلق می گیرد تا افراد بیشتری را وارد کارزار کرده و در یک فرصت مناسب بشدت آن را منفی کنند. که در این صورت چندین میلیون نفر مال باخته ای خواهیم داشت که پول اضافی خود را نه، بلکه سرمایه اصلی زندگی خود را از دست داده اند. میرزانیا_کارشناس ارشد کسب و کار
یک ماه رمضان کوشش کنیم انسان باشیم، آن وقت شما ببینید بعد از یک ماه، عبادت و عبودیت اثر خودش را می ‏بخشد یا نمی ‏بخشد؛ ببینید بعد از یک ماه همین روزه شما را عوض می‌کند یا نمی‌کند؛ ببینید بعد از یک ماه همین روزه به شما ربوبیت یعنی خداوندگاری و تسلط و قدرت می‌دهد یا نمی‌دهد. اگر دیدید نداد، آن مراحل بعد را انکار کنید. اما اگر دیدید در این یک ماه این مقدار ربوبیت و خداوندگاری و تصاحب یعنی تسلط بر نفس خودتان، بر غرائز و شهوات خودتان، بر اعضا و جوارح خودتان پیدا می‌کنید پس باور کنید که آن مراحل دیگر هم عملی است. 📙آزادی معنوی ص ۶۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
لا تَقُلْ ذا مَکسَبٍ یزْری فَقَصْدُ النّاسِ ازْری‏ انْتَ مَا اسْتَغْنَیتَ عَنْ غَیرِک اعْلَی النّاسِ قَدْرا می‌فرماید: اگر دلت می‌خواهد آزاد زندگی کنی، مثل بندگان و بردگان زحمت بکش، کار کن، رنج بکش و چشم از مال فرزندان آدم (عموماً، هر که می‌خواهد باشد، ولو حاتم طائی باشد) ببند. یعنی نمی‌گویم چشم طمع از مال مردم پست و دنی ببند؛ حتی چشم طمع ببند از مال مردم سخی با جود و کرم مثل حاتم طائی.  📕آزادی معنوی ص۲۷ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be