eitaa logo
حکمت بیان
2.9هزار دنبال‌کننده
96 عکس
14 ویدیو
362 فایل
در این کانال منبر مکتوب ویژه مبلغان نخبه برای مخاطبان هوشمند ارائه میدهیم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حکمت بیان
کتاب منبر راز رزق.pdf
3.24M
🌀رازِ رزق ✅ مناسبت: _ 1401 ✍️پیام کلی: رفع نگرانی های فرزندآوری 💎 ده جلسه منبر مکتوب 🌿 با همکاری و سفارش سازمان تبلیغات کشور 🔵 فهرست جلسات: 🔻جلسه اول: رمضانِ پر رزق 🔹پیام: رفع نگرانی اقتصادی در فرزندآوری 🔻جلسه دوم: زیباترین رابطه 🔹پیام: نگاه توحیدی به مسئله رزق و روزی فرزندان 🔻جلسه سوم: از روزی لذت تا لذت روزی 🔹پیام: «رفع نگرانی از قبول نقش والدین» 🔻جلسه چهارم: رنج شیرین روزی ها 🔹پیام: «رفع نگرانی سختی‌های بزرگ کردن فرزند» 🔻جلسه پنجم: استقلال روحی، رزق و روزی درونی 🔹پیام: رفع نگرانی از حرف مردم و فشارهای اجتماعی 🔻جلسه ششم: رزق روحی آرامش زپیام: رفع نگرانی از دست دادن آرامش به خاطر فرزند 🔻جلسه هفتم: رزق تربیتی 🔹 پیام: رفع نگرانی عدم تربیت صحیح فرزندان 🔻جلسه هشتم: رزق زمان 🔹پیام: رفع نگرانی کمبود وقت برای فرزندآوری 🔻جلسه نهم: رزق اجتماعی 🔹 پیام: رفع نگرانی به خاطر از دست دادن نقش اجتماعی زنان 🔻جلسه دهم: نقش ولایت در رزق و روزی 🔹پیام: جمعیت، عامل قدرت جامعۀ ولایی و مهدوی ✅ کانال حکمت بیان @hekmatebayan
🌀 مهم ترین راه رسیدن به آرامش در رزق و روزی 🔻اصلی ترین نگرانی انسان در زندگی چیست؟ تامین نیازها و دغدغۀ رزق و روزی؛ خب چگونه این نگرانی برطرف می شود؟ چطوری آدم به آرامش در رزق و روزی می رسد؟ توجه به اینکه رازق چه کسی است؟ تو به آرامش در رزق و روزی نمی رسی مگر اینکه صاحب رزق و روزی تکیه کنی. ابان بن حمران مى‏گويد: روزى كسى خدمت امام صادق (ع) رسيد و گفت: موعظه‏اى به من بياموز. امام (ع) به وى فرمود: «إن كانَ اللَّهُ تَبارَك وتَعالى قَد تَكفَّلَ بِالرِّزقِ فَاهتِمامُك لِماذا؟؛ اگر خداوند تبارك و تعالى متكفّل روزى شده، پس اندوه تو براى چيست؟!» 🔻یکی از عوامل عدم آرامش در رزق و روزی این هست که ما نگران رزق و روزی فردای نیامده هستیم، امیرالمومنین به یکی از فرزندانش فرمود: «يَا بُنَيَّ الرِّزْقُ رِزْقَانِ رِزْقٌ تَطْلُبُهُ وَ رِزْقٌ يَطْلُبُكَ فَإِنْ لَمْ تَأْتِهِ أَتَاكَ فَلَا تَحْمِلْ هَمَّ سَنَتِكَ عَلَى هَمِّ يَوْمِكَ وَ كَفَاكَ كُلَّ يَوْمٍ مَا هُوَ فِيهِ فَإِنْ تَكُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِكَ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ سَيَأْتِيكَ فِي كُلِّ غَدٍ بِجَدِيدِ مَا قَسَمَ لَكَ وَ إِنْ لَمْ تَكُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِكَ فَمَا تَصْنَعُ بِغَمِّ وَ هَمِّ مَا لَيْسَ لَك‏؛ پسر عزيزم! روزى دو گونه است: يك نوع روزی که تو به دنبال آن می روی ؛ و روزی که او به دنبال تو است؛ پس اگر به دنبالش نروى، او به دنبال تو خواهد آمد. از اين رو، يك روز را به قدر يك سال نگران نباش؛ كه هر روز را روزىِ همان روز كفايتت كند. اگر يك سال از عمرت مانده باشد، خداوند از پس هر روز، روزى تازه‏ات را خواهد داد؛ و اگر يك سال از عمرت نمانده باشد، پس چرا اندوه و غمِ زمانى را مى‏خورى كه از آنِ تو نيست؟» 🔻چقدر قشنگ هست این ضرب المثل تمام معنای این روایت گفت: «روز از نو، روزی از نو» ما هر روز، روزی نو و جدیدی دریافت می کنیم. پس بی خیال روزی های فردا، همین روز را بچسب. همین روز را دریاب. چرا برای خودت غم اضافه می خری؟ بعضی ها عادت کرده اند به غم و غصه، اصلا نمی توانند بدون غم زندگی کنند. بی خیالی! شاید بعضی جاها خوب نباشد اما اینجا جای بی خیالی طی کردن است. بی خیال همه عالم، که همه عالم از اوست. 📚کتاب منبر «رزقی نو» ویژه ماه رمضان👇👇👇 https://eitaa.com/hekmatebayan/890 ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀ماجرای کوچه خورشتی های قم 🔻گاهی اوقات در همین ایران ما، بعضی از رفتارهای اقتصادی تاجرانه و عاقلانه افزایندۀ رزق و روزی را می بینیم، در قم یک جای هست، مشهور به کوچۀ خورشتی ها، اکثر مغازها در این کوچه خورشت می فروشند. 🔻می گویند یکی از این خورشت های فروش خیلی بالایی داشت، مردم برای گرفتن خورشت صف می بستند و خورشتی های دیگر فروشی نداشتند تا این خورشتی فروش را تمام می کند. 🔻 اما صاحب این خورشتی یک ویژگی داشت، با اینکه اگر تا شب هم خورشت پخش می کرد مشتری داشت اما همیشه سقف محدودی از خورشت را آماده می کرد برای فروش و از آن بیشتر آماده نمی کرد. 🔻 بعد از او می پرسند که چرا اینکار را می کنی؟ تو که می توانی هر چقدر بخواهی بفروشی. صاحب این خورشتی می گفت: «من ملاحظۀ مغازه های خورشتی دیگر را می کنم. بالاخره آنها هم باید رزق و روزی ببرند.» 🔻 ببینید این یک رفتار اقتصادی تاجرانه و عاقلانه هست. بعد خدا این طوری در رزق و روزی را به روی باز کرده بود. 📚کتاب منبر «رزقی نو» ویژه ماه رمضان👇👇👇 https://eitaa.com/hekmatebayan/890 ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀بیماری واگیردار ناشکری 🔻ناشكري معمولا گناه نامحسوسي است يعني آدم حس نمي كند كجا دارد ناشكري مي كند دروغ را مي فهمد، غيبت را خيلي اوقات مي فهمده برایش استغفار مي كند حتی به دیگران هم ممکن هست که تذکر بدهد، آقا غیبت نکن ولي ناشكري از گناهانی هست که معمولا آدم حسش نمي كند الان ناشكري كرد اين حرف را زد تاریک شد، زشت شد، لذا خیلی اوقات برایش از خدا هم طلب بخشش نمي كند بلکه بالاتر به خودش حق مي دهد شكايت كند يعني ناشكري كند. 🔻بدتر ازاین که ناشكري يک بيماري واگيردار هست. با آدم ناشكر نشست و برخاست نكنيد شما را هم بيمار مي كند ذهن و دلتان را مسموم مي كند. خدا نکند یک جامعه مبتلای به ناشکری و کفر شود. بعد محیط آلوده همراه آلوده می کند. 🔻آنقدر برای خدا ناشکری حیاتی هست که در دنیا با کفر و ناسپاسی برخورد می کند، همین جا یک مقداری تسویه حساب می کند که حساب دستت بیاید.فرمود: «هَلْ نُجازي إِلاَّ الْكَفُورَ؛ آيا جز كفران كننده را كيفر مى‏دهيم؟!» بعد جو جامعه ، می تواند چقدر آدم هاي را ناشكر بار بیاورد؛ اصلاً يكي از معيارهاي سلامت جامعه، وفور شكر هست. خدا مجازات می کند جامعۀ که از جامعه بوی تعفن به مشام برسد. 🔻چقدر خدا سخت با مسئله ناشکری برخورد می کند، نشان می دهد خیلی موضوع مهم است. و جامعۀ ما و جان ما باید فاصله نجومی با این مسئله بگیرد. فرمود:«قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ ؛ مرگ بر انسان، چقدر كافر و ناسپاس است!» 🔻حالا خداوند متعال یک رزقی به ما داده است که قبلا به هیچ کدام از امتهای و شیعیان گذاشته نداده است. آن رزق چیست؟ انقلاب اسلامی ایران. اگر شاکر این نعمت باشیم که مفت و مجانی آن را به دست نیاوردیم خدا بخواهد این نعمت را افزایش دهد، به نظر شما چه می کند؟ آیا اینطوری نیست که اتمام نعمت و ازدیاد نعمت انقلاب اسلامی، جز ظهور بقیه الله(عج) چیز دیگری می تواند باشد؟ 🔻تا حالا فکر کردیم اگر انقلاب مردم، که در واقع اراده خدا بود در آخرالزمان وگرنه مردم همان مردم بودند. اما چه کسی دل های شما مردم را قوی کرد جز خدا؟ حالا اگر این انقلاب نبود الان ما کجا بودیم؟ اگر انقلاب نبود ما احتمالا یک جایی بودم از یک جهاتی شبیه کره جنوبی یا ژاپن. در کره جنوبی، آمریکا پایگاه دارد و رسما دختران کره و ژاپن را می برند برای عیاشی خودشان. اگر انقلاب اسلامی نبود چه مسیری را می رفتیم؟ 🔻اگر امروز انقلاب اسلامی نبود، آیا وضعیت اقتصادی ما چطور بود؟ بهتر بود یا بدتر؟ بعضی ها یک طوری با جسارت و پر رویی از دوران پهلوی حرف می زنند، انگاری آن دوره، برای مردم شاهانه بود. طوری حرف می زنند که انگاری نان مردم در روغن بود. بابا! مردم نان گیرشان نمی آمد بخورند. 🔻اگر آن دوره پهلوی مردم شاهانه زندگی می کردند، پس چرا قیام کردند؟ مگر مغز حمار خورده بودند؟ حتماً ظلم ها و بدبختی های فاحشی در آن دوره بوده است. از مادران خودتان بپرسید در چه وضعیتی زندگی می کردند؟ شنیدی خوشی زده زیر شکمش، بعضی ها خوشی انقلاب اسلامی زده زیر شکمشان، دیگر کفر را رگباری می بندند. چشم خودشان را به بدی های پهلوی بستند، چشم خودشان را به خوبی های انقلاب اسلامی بسته اند، دیگر کفر می گویند. 🔻همیشه هم لازم نیست جوابش را بدهی، گاهی باید از او فاصله بگیری، این بیماری ناشکر و ناسپاسی بدتر از کرونا هست، از بیماردلان فاصله بگیرید تا دلتان بیمار نشود. 📚کتاب منبر «رزقی نو» ویژه ماه رمضان👇👇👇 https://eitaa.com/hekmatebayan/890 ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
به رنگ زندگی؛ به رنگ اناری.pdf
308.7K
🌀بهار در بهار «به رنگ زندگي؛ به رنگ اناري» 🔰 بررسي 3 ويژگي مشترك بهار طبيعت و بهار انسانيت و معنویت مبحث 1️⃣. حال خوب (احسن الحال و غیر سوء حالنا بحسن حالک) مبحث 2️⃣. نشاط و شادی مبحث 3️⃣. محیط مناسب برای خودشکوفایی ✅ مناسبت: 1402 🤝 با همکاری و سفارش کارگروه واحد پژوهش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد👇👇 https://eitaa.com/nehzat_yazd ✍️سیر بحث: 🔻امسال، یک تقارن بسیار زیبا اتفاق افتاده است؛ هم بهار طبیعت؛ هم بهار انسانیت با هم رسیده اند. یعنی ماه رمضان و فصل بهار، چقدر این دو تا با هم تناسب دارد. شباهت های بهار طبیعی و بهار انسانی چیست؟ یکی از شباهت ها این هست که ما برای خود شکوفایی مثل طبیعت که یک فصل وجود دارد، نیاز به یک فصل و محیط مناسب داریم. وقتی هوا متعادل می شود؛ آن همه سبزی و زیبایی رقم می خورد و گل ها شکوفته می شود. برای تربیت، هم نباید دنبال تربیت تک تک افراد باشیم، یک محیط تربیتی سالم باید راه بیندازیم. 🔻 یکی دیگر از نقاط مشترک بهار طبیعت و انسانیت، تمنانی حال خوب هست. ما در دعای تحویل سال از خدا چه می خواهیم؟ از خدا می خواهیم: «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» بهترین حال را می خواهیم. یک حال خوب فوق العاده را می طلبیم. بعد شما در دعای هر روز ماه رمضان چه می خواهید؟ «اللَّهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِك‏» یعنی حال بد مرا تغییر بده به وسیله حال خوب خودت. هم در بهار انسانیت و هم در بهار طبیعیت، حال خوب می خواهیم. پس مسئله ما حال خوب هست. ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
برترین بانو_ حضرت.pdf
2.76M
🌀برترین بانو 📌«حضرت خدیجه(س)، الگوی سوم زن مسلمان ایرانی» 👌یک دهه با حضرت خدیجه(س) 🧕ویژه: بانوان مبلغه 🧕مخاطب: بانوان مذهبی و مسجدی 🔰 دهۀ اول 🤝 با همکاری و سفارش کارگروه واحد پژوهش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد👇👇 https://eitaa.com/nehzat_yazd 📎 فهرست مباحث: 🔺مبحث اول: «می خواهم بهترین زن باشم» 🔺مبحث دوم: «بهترین زن کیست؟» 🔺مبحث سوم: «چرا زن ایرانی بهتر از زن غربی است؟» 🔺مبحث چهارم: «مسیر متفاوت بهتر شدن برای زن و مرد» 🔺مبحث پنجم: «ثروتمند ترین بانو» 🔺مبحث ششم: «خویشتن داری؛ مولفۀ زن برتر» 🔺مبحث هفتم: «نقش مادریِ زن برتر» 🔺مبحث هشتم: «مدیریت چالش زوجینِ زن برتر» 🔺مبحث نهم: «مستقل بودنِ زن برتر» 🔺مبحث دهم: «ولایت مداریِ زن برتر» (س) ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀شکستن آقای دلار توسط امام باقر (ع) 🔺در سده ى اول هجرى صنعت کاغذ در انحصار رومیان بود و مسیحیان مصر نیز که کاغذ مى ساختند به روش رومیان و بنا بر مسیحیت نشان «اب و ابن و روح »بر آن مى زدند،«عبد الملک اموى »مرد زیرکى بود،کاغذى از این گونه را دید و در مارک آن دقیق شد و فرمان داد آن را براى او به عربى ترجمه کنند،و چون معناى آن را دریافت خشمگین شد که چرا در مصر که کشورى اسلامى است باید مصنوعات چنین نشانى داشته باشد،بى درنگ به فرماندار مصر نوشت که از آن پس بر کاغذها شعار توحید-شهد الله انه لا اله الا هو-بنویسند و نیز به فرمانداران سایر ایالات اسلامى نیز فرمان داد کاغذهایى را که نشان مشرکانه ى مسیحیت دارد از بین ببرند و از کاغذهاى جدید استفاده کنند. 🔺کاغذهاى جدید با نشان توحید اسلامى رواج یافت و به شهرهاى روم نیز رسید و خبر به قیصر بردند و او در نامه یى به «عبد الملک »نوشت: صنعت کاغذ هماره با نشان رومى مى بود و اگر کار تو درمنع آن درست است پس خلفاى گذشته ى اسلام خطا کار بوده اند و اگر آنان به راه درست رفته اند پس تو در خطا هستى (قیصر با این مقدمه مى خواست تعصب عبد الملک را بر انگیزد تا براى تصویب کار خلفاى گذشته از منع کاغذ رومى دست باز دارد.) ، من همراه این نامه براى تو هدیه اى لایق فرستادم و دوست دارم که اجناس نشان دار را به حال سابق واگذارى و پاسخ مثبت تو موجب سپاسگزارى ما خواهد بود.عبد الملک هدیه را نپذیرفت و به قاصد قیصر گفت:این نامه پاسخى ندارد. 🔺قیصر دیگر بار هدیه اى دو چندان دفعه ى پیش براى او گسیل داشت و نوشت: گمان مى کنم چون هدیه را ناچیز دانستى نپذیرفتى،اینک دو برابر فرستادم و مایلم هدیه را همراه با خواسته ى قبلى من بپذیرى.عبد الملک باز هدیه را رد کرد و نامه را نیز بى جواب گذاشت. 🔺قیصر این بار به عبد الملک نوشت:دو بار هدیه ى مرا رد کردى و خواسته مرا بر نیاوردى براى سوم بار هدیه را دو چندان سابق فرستادم و سوگند به مسیح اگر اجناس نشان دار را به حال پیش برنگردانى فرمان مى دهم تا زر و سیم را با دشنام به پیامبر اسلام سکه بزنند و تو مى دانى که ضرب سکه ویژه ى ما رومیان است،آنگاه چون سکه ها را با دشنام به پیامبرتان ببینى عرق شرم بر پیشانیت مى نشیند،پس همان بهتر که هدیه را بپذیرى و خواسته ى ما را بر آورى تا روابط دوستانه مان چون گذشته پا بر جا بماند. 🔺عبد الملک در پاسخ بیچاره ماند و گفت فکر مى کنم که ننگین ترین مولودى که در اسلام زاده شده من باشم که سبب این کار شدم که به رسول خدا (ص) دشنام دهند و با مسلمانان به مشورت پرداخت ولى هیچکس نتوانست چاره اى بیندیشد،یکى از حاضران گفت:تو خود راه چاره را مى دانى اما به عمد آن را وا مى گذارى! 🔺عبد الملک گفت:واى بر تو،چاره اى که من مى دانم کدامست؟ گفت:باید از«باقر»اهل بیت چاره ى این مشکل را بجویى. 🔺عبد الملک گفتار او را تصدیق کرد و به فرماندار مدینه نوشت «امام باقر» (ع) را با احترام به شام بفرستد،و خود فرستاده ى قیصر را در شام نگهداشت تا امام علیه السلام بشام آمد و داستان را به او عرض کردند،فرمود: تهدید قیصر در مورد پیامبر (ص) عملى نخواهد شد و خداوند این کار را بر او ممکن نخواهد ساخت و راه چاره نیز آسان است،هم اکنون صنعتگران را گرد آور تا به ضرب سکه بپردازند و بر یک رو سوره ى توحید و بر روى دیگر نام پیامبر (ص) را نقش کنند و بدین ترتیب از مسکوکات رومى بى نیاز مى شویم.و توضیحاتى نیز در مورد وزن سکه ها فرمود تا وزن هر ده درهم از سه نوع سکه هفت مثقال باشد و نیزفرمود نام شهرى که در آن سکه مى زنند و تاریخ سال ضرب را هم بر سکه ها درج کنند. 🔺 (امام علیه السلام فرمود:سه نوع سکه ضرب شود،نوع اول هر درهم یک مثقال و ده درهم آن ۱۰ مثقال،و نوع دوم هر ده درهم ۶ مثقال و نوع سوم هر ده درهم ۵ مثقال باشد بدین ترتیب هر سى درهم از سه نوع ۲۱ مثقال مى شد و این برابر با سکه هاى رومى بود و مسلمانان موظف بودند سى درهم رومى که ۲۱ مثقال بود بیاورند و سى درهم جدید بگیرند.) 🔺 عبد الملک دستور امام را عملى ساخت و به همه ى شهرهاى اسلامى نوشت که معاملات باید با سکه هاى جدید انجام شود و هر کس از سابق سکه اى دارد تحویل دهد و سکه ى اسلامى دریافت دارد،آنگاه فرستاده ى قیصر را از آنچه انجام شده بود آگاه ساخت و باز گرداند. 🔺قیصر را از ماجرا خبر دادند و درباریان از او خواستند تا تهدید خود را عملى سازد،قیصر گفت: من خواستم عبد الملک را به خشم آورم و اینک این کار بیهوده است چون در بلاد اسلام دیگر با پول رومى معامله نمى کنند 📚(«المحاسن و المساوى بیهقى »ج ۲ ص ۲۳۲- ۲۳۶ چاپ مصر- «حیوه الحیوان دمیرى »چاپ سنگى ص ۲۴با اختصار و نقل به معنى در پاره اى از جملات.) . ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
📌چگونه ‌از ماه رمضان استفاده حداکثری ببرم؟ درست هست که در ماه رمضان پیمانه ها را پر میکنند و بعضی ها پیمانه وجودشان بزرگ هست از قدح ماه رمضان بیشتر می نوشند. اما بعضی ها مثل من، پیمانه وجودشان کوچک هست تا یه کمی ظرف وجودشان را از عبادت و دعا می ریزند سریع پر می شود از پای سفره مناجات و دعا زودی سیر می شوند اما نباید نومید شد یک راه حل عالی این هست که اگر کم کم اما مستمر از عبادت و دعا برداری بهره ات از ماه رمضان کم نمی شود. کم کم دعا و عبادت نوش جان کن ولی مستدام در فواصل روز و شب که فرمود: قَلِيلٌ يَدُومُ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرٍ مُنْقَطِع‏ که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. ای چه بسا سهم تو از قدح ماه رمضان که صدبار پیمانه وجودت را پر کردی به اندازه بلکه بیشتر از همان پیمان های بزرگ باشد که یکی دو بار بیشتر پر نمی شود. و بدان صاحب پیمانه ها به اندازه پیمانه خودت از تو توقع دارد که لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها و اگر تو با تلاشت کمی از آن پیمانه را پر کنی مولای کریم پیمانه تو را پر کند و پیمانۀ وجودت را بزرگ کند پس بخواه و بکوش برای فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْل‏ ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀راز خوب شدن آدم های به ظاهر بد، در ماه رمضان 🔰مهم ترین شباهت بهار طبیعت، با بهار انسانیت 🔻امسال، یک تقارن بسیار زیبا اتفاق افتاده است؛ هم بهار طبیعت؛ هم بهار انسانیت با هم رسیده اند. یعنی ماه رمضان و فصل بهار، چقدر این دو تا با هم تناسب دارد. شباهت های بهار طبیعی و بهار انسانی چیست؟ یکی از شباهت ها این هست که ما برای خود شکوفایی مثل طبیعت که یک فصل وجود دارد، نیاز به یک فصل و محیط مناسب داریم. وقتی هوا متعادل می شود؛ آن همه سبزی و زیبایی رقم می خورد و گل ها شکوفته می شود. برای تربیت، هم نباید دنبال تربیت تک تک افراد باشیم، یک محیط تربیتی سالم باید راه بیندازیم. 🔰گمشدۀ امروز تربیتی ما 🔻این حرف بسیار مهم و گمشدۀ امروز تربیتی ما هست، که ما برای تربیت نیاز به محیط مناسب تربیتی داریم نه اینکه برویم تک تک افراد را تربیت کنیم. مثلاً در مدرسه، معلم پرورشی به جای اینکه تک تک دانش آموزان را تربیت کند، باید محیط تربیتی در مدرسه ایجاد کند، بچه ها در محیط تربیتی، استعداد آنها شکوفا می شود. 🔻 یک موقع هست یک معلم پرورشی با تک تک بچه ها صحبت می کند، فلان رفتار زشت را انجام ندهید، گاهی محیط مدرسه، به گونۀ هست که بچه ها تحت فشار محیط مدرسه قرار نمی گیرند تا رفتار زشتی از آنها سر بزند. محیط تربیتی در مدرسه یعنی خط قرمز ما این هست که بچه ها همدیگر را تمسخر و تحقیر کنند. اجازه تیم شدن بچه ها برای تمسخر و تحقیر و فشار محیطی را نمی دهد. 🔰نقش فشار محیط بر رفتارهای غلط آدم ها 🔻اکثر رفتارهای غلط آدم ها، به خاطر فشار محیطی هست وگرنه آدم ها به صورت فطری نمی توانند اینقدر بد بشوند، فشار محیط، فضای درست می کند که آدم ها دیگر خودشان نیستند. الان شما ببینید در آمریکا، دخترها از یک سن دیگر عفاف ندارند، از آنها مصاحبه کردند، گفته اند که ما بیشتر از اینکه فشارهای جسمی ما را وادار به آتش زدن عفت خودمان بکند، فشارهای محیطی و بیرونی ما را وادار به اینکار کرده است. بعد آنجا آموزش می دهند چطور جلوی نگاه تحقیر آمیز و تمسخر دیگران بایستم و عفت و پاکدامنی خودم را حفظ کنم. 🔰چرا انبیا دنبال سرنگونی طواغیت هستند؟ 🔻پس ببینید چقدر محیط بر تربیت و خودشکوفایی انسان ها موثر است. لذا از اینجاست که بخش سیاسی تربیت یک رنگ و بوی دیگری پیدا می کند. اساساً تربیت، اگر آماده سازی محیط برای تربیت هست، پس چرا انبیاء دنبال دست گرفتن قدرت و کوتاه کردن دست طواغیت از قدرت هستند؟ چون بدون اینکه شما قدرت را دست بگیری، نمی توانی تربیت کنی. چون محیط تربیت نیاز هست. 🔰مهم ترین کار تربیتی انقلاب اسلامی چیست؟ 🔻مهم ترین کار تربیتی انقلاب اسلامی چیست؟ آیا کار انقلاب اسلامی این هست که همه خوب شوند؟ خیر. پس کار انقلاب اسلامی چیست؟ محیط تربیتی ایجاد کند. در این محیط تربیتی، حدود 300 هزار ولی خدا یعنی شهداء به شکوفایی به قله می رسند. این همان فتح الفتوحی است که امام خمینی(ره) می فرماید؛ فتح الفتوح انقلاب اسلامی این جوانان هستند. 🔰اربعین چه فرقی با بقیه اوقات دارد؟ 🔻اربعین چه فرقی با بقیه اوقات دارد؟ یک محیط تربیتی ایجاد می کند، همان کسی که در غیر اربعین، محور تعاملاتش سود گرفتن و به زائر خدمات دادن هست حالا در محیط تربیتی اربعین، تغییر می کند برای خدمت دادن، رقابت می کند. 🔰راز خوب شدن آدم های به ظاهر بد، در ماه رمضان 🔻دیدید خیلی از آدم های به ظاهر بد، در ماه رمضان خیلی خوب می شوند چرا؟ چون ماه رمضان، یک محیط تربیتی ایجاد می کند آدم ها به خود شکوفایی می رسند، شبیه بهار، که محیط مناسب برای رشد درختان فراهم می کند. پس شباهت ماه رمضان یعنی بهار انسانیت، با بهار طبیعت در آماده سازی محیط برای شکوفایی است. ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀چگونه حال خوب ماه مبارک رمضان را تجربه کنیم؟ 🔻یکی از درخواست های مشترک ما هم در بهار طبیعت و هم در بهار انسانیت حال خوب هست. ما در دعای تحویل سال از خدا چه می خواهیم؟ از خدا می خواهیم: «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» بهترین حال را می خواهیم. یک حال خوب فوق العاده را می طلبیم. بعد شما در دعای هر روز ماه رمضان چه می خواهید؟ «اللَّهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِك‏» یعنی حال بد مرا تغییر بده به وسیله حال خوب خودت. هم در بهار انسانیت و هم در بهار طبیعیت، حال خوب می خواهیم. پس مسئله ما حال خوب هست. 🔰حال خوب، اصل ماجرای زندگی ما 🔻یکی از نیازهای همیشگی و دائمی من و شما، نیاز به «حال خوب» هست. ما معمولاً برای رسیدن به یک حال خوب، در فوق‌العاده‌های زندگی‌مان برنامه‌ریزی می‌کنیم، در فوق‌العاده‌های زندگی‌مان، دنبال حال خوب می‌گردیم. در حالی که ما نیاز داریم در متن زندگی خودمان هر روز صبح که از خواب پا می‌شویم حال خوب را تجربه کنیم. سرکار، سرحال حضور پیدا کنیم. در خانه، با حال بد نباشیم که حال همۀ اهالی خانواده را بد می‌کنیم. در جمع رفقا با حال خوب حاضر شویم. 🔰توقع خودتان را از حال خوب بالا ببرید 🔻توقع خودتان را از حال خوب بالا ببرید، اصلاً این‌قدر حال خوب برای ما کافی نیست، ما نیاز به حال خوب دائمی در متن زندگی داریم. اگرچه حال خوب نوسان دارد، گاهی بالا می‌رود و گاهی پایین می‌آید اما همیشگی بودن آن اصل است نه فرع ماجرای زندگی ما. 🔰خدا از ما حال خوب می‌خواهد 🔻بعد برویم در خانۀ خدا، ببینیم خدا از ما چقدر حال خوب می‌خواهد؟ فرمود: «مؤمن حال خوب دائمی دارد؛ دَائِماً نَشَاطُه‏» اگر مؤمن شدی که معنای دقیق ایمان، امنیت روحی یافتن است، علامت این ایمان چیست؟ حال خوب دائمی. 🔰از حال بد استغفار کنیم 🔻هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوی، خدا به ملائکه‌اش می‌گوید ببینید حالش چطور هست؟ اگر حالت بد باشد، می‌گوید پس این چه ایمانی هست که حال خوب دائمی به تو نداده است؛ حالش خوب هست یا خیر؟ بعد چقدر حالش خوب هست یا بد؟ چرا حالش خوب هست؟ چرا حالش بد هست؟ از حال بد خودمان در خانۀ خدا توبه کنیم. 🔰انگشت اتهام به سمت خود شماست 🔻ریشۀ بسیاری از بدحالی ما بیش از اینکه از بیرون وجود ما باشد، از درون وجود ماست. از آن طرف، ریشۀ خوش‌حالی ما، یا حال خوب ما از درون ماست نه از بیرون. ما برای عامل حال خوب یا بد دنبال بیرون هستیم، می‌گوییم فلان دوستم حالم را بد کرد، همسرم حالم را بد کرد. خوب و بد حال را به دیگران نباید بسپریم. 🔰ریشۀ بدحالی ما این است که ما زیاد خودخواه نیستیم 🔻 اصل اینکه ما حالمان بد هست به این برمی‌گردد که ما زیاد خودخواه نیستیم، اگر به معنای واقعی کلمه خودخواه بودیم آن‌وقت حالمان این‌قدر بد نبود. مشکل اصلی ما در زندگی این هست که ما خودخواه نیستیم و آسیب‌های فراوانی به خودمان زده‌ایم. ما اگر به معنای واقعی کلمه خودخواه بودیم، تمام منافع را می‌خواستیم نه منافع کم و کوتاه‌مدت، ما اگر به معنای واقعی کلمه خودخواه بودیم، تمام لذت‌ها را می‌خواستیم نه لذت کوتاه و موقت، ما با خودمان جنگیدیم و این اصل ماجرای حال بد ما هست. 🔰خودخواه واقعی حداکثری طلب هست نه حداقلی طلب 🔻خودخواه واقعی کسی است که این دو ویژگی مهم را با هم داشته باشد، اولین ویژگی خودخواه واقعی این است که حداکثری طلب باشد نه حداقلی طلب، هر چیزی را که می‌خواهد، به کم از آن قانع نشود.گاهی اوقات مشکل ما این هست که به یک لذت کم قانع می‌شویم، به یک لذت کم راضی می‌شویم، این موجب می‌شود حال ما بد شود. چون خود بی‌نهایت طلب انسان نمی‌تواند به کم راضی شود، مدتی به کم راضی‌اش کرد، یک وقتی می‌زند زیر میز. گاهی اوقات دیدید که بعضی از ثروتمندان، خودکشی می‌کنند؟ غرق ثروت هست اما حالش خوب نیست؟ چرا؟ 🔰در مسیر خودخواهی، خودزنی ممنوع 🔻دومین ویژگی خودخواه واقعی این است که در مسیر خودخواهی، خودزنی نمی‌کند، به خودش و دیگران آسیب نمی‌زند، چیزی را نمی‌خواهد که به خودش یا دیگران آسیب بزند. خیلی از ماها، در مسیر خودخواهی، به خودمان و دیگران آسیب می‌زنیم و اصل حال بد ما به این برمی‌گردد که به خودمان آسیب زدیم یا به دیگران آسیب زدیم. 🔰راهی طلایی برای رسیدن به حال خوب 🔻حالا پیشنهاد دین برای حال خوب چیست؟ دین چه راهی را در مقابل ما برای حال خوب می گذارد؟ عجب پیشنهاد فوق العادۀ هست. بیا برای دیگران حال خوب ایجاد کن، تا حال تو خوب شود. تو مگر خودخواه نیستی؟ چطور خودخواهی را با دگرخواهی جمع کنیم؟ برای حال خوب خودت هم شده، بیا حال دیگران را خوب کن. ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀«للحسین؛ عامل قدرت اقتصادی ما» 🔻یک آقایی می گفت ایام اربعین یک مشتی پول برداشتیم بردیم نجف تا کربلا بین موکب داران تقسیم کنیم، هر جا این مشت پول را تقسیم کردیم. موکب داران ناراحت شدند، گفتند خجالت بکشید، ما برای امام حسین(ع) موکب داری می کنیم. 🔻بعد می گفت رفتیم بازار سنتی نجف، دوربین مخفی هم همراهمان بود، یک گوشی خوب و یک قیافۀ که نشان نمی دهد اصلاً این آقا یا خانم فقیر هست فرستادم درب مغازۀ میوه فروشی گفتیم میوه بگیر به جای پول دادن بگو:«للحسین» یعنی برای امام حسین(ع)، دیدیم مغازه دار گفت:«ببر» بعد رفتیم برای او توضیح دادیم ما دوربین مخفی بودیم، پس بگیر پس نمی گرفت. 🔻بعد رفتیم مغازۀ مرغ فروشی، بعد از گرفتن مرغ به جای پول دادن، خریدار گفت: «للحسین» مغازه دار بدون اینکه چون و چرا کند گفت ببر. بعد گفتیم آقا ما دوربین مخفی بودیم گفت: «دیگر پس نمی گیرم» 🔻بعد رفتیم پاساژ، رفتیم یک سیم شارژ گوشی آیفون بخریم که گران قیمت هم هست، به جای پول به مغازه دار خریدار ما گفت: «للحسین»، گفت این مغازه دارها به هم نگاه کردند، گفتند: «ببر» بعد آمدیم گفتیم آقا ما دوربین مخفی هستیم قبول نکرد. 🔻اگر این قدرت اقتصادی نیست پس چیست؟ عاملی به نام ولایت، پیوندهای اجتماعی و بعد پیوندهای اقتصادی را تعریف می کند. 📚 کتاب منبر «رزقی نو» ویژه ماه رمضان👇👇👇 https://eitaa.com/hekmatebayan/890 ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
ثروتمند ترین بانو.pdf
357.5K
🌀ثروتمند ترین بانو 📎 مناسبت: وفات (س) ✍️سیر بحث: 🔺هنوز در جامعۀ ما، حضرت خدیجه(س)، یک شخصیت محبوب و فوق العاده جذاب برای زنان و بانوان ما نیست در حالی که حضرت خدیجه(س)، در زمان خودشان، یک بانوی بسیار ممتاز و چهرۀ مشهور بودند. هم شهرت و هم ثروت، این بانو او را تبدیل کرده بود به سرور زنان قریش. 🔺آیا در جامعۀ ما حضرت خدیجه(س) را به عنوان بانوی ثروتمند و مولتی میلیاردر می شناسند؟ اگر بانوان ما، حضرت خدیجه(س) را این طوری نمی شناسند پس ما نتوانستیم حضرت خدیجه(س) را خوب معرفی کنیم. 🔺در شهری که بانوان سرخورده بودند، زنان جایگاهی نداشتند، چطور این بانو، اینقدر جایگاه اجتماعی پیدا کرده است؟ ما چرا حضرت خدیجه(س) را به نقش اجتماعی و اقتصادی اش نمی شناسیم؟! 🔺آیا شما می دانید، در شهر مکه کسی از حضرت خدیجه (س) ثروتمندتر نبود؟ آن حضرت بیش از 80 هزار شتر در مناطق مختلف برای تجارت داشتند، و در شهرها و کشورهای مختلف دارای تجارتخانه بودند. 🔺حضرت خدیجه(س) یک تجارت جهانی بوده که در شهرها و کشورهای مختلف چون مصر تجارت خانه داشتند. 🔺نباید از کنار مسئلۀ ثروتمندی فوق العادۀ حضرت خدیجه(س) به سادگی عبور کرد. الان در جهان، کتاب زندگی آدم های ثروتمندان، برای همه خواندنی است. چرا سرنوشت این بانو خواندنی نباشد؟ 🔺در قرآن کریم، خداوند متعال 8 بار جهاد به اموال را مقدم بر جهاد بر جان کرده است. حضرت خدیجه(س)، جنس مجاهدتش از این جنس مجاهدت هست. روز رحلت این بانوی مجاهد را بگذاریم روز جهاد با اموال ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
جنگ روایات ها در صلح امام حسن ع.pdf
223.9K
🌀 جنگ روایت ها در صلح امام حسن(ع) 🔰 مناسبت: ولادت (ع) 🔺 یکی از شیوه های رایج طواغیت عالم، از صدر اسلام تا کنون، تحریف واقعیت ها است. تحریف واقعیت گاهی عامل درونی دارد، گاهی عامل بیرونی. خیلی اوقات حتما برای شما هم پیش آمده است که دچار قضاوتهای عجولانه شده ایم، حرف را شنیده ایم اما وقتی این حرف در درون ما رفته، دچار سوء تفاهم شده ایم. 🔺 بسیاری از حالات روحی انسان خیلی موثر هستند در نوع برداشت ما از واقعیت ها، خیلی باید صاف شد تا درست قضاوت کرد، درست از واقعیت برداشت کرد. 🔺 گاهی عامل بیرونی است که یک فرد یا جامعه را از واقعیت ها دور می کند، به آدم ها و جوامع برداشت غلط و غیر واقعی از واقعیت می دهد. 🔺 پس تحریف واقعیت یک روش رایج هست اما چه کسانی از تحریف واقعیت اثر می پذیرند؟ اگر آدم مریض باشد، روی هوا، آن برداشت غلط را می زند و این خیلی عجیب است. صد تا حرف دروغ را بدون دلیل قبول می کند اما یک حرف راست را با صد دلیل درست قبول نمی کند. 🔺 اما اگر آدم سلامت روحی داشته باشد، روی هوا، آن برداشت غلط از واقعیت را نمی پذیرد، می رود تحقیق می کند. می دانی دلش گواهی می دهد. 🔺 در ماجرای صلح امام حسن(ع)، جدای از جنگ شمشیرها، معاویۀ ملعون، جنگ روایت ها و تحریف واقعیت ها را به راه انداخته بود. امام حسن (ع)، امام جهاد تبیین بود، یکی در مقابل تحریفاتی که معاویه به راه انداخته بود و یکی در مقابل خودی هایی، که دچار سوء تفاهم شده بودند و نمی توانستند واقعیت صلح امام حسن(ع) را درک کنند. ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از مبلغان
راز مظلومیت امیرالمومنین ج1- ظرائف و فضیلت تحمل مظلومیت.pdf
524.4K
🌀راز مظلومیت امیرالمومنین ج1️⃣ 📌مناسبت: شهادت امام علی ع و شب های قدر 🔻در حیات سیاسی امیرالمومنین یکی از مفاهیمی که بسیار برجسته به چشم می خوره مفهوم مظلمویت حضرت هست که به نظر می رسد این مظلومیت نه عمقش و نه دلایلش به صورت جزئی و دقیق درک و تحلیل نشده 🔻ما تو زندگی های شخصی مون حاضر نیستیم یه ذره مظلومیت رو تحمل کنیم 🔻تو برای رفع ظلم ، ظلم نکنی، این هنر اولیای خداست 🔻هرکسی سهم دار مظلومیت هست بعضی ها ما نمی توانیم شبیه مولا تحمل مظلومیت کنیم تاآنجا که برای رفع مظلومیت خودمان ممکن هست ظلم هم کنیم ✅کانال تخصصی محتوایی مبلغان(طلاب) https://eitaa.com/moballeghan
هدایت شده از حکمت بیان
زندگی به سبک رمضان_ جلد اول.pdf
2.81M
🌀 زندگی به سبک رمضان 🔰مناسبت: 💎 خودسازی 🌿 فهرست مباحث: 🔻جلسه اول: ماه رمضان،ماه تحول درسبک زندگی 🔻جلسه دوم: تحول با سبک زندگی به محور یت تقوا 🔻جلسه سوم: »مفهوم شناسی تقواومهم تر ین ویژگی های تقوا 🔻جلسه چهارم: آثارزندگی به سبک تقوا: 1 .نشاط و شادی 🔻جلسه پنجم: آثارزندگی به سبک تقوا:2 .شکوفایی خالقیت ورشد عقلانیت 🔻جلسه ششم: آثارزندگی به سبک تقوا:3 .کسب منافع و ثروت 🔻جلسه هفتم: آثارزندگی به سبک تقوا: 4 .قدرت حل مشکالت وتحمل چالش ها 🔻جلسه هشتم: آثارزندگی به سبک تقوا: 5 .قدرتمندانه زندگی کردن 🔻جلسه نهم: آثارزندگی به سبک تقوا: 6 .آرامش 🔻جلسه دهم: آثارزندگی به سبک تقوا:7 .بزرگ شدن روح واجتماعی شدن ✅ کانال حکمت بیان @hekmatebayan
هدایت شده از حکمت بیان
جلد دوم - کتاب زندگی به سبک رمضان1400.1.10.pdf
2.87M
🌀زندگی به سبک رمضان_ جلد دوم ✅ مناسبت: 💎«جامعه پردازی با تحول در سبک زندگی جمعی» 🌿با همکاری موسسه تخصصی خطابه امیر بیان یزد ✍️ فهرست جلسات: 🔻جلسه یازده: «عوامل اجتماعی شدن: 1. احساس محبت به دیگران» 🔻جلسه دوازده: «عوامل اجتماعی شدن: 2. احتیاج به پیوستگی و اجتناب از تنهایی» 🔻جلسه سیزده: «عوامل اجتماعی شدن: 3. عزت نفس» 🔻جلسه چهارده: «عوامل اجتماعی شدن: 4. احساس مسئولیت» 🔻جلسه پانزده: «عوامل اجتماعی شدن: 5. امام قوی ترین انگیزه» 🔻جلسه شانزده: «جامعه پردازی، گام بعد از اجتماعی شدن» 🔻جلسه هفده: «چگونه جامعه پردازی رخ می دهد؟ تحول در سبک زندگی جمعی اقتصادی» 🔻جلسه هجده: «مواسات، مدلی برای تغییر سبک زندگی جمعی اقتصادی» 🔻جلسه نوزده: «تعاونی، مدلی برای تغییر سبک زندگی جمعی اقتصادی» 🔻جلسه بیست: ‌ «ما نمیتوانیم، مانع تغییر سبک زندگی جمعی اقتصادی» ✅ کانال حکمت بیان @hekmatebayan
هدایت شده از مبلغان
راز مظلومیت امیرالمومنین ج2- ضرورت تحمل مظلومیت و فلسفه مظلومیت.pdf
564.7K
🌀راز مظلومیت امیرالمومنین ج2️⃣ 📌 فهرست: 🔻فلسفه مظلومیت و آثار تحمل مظلومیت به جا 🔻علت اصلی مظلومیت امیرالمومنین "علی(ع) به کسی اجازه نمی دهد که ظلم کند" 🔻شب قدر شب سرنوشت سازی 🔻نقش من در مقدراتم 🔻شب قدر، شب ولایت 🔻گروه هایی که ظلم را به امام تحمیل کردند ✅کانال تخصصی محتوایی مبلغان(طلاب) https://eitaa.com/moballeghan
هدایت شده از مبلغان
راز مظلومیت امیرالمومنین ج3- جریان شناسی تحمیل گری به ولی.pdf
534.6K
💠مناسبت: امام علی ع ⭕️عنوان: "راز مظلومیت امیرالمومنین ج3" ✅کانال تخصصی محتوایی مبلغان(طلاب) https://eitaa.com/moballeghan
شب امیدواری.pdf
311.3K
🌀 شب امیدواری ✅ مناسبت: نوزدهم ✍️سیر بحث: 🔺شب قدر، شب تمنا و تقاضا هست. هرکسی تقاضای بیشتر، بهرۀ بیشتر اما چرا آدم ها اکثرا در وجود خودشان احساس مسئلت نمی کنند؟ 🔺ریشۀ این عدم احساس نیاز و تمنا، یا تکبر است که با تفکر باید آن را از بین برد یا یاس و نا امیدی است که باید این یاس را تبدیل به امید کرد. 🔺امیدواری را باید در محیط خانه و جامعه تمرین کرد. یاس خودش گناه بزرگی است اما در جامعه ما به راحتی یاس و یاس پراکنی اتفاق می افتد باید علیه این روحیه خودمان و جامعه با تفکر قیام کنیم. 🔺آیا دلایل امیدواری بیشتر است یا نا امیدی؟ ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
شب قدر، شب ولایت.pdf
331.3K
🌀 شب ولایت ✅ مناسبت: بیست و یکم ✍️سیر بحث: 🔺 شب قدر، شب ولایت است. ولایت امری سیاسی است. جنس مظلومیت امیرالمومنین هم سیاسی است. 🔺راز مظلومیت سیاسی امیرالمومنین در شیوه مدیریت حضرت یعنی حفظ کرامت و آقایی و آزادی مردم است. 🔺برای رفع مظلومیت و غربت از حضرت حجت(عج)، ما باید احساس مسئولیت اجتماعی مردم را بالا ببریم. امیدآفرینی مبتنی بر واقعیت ها امروزی یکی از مسئولیت های اجتماعی ماست. ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
شب تمنای ظهور.pdf
233.7K
🌀شب تمنای ظهور ✅ مناسبت: بیست و سوم ✍️سیر بحث: 🔺در شب قدر سوم، باید نگران باشیم یا آرام؟ دلایل آرامش در شب قدر سوم چیست؟ امشب چه کسی بازندۀ شب قدر هست؟ کسی که در دلش مایوس هست، بد گمان هست. امشب چه کسی برندۀ شب قدر است؟ کسی که با یک دل امیدوار و آرام و مطمئن به خدا آمده است. باید موانع امید را از دل برداشت. 🔺علاوه بر این، آیا ما امشب می توانیم بر روی تصمیمات خدا تاثیر بگذاریم؟ تصمیم خدا را تغییر دهیم؟ امشب قیمت خواستنی های خودمان را بالا ببریم. آدم های بلند همت، از خدا کم نمی خواهند. امشب، به کمتر از ظهور حضرت حجت(عج)، بسنده نکنیم. ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
دشمن درجه یک.pdf
255.2K
🌀دشمن درجه یک 🔰 مناسبت: ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
نگاهی متفاوت به عید فطر.pdf
365.2K
🌀نگاهی متفاوت به عید فطر 🔰مناسبت: 🔻طولانی ترین عملیات عبادی که خداوند برای ما طراحی کرده است، ماه مبارک رمضان است، حالا این طولانی ترین عملیات عبادی به یک عید اجتماعی و سیاسی ختم می شود. 🔻وجه اجتماعی و سیاسی عید فطر یکی زکات دادن است که در اصل زکات برای خوب کردن حال جامعه طراحی شده است البته به نفع خود انسان هم هست و دیگری نماز عید فطر و قنوت سیاسی آن 🔻نگاه اجتماعی و سیاسی به عید فطر کمتر مورد نظر قرار گرفته و حال آنکه می تواند عید فطر بستر فهم اسلام اجتماعی و سیاسی باشد. ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯