علی ع
بر سرِ سجاده پيش پاي منبر كشته شد
جارچي فرياد سر مي داد حيدر كشته شد...!
گرچه دردش درد پهلو بود، درد سينه بود
ظاهرا از ضربت شمشير، بر سر كشته شد
آن طرف تزوير بود و اين طرف صدق و صفا
مرد ميدان در مصافي نابرابر كشته شد
عهد سست كوفي و تيغ خوارج جاي خود
كه علي صد بار بين بدر و خيبر كشته شد
فرض كن يك بار هم در بستر ليل المبيت
فرض كن اصلا علي پيش از پيمبر كشته شد
شمع را روشن، هرآن مقدار مي خواهي ببر
پاسبان حفظ بيت المال ديگر كشته شد
...
زينب اما خوب شرح داستان را ديده بود
خوب مي داند پدر از درد مادر كشته شد
😭😭😭😭😭😭
علی احدی
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
#برترین_نشانه9⃣1⃣
#اعجاز_قرآن_کریم
#در_محضر_استاد
#دکتر_نخاولی
💠کتاب شناسی اعجاز قرآن
حدود 700 تا 800 کتاب در بحث اعجاز قرآن وجود دارد.
دو کتاب را در بحث اعجاز قرآن کریم معرفی میکنیم.
کتاب «قرآن در قرآن»، نوشتۀ آیت الله جوادی آملی، این کتاب اختصاصاً راجع به اعجاز قرآن نیست و پنج فصل دارد:
1. حقیقت قرآن؛
2. رسالت قرآن؛
3. جاودانگی و ابدیت قرآن؛
4. فهم قرآن؛
5. اعجاز قرآن.
کتاب دو جلدی «قرآن شناسی» از مجموعۀ معارف قرآن، نوشتۀ مرحوم آیت الله مصباح است.
جلد اول دارای چهار فصل است:
1. تحریفناپذیری قرآن؛
2. خدایی بودن قرآن یا همان بحث اعجاز؛
3. نزول قرآن؛
4. اوصاف و عناوین قرآن.
که بخش اول و دوم این جلد از کتاب بحث ماست.
این دو کتاب، کتابهای قابل استفادهای هستند، اما به معنای این نیست که حرف اول و آخر را این کتابها میزنند.
در خیلی از موضوعات بحث اعجاز قرآن کریم، بحث بهصورت کامل انجام نشده است.
ادامه دارد...
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
رنگینترین و پر برکترین سفرههای دنیا را، کسانی سفرهداری میکنند که با مائده نورانی دانایی و توانایی، میزبان جانها هستند.
🔰روز معلم مبارکباد🔰
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
روز #معلم یا روز معلمِ #شهید؟
قسمت اول
دانش آموز که بودم روز معلم را خیلی دوست داشتم. تزئين کلاس، جشن و شیرینی. معلم ها مهربان تر می شدند. ما توجهمان به معلم ها بیشتر می شد. امتحان ها لغو می شد. جشن و شادی در کلاس برپا می شد. خلاصه که روزهای شادی بخشی بود. و البته فقط فعالیتی در سطح شاد شدن...
این گذشت تا اینکه کم کم فهمیدم روز معلم شان نزولی دارد. روز ترور ناجوانمردانه یک معلم بزرگ کشور ما و به شهادت رسیدنش نام گذاری شده به نام روز معلم... اول به گرامیداشت این معلم بزرگ و به دنبالش به گرامی داشت همه کسانی که مثل او در حال تربیت حقیقی انسان ها هستند.
کم کم متوجه شدم که این روز فقط گرامیداشت روز معلم شده است. نه آن معلم بزرگ و نه هیچ معلم بزرگی که در تاریخ خوب است که از او یاد شود و به ما دانش آموزان معرفی شود. (البته این مطلق نیست و حتما مدارسی هستند که غیر این عمل می کنند.)
این گذشت تا خودم معلم شدم...
حتی فرایند تقدیر بچه ها از معلم ها هم تغییر کرده بود.
برنامه مدرسه این شده بود که در روز معلم یک رستوران رزرو کنند. معلمین را به رستوران ببرند... یا در خود مدرسه غذایی سرو شود و بعد یک شاخه گلی، یک تبریکی و مبلغی پول به عنوان هدیه به حقوق معلم ها اضافه شود.
در مدارسی که تدریس می کردم روال این بود...
خیلی ناراحت و اذیت می شدم.
قلبا دوست نداشتم در این مراسم ها شرکت کنم.
حتی یادم آمد یکبار پیشنهاد دادم که در این روز مهم صحبت کنم و از فلسفه نام گذاری این روز بگویم و از آن معلم بزرگ بگویم و از شاخص های معلم بودن...
اما نشد
و تا امروز نشده است...
امثال من که با این معلم بزرگ آشنا شدیم و تغییر و تحول بنیادین در افکار و رفتار خود را شاهد بودیم قصد کردیم که به نوبه خود آثار این معلم بزرگ را تا جایی که در توان داریم به بچه های مدرسه که روزگاری در سن آنها بودیم و جای خالی اش را حس می کردیم برسانیم. در مدارس می رفتیم و از ایشان می گفتیم و کتب حیات بخش ایشان را تدریس می کردیم. بازخورد خوب بچه ها. بحث هایی که می شد. تفکری که بچه ها به آن وا داشته می شدند... همه و همه برایمان بسیار شیرین و ارزشمند بود.
و البته بخش غم انگیز داستان ناشناخته بودن این معلم بزرگ بین بچه ها بود.
باور نمی کردیم که این شخصیت بزرگ را کسی باشد که به این سن رسیده باشد و نشناسد.
غالب بچه ها اصلا نمی دانستند کیست و الان کجاست؟
نمی دانستند ترور شده و نمی دانستند این همه آثار خوب دارد!
و البته همین بچه ها اهل مطالعه بودند! و اطلاعات زیادی از برخی نویسندگان خارجی داشتند و کتبشان به وفور در مدرسه یافت می شد... نام کتاب را نمی برم اما در دوره من غالب بچه ها به تقلید و تاسی از هم به صورت نمونه این کتاب را خوانده بودند و جالب اینکه غالبا بعد آن حال بدی را تجربه کرده بودند...
یادم هست یکی از بچه های اول دبیرستان به من می گفت من بعد خواندن این کتاب احساس می کردم شاید یک سوسک هستم!
و باز هم این مطلب به ذهن هجوم می آورد که:
آنچه در مدرسه شاید هرگز نیاموزیم...
آنچه موثر در شکل گیری صحیح و سالم و متعالی شخصیت ما می تواند باشد.
آنچه کمک می کند ما بعد از عبور از دوران تعلیم و تربیت در مدرسه، بهتر اندیشیدن و بهتر زندگی کردن را حقیقتا آموخته باشیم.
#علامه_شهید_مرتضی_مطهری
🌸مشاهدات و تجارب یک دانشجوی ایرانی 🇮🇷 در فرانسه
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
#پست_مناسبتی
جملاتی زیبا ازحضرت علی علیه السلام:🌷✨
1.مردم را با لقب صدا نکنید.🌳
2.روزانه از خدا معذرت خواهی کنید.🌟
3.خدا را همیشه ناظر خود ببینید.🌟
4.لذت گناه را فانی و رنج آن را طولانی بدانید.🌟
5.بدون تحقیق قضاوت نکنید.💫
6.اجازه ندهید نزد شما از کسی غیبت شود.💫
7.صدقه دهید،چشم به جیب مردم ندوزید.💫
8.شجاع باشید،مرگ یکبار به سراغتان می آید.💐
9.سعی کنید بعد از خود،نام نیک بجای بگذارید.💐
10.دین را زیاد سخت نگیرید.💐
11.با علما و دانشمندان با عمل ارتباط برقرار کنید.🌻
12.انتقادپذیر باشید.🌻
13.مکار و حیله گر نباشید.🌻
14.حامی مستضعفان باشید.☀️
15.اگر میدانید کسی به شما وام نمیدهد،از او تقاضا نکنید.☀️
16.نیکوکار بمیرید.☀️
17.خود را نماینده خدا در امر دین بدانید.🌹
18.فحّاش و بذله گو نباشید.🌹
19.بیشتر از طاقت خود عبادت نکنید.🌹
20.رحم دل باشید.💚
21.با قرآن آشنا شوید.💚
22.تا میتوانید بدنبال حل گره مردم باشید.💚
23.گریه نکردن از سختی دل است.❤️
24.سختی دل از گناه زیاد است.❤️
25.گناه زیاد از آرزوهای زیاد است.❤️
26.آرزوی زیاد از فراموشی مرگ است.🌸
27.فراموشی مرگ از محبت به مال دنیاست.
28.محبت به مال دنیا سرآغاز همه خطاهاست
🌷«نهج البلاغه»
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
✳️عکس نوشته ساز تکسل
📌تکسل مجموعه ای کامل از ابزارهای مخصوص کالیگرافی(سایه زنی)، و همچنین سه بعدی سازی متن و استیکر و صدها امکانات دیگر را در اختیار شما قرار میدهد!!!
📍امکانات و ابزارهایی که فقط و فقطدر تکسل وجود دارد!!
🛑مهمترین ویژگی برنامه:
🔸کالیگرافی(سایه زنی): سایه زنی متن با ابزار مخصوص به خود بصورت دقیق شبیه نسخه های کامپیوتری و همچنین دارای الگوریتم تشخیص خودکار و حذف سایه های اضافی و امکان بازگشت به مراحل!!
🔹سه بعدی سازی: سه بعدی سازی متن و استیکر همراه با نورپردازی و تغییر رنگ و تغییر زاویه و...
🔸رنگ آمیزی دستی: رنگ آمیزی متن و استیکر بصورت کاملا دستی با امکان استفاده از انواع براش
🔹امکان تبدیل متن به استیکر و استفاده از قابلیت های استیکر برروی متن
🔸پوشش رنگی: امکان استفاده از پوشش رنگی بر روی استیکر همراه با(Blending Mode)
🔹بک گراند ساز: ساخت بک گراند با استفاده از سه مدل گرادینت و همچنین امکان افکت گذاری برروی تصاویر
و...
https://myket.ir/app/com.texel
#معرفی_نرمافزار
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
❗️اعضای محترم کانال❗️
💠از این پس مطالب کانال را با استفاده از هشتکهای زیر دنبال نمایید💠
🔰#کلیپ_تصویری
🔰#فایل_صوتی
🔰#در_محضر_استاد
🔰#معرفی_کتاب
🔰#معرفی_سایت
🔰#معرفی_نرمافزار
🔰#کارگاه_بازی
🔰#حدیث
🔰#پست_مناسبتی
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
#پست_مناسبتی
❤️رهبر معظم انقلاب (حفظه الله):
از نقش ستودنی معلمان در دوران این بیماری همهگیر یاد میکنم که خدمات آموزشی را تعطیل نکردند.از راه دور بهترین خدمات را ارائه دادند، زحمات معلمان در مواردی مضاعف شد، سختیهای این کار را تحمل کردند، از آنها باید تشکر کنیم. از مادران دانشآموزان بنده صمیمانه تشکر میکنم.
🌸🌸🌸🌸🌸
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
#برترین_نشانه0⃣2⃣
#اعجاز_قرآن_کریم
#در_محضر_استاد
#دکتر_نخاولی
فهرست پیشنهادی بحث اعجاز قرآن این است که باید دوستان پیگیری کنند و تا جاییکه ممکن باشد گفتگو خواهیم کرد.
1. حقیقت و هویت اعجاز و معنای لغوی و اصطلاحی آن؛
2. چرایی و علت بحث اعجاز؛ که سه قسمت دارد:
اول. علت غایی یعنی انگیزه و ضرورت بحث از اعجاز. انگیزه و ضرورت خود اعجاز. هدف، آثار و فواید بحث اعجاز.
دوم. علت فاعلی یعنی رابطۀ اعجاز و ارادۀ خداوند.
سوم. علت مادی یعنی رابطۀ قدرت نفسانی ولیّ و نبیّ و اعجاز.
3. آیات بیانگر اعجاز (که عمدتاً به آیات تحدی مىپردازیم)؛
4. تفاوت اعجاز با خوارق عادات (که سحر وعلوم غریبه باشد)؛
5. اعجاز در سایر ادیان (که تفاوت آیتهای انبیاء به چه علت بوده است. همچنین تفاوت آن آیات با اعجاز اسلام و برترین آیت)؛
6. آیات و معجزات اسلام چه چیزهایی است؟
7. برترین آیت؛ بررسی آیات آیت بودن قرآن کریم. وجوه اعجاز قرآن کریم که دَه وجه است.
ادامه دارد...
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
📖 کتاب شصت پرسش اعتقادی کودکان
🔹 کتاب شصت پرسش اعتقادی به سوالات اساسی کودکان در زمینه مسائل اعتقادی پاسخ میگوید.
👇سوالاتی مانند:
خدا چه شکلیه؟؛ چرا خدا رو نمیبینیم؟؛ خدا کجاست؟؛ خدا از چه وقت بوده؟؛ پدر و مادر خدا کیه؟؛ چرا خدا بعضی از حاجتامونو نمیده؟؛ هدف خدا از آفریدن ما چی بود؟؛ چرا باید از خدا بترسیم؟؛ چرا خدا مادر بزرگ رو خوب نمیکنه؟؛ چرا خدا بابابزرگو ازمون گرفت؟؛ اگه نماز نخونیم، چی میشه؟؛ چرا خداوند بعضیها رو ناقصالخلقه به دنیا میاره؟؛ چرا خدا بعضیها رو به جهنم میبره؟؛ من دوست ندارم پیر بشم؛ وقتی میمیریم کجا میریم؟ چرا خدا شیطون رو آفرید؟؛ و بسیاری از پرسشهای دیگر کودکان درباره خدا، فلسفه خلقت، علت بیماریها، تقدیر، مرگ و … که حتی ممکن است سوال بزرگسالان هم باشد.
👈 تا حالا شده بچه ای از این دست سوالات ازتون بپرسه؟!
این کتاب کارتونو راحت کرده و به این سوالا جواب داده
#معرفی_کتاب
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️معاویهها و عمروعاصها "همیشه"هستند!⭕️
❌آمادهها برای گول خوردنها و تهمتزدنها❌
#شهید_مطهری
#کلیپ_تصویری
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
السلام علیک یا ابالحسن یا امیر المومنین یاعلی بن ابی طالب.....
#شب_قدر
#پست_مناسبتی
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : آموزش مهارت های مطالعه به کودکان و نوجوانان
✍نویسنده : دکتر حسین توزنده جانی
📖موضوع : مشاوره
📕تعداد جلد : ۱ جلد
#معرفی_کتاب
#آموزش_روش_های_مطالعه
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
🍀 درک عظمت شب قدر قابل فهم نیست چه برسد به درک عظمت خود قرآن! 🍀
🔹 حضرت استاد نخاولی (مد ظله العالی) :
🔸 فرض کنید شیء گرانبهای خاصی را در یک ظرف قرار دادهاید و میگویید عجب چیزی در این ظرف وجود دارد و تو چه میدانی که در این ظرف چیست؟! چرا که اهمیت ظرف، به مظروف (و اهمیت مکان به مکین و اهمیت زمان به حوادث در آن زمان) است.
🌱 در قرآن آیاتی مطرح شده که شب قدر در ماه مبارک رمضان را ظرف نزول قرآن دانسته است و این ظرف نزول قرآن، عظمت خاصی دارد.
در سوره قدر میفرماید:
إنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيلَةِ الْقَدْرِ (ما آن [= قرآن] را در شب قدر نازل کرديم!)
وَ مَا أَدْرَاكَ مَا لَيلَةُ الْقَدْرِ (و تو چه ميداني شب قدر چيست؟!)
🌱 نفرمود: «و ما ادراک ما هو»، (تو چه میدانی که آنچه نازل شده (قرآن) چیست؟)؛ یا مثلاً نفرمود: «و ما ادراک ما انزلنا»، (تو چه میدانی که چه حقیقت عظیمی را نازل کردیم؟)
🌱 حال ببینید قرآن چه قدر عظمت دارد که میفرماید: «وَ مَا أَدْرَاكَ مَا لَيلَةُ الْقَدْرِ»، و تو چه میدانی که این ظرف (شب قدر) چیست؟!
🌱 عظمت ظرف قرآن (شب قدر)، قابل تشخیص و احصاء نیست و فوق حد تصور است؛ [شناخت] مظروفش (قرآن) پیشکش!
🌱 خداوند متعال مبالغه نمیکند و این مطلب نشاندهنده عظمت فوقالعاده قرآن است؛ و میخواهد بفرماید که عظمت قرآن اصلاً قابل تصور نیست.
✅ درک عظمت ظرفی که حقیقت قرآن در آن تجلی کرده، قابل فهم نیست چه برسد به اصل حقیقت آن تجلی!
🌱 به عبارت دیگر: درک عظمت شب قدر قابل فهم نیست چه برسد به درک عظمت خود قرآن!
#شب_قدر
#در_محضر_استاد
🆔@hekmatemotahar1
#برترین_نشانه1⃣2⃣
#اعجاز_قرآن_کریم
#در_محضر_استاد
#دکتر_نخاولی
💢معنای لغوی اعجاز:
همانطور که به عنوان مقدمه گفتیم؛ کلمۀ اعجاز به معنای عاجز کردن، در مقابل قدرت است:
💫إِنَّ مَا تُوعَدُونَ لَآتٍ وَمَا أَنْتُمْ بِمُعْجِزِينَ. (سوره مبارکه انعام، آیه شریفه 134)
«آنچه به شما وعده داده ميشود، يقينا ميآيد؛ و شما نميتوانيد (خدا را) ناتوان سازيد (و از عدالت و کيفر او فرار کنيد)!»
قدرت یعنی اگر انسان بخواهد، بتواند کاری را انجام دهد.
عجز یعنی در صورت خواستن، نتواند انجام دهد.
یعنی کاری را میخواهد، ولی توانی برای انجام آن ندارد.
اگر در ریشۀ کلمهی اعجاز دقت شود، در مخاطب، این روح را میدمد که تو میخواهی مثل این معجزه را بیاوری، اما نمیتوانى.
این روحیۀ لج و لجبازی است.
به همین دلیل، این کلمه در قرآن کریم برای معجزات انبیای الهی به کار نرفته است و اصطلاح قرآنی معجزه، آیت است.
💢معنای اصطلاحی معجزه:
متکلمین به کاری خارق عادت که اختصاصاً پیامبر انجام میدهد و همراه با ادعای نبوت و بعثت انجام میشود، معجزه میگویند.
به نظر میرسد این حرف تمام نیست و نقد دارد؛ چون اعجاز اعم از کاری است که پیامبر و وصی او (امام معصوم) انجام میدهند.
ادامه دارد...
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀پای صحبت صمیمانه برخی از استادان بینش مطهر🌀
◀️دیدن این کلیپ را از دست ندهید و آن را برای دیگر مدرسان یا بینش پژوهان ارسال کنید.
#کلیپ_تصویری
#بینش_مطهر_استان_مرکزی
🆔@hekmatemotahar1