eitaa logo
بینش مطهر استان مرکزی
262 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
698 ویدیو
62 فایل
📖شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدیﷺ 🌐آدرس: خیابان شهید رجایی،کوچه شهید موسوی(جنب پاساژ دیدار)،خانه جوان، بینش مطهر استان مرکزی ارتباط با ما: 📩 @Lindi935 پاسخ به سوالات: 🆔️ @bineshmarkazi سفارش کتاب: @Mali_binesh_markazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃣ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 💫و الذین کفروا بعضهم أولیاء بعض إلا تفعلوه تکن فتنة فی الأرض و فساد کبیر (۷۳انفال) ⭕ترجمه: آنان که کافر شدند نیز دوستدار و مددکار یکدیگرند و شما مسلمین اگر آن را کار نبندید همانا فتنه و فسادی بزرگ روی زمین رخ خواهد داد. 💢شرح: در آیات ۷۰تا ۷۵ سوره انفال رابطه‌های ولایی در جامعه ایمانی را تصویر می‌کند. در آیه ۷۳ می فرماید 💫و الذین کفروا بعضهم أولیاء بعض کفار هم رابطه ولایی، اتصال به یکدیگر دارند، از اون اتصال‌های محکم. یک خط هستند، یه جبهه اند،یه صف اند. این‌جا علامه جوادی در تفسیر تسنیم می‌گویند: الا در جمله إلا تفعلوه إن لا تفعلوه هست یعنی اگر چنین نکنید. 💫تکن فتنة فی الارض و فساد کبیر ، فتنه‌ای در زمین و فسادی بزرگ در زمین رخ می‌دهد. اگر چنین نکنید یعنی چی؟ به تعبیر حضرت علامه جوادی یعنی اگه رابطه‌هایی ولایی که بین مؤمنین هست را شلش کنید و بیافتید در رابطه ولایی با کفاری که اونا ولی هم دیگرند. خط‌ها جابه‌جا بشود، پیوندها جابجا بشود. با دشمن پیوند جدی بشه. ادامه👇👇👇
⃣ فتنه‌ای بزرگ در زمین و فسادی کبیر رخ می‌دهد‌. این تعبیر قرآن هست. یعنی اگر این ارتباطات اجتماعی ،این پیوندهای ولایی را در جامعه ایمانی،این زنجیره در حال تواصی و در حال ارتباطات را قطع بکنیم و این زنجیرها با هم قاطی بشود ،فتنه بزرگ و فسادی کبیر ایجاد می‌شود. ادامه دارد... 🆔@hekmatemotahar1
✅✅✅ افتخاری دیگر از استان مرکزی 🔰 پاسدار رشید اسلام مدافع حرم با نام عملیاتی از رزمندگان دلاور اراكي پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش‌ خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی و نقش آفرینی در جبهه مقاومت روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در منطقه تدمر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست. 📎باما همراه باشید👇 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃣ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 💫أرأیت الذی یکذب بالدین(۱)فذلک الذی یدع الیتیم (۲)و لایحض علی طعام المسکین (۳)فویل للمصلین(۴)الذین هم عن صلاتهم ساهون(۵) الذین هم یراءون (۶)و یمنعون الماعون(۷) (۷_۱ ماعون) ⭕ترجمه: به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی آیا کسی که همواره روز جزا را انکار می‌کند، دیدی؟ همان که یتیم را به خشونت و جفا از خود می‌راند، و (کسی را )به طعام دادن به مستمند تشویق نمی‌کند. پس وای بر نمازگزاران،که از نمازشان غافل و نسبت‌به آن سهل انگارند همانان که همواره ریا می‌کنند، و از (دادن) وسایل و ابزار ضروری زندگی (و زکات، هدیه و صدقه به نیازمندان) دریغ می‌ورزند. 💢شرح: در سوره مبارکه ماعون وقتی خداوند می‌خواهد از ویژگی‌های کسی سخن بگوید که مکذب دین شده، دست می‌گذارد بر نحوه رفتارش با محرومین جامعه که یک ویژگی اجتماعی است. ⬅(و لا یحض علی طعام المسکین) دیگران را ترغیب به اطعام مساکین هم نمی‌کند. یعنی مسئله این نیست که خودت برو یه کمک به مسکین بکن. دیگران هم ترغیب کن. ادامه👇👇👇
⃣ این‌ها قیافه شون این است که نماز هم می‌خونند ولی چه نمازی! 💫فویل للمصلین الذین هم عن صلاتهم ساهون ، اهل سهو و غفلت از نماز هستند. الذین هم یراءون اهل ریا هستند. یعنی منافق اند، یعنی ظاهر سازی می‌کنند. برای اینکه به رؤیت دیگران برسونند، برای اینکه دیگران ببینندکاراشون را انجام می‌دهند. چه‌جور آدمی به این نقطه می‌رسد. تو این چرخه زندگی ،چه آدم‌هایی با چه مجموعه رفتارهای و با چه سبک زندگی به این نقطه می‌رسند؟ 💫ویمنعون الماعون. ماعون یعنی چی؟ یعنی جریان داشتن. ماعون در یک روایتی از آقا امام صادق( علیه‌السلام ) در کتاب شریف کافی، متناسب با همین آیه، حضرت توضیح می‌دهندماعون چیه. میگن ماعون همین چیزهایی است که بین مردم در زندگی روزمره در جریان است. قرض‌هایی که به‌هم می‌دهند، ظرف مثلاً یکی به یکی عاریه می‌دهد، حضرت اصلا همین را مثال می‌زنند. قرض‌های عادی که بهم میدن. میگن این جیب به اون جیب نداریم بعد گاهی این کمکی از او می‌گیرد گاهی برعکس. آدم‌هایی هستند،تو قرآن کریم می‌گوید این چرخه را، این زنجیره را قطع می‌کنند، زنجیره این اتصالات را . به این می‌گوید منع از ماعون. می‌گوید این آدم می‌رسد به اون جور نماز خوندن ،اون‌جور ریا کردن ،اون‌جور بد برخورد کردن با محرومین جامعه که بعد اسمش را چی می‌گذارد؟ 💫أرأیت الذی یکذب بالدین، مکذب دین. حالا چه دین را بگوییم اصل دین، چه بگوییم یوم الدین، یعنی معاد. ببینید قرآن بر چه ویژگی‌هایی دست می‌گذارد. یکی از اون ویژگی‌های اصلی اجتماعی، اینکه چه کسی این زنجیره را قطع می‌کند؟ کی این زنجیره اتصالات اجتماعی رو قطع می‌کند؟ همین آدم. این آدم تبدیل می‌شود به همچین موجودخبیثی که رفتارش با محرومین اینه، نمازش با سهوه، و توام با ریا. ادامه دارد.... 🆔@hekmatemotahar1
هشت پیشنهاد ساده برای دعوت به رأی 🍃 🇮🇷 🗳 🆔@hekmatemotahar1