eitaa logo
بینش مطهر استان مرکزی
263 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
692 ویدیو
62 فایل
📖شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدیﷺ 🌐آدرس: خیابان شهید رجایی،کوچه شهید موسوی(جنب پاساژ دیدار)،خانه جوان، بینش مطهر استان مرکزی ارتباط با ما: 📩 @Lindi935 پاسخ به سوالات: 🆔️ @bineshmarkazi سفارش کتاب: @Mali_binesh_markazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله مشکینی: مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید شهادت امام صادق ع تسلیت باد •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔟 بسم‌الله الرحمن الرحیم 💫 و العصر(۱) إن الإنسان لفی خسر(۲) إلا الذین ءامنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر(۳) (۳_۱ عصر) ⭕ترجمه: سوگند به عصر،( که )بی‌تردید انسان در زیان کاری بزرگی است ؛ مگر کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند و یکدیگر را به‌حق توصیه نموده و به شکیبایی سفارش کرده‌اند. 💢شرح: قسم به دوران، قسم به عصر که به تحقیق انسان در خسران است. خسارت هم در برابر ضرر میگن، ضرر در سود است، خسارت از به‌اصطلاح راس‌المال یا سرمایه است. معمولاً برای خسارت مثال یخ فروش می‌زنند. کسی که اگر تا غروب یخ‌هایش را نفروشد و یخدان نداشته باشد، فقط ضرر نمی‌کند، اصل سرمایه‌اش را از دست می‌دهد. قسم به دوران، قسم به این گذر زمان که انسان در خسران مبینه، خسران جدیه، در خسران بزرگه. لفی خسر با تنوین هم می‌گه،یعنی در یک خسارتیه که یه‌چیزی می‌گیم، یه‌چیزی می‌شنوی. اون خسارت چیه ؟ ادامه👇👇👇
🔟 ما فکر می‌کنیم سنمون که زیاد میشه بزرگ می‌شیم،قرآن کریم تو سوره مبارکه عصر این تصویر را به ما می‌دهد، عمر که می‌گذرد داریم کوچک می‌شیم، بزرگ نمی‌شیم ،از ما کم میشه و زیاد نمیشه،اضافه‌ای بر ما نمیاد. این ساعت شنی دونه دونه داره میوفته، سرمایه وجودی ما داره از بین میره، که مهم‌ترین سرمایه‌مون عمرمون هست. مگر یه دسته! مگر اهل ایمان، اهل عمل صالح. تا اینجاش خیلی انفرادی به‌نظر میرسه اما بلافاصله بعدش نگاه بکنید دوباره تصویر چیه؟ 💫و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر تواصی باب تفاعل یعنی توصیه‌های دو طرفه به یکدیگر. اهل توصیه ی همدیگه به‌حق هستن ،و بلافاصله توصیه به صبر. چرا ؟ چون مسیر حق پر از چاله است ،پر از مانع است، پر از دشمنه، پر از آسیبه، پر از سختیه، پر از هوا و هوسه که هی می‌خواند آدم را برگرداند، پر از رنج هست. اینجاست که توصیه‌های دوطرفه در جامعه ایمانی بر صبر هم مهم می‌شود. بعد میبینی چقدر اجتماعی دارد این جامعه را تصویر می‌کند. یه جامعه به‌هم‌پیوسته‌ایی که دائم در حال توصیه همدیگر به‌حق و صبر هستند. یه مدتی این در نقطه ی افت زندگی هست، اون یکی دستش رو می‌کشد بالا. یک قدم جلوتر برعکس می‌شود . اون یکی تو نقطه ی افته، این یکی دستش رو می‌گیرد می‌کشد بالا. این یکی از حق دارد پشیمون می‌شود، باید به‌حق دعوت بشود و گاهی برعکس. مردم یک جامعه آنقدر مترابط ، مرتبط و متصل به همدیگرند. این تصویری از جامعه ایمانی است. ادامه دارد... 🆔@hekmatemotahar1
مراسم تشییع شهید بزرگوار مدافع حرم سردار شهید سعید مجیدی روز دوشنبه مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدا به سمت گلزار شهدای اراک 🆔@hekmatemotahar1
⃣1⃣ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 💫إن الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کأنهم بنیان مرصوص (۴صف) ⭕ترجمه: خداوند دوست دار کسانی را که در راهش مقاتله می کنند، مجاهده می کنند. می جنگند. چه جوری؟ در حالیکه یک صف واحدند. « کأنهم بنیان مرصوص » 💢شرح : خداوند دوست دارد کسانی را که در راهش مقاتله می کنند،مجاهده می کنند. می جنگندچه‌جوری؟ درحالیکه یک صف واحدند. 💫«کأنهم بنیان مرصوص » صف واحدی که مثل چه چیزی هست؟ بنیان یعنی بنان، مرصوص هم یعنی رصاص زده. رصاص یعنی سرب یا قلع. مثل یک سدی هستند. سد چگونه جلوی سیلاب می‌ایستد؟ برای اینکه نفوذ ناپذیرتر ش هم بکنند یک دور سرب اندود یا قلع اندودش هم می‌کنند که دیگر هیچگونه آب در آن نفوذ نکند. ادامه👇👇👇
⃣1⃣ مؤمنین این‌جور صف واحدی باید باشند. این تصویرسازی قرآن کریم از جامع مؤمنین است. تصویر اجتماعی ای که جامعه ایمانی در قرآن دارد یک تصویر با روابط ولایی است، یک صف متحد وبه‌هم‌پیوسته، یک زنجیره کامل که آن‌هم محور وحدت می‌خواهد. اینجا ولایت به آن معنای مرسوم تری که در ذهن ما هست بیشتر برایمان طرح می‌شود که به‌معنای سرپرستی و حکم‌فرما و نخ تسبیح متحد کننده این دانه‌های تسبیح با یکدیگر است. و لازمه بعدی این مرزبندی با اغیار با دیگران با بیرونی ها با دشمنان با آن کسانی که جور دیگری از روابط را می‌خواهند دنبال کنند و تحفظ جدی دارد قرآن کریم و برایش جدی است این مطلب که باید سفت و محکم بر سر این مرزها ایستاد. ادامه دارد.... 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️ سلام بر شما که میخواهید شبیه امام زمان ☀️ باشید. 🇮🇷🔹🔹🔹☀️🔹🔹🔹🇮🇷 آیهٔ آمریکاهیچ غلطی نمی تواند کند! ☀️✨☀️✨☀️✨☀️✨ از آیهٔ ٣ مائده 💫 الیومَ یَئِس الذین کَفَروا مِن دینِکُم 💫 فَلاتَخشَوهُم وَ اخْشَونِ 🌸 امروز کافران از دین /کامل/ شما ناامید شدند 🌸 پس از آنها نترسید و از سنتهای من بترسید. 🌦🌦🌦🌦🌦🌦 قابل توجه همه ایرانیان، چه مومنان به اسلام، چه زرتشتی و مسیحی و بی دینها اگر خواهان اقتدار و زندگی امن هستید بدانید که👇👇👇 🌱 دین اسلام، باعث قدرت و قوَّت است چرا که بعداز اعلام ولایت امیرالمؤمنین☀️ فرمود کافران ناامید شدند و نیاز نیست از آنها بترسید. به اعتبار این آیه مؤمنان، برای اجرای احکام الهی با اطمینان به تشکیل حکومت پرداختند. واما 🌱 آیا ما ایرانیان از هیچ چیز نباید بترسیم؟! و بی خیال همه چیز، به زندگی شخصی بپردازیم؟! ⛔️بی تدبیری و ناسپاسی ممنوع⛔️ از سنتها و قوانینِ لایَتَغیِّر الهی باید ترسید چون طبق قانون خلقت، ناسپاسی و قدرنشناسی و عدمِ مراقبت از درختِ اقتدار، باعث ضعف و آفتزدگی میشود. اگر درخت اقتدار کشور با بی تفاوتی و قدرنشناسی دچار آسیب شود ناامنی و وحشت و بی پناهی گریبانگیر همه ایران خواهد شد مانند سوریه.... قبل از اشغال سوریه، آشوب و دودستگی و بعد از اشغال... با تَلی از ویرانه ها و بی برقی و بی آبی و.... درصد بالای شرکت در انتخابات و رأی به حافظ امنیت حال ای ایرانیان آیا عبرت نمیگیرید؟ آیا باید با توطئه های آمریکای صهیون، طعم ناامنی را بچشید و کشور را ویرانه کنید تا قدر امنیت را بدانید.... نه ایرانی باشعور و فهیم و عبرت گیرنده، است قبل از هر آشوبی و برای ممانعت از ویرانه شدن و دوقطبی شدن کشور در انتخابات شرکت نموده و اصلحِ طالبِ اقتدار ایران را انتخاب خواهد کرد. 🇮🇷🔹🔹🔹☀️🔹🔹🔹🇮🇷 🆔@hekmatemotahar1
🌀خداوند در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه میفرماید:به واسطه هر قدمی که کفار را به غیظ آورد برای مومنین عمل صالح نوشته میشود.🌀 ✅مطمئنا در این ایام هیچ قدم از قدم برداشتنی به اندازه حضور و رای دادن در انتخابات غیظ کفار و رضایت الهی را در پی نخواهد داشت. از این همه تبلیغ و ترغیب مردم به عدم حضورشان در نتخابات به شدت عصبانیتشان میتوان پی برد. ◀️وما تخفی فی صدورهم اکبر 🔸برای لبیک به ندای وحی الهی ما رای میدهیم.🔸 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⛔️ اخطار آیت‌الله جوادی آملی به تضعیف کنندگان نظام 🔺پاسخ کوبنده مرجع تقلید در ارتباط با واکنش‌های استبدادی .... 🆔@hekmatemotahar1
گروه‌فرهنگی‌آموزشی‌مطهرین دانشگاه‌شهیدباهنر و بینش‌مطهر دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می کند: 📍حول محور انتخابات۱۴۰۰ ❌با محوریت مسائل چرا رای بدهیم ؟ چرا رای ندهیم؟ اصلا با شرکت در انتخابات چیزی هم عوض میشه یانه؟ و بقیه مواردی که در پوستر امده است ‌... 🎙️ جهت شرکت و حضور در کرسی بعنوان موافق و یا مخالف مسائل فوق به شماره 09136613871 پیام دهید. 📆 زمان برگزاری چهارشنبه ۱۹ خرداد ⏰ساعت ۲۱ منتظر حضورتان هستیم✌️ لینک ورود به جلسه 👇👇👇👇👇 http://lms1.ystp.ac.ir/b/bin-4sw-rk4-xmm لطفا رسانه باشید و این پیام را برای دوستان و اطرافیان خود ارسال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃣1⃣ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 💫المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض یأمرون بالمنکر و یمنعون عن المعروف و یقبضون أیدیهم نسوا الله فنسیهم إن المنافقین هم الفاسقون (۶۷ ) 💫والمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و یقیمون الصلاة و یؤتون الزکوة و یطیعون الله ورسوله أولئک سیرحمهم الله إن الله عزیز حکیم (۷۱) (۷۱_۶۷ توبه) ⭕ترجمه: مردان و زنان منافق، متفق با همدیگر و طرفدار یکدیگر اند، مردم را به کار بد وامی‌دارند و از کار نیکو منع می‌کنند و دست خود را ( از انفاق در راه خدا) می‌بندند،و چون خدا را فراموش کردند خدا نیز آن‌ها را فراموش کرد( یعنی به خود واگذاشت تا از هر سعادت محروم شوند)، درحقیقت منافقان بدترین زشت کاران عالمند.(۶۷توبه) و مردان و زنان مؤمن همه یاور و دوستدار یکدیگرند، خلق را به کار نیکو وادار و از کار زشت منع می‌کنند و نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و حکم خدا و رسول او را اطاعت می‌کنند، آنان را البته خدا مشمول رحمت خود خواهد گردانید،که خداصاحب اقتدارودرست‌کردار است . ادامه👇👇👇
⃣1⃣ 💢شرح: قرآن کریم یک تصویری را از جامعه ایمانی تلاش می‌کند ترسیم کند که در این تصویر رابطه ی محکم و پیوندهای ناگسستنی، اتصالات عمیق بین جامعه ایمانی بسیار روشن و غیرقابل‌انکارست. از این پدیده در تعبیر قرآنی به اسم ولایت نام‌برده می‌شود. در سوره مبارکه توبه یک مقایسه‌ای می‌کند جامعه ایمانی را با جامعه نفاق. نفاقی که اونها هم در متن جامعه ایمانی هستند. سوره مبارکه توبه تصویری که ارائه می‌دهد از جامعه ایمانی این است که 💫« و المؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض » دقیقاً صفحه مقابلش در مورد منافقین می‌فرماید که 💫« المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض» یعنی آنها رابطه بعضیت دارند. ارتباط با یکدیگر دارند ولی این رابطه ولایی، این پیوند ناگسستنی از همدیگر در جامعه ایمانی تصویر می‌شود. 💫« المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض یأمرون بالمنکر و ینهون عن المعروف » منافقین امر به منکر می‌کنند و نهی از معروف « ویقبضون أیدیهم » قبض ید دارند، دست به ده (دادن) ندارن. خدا را فراموش می‌کنند و خداوند هم آنها را فراموش می‌کند. 💫« إن المنافقین هم الفاسقون » منافقین آن بیرون زنندگان از حدود دینی و حد ولایت هستند. در نقطه مقابل، مؤمنین را این‌گونه تصویر می‌کند. ◀امربه‌معروف، نهی‌ازمنکر، اقامه صلاة ،ایتاء زکات و واجبات مالی و ارتباطات اجتماعی . رابطه بین خود مؤمنین که اطاعت از الله و رسول و ولی اجتماعی هم دارد، رابطه ولاییست. فقط رابطه بعضیت از یکدیگر بودن، سر یک چیزهایی با هم مشترک بودن نیست. این تصویر کلمه ولایت که اصل معناش هم از همان بلافاصله پس‌از چیزی آمدن، اتصال، می‌آید. کلمه ولایت یعنی همین اتصالات ،یعنی چیزی بلافصل چیز دیگری بودن. مؤمنین این‌گونه به‌هم پیوسته‌اند که انگار یک چیزند. این‌جوری بهم متصلند. یک صف واحد اند. 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ روش‌های انتخاب و تصمیم‌گیری 🌸 استاد نخاولی (مد ظله العالی) : 🔹 برتری افراد موفق و زندگی‌های موفق به روش انتخاب و تصمیم‌گیری آنها باز می‌گردد، ولی اکثر افراد روشی برای انتخاب و تصمیم‌گیری ندارند و بنا بر برداشت‌های شخصی، احساسات و تشخیص‌های اولیه‌ای که بر اساس تجربۀ فردی بدست آورده‌اند تصمیم‌گیری می‌کنند؛ این نوع انتخاب، پرآسیب‌ترین روش تصمیم‌گیری است. 🔹 سؤال: در مواقعی که بر سر دو راهی یا چند راهی قرار داریم و همۀ جهات برای ما روشن نیست و در انتخاب خود به یقین هم نمی‌رسیم چه باید بکنیم؟ مثلاً در انتخابات پیش رو که از یک طرف شناخت واقعی و حقیقی نسبت به نامزدهای انتخابات نداریم و در نتیجه به یقین هم نمی‌رسیم، و از طرف دیگر وظیفه داریم در انتخابات شرکت نموده و تصمیم‌گیری کنیم، در اینگونه موارد چه باید بکنیم؟ 🔸 پاسخ: در چنین مواردی، یکسری روش‌ها و ملاک‌ها وجود دارد که در ادامه، به برخی از آنها اشاره می‌شود... 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃣2⃣ آیت هر پیامبر تجلیات نفس آورنده‌اش است. رابطۀ اعجاز و آیت با نفس آورندۀ آن است. و از آنجایی که نفوس انبیاء متفاوت است، درنتیجه آیات آن‌‌ها هم متفاوت است. آیت سید الانبیاء، سید الآیات است و قابل قیاس با آیات دیگر نیست. آیت کبری یعنی برترین و بهترین طریق، نشانه و راه رسیدن و اقرب طرق الی الله که خداوند می‌‌خواهد به خودش دعوت کند. چون آیینۀ تام و تمام نمای تجلیات خداست، بنابراین بهترین نشانه و نزدیک‌‌ترین راه درک خداوند است. دربارۀ انبیاء، آیت بودن تکوینی و تشریعی، یکی شده است. آیت تکوینی یعنی واقعاً خدانمای محض است که زمانی معنا می‌یابد که خودنما نباشد وگرنه به اندازه‌ای که خودی داشته باشد، به طور محض و قهراً خود نشان داده می‌‌شود. آیت تکوینی یعنی اشیاء آیت‌الله‌اند. این لیوان، آیت‌الله است و اگر کسی به آن بنگرد، خدا را می‌بیند، چون خودنما نیست و مانند تصویر در آینه، از خودش هیچ چیز ندارد که بخواهد نشان دهد. ادامه👇👇👇 🆔@hekmatemotahar1
⃣3⃣ اما آیت تشریعی یعنی کسی به این واقعیت برسد که همۀ اشیاء را فقط، آیت و نشانه و اسماء و صفات خدا ببیند. به همین خاطر است که می‌‌تواند زبان اشیاء را بفهمد. در روایتی حضرت امام صادق علیه السلام تسبیح موجودات را بیان فرمودند که کوه‌‌ها، دریاها و ماهی‌‌ها تسبیح می‌‌گویند. مثلاً تسبیح کوه، «سبحان ربی العظیم و بحمده» است چراکه اسم عظیم حق تعالی، در او تجلی کرده است. پس آیت بودن موجودات را دیده‌اند و زبان او را می‌فهمند. موجودات به زبان قال تسبیح خداوند می‌‌گویند نه زبان حال. عظیم در کوه به یک میزان، در مؤمن به مقداری دیگر، در حضرت موسی علیه السلام به مقداری خاصِ خودشان و در رسول اکرم صلی الله علیه و آله به مقدار دیگر، تجلی نموده است. به همان میزانی که تجلی کرده، تجلیات را به زبان قال، بیان کرده و تسبیح می‌‌کنند. اگر کسی در درجات عبودیت، چنان سیر کرد که فقط جنبۀ آیت بودن خود و آیت بودن همۀ موجودات دیگر را دید، آیت تشریعی هم می‌‌شود؛ چرا که با آن سلوک، تمامی اسماء و صفات خداوند من جمله عالِم بودن، در او تجلی کرده و علم دارد پس جهل مرکب ندارد که این آب و آن لیوان است. اگر این آب، آن لیوان و این چوب را مستقل بدانیم، مربوط به جهل مرکب ماست و لو۷ به زبان و ذهن آنها را غیر مستقل بدانیم؛ چون برایمان حل و دیدنی نشده که این، چیزی جز خداوند و برخی اسماء و صفات او که به این شکل به فعلیت رسیده، نیست. آنکه این‌‌ها را می‌‌بیند، آیت تشریعی خداوند شده است. لذا حضرت امیر علیه السلام فرمودند: ✨مَا لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ آيَةٌ هِيَ أَكْبَرُ مِنِّي وَ لَا لِلَّهِ مِنْ نَبَإٍ أَعْظَمُ مِنِّي؛ خداوند آیتی بزرگتر از من ندارد. همۀ اسماء و صفات خدا به اندازه‌ای که می‌‌تواند در ممکنی ظهور کند، در ایشان ظهور کرده است. چراکه هیچ حجابی بین او و خدا نیست و هیچ محدودیتی در وجود نمانده است. پس تمام اسماء، در حجاب و مخفی و محدود نبوده و همگی ظهور کرده است. وقتی اسماء و صفات این‌گونه ظهور کرده، آن فرد هم همۀ عالم را خدایی می‌نگرد. ادامه دارد... 🆔@hekmatemotahar1