🔸 کتاب شناسی #عرفان_عاشورا
با توضیح مختصر هرکتاب و خرید اینترنتی آن در لینک ذیل هر عنوان :
🔻 ۱. فروغ شهادت
آیت الله علی سعادت پرور(ره) (پهلوانی تهرانی)، انتشارات احیاء کتاب
bookroom.ir/book/16931
🔻 ۲. کیمیای وصل
سیری در معارف زیارت عاشورا بر اساس نسخه آیت الله سید علی آقا قاضی (دوره دو جلدی)
تألیف حجتالاسلام والمسلمین استاد جعفر صالحان
bookroom.ir/book/33949/
🔻 ۳. نغمه حسینی
اشعار عرفانی سروده حکیم آیت الله محیی الدین مهدی الهی قمشه ای، انتشارات پارسایان
shahreketabonline.com/products/5/29830
🔻 ۴. گلبانگ سربلندی (گفتارها و روضه های عاشورایی)
دکتر قاسم کاکایی، انتشارات هرمس
bookroom.ir/book/68378
🔻 ۵. سلوک خونین
دیوان اشعار گنجینة الاسرار عمان سامانی با مقدمه و شرح
تدوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها(با مقدمه دکتر یثربی و شرح دکتر ابراهیم کلانتری)، دفتر نشر معارف
bookroom.ir/book/4705
🔻 ۶. طوبای کربلا
حاج محمداسماعیل دولابی(ره)، انتشارات هنارس
henaras.com/product/157
🔻 ۷. کرشمه حُسن
نظری اجمالی بر جنبه های عارفانه نهضت عاشورا
مهدی طیب، نشر سفینه
bookroom.ir/book/8574
🔻 ۸. حماسه و عرفان
آیت الله عبدالله جوادی آملی، نشر اسراء
bookroom.ir/book/663
بخشی از متن کتاب (خلاصه صفحات ۲۳۷-۲۶۱) 👇
ensani.ir/fa/article/29364/عرفان-در-عاشورا
🔻 ۹. تمنای عشق
تحلیل عرفانی زیارت عاشورا
دکتر سید سلمان صفوی، نشر آکادمی مطالعات ایرانی لندن
arvinka.com/product/کتاب-تمنای-عشق-،-تحلیل-عرفانی-زیارت-عاش
🔻 ۱۰. عرفان عاشورایی
دکتر محمدجواد رودگر، نشر کتاب های پرستو، وابسته به انتشارات امیرکبیر
bookroom.ir/book/38120
🔻 ۱۱. چهل جلوه از ولایت در عاشورا
دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، نشر بین الملل
bookroom.ir/book/260
🔻 ۱۲. معجزه کربلا
دکتر حسین غفاری، نشر حکمت
bookroom.ir/book/15376
🔻 ۱۳. اسرار وقایع کربلا
72 واقعه اعجازآمیز در عوالم خلقت، به هنگام شهادت امام حسین (علیه السلام)
محمدعلی بهبهانی، مهدی امامی (محقق)
ناشر: محمدعلی بهبهانی
http://maaref-elahiyeh.ir/اسرار-وقایع-کربلا.html
🔻 ۱۴. ضیافت بلاء؛ مقامات سلوکی در زیارت عاشورا
حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری، نشر تمدن نوین اسلامی
bookroom.ir/book/15347
🔻١۵. باده توحید در کربلای عشق
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی (مواعظ دهه اول محرمالحرام ۱۴۱۵ق ١٣٧٣ش)، موسسه ترجمه و نشر دوره علوم و معارف اسلامی
towhidshop.org/product/بادۀ-توحید-در-کربلای-عشق
🔸
🌐 معرفی ده کتاب از لیست فوق در: hawzah.net/fa/Magazine/View/5211/7626/95248/کتاب-شناسی-عرفان-عاشورا
منبع:
🏴 @Salehy
🔸کارکرد منطقة الفراغ در سلوک و تربیت!
منطقة الفراغ اغلب در کلام فقهای معاصر برای فقه حکومتی و ابعاد مختلف آن همچون مدیریت، سیاست و اقتصاد مطرح شده است و پایه اصلی این اندیشه تفکیک میان احکام عام و ثابت شریعت و احکام متغیر ولائی و حکومتی است به گونه ای که پاره ای از گزارههای نقلی از نبی مکرم اسلام یا امیرالمؤمنین نه به لحاظ نبوت بلکه به لحاظ ولایت صادر شده است. از اینرو مجتهدان میبایست در عملیات اجتهاد میان گزاره های نقلی که بیانگر احکام ثابت و لا يتغير دینی اند با گزاره هایی که حاکی از اعمال ولایت در شرایط خاص برای اجرای احکام خاص هستند، فرق بگذارند.
به تعبیر شهید آیت الله صدر در آموزه های دینی، افزون بر وجود عناصر ثابت عناصر متحرک و پویا وجود دارد که قالبهای اجرای عناصر ثابت را در بستر عصرهای مختلف مشخص می سازد و نقش دولت اسلامی را آشکار میکند.
افزون بر استنادهای عقلی و شرعی ای که شهید صدر مطرح کرده است آیت الله سیستانی نیز پس از تعریف منطقة الفراغ - به تشریع ولایتی خاص که معارض با تشریع عام نباشد - در مقام مستندسازی به روایات باب شرط اشاره میکند. در باب شرط چند روایت مطرح است که از جمله آنها روایات ذیل است؛ «الْمُسْلِمُونَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ فِيمَا وَافَقَ كِتَابَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ»
الْمُسْلِمُونَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ إِلَّا كُلَّ شَرْطٍ خَالَفَ كِتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَا يَجُوز»
«إِنَّ الْمُسْلِمِينَ عِنْدَ شُرُوطِهِمْ إِلَّا شَرْطَا حَرَّمَ حَلَالًا أَوْ أَحَلَّ حَرَامًا»
دقت در این روایات به خوبی مدعای فقها را در بحث منطقة الفراغ تأمین میکند هم اصل آن را تأیید و هم قلمرو منطقه فراغ را مشخص می سازد به گونه ای که حیطه آن از یک سو به تحریم حلال و از سوی دیگر به تحلیل حرام محدود میشود و منطقه وسیعی را که میان تحریم حلال و تحلیل حرام وجود دارد، در اختیار حاکم و اعمال مدیریت او قرار میدهد.
این بحث بسیار کارآمد اگرچه تنها در حوزه احکام حکومتی و ولایی جاری شده است اما به طور کامل و دقیق در حوزه تربیت و سلوک نیز جریان دارد یعنی همانند قلمروی فراغ حكومتي، منطقة الفراغ سلوکی و تربیتی وجود دارد و چنانچه حاکم صلاحیت دار میتواند این منطقه فراغ را با احکام ولایی پر کند مجتهد سلوکی نیز می تواند منطقه فراغ سلوکی و تربیتی را با احکام تربیتی و سلوکی پر نماید و مربیان سلوک و تربیت میتوانند از آن احکام بهره مند باشند، با این تفاوت که در منطقه فراغ حکومتی اغلب تغییر شرایط زمانی و مکانی مد نظر است اما در منطقة الفراغ سلوکی افزون بر شرایط زمان و مکان استعدادهای خاص سالکان و متربیان نیز مد نظر قرار میگیرد.
بنابراین کسانی که صلاحیتهای لازم در وادی اجتهاد و تربیت سلوکی را دارا باشند میتوانند و بلکه باید احکام و قوانین کلی تربیت و سلوک دینی را مدل سازی و قالب بندی کنند و در عصرهای مختلف و با تغییر شرائط قالبهای کارآمد و متناسب با استعداد سالکان پی ریزی نمایند این واقعیت جلوی قشری گرایی در حوزه سلوک را میگیرد و تحرک و پویایی و مراعات مقتضیات زمان را پیش روی می گذارد همانگونه که امام صادق در بحثی که با صوفیان زمان خود پیرامون لباس سلوک داشته اند، قولاً و عملاً این معنا را به منصه ظهور رساندند. البته در همه حال، شرط اساسی احکام صادر شده در منطقه فراغ ،سلوکی موافقت با احکام عام دین و روح و اهداف سلوکی شریعت است.
علی امینی نژاد - کتاب رهبانیت متعالی اسلامی - ص 138-141 با تلخیص
هدایت شده از مراکز حوزوی 🇮🇷
⬛️ مدیر حوزه علمیه قیدار به شهادت رسید
حجت الاسلام حجت اعتبار مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) قیدار امروز هنگام نماز جماعت در مسجد جامع شهر سُجاس در حمله تروریستی بر اثر ضرب گلوله به شهادت رسید.
🌐 کانال مراکز حوزوی:
@howzeh_m
https://eitaa.com/joinchat/2242183168C097abb3ac9
حکمت و حکومت
⬛️ مدیر حوزه علمیه قیدار به شهادت رسید حجت الاسلام حجت اعتبار مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) قیدار ا
این👇 ماجرایی است که یکی از اساتید مدرسه معصومیه از برخورد خودشون با شهید اعتبار در گروه اساتید معصومیه نوشتند
بنده برای اطمینان سوال کردم ماجرا مربوط به خودتون است؟
فرمودند بله
▪️▪️▪️▪️▪️
سال ۹۶ بود
شب، خیابان کنار ریل قم ماشینم خاموش شد
حیرون ، کاپوت بالا ،کنار ریل ایستاده بودم
یه سمند نوک مدادی مدل پایین ایستاد
یه طلبه خوشرو با دختر چهار پنج ساله اش ، پیاده شد
یه نیم ساعتی ور رفت روشن نشد
گفتم زنگ بزنیم امداد خودرو گفت نه خودم بوکسل میکنم
بوکسل کرد برد یم تعمیرگاه اول
دید مکانیک وارد نیست داره الکی تو موتور ماشین می پلکه
با یه ارامشی گفت حاج اقا بریم جای دیگه
گفتم ممنون شما برید من خودم انجام میدم
با ته لهجه اهوازی گفت مگه میشه شیخنا؟
با ادب هر چه تمام از مکانیک عذرخواهی کرد باز بکسل کرد بردیم مکانیک دوم...
حسابی سفارش کرد و تا مطمین نشد مکانیک عیب خودرو رو درست تشخیص داده یا نه اجازه نداد شروع کنه
معلوم بود خودشم خیلی به ماشین و خودرو وارد بود
داشت خیلی دیر میشد حدودا ساعت ۱۰ شب شده بود
مغازه های کناری داشتن یکی یکی می بستن
هر چی گفتم حاج اقا شما برید منزل
با یه متانتی می گفت نه حالا که هستم خدمتتون.
خیلی داشتم خجالت زده میشدم
معذب بودم دو ساعتی بود معطل من بود
اهوازی بود
مشغول صحبت بودیم از تبلیغ هاش برام گفت.... از خانوادشون ... خیلی کم حرف بود
تا اینکه یه مرتبه صدای مهیبی اومد
دخترش که اگه اشتباه نکنم اسمش ریحانه بود
از عقب افتاد داخل چال سرویس
صورتش خورد توی پله های چال
پرید پایین دخترشو بغل کرد
خدا روشکر آسیب جدی ندید فقط گونه اش کبود شد و بیشتر ترسیده بود طفل معصوم
اون لحظه ای که بچه توی بغلش داشت از پله های چال بالا می اومد هیچ وقت یادم نمیره و هنوز جلو چشممه
من بالای چال پر پر میزدم و میپرسیدم چی شد نه بهم نگاه میکرد نه جواب میداد
اول گفتم حق داره حسابی از دستم عصبی شده داشتم از خجالت و شرمندگی دیوونه میشدم
ولی بعد از دقایقی همه چیز عادی شد و رفتارش مثل قبل شد فهمیدم نمیخواسته بروم بیاد و نخواسته نکنه من خجالت زده بشم
نمیدونم چرا اینقدر جزییات رفتارش توی ذهنم نقش بستن و نشستن
تا مدتها برای همه تعریف میکردم این کارشو
دیگه داشتم از دستش ناراحت می شدم که چرا ول نمیکنه بره
بچه دستاشو دور گردن باباش حلقه کرده بود و پایین نمی اومد و آروم نمیگرفت
بالاخره اومد جلو عذرخواهی کرد و اجازه خواست که بره
عجیب ادب موج میزد توی رفتارش
نمیدونم شما حال من رو تو اون لحظه می فهمید؟
گفتم حاج اقا شرمنده کردید
من لطفتون رو فراموش نمیکنم
گفت شمارمو سیو کنید من نمیخوابم
به محض اینکه ماشین استارت خورد به من خبر بدید
شمارشو زدم
گفتم اسم شریفتون
گفت: حجت اعتبار 😭
فامیل منو پرسید گفتم دردمند یه خوش و بشی هم سر فامیلهامون باهم کردیم
بعد از اون روز دوبار دیگه با هم ملاقات داشتیم
ولی متاسفانه شمارشون از دستم رفت اما اسمشون همیشه تو ذهنم بود و از طلاب اهوازی هم سراغشون رو میگرفتم اما پیداشون نکردم .
همیشه دوست داشتم یکبار دیگه ببینمشون
چه مفت و مجانی توفیق ارتباط با چنین انسانی از دستم رفت
واحسرتا
خدایا یعنی این حجت اعتبار توی این اعلامیه همون طلبه پاک و مودبه؟
😭😭😭😭😭😭
لا حول و لا قوه الا بالله
🌹شهید والامقام سردار ذبیح الله عاصی زاده
💠تکلیف و برنامه امت اسلامی بعد از شکست دادن اسرائیل
(به بهانه حمله قدرتمندانه حزب الله حماس به اسرائیل
#طوفان_الاقصی
بخوانید👇👇
✍️«ای آمریکا از همین جا به تو هشدار می دهم هر حیله ای بکاربری به ضرر خودت تمام می شود و خواهی دید که در همین نزدیکیها با ملتهای مسلمان متحد می شویم و رژیمهای دست نشاده ات را سرنگون می کنیم و اول به سراغ این فرزند نامشروعت که اسرائیل است خواهیم آمد و خواهی دید که با قدرت الهی کارش را تمام کرده و
به سراغت خواهیم آمد.
به سراغت خواهیم آمد.
به سراغت خواهیم آمد.
#طوفان_الاقصی
#اسرائیل
#فلسطین
منبع: کانال حکمت شهدا
🔸سعد الله زارعی در مصاحبه با خبرگزاری رسا:
سیدحسن نصرالله اشاره میکرد که جنگ آینده آخرین جنگ ما با اسرائیل خواهد بود و بعد از آن دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت.
سعدالله زارعی کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا انجام کاری اساسی از سوی فلسطینیان برای احقاق حقوق خود را مورد انتظار توصیف کرد و گفت: تشکیل گردانهای فلسطینی و دستیابی آنها به تسلیحات و هم افزاییهایی بین نیروهای فلسطینی این انتظار را ایجاد کرده بود که جنگ بزرگی بین فلسطین و رژیم صهیونیستی تحقق یابد.
کارشناس مسائل بینالملل کلید جنگی بزرگ بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را عملیات «طوفان الاقصی» عنوان کرد و ابراز داشت: آن جنگ بزرگ سرنوشت رژیم صهیونیستی را مشخص میکند؛ سیدحسن نصرالله اشاره میکرد که جنگ آینده آخرین جنگ ما با اسرائیل خواهد بود و بعد از آن دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت.
وی درباره طوفان الاقصی اظهار داشت: عملیات تک جبههای حماس علیه اسرائیل نشان داد در صورت وقوع جنگی که آقای نصرالله از آن صحبت میکرد به قطع جریان مقاومت میتواند سرنوشت جنگ را با دست برتر خود تعیین کند و در زمانی نه چندان طولانی غده سرطانی این منطقه را از ریشه خشک کند.
زارعی درباه تفاوتهای طوفان الاقصی و جنگهای پیشین با رژیم صهیونیستی گفت: به صورت عمده چنین سیاستی از لحاظ وسعت حمله و حجم عظیم تجهیزات به کار رفته و تعداد اسرای صهیونیستی در جبهه مقاومت وجود نداشت.
ادامه در لینک زیر...
https://rasanews.ir/0037O3
🔸ابعاد گسترده شدن میدان جنگ در فلسطین
آمریکا بعید است به صورت جدی در جنگ ورود کند
دلیل (اثباتی):
اینکه چندین بار میگوید من دلیلی بر حمایت ایران از این جنگ ندارم، یعنی اعلام عدم تمایل به درگیری
علت (ثبوتی):
۱- پایگاه های آمریکا در منطقه بسیار آسیب پذیر است
۲- جنگ در منطقه هزینه انرژی را بالا خواهد برد و این افزایش هزینه برای غرب قابل تحمل نیست.
۳- باز شدن جبهه جدید علیه غرب، برای آنها بسیار خطرناک است زیرا روسیه با همین منوال هم در اکراین دست برتر را دارد و میتواند باعث پیشرویهای بزرگ روسیه شود. روسیه مترصد پیشروی است و به صورت رسمی ۷۰۰ هزار سرباز فراخوان داده است
۴. در رویارویی اقتصادی و امنیتی با چین هم دچار مشکل میشود زیرا چین با نزدیک کردن خود به صاحبان انرژی، از بالا رفتن هزینه انرژی کمتر از غرب آسیب می بیند
آمریکا ناوهایش را نزدیک آورده که حزب الله به جنگ ورود نکند ولی احتمال ورود حزب الله به جنگ زیاد است
چطور؟
چون ضربه ای که نتانیاهو از حماس خورده تاریخی است و اگر در این نقطه ختم شود تاریخ مصرف نتانیاهو در اسرائیل تمام میشود لذا نتانیاهو باید برگ برنده ای رو کند
برگ برنده او تلفات بسیار زیاد او از غزه است. همانطور که مقامات اسرائیلی به طرق مختلف به این برنامه تصریح کردند
مشکل اصلی حماس شرایط محیطی غزه است که زمینه را برای کشتار وسیع به وسیله بمباران فراهم می کند
برای اینکه نتانیاهو به خواسته خودش یعنی برگ برنده در کشتار غزه نرسد، لازم است جبهه درگیری گسترده شود و اینجاست که ورود حزب الله کاملا معنا می یابد.
آیا تعداد بالای اسرای اسراییلی میتواند مانع از طرح انتقام جویانه نتانیاهو شود؟
به نظر نمی رسد. به خاطر این که برای نتانیاهو حیات سیاسی او مهمتر از حیات شهروندان اسرائیلی است.
و عموما در جنگها، تعداد بالای اسیر نتیجه جنگ را مشخص نکرده است
جبهه مقاومت با برآورد شرایط غرب میداند که غرب امروزه توان و ظرفیت جنگ گسترده در غرب آسیا و خلیج فارس را ندارد. این مهم را بارها آزموده است حمله به پایگاه عین الاسد، حمله به آرامکو و... این مسأله را ثابت کرده است
لذا با گسترش میدان درگیری، شرایط برای جبهه مقاومت بهتر خواهد شد و فشارها به نتانیاهو افزایش خواهد یافت.
البته با مداخله حزب الله حمایت ظاهری آمریکا و غرب برقرار خواهد بود ولی پایداری و اصالت این حمایت مورد تردید است.
💠 گفتاری از علامه طباطبایی به بهانه حمله ناگهانی مقاومت فلسطین به اسرائیل و عیان شدن پوشالی بودن قدرت اسرائیل/
سنت خدا این است که باطل، «ناگهان» به دست جبهه حق نابود می شود.
✍️ مرحوم علامه طباطبایی (رحمة الله علیه)
🔸 «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِق؛ بلكه حق را بر باطل فرو مى افكنيم، پس آن را در هم مى شكند، و باطل بناگاه آن نابود مى گردد.» (انبیاء: 18)
⚠️ سنت خداى تعالى بر اين جريان يافته كه «باطل» را آن قدر مهلت دهد تا روزى با «حق» روبرو گردد و با آن در بيفتد، تا به خيال خود آن را از بين برده، خودش جاى آن را بگيرد؛ ولى خدا به دست حق خود، او را از بين ببرد و نابودش كند.
⚠️ پس اعتقاد حق هيچ وقت در زمين ريشه كن نمى شود، هر چند كه در بعضى ادوار حاملين آن در «اقليت» قرار گيرند و يا «ضعيف» شوند.
همچنين كمال حق هرگز از اصل نابود نمى شود، هر چند كه گاهى اضداد آن زياد گردند؛ و نصرت الهى هرگز از رسولان خدا جدا نمى شود، هر چند كه گاهى به اصطلاح، كاردشان به استخوان برسد، آن چنان كه مايوس شوند و خيال كنند كه به كلى تكذيب شدند.
⚠️ و اين همان معنايى است كه از جمله «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» استفاده مى شود، چون اين جمله اعراض و اضراب از جمله قبلى است كه مى فرمود: خداوند عالم را به «لعب» نيافريده؛ و يا از جمله «لَوْ أَرَدْنا أَنْ نَتَّخِذَ لَهْواً» كه مى فهماند «خلقت عالَم» ناشى از «اتخاذ لهو» نيست.
⚠️ و اينكه فرمود: «نقذف» به خاطر اينكه «استمرار» را مى رساند، دلالت دارد بر اينكه حق را به چنگ باطل انداختن سنت «جارى» و «هميشگى» خدا است.
و در اينكه فرمود: «نقذف ... فيدمغه» دلالت دارد بر اينكه هميشه غلبه با حق است؛ و در اينكه فرمود: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» دلالت بر اين معنا است كه اين درگيرى حق با باطل، «ناگهانى» صورت مى گيرد و وقتى كه ديگر كسى اميد نمى برد كه حق غالب شود و باطل فرار كند.
⚠️ و چون آيه شريفه «مطلق» است، نمى توان گفت مقصود حق و باطل در عقايد يا در سيره و سنت و يا در خلقت است، بلكه همه را شامل مى شود و معنا اين است كه: ما عالَم را براى بازى خلق نكرديم و نخواستيم سرگرمى براى خود تهيه كنيم؛ بلكه سنت هميشگى ما اين بوده كه باطل را با حق بزنيم و آن چنان بزنيم كه او را هلاك كند و «ناگهان» مردم ببينند كه دارد از بين مىرود؛ چه اينكه آن باطل حجتى باشد يا عقيدهاى كه حجت و عقيده حق آنها را نابود مىكند، و چه اينكه عمل و سنتى باطل باشد كه عمل و سنت حق آنها را از بين مىبرد هم چنان كه در قراى ظالمه گذشته چنين شد و عذاب استيصال آن اعمال و سنتها را از بين برد و چه اينكه باطل چيز ديگرى باشد.
📚 تفسير الميزان؛ ج14، ص263
منبع: کانال بصائر
🔸جملات ناب از آیت الله حائری شیرازی (ره):
خدا نقشه کشیده. اصلاً پیدایش اسرائیل برای همین روزها است.
یک گروه میگویند: «اسرائیل باید از نقشۀ جغرافیا محو بشود»
و یک گروه هم خودشان دارند در اسرائیل محو میشوند!
این قضیه، روز به روز بارزتر میشود.
آیت الله یزدان پناه:
رژیم غاصب صهیونیستی چون که خدا را ندارد، هر چه حرکت کند و نیروی نظامی و رسانه را فراهم سازد، با مکر الهی روبروست.
در سنت الهی مکر، آنچه که مایه قوت دشمن است، خدا همان را مایه ضعف دشمن قرار میدهد؛ اگر رسانه، تجهیزات نظامی و ثروت مایه قوت اوست، از همین راه مایه نابودیاش را ایجاد میکند؛ این قاعده نظام هستی است!
کانال استاد یزدانپناه
https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
هدایت شده از حسن مرادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کمک_به_غزه
امشب #آیت_الله_جاودان در درس اخلاقشان، از همه تقاضا کردند،برای نجات مومنین #غزه ، ختم های ده هزار تایی آیه شریفه #أمن_یجیب بگیرند و خودشان هم در وسط صحبت از جمعیت خواستند، نفری بیست تا آیه شریفه امن یجیب بخوانند که در مجموعه با توجه به جمعیت پانصد نفری ، ده هزار تا بشود.
رفقا سلاح مومن دعاست، کم نذاریم، هر چی می تونید أمن یجیب بخونید، جوشن صغیر بخونید و ...
@hasanemoradi