📌لینک گروه حرفههنر
برای هنرمندان هر رشتههنری
و علاقهمندان به هنر
👈 لطفا پس از ورود به گروه خودتان را معرفی کنید
https://eitaa.com/joinchat/2694054659C3577ea16ab
توسعه فردی
دل من با دلِ غمگین جهان، هموطن است؟
یا گذرنامه ی صد وسوسه ی اهرمن است؟
اگر از آتشِ عالم، دل من آب نشد
پسِ این صورت آدم، دل یک کرگدن است
نظرم برکه ی گریه است و مسیحا طلب است
که دگر راز دلم در کفنی از سخن است
این کبودی که تو در زیر نظر میبینی
همچو زُنّار یهودی، بدل از کفر من است
روح من مرده و جسمم به تمنای مزار
همه جا گشته و او مردهکشِ خويشتن است
شاعر: سجاد دهنوی
عضو گروه حرفههنر
🔻🔻🔻🔻🔻
فوروارد فقط بالینک کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
#خوشنویسی
امیرحسین جلالی
عضو گروه حرفههنر
🔻🔻🔻🔻🔻
کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
#روایت_من
اندر کرامات من 😎
میدونید موقع نقدشدن اثرم توسط اساتید چکار میکنم؟
بعد از تشکر و سپاس
اینقدر ویس را گوش میکنم و گوش میکنم و گوش میکنم تا حفظ بشم
یا جملات را تایپ میکنم و اینقدر میخونم و میخونم و میخونم تا ملکه ذهنم بشه
بعد میرم سراغ بازنویسی
لطفا وقتی نقد میکنم بهعنوان راهبر
با من اینگونه رفتار کنید که آنگونه رفتار کردم 🙏🪴
.
#یک_راهبر
#رویداد_زنان_مقاومت
#فلسطین #طوفان_الاقصی
.
.
آیا انتصاب یک مدیر هنری با سابقه نظامی در رسته سرباز کار درستی است؟
آیا ما برای برادران نظامی تعیین تکلیف میکنیم که چه موقع و چطور #خونخواهی کنند؟
پس چرا برای ادمین شدن در گروه حرفههنر چانه میزنید؟! 😁
.
.
تقسیمبندی انواع سینما و داستان (متن دراماتیک) از نظر میشل فوکو:
۱. متنهای تصریحی ( آشکار)
۲. متنهای تلویحی
۳. متنهای مسکوت مانده
محموجواد جزینی تقسیمبندی میشل فوکو از ادبیات اشاره و تاکید کرد: ادبیات تصریحی یا آشکار آن نوع ادبیاتی است که برای عوام نوشته میشود و تقریباً در آن همه چیز گفته میشود تا مخاطب با متن همراه شود.
ادبیات تلویحی ادبیاتی است که نویسنده در داستان چیزهایی را میگوید و چیزهایی را هم نمیگوید تا مخاطب که از سطح عوام بالاتر است، خود آنها را دریابد.
ادبیات مسکوت مانده هم ادبیاتی است که در آن داستاننویس چیزهایی را میگوید و خیلی چیزهای دیگر و البته بسیار مهم را نمیگوید تا مخاطب بیشتر از سطح قبلی درگیر متن شود.
جزینی که مدیر نخستین هنرستان داستاننویسی در ایران بوده است، در پاسخ به این سئوال که خودش را جزو کدام یک از این سه دسته داستاننویسان میداند، گفت: یقین دارم که نتوانستهام از ادبیات مسکوت مانده چیزی خلق کنم و گمان میکنم جزو دسته دوم باشم.
منابع:
کارگاه داستاننویسی خاتم در آپارات
و مصاحبه در سایت تبیان
تجربه های داستان نویسی جزینی
https://article.tebyan.net/262099/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C
#کارگاه_داستان
#محمدجواد_جزینی
#میشل_فوکو
🔻🔻🔻🔻🔻
فوروارد فقط بالینک کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
.
فیلم بلیدرانر ۲۰۴۹ ( blade runner 2049)
ساخته ریدلی اسکات، فیلمی در ژانر تخیلی و زیرژانر علمی_تخیلی است.
این فیلم خیلیچیزها را میگوید یا به آن میپردازد:
ماجراجویی
تکنولوژی و هنر
از تبعیض و تحقیر
از عدالتخواهی و حقیقتجویی
از عشق و وفاداری
از هرزگی و شهوت
از تمایل به بقاء خویش و بقاء نسل
از هویتجویی و انسانیتزدایی
و غیره
این فیلم خیلی چیزها را میگوید اما فقط اشارهای دارد به مسئله خیلی مهم فیلم
مسئله خیلی مهم همان انتظار برای منجی است
اما او یک دختر است، درست شبیه به داستان حضرت مریم
حضرت مریم زمانی که متولد میشود عدهای انتظار تولد حضرت مسیح را داشتند که میدانیم حضرت مسیح از او متولد میشود و ادامه ماجرا که شنیدهایم
در فیلم بلید رانر بعد از آنکه دخترِ خاطرهساز بهعنوان فرد موردانتظارِ متولدشده بهمخاطب معرفی میشود، در سکانس پایانی جو(شخصیت اصلی) روی پلههای برفی دراز میکشد و بانگاه به آسمان برفی از کارهای خودش خوشحال است و انگار منتظرست تا ادامه ماجرای منجی را تقدیر رقم بزند.
و اما معنای اسم جو که مخفف جوزف است:
جوزف(Joseph)، جوزف فرم انگلیسی نام عبری یوسف است.
در برخی روایت تائیدنشده در اسلام که برخی از غیرمسلمانان باور دارند، شخصی به نام یوسف نجّار، شوهر حضرت مریم بوده است.
یادداشت و تحلیل: زهرا ملکثابت
#تحلیل_فیلم
🔻🔻🔻🔻🔻
فوروارد فقط بالینک کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
جهت مطالعه بیشتر 👇
یوسف نجار که بود و چه ارتباطی با حضرت مریم(س) داشت؟ - گنجینه پاسخ ها - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa88421
#روایت_من
راهبر مثل ناخدای کشتی
حدوداً پنجاه روز هست که باهمیم،
بهخاطر رویداد داستاننویسی "زنان مقاومت"
از منابع مطالعاتی و تصویری شروع کردیم.
دیدن مستندها، پوسترها، منابع مجازی و مطالعه کتاب
تا ایدهیابی و رسیدن به ایدهداستانی
تا نوشتن طرح یا نسخه اولیه
قطعا این روزهای آخرِ کار، فعالیتها اوج گرفته و عرقِ ملوانها درآمده چون حالا نوبت بخش مهم کارهست: بخش بازنویسی.
ناخدا مدام دستور میده: "این کارو بکنین! اون کارو نکنین!"
امروز یکی از دوستان پیام داده:
"اگه اینطوری باشه من تا ده ماه دیگه دارم بازنویسی میکنم 😐"
منم این جوابو دادم که درواقع پیام برای همه ملوانهای این کشتی هست:
"داستانتون داره خیلی خوب میشه
یه کم دیگه طاقت بیارید
طناب بادبانها را محکم نگه دارید
من دارم ساحل میبینم 😃"
⛱️ 🌊
#یک_راهبر
#رویداد_داستان_زنان_مقاومت
#سازمان_تبلیغات_اسلامی_یزد
.
#روایت_من
پروژه نفوذ
در مورد هوش مصنوعی، خارجیها داستانهای زیادی نوشتند و فیلمهای جذاب و پرفروشی ساختند ( مخصوصا هالیوود)
اما هنوز در ایران، سیاستگذارانی هستند که با داستان تخیلی مخالفند و نویسندگان این ژانر در ایران، تحت فشارند
همین چندوقت پیش یکی از سازمانهای یزد یکی از نویسندگان را جهت سخنرانی دعوت کردهبود
ایشان ساحت زندگینامه را پاکتر از ساحت داستان میدانستند
همچنین معتقد بودند بر اساس فقه اسلامی نوشتن داستان تخیلی درست نیست
بعداً در گروه مجازی وابسته به افراد این سازمان دولتی گفتم که بعضی از بزرگواران تفاوت تخیل با خیال ( وهم) را هنوز نمیدانند که چند روز بعد هم از آن گروه حذفم کردند
آن آقای نویسنده مدعو در سخنرانیاش چندین بار کلمه "نفوذ فرهنگی" را آوردند و حسابی روی این کلمه تاکید داشتند
بهایشان و امثال ایشان نمیخواهم تهمتی بزنم چون ممکن است از روی کم اطلاعی و کم سوادی این حرفها را بزنند ولی به هرحال شک کردن به این صحبتها جایز است.
نقش همسر مومن مختار در سریال مختار دیالوگ جالبی داشت:
"آدمی به تشکیک بالغ میشود"
پیشنهاد میکنم علاوه بر اینکه سیاستگذاران حوزه نویسندگی دقت بیشتری روی حرفهایشان داشتهباشند،
ناظرین هم روی حرفهای آنها دقت بیشتری داشتهباشند و از آنها استدلال بخواهند
صرف آوردن ادبیاتی مثل "پروژه نفوذ" و حتی مایه گذاشتن از آیات قرآن مثل آیه شریفه
وَالشُّعَرَاءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ ، ملاک نیست.
درخواست اینکه اگر کسی بدون استدلال و تفسیر آیات، نویسندگان و هنرمندان را تحت فشار روحی_ روانی، ذهنی، مالی، کاری و اجتماعی قراردهد و مانع رشد داستان و هنر شود از طرف نهادهای مدنی و ناظرین دولتی برخوردهای جدیتری صورت بگیرد.
در نهایت نویسنده برای مخاطب مینویسند. مخاطب نوجوان و جوان امروز به سمت انواع ژانرها تمایل دارد و محدود کردن داستان در ایران به رئالیسم، نتیجهاش آن است که مخاطبان به سمت داستانها و فیلمهای خارجی تمایل داشته باشند.
#هوش_مصنوعی
#پروژه_نفوذ
🔻🔻🔻🔻🔻
کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
📚✨
💠 *کارگاه متنخوانی «تاریخ بیهقی»* 📖
🔷 بررسی ظرفیتهای داستانی متون کهن به خوانش و تحلیل؛ میرشمسالدین فلاحهاشمی
📆 دوشنبهها
🕔 ساعت ١٧
بصورت حضوری و آنلاین
تاریخ شروع: ۱۹ شهریور ماه
مبلغ شهریه: ۴۰۰ هزار تومان، امکان پرداخت در دو قسط
📍 خیابان انقلاب اسلامی، حدفاصل ابوریحان و فلسطین، بنبست سروش، پلاک ٢، واحد ١
🔷 برای راهنمایی و ثبتنام میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.
٠٢١_۶۶۴٧٠٠١۶
٠٩٣۵۴۶۴٨٠٧٩
@z_ghomi