حرص بخوریم.
اصلا یه چیزایی گفت مخ پکون
انجمن حجتیه انجمنی که سال ها پیش قبل انقلاب (حدود ۷۰ سال پیش) تو مشهد سرباز کرد. در دوران خفقان طاغوت.
ما همه عاشق امام زمانیم و دوست داریم ایشون ظهور کنه اما دو تا نگاه نسبت به این قضیه وجود داره: یک نگاه میگه امام زمان نمیاد مگر اینکه جامعه پر از فساد و فحشا بشه و چون امام زمان میخواد عدل رو برقرار کنه وقتی ببینه جامعه رو فساد فرا گرفته [مجبور] میشه که بیاد. (نگاهی سطحی)
درسته در روایات داریم نزدیک عصر ظهور جامعه رو فساد فرا میگیره اما اینا میگن خودمون یه کاری کنیم که فساد زیاد بشه تا امام زمان بیاد. [این طرز فکر دستکاری تو کار خلقته و همچین اتفاقی نمیافته چون ظهور به خواست خدا تو زمان و مکان خودش اتفاق می افته نه طبق عقاید این افراد]
دیدگاه دوم اینه که اگر میخوایم ظهور اتفاق بی افته باید حرکت کنیم و عمل کنیم. خدا تو قرآن میگه قیام کنید تا اتفاق خوبی رقم بخوره، مبنای امام خمینی هم به عنوان یک فقیه همینه که ما باید زمینه سازی کنیم برای ظهور، کشوری رو بسازیم که برای اومدن امام زمان آماده باشه، مبنای فقه شیعه باید آماده باشه، مجلس و قوه ها و جامعه باید آماده بشه. همون پنج تا نظامی که رهبر شهید گفتن: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، جامعه اسلامی، دولت اسلامی، تمدن اسلامی [تمدن اسلامی همون ظهور امام زمانه طبق تفسیر خود رهبر] که سه مرحله انجام شده دو مرحله و خورده ای مونده.
حجتیه طرز فکرش اینه که جمهوری اسلامی انقلاب کرد و خمینی کار ما رو خراب کرد، فساد داشت جامعه رو فرا میگرفت، بهائی ها داشتن مملکت رو میگرفتن، شرابخانه ها فراوون شده بود، دختر پسرا قاطی پاتی شده بودن، انقلاب شد کار ما خراب شد! (جبهه مقاومت چیه؟) دنیا باید فاسد بشه! همه باید در مقابل ظلم شکست بخورن [آمریکا باید مسلط بشه، ظلم بشه، طاغوت بشه] این طرز فکر حتی تا کسایی که مثلا مدرک تحصیلی بالایی دارن مثل دکترین کلیشون هم هست اما بروز نمیدن. (درواقع اینا طرز تفکریه که بروز نمیدن)
ایشون توضیح دادن شخصی بوده که با زیر سوال بردن عرفان شیعی رفت و یه مکتبی ایجاد کرد توی نجف با کلی شاگرد تک بعدی که اصلا عرفان رو قبول نداشتن و زیر سوال بردن. یکی از شاگرداشونم به اسم محمود حلبی از مشهد میره تهران و انجمن حجتیه رو تاسیس میکنه. در عمل خیلی کاراشون مقبوله مثل تاسیس خیریه و خرجی دادن برای امام زمان اما مشکل ایدئولوژی شون هست که میگن باید فساد تو جامعه پخش بشه. انقلاب که شد گفتن این انقلاب هم باید فاسد بشه چون معتقدن اگر انقلاب فاسد بشه امام زمان میاد. حالا همینا خودشون رو خیلی بروز نمیدن تو جامعه چون اگر مشخص بشن فقها و علمایی هستن که خیلی راحت میتونن حرفاشون رو نقض کنن و دستشون رو بشه واسه همین در خفا پیش میرن و میان امثال من و شما که اطلاعات کافی نداریم رو به اسم اینکه (ما عاشق امام زمانیم و بیاید براشون کاری کنیم جذب میکنن که متاسفانه جذب بالایی هم دارن)
در ادامه درمورد اینکه خودشون هم تو ایجاد فساد دخیل هستند یا نه پرسیدم و گفتن متاسفانه بله. یعنی جدایی از اینکه میگن باید تو جامعه فساد پخش بشه (این جلوگیری نکردن از فساد خودش به نوعی فساده)، یه سریشون کار هایی انجام میدن از قبیل گول زدن دخترای مذهبی و حالا نمیخوام خیلی بازش کنم.
حتی پرسیدم تو شرایط فعلی کشور چه طرز فکری دارن؟ مثلا الان که تو جنگ بودیم و بحث مذاکره هست؟ گفتن در ظاهر خنثی عمل میکنن اما باطنا خوشحالن چون برمیگرده به همون بحث که اگر فساد حاکم بشه و جنگ بشه و ما عاجز بشیم پس امام زمان میاد