eitaa logo
پایگاه‌ جامع‌ محتوایی‌ هیأت
11.3هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
1.9هزار فایل
جامع‌ نیازمندی‌های ارکان هیأت وب‌گاه: 🌐 www.heyat.co گروه دریافت و عرضه محتوا در ایتا: 🔗 eitaa.com/joinchat/3388080161Cbadca94f51 کانال ایده‌های کنش‌گری هیأت: ✅ @eadeeh راهبر محتوایی: 📲 @Khademe_heyat
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️طایفه تحجر/۳ ◀️امام در مواجهه با جریان های انحرافی: انجمن حجتیه 🔸حضرت امام (ره) این تفکر را محصول دست پرنفوذ استعمار در جوامع اسلامی می‌دانند و با قبول این‌که شاید ما توان برقراری عدالت در سراسر جهان را نداشته باشیم اما تکلیف از ما ساقط نیست، بیان می‌دارند: «اما مساله این است که دست سیاست در کار بوده؛ همان طور که تزریق کرده بودند به ملت‌ها، به مسلمین، به دیگر اقشار جمعیت‌هاى دنیا که سیاست کار شماها نیست؛ بروید سراغ کار خودتان و آن چیزى که مربوط به سیاست است، بدهید به دست امپراتورها. خب، آن‌ها از خدا می‌‏خواستند که مردم غافل بشوند و سیاست را بدهند دست حکومت‏ و به دست ظلمه، دست آمریکا، دست شوروى، دست امثال این‌ها و آن‌هایى که اذناب این‌ها هستند و این‌ها همه چیز ما را ببرند، همه چیز مسلمان‌ها را ببرند، همه چیز مستضعفان را ببرند و ما بنشینیم بگوییم که نباید حکومت باشد، این یک حرف ابلهانه است، منتها چون دست سیاست در کار بوده، این اشخاص غافل را، این‌ها را بازى دادند و گفتند شما کاری به سیاست نداشته باشید، حکومت مال ما، شما هم بروید توى مسجدهایتان بایستید نماز بخوانید! چه کار دارید به این کارها؟»(همان) 🔹امام خمینی خطر انجمن حجتیه را آن‌قدر نزدیک و جدی می‌دیدند که در خطابی مشفقانه به شورای محترم نگهبان فرمودند: « حواستان را جمع کنید که‏‎ ‎‏نکند یک‌مرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‌ای‌ها همه چیزتان را نابود کرده اند. من به شما‏‎ ‎‏آقایان علاقه‌مندم ولی لازم می دانم گاهی که مسئله‌ای را می‌بینم تذکر دهم. »(۱۳۶۷ ه.ش.) 🔸آخرین تعریض حضرت امام خمینی (ره) به این جریان را هم باید در نامه تاریخی و ماندگار ایشان به روحانیون معروف به « منشور روحانیت » که در تاریخ سوم اسفند ۱۳۶۷ نگاشته شده است، جست‌وجو کرد. ایشان در آن نامه به واقعه تحریم چراغانی نیمه‌شعبان سال ۱۳۵۷ برای اعتراض به کشتارهای رژیم سفاک شاهنشاهی اشاره می‌کنند و مواجهه انجمن حجتیه با آن را توضیح می‌دهند: 🔹«دست‌ه‏اى دیگر از روحانى‌نماهایى که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا می‌دانستند و سر به آستانه دربار می‌ساییدند، یک‌مرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفى که براى اسلام آن همه زجر و آوارگى و زندان و تبعید کشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز، مقدس‌نماهاى بی‌شعور می‌گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می‌‏گویند مسؤولان نظام کمونیست شده‌‏اند! تا دیروز مشروب‌فروشى و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان براى ظهور امام (ره) زمان- ارواحنا فداه- را مفید و راه‌گشا می‌‏دانستند، امروز از این‌که در گوشه‏‌اى خلاف‌شرعى که هرگز خواست مسؤولان نیست رخ می‌‏دهد، فریاد «وا اسلاما» سر می‌دهند! دیروز «حجتیه‌‏اى»‌ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات، تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نیمه‌شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی‌تر از انقلابیون شده‏‌اند! 🔸« ولایتى‌هاى دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروى اسلام و مسلمین را ریخته‏‌اند و در عمل پشت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته‌‏اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است، امروز خود را بانى و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می‌خورند! 🔹راستى اتهام آمریکایى و روسى و التقاطى، اتهام حلال کردن حرام‌ها و حرام کردن حلال‌ها، اتهام کشتن زنان آبستن و حِلیت قمار و موسیقى از چه کسانى صادر می‌‏شود؟ از آدم‌هاى لامذهب یا از مقدس‌نماهاى‌ متحجر و بی‌شعور؟! فریاد تحریم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهیدان و اظهار طعن‌ها و کنایه‌‏ها نسبت به مشروعیت نظام کار کیست؟ کار عوام یا خواص؟ خواص از چه گروهى؟ از به ظاهر معممین یا غیر آن؟ بگذریم که حرف بسیار است. همه این‌ها نتیجه نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزه‏ است و برخورد واقعى هم با این خطرات بسیار مشکل و پیچیده است‏.» (صحیفه امام، ج۲۱ ، ص ۲۷۵) 🔸لحن خطاب ایشان و روحانی‌نما خواندن صاحبان این تفکر، نشان از خطر جدی آنان برای جریان اصیل مذهبی و انقلابی دارد و انحرافی‌بودن آن را به خوبی نمایان می‌سازد. | | 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️ eitaa.com/joinchat/3893428257C3a05e55578
🔰 نشست تخصصی فناوری‌های اجتماعی تحقق جهاد تبیین 🔸 بازخوانی تجربه اقدامات میدان؛ گفت‌و‌گو پیرامون راهبرد‌های عملیاتی 🔹 تحقق جهاد تبیین که فریضه قطعی و فوری ولی است نیازمند فناوری‌های اجتماعی است که بتواند کنش مخاطب و به میدان آمدن او را به همراه داشته باشد. در این رویداد بر آن شدیم تا با سرشاخه‌ها و فعالان عرصه نوجوان بازخوانی تجربه‌های موفق ملی در میدان اقدام را داشته باشیم و بتوانیم با تشکیل قرارگاه عملیاتی مشترک در استان، عملیات فراگیری را در حوزه جهاد تبیین نوجوانان رقم بزنیم ان‌شاءالله. 🔻 ارائه بحث تخصصی فناوری روایت با حضور: ▫️آقای عضو شورای عالی جهاد؛ مسئول مرکز گفتمان‌سازی ستاد پیشرفت جامع 🔻 تجربه خوانی تخصصی راهبردی با حضور: ▫️آقای تجربه جهاد تبیین ویژه نوجوانان (برگزاری لیگ بزرگ دانش آموزان جت) ▫️آقای تجربه رویداد تولید روایت؛ مسئول مرکز گفتمان‌سازی بنیاد‌ فرهنگی خاتم‌الاوصیاء ▫️آقای روایت جنگ روایت‌ها؛ مسئول مرکز نظام‌سازی ستاد پیشرفت جامع 📆 پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۷ الی ۱۵، مشهد مقدس ⬅️ همراه با پذیرایی صبحانه و ناهار ▪️ سهم مشارکت شما ۵۰ هزار تومان 📞 کسب اطلاعات بیشتر: ▫️۰۹۱۲۸۸۹۷۶۱۷ 🔻 ثبت نام از طریق؛ ▫️https://jet8.ir/y 👇🏻فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی؛ ▫️@yaran_khorasan | 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️ eitaa.com/joinchat/3893428257C3a05e55578
🔰بسته دیجیتال ۴۶ 📎 فرقه‌شناسی ۱، انجمن حجتیه ۱ ▫️این بسته شامل؛ • مجموعه گرافیکی مجموعه کلیپ و فیلم‌‌کوتاه مجموعه صوت و پادکست مجموعه کتب و منشورات مجموعه تحلیل و یادداشت مجموعه جزوه و نشریه و... می‌باشد. 👇🏻مشاهده و دریافت از طریق پایگاه جامع محتوایی هیأت: ▫️https://heyat.co/pst/2668 ❗️این بسته در حال بروزرسانی است... | | | 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️ eitaa.com/joinchat/3893428257C3a05e55578
اقتصاد کور حساب و کتاب اقتصاد دین‌‌مدارانه و معنوی، متفاوت از اقتصاد مادی‌‌گراست. ما امکاناتی برای افزایش رزق‌وروزی داریم که ابداً اقتصاد غربی داشته باشد. در اقتصاد مادی‌‌گرا و اصطلاحا اقتصاد لیبرالیستی، همه چیز با حساب و کتاب دنیایی سنجیده و به صورت ریاضی محاسبه می‌‌شود؛ درحالی‌‌که حساب و کتاب اقتصاد ما این‌گونه نیست. واقعیت‌‌های دیگری هم وجود دارد که اقتصاد لیبرالیستی نسبت به آن کور است. رزقی نو | مجلس اول: رازق کیست؟ | صفحه ۳۱ 👇🏻شمع (شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی) ▫️@ShabakeTabligh | | 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️ eitaa.com/joinchat/3893428257C3a05e55578
🖼مجموعه گرافیکی (بخش اول) ▫️مجموعه پوستر با موضوع ایام شهادت امام صادق (ع) 👇🏻دریافت مجموعه گرافیکی با کیفیت از طریق پایگاه جامع محتوایی هیأت: ▫️heyat.co/p/4345 | 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️ eitaa.com/joinchat/3893428257C3a05e55578