eitaa logo
اقتصادِ هیأت
1.3هزار دنبال‌کننده
326 عکس
115 ویدیو
8 فایل
📍دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر‌ ‌ اگه میخوای: ۱_منبع پایدار اقتصادی برای هیأت تون فراهم کنی ۲_ بعنوان یک هیأتی رشد اقتصادی داشته باشی تو کانال عضو شو و با ما در ارتباط باش. @expert_eco
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 مولفه‌های هوش مدیریتی 4️⃣ هوش جسمانی (BQ) پیشینیان ما همواره یک جمله را به ما گوشزد می‌کردند: «عقل سالم در بدن سالم است.» بنابراین اگر به دنبال موفقیت در زمینه مدیریت، ارتباط خوب با کارمندان و افزایش بهره‌وری کسب و کار و سازمان خود هستید، باید سلامت جسمانی خود را تقویت کنید. منظور از هوش جسمانی (Body Intelligence) هم این است که نسبت به جسم و بدن خود آگاهی داشته باشیم و برای بهبود وضعیت جسمانی خود تلاش کنیم. مدیری که برای جسم خود زمان می‌گذارد، روحی بزرگ و قدرتمند پیدا می‌کند، می‌تواند روابط خوبی داشته باشد و تصمیمات درست‌تر و منطقی‌تری را اتخاذ کند. کسی که روی جسم خودش کار می‌کند، مغزی پویا و توانمند دارد و می‌تواند در لحظات بحرانی، کشتی سازمان را همچون ناخدایی دانا در مسیر درست و هوشمندانه هدایت کند. پیش از این اعلام کردیم که هوش مدیریتی برای ما مشخص می‌کند که چقدر روی خودمان و محیطمان (کسب و کار یا سازمان) تسلط و کنترل داریم. وقتی روی جسم خود کار می‌کنیم، روی خودمان تسلط پیدا می‌کنیم و با تسلط روی خودمان می‌توانیم کسب و کارمان را هم خیلی بهتر مدیریت کنیم. بنابراین آمادگی و سلامت جسمانی هم باعث سلامتی و طول عمر ما می‌شوند و هم به موفقیت ما کمک می‌کند. ✅ اگر می‌خواهید هوش جسمانی (BQ) خود را تقویت کنید، سعی کنید که هر روز بخشی از زمان خود را به ورزش اختصاص دهید. مدیرانی که معمولاً زمان خود را پشت میز سپری می‌کنند، پس از مدتی با مشکلات زیادی از نظر جسمی روبرو می‌شوند. این دسته از مدیران باید تلاش کنند که روزانه 60 تا 75 دقیقه از زمان خود را صرف سلامتی و تقویت هوش جسمانی خود کنند. توجه داشته باشید که افزایش هوش جسمانی باعث تناسب اندام، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس ما می‌شود، همچنین باعث می‌شود روابط بهتری با اطرافیان خود داشته باشیم. دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر @daftar_eghtesad_mashar
📌 مولفه‌های هوش مدیریتی 5️⃣ هوش معنوی (SQ) آخرین مولفه هوش مدیریتی، هوش معنوی (Spiritual Intelligence) است که تأثیر بسیار مهمی در موفقیت و مهارت ما در مدیریت دارد. کسی که می‌خواهد هوش مدیریتی خودش را ارتقا دهد، باید روی جنبه معنوی زندگی خودش کار کند. این هوش مخصوص انسان است و با ارزش‌ها و تعهدات انسان ارتباط دارد. هر چه هوش معنوی شما بیشتر باشد، میزان تعهد به اخلاق و درست‌کاری در شما بیشتر می‌شود و از این رو اطرافیان هم خیلی راحت‌تر به شما اعتماد و از سخنان شما پیروی می‌کند. معمولاً مدیران معنوی، عملکرد بهتری هم در زمینه مدیریت دارند. هوش معنوی به طور مستقیم روی نگرش انسان تأثیر می‌گذارد. انسانی که از نظر معنوی قدرتمند باشد، مشکلات را جاده‌ای به سوی موفقیت خود می‌بیند و سعی می‌کند که با حل مسائل و مشکلات، راه خود را به سوی موفقیت هموار کند. از این رو است که شرکت‌های بزرگ تمایل دارند افرادی با هوش معنوی بالا استخدام کنند؛ چون می‌دانند که این افراد می‌توانند از پس هر مشکل و چالشی بربیایند. هوش معنوی روی صداقت فرد هم تأثیر دارد. مدیری که هوش معنوی بالایی دارد، سعی می‌کند با کارمندان و مشتریان صادق باشد و اطلاعات درست را در اختیار آن‌ها قرار دهد. از این رو کارمندان هم به او اعتماد می‌کنند و روابط خوبی با او دارند. همچنین مشتریان او را مرجع سوالات خود می‌دانند و سعی می‌کنند که محصولات مورد نیاز خود را از او خریداری کنند. ✅ برای رشد و ارتقای هوش مدیریتی در خود سعی کنید دقایقی در روز را به عبادت اختصاص دهید و متن‌های فلسفی و اخلاقی مطالعه کنید. همچنین سعی کنید یک سری ارزش اخلاقی و معنوی برای خودتان در نظر بگیرید و تا حد امکان به این اصول پایبند باشید. همچنین سعی کنید که به خودشناسی و خودآگاهی برسید و زخم‌های عاطفی و احساسی خود را درمان کنید. این اقدامات هم شما را از نظر معنوی تقویت می‌کند و هم باعث می‌شود زندگی زیباتر و پربارتری داشته باشید. دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر @daftar_eghtesad_mashar
دکتر عبدالحسین محمدزاده کارآفرین ایرانی تاکنون بیش از 25 کارخانه تولید لبنیات را در آمریکای لاتین تاسیس و تجهیز کرده است. وی از تجربه هایش اینگونه می گوید: یکی از بزرگترین مشکلات ما زبان بود... بحث یکی دو نفر نبود... تصور کنید یک تیم 50 نفره یا صد نفره می خواهد با طرف مقابل تعامل داشته باشد... می خواهد آموزش بدهد... مترجمین هم محدود بودند...مطالب هم فنی بود... اولین کاری که انجام دادیم شرایطی را فراهم کردیم که نیروی انسانی ما زبان اسپانیولی یاد بگیریند... یادگیری زبان برای شرکت ما قدرتی بود همین عامل کمک کرد ارتباط سازنده ای داشته باشیم. دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر @daftar_eghtesad_mashar
دستیابی ایران به بیش از ۱۰ رتبه برتر دنیای اقتصاد 👈 مشروح خبر را اینجا بخوانید.. @daftar_eghtesad_mashar
🔰دستیابی ایران به بیش از ۱۰ رتبه برتر دنیای اقتصاد به گزارش دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر، در حالت کلی اقتصاد و مسائل پیرامون آن برای یک کشور زمانی با رشد و شکوفایی همراه می‌شود که بر پایه تبادلات و تعاملات بین المللی صورت گیرد. حال شاید برای کشوری که چندین سال متمادی تحت تحریم‌های همه جانبه اقتصادی قرار گرفته، احتمال وقوع چنین موضوعی حتی روی کاغذ هم وجود نداشته باشد اما این تمام ماجرا نیست. همواره میتوان با اتکا به مولفه‌هایی همچون اعتماد به دانش و توان داخلی و در عین حال تلاش برای ارتقاء آنها، شرایطی را فراهم نمود تا چرخ صنعت کشور از رونق نیفتد. به لطف توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص لزوم خودکفایی اقتصادی و به پاس پشتکار متخصصان داخلی، جمهوری اسلامی ایران امروز موفق شده در حوزه‌های مختلف اقتصاد منجمله پزشکی و نظامی قله‌های مختلفی را فتح کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: 🔹رتبه ۱۸ جهان صنعتی داخلی بدون در نظر گرفتن سرمایه‌گذار خارجی 🔸رتبه ۶ جهان نظامی 🔹رتبه ۱۰ جهان پزشکی 🔸رتبه ۱۰ جهان کشاورزی 🔹رتبه ۷ جهان هوافضا 🔸رتبه ۳ جهان نانو تکنولوژی 🔹رتبه ۶ جهان زیر دریایی 🔸رتبه ۲ جهان اختراعات 🔹تولیدکننده ناو کشتی نفت‌کش زیر دریایی 🔹دومین تولید کننده فرش دنیا 🔸اولین تولید کننده پسته و جزو پنج کشور تولید خشکبار و اجیل و... 🔹رتبه ۱۳ هوش مصنوعی و... در این بین به این نکته نیز باید اشاره شود که رویکرد مغرضانه برخی رسانه‌های داخلی در واکنش به این موضوعات بخشی از واقعیت تلخ درباره حقیقت روشن امروز ایران است؛ کشوری که در شرایطی خاص موفق به کسب دستاوردهای بزرگی شده اما کماکان عده‌ای مایل به بزرگنمایی نواقص طبیعی هستند. @daftar_eghtesad_mashar
🔰 فراخوان جذب ایده های "اقتصاد اسلامی" 🔸 اگر تیم شما صاحب ایده‌ای در حوزه اقتصاد اسلامی است، شرکت در این فراخوان را از دست ندهید. 🔹تیم‌های برگزیده در فرایند داوری؛ از حمایت‌های ویژه در حوزه های مشاوره‌ای ،آموزشی و مالی بهره‌مند میگردند. 📆ثبت ایده تا شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ 🔻لینک ثبت ایده‌ها در: https://aalaa.ir/eqtesad @daftar_eghtesad_mashar
✳️ با توجه به فرارسیدن فصل برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات در شهرهای مختلف کشور ذکر چند نکته مهم برای رونق گرفتن کسب و کار را ضروری می‌دانیم؛ ✅ نکته اول: از آنجا که نمایشگاه، محلی با رویکرد توزیع محصول است لذا هر غرفه‌دار باید به نوع ارتباط با مشتری توجه جدی کند. ✅ نکته دوم: در این بین یک تصور اشتباه وجود دارد که موفقیت در نمایشگاه به منزله فروش تعداد محصول بیشتر است. چنین تصوری شاید در ظاهر درست جلوه کند اما یک فروش خوب وقی به نفع کسب و کار خواهد بود که به همان میزان جذب مشتری دائمی صورت گیرد. 👈 در واقع باید به این اصل توجه کرد که فروشگاه فرصتی برای معرفی مناسب محصول نه فروش زیاد آن! بنابر این کسب و کاری موفق خواهد بود که به جای تلاش برای فروش بیشتر نسبت به جذب مشتریان بهتر عمل کند. 📌 به این مثال توجه کنید؛ دو خانم غرفه‌دار را در نظر بگیرید که اولی فلافل خانگی می‌فروشد و دومی میناکاری انجام می‌دهد. فلافلی هر روز فروش دارد و میناکار شاید تا پایان دوره نمایشگاه یک یا دو محصول خود را بفروشد و در ظاهر امر ناموفق دیده شود. حال اگر همین خانم با اصول حضور در نمایشگاه آشنا باشد می‌تواند با مشتریانی ارتباط بگیرد که برای یک دوره طولانی مشتری ثابت محصولات وی باشند 👌 ......... دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر @daftar_eghtesad_mashar
✅ نکته سوم: استفاده از فرصت نمایشگاه برای انجام مذاکرات خوب چنانچه مشتری با مراجعه به غرفه‌تان دنبال کسب اطلاعاتی درباره خدمات یا محصولات شما بود از این فرصت برای ارتباط گیری با وی استفاده کنید. در غیر این صورت چنانچه به جای برخورد مناسب، در برابر وی جبهه‌گیری کنید شاید امکان تحقق موقعیتی طلایی در کسب و کارتان را از خود بگیرید👌🌱 در این خصوص باید همواره چند نکته را مدنظر قرار داد: 🔹اگر یک مشتری از محصول شما زیاد تعریف کرد اما خرید نکرد ناراحت نشوید. 🔹اگر یک مشتری نسبت به محصولتان انتقاداتی مطرح کرد به جای مجادله با وی، سعی در متقاعدکردنش داشته باشید. 🔹اگر یک مشتری ضمن رد محصولتان، قیمت و کیفیتش را نیز زیر سوال برد، سعی کنید با مدیریت گفتگو بحث را به سمت یک مذاکره عالی پیش ببرید و با بهره بردن از نظرات وی، کیفیت محصول خود را ارتقاء دهید. ❌ مهمترین مساله این است که رفتارهای تند و زننده‌ به دور از اخلاق حرفه‌ای کسب وکار است‼️ ..... دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر @daftar_eghtesad_mashar
📝 جمع بندی؛ 📍همانطور که تاکید شد در نمایشگاه نباید صرفا به دنبال فروش بیشتر بود بلکه باید از آن به عنون فرصتی برای معرفی هر چه بهتر محصول استفاده کرد. 📍به بیان ساده‌تر موفقیت در نمایشگاه با معیار کیفیت محصولات و ارتباط‌های موثر سنجیده می‌شود، نه بر اساس کمیت فروش، آن هم بدون ارتباط گیری❗️ توصیه مهم💡 «بازاریابی در نمایشگاه به مراتب بهتر و سریعتر از بازاریابی معمولی است. چرا که در بازاریابی معمولی این فروشنده است که باید با مراجعه به مغازه‌ها، پاساژها، ادارات و ارگان‌ها مشتریان خود را جذب کند اما به واسطه نمایشگاه، این مشتریان هستند که با پای خودشان به غرفه‌های مدنظر مراجعه می‌کنند. لذا همین موضوع باعث سهولت بازاریابی برای فروشنده‌ها می‌شود.» در پایان توجه شما را به چند مثال جلب می‌کنیم 👇 👈 بهترین مشتری برای خانم فلافل فروش، مدیر یک مدرسه می‌تواند باشد. اگر فروشنده بتواند با چنین مشتریانی ارتباط گیری کند یقینا به رونق کسب و کار خود کمک کرده است. 👈 و یا برای خانمی که دوزنده لباس است، یقینا ورزشکاران، مربیان و مدیران مدارس می‌توانند مشتریان دائمی خوبی باشند. 👈 اگر هم کسی به تهیه سبزیجات آماده مشغول است نباید مشتریانی که آشپز یا صاحب رستوران هستند را نادیده بگیرد. ✅ بنابر این به هیچ عنوان نباید فرصتی با این اهمیت را از دست داد ✅ دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر @daftar_eghtesad_mashar
48.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارشی از سفرهای استانی جامعه‌ایمانی‌مشعر 🔹 بازدید از کارگاه‌های تولیدی در استان‌های 🔹 دیداربا : - دبیرجبهه‌انقلاب‌اسلامی، - رابطان‌ دفتراقتصاد در استان‌ها - هیآت فعال در زمینه اقتصاد 🔸به زودی فصل جدید تقدیم نگاه شما خواهد‌شد... دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر @daftar_eghtesad_mashar
بعضی صبح ها که از خواب پا میشی با خودت فکر می کنی ❌”نمی تونم از پسش بر بیام” و بعد تو دلت می‌خندی😊 ✅چون یاد تمام صبح هایي میوفتی که این فکر رو داشتی … دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر @daftar_eghtesad_mashar