#نمایشگاه
✅ نکته سوم: استفاده از فرصت نمایشگاه برای انجام مذاکرات خوب
چنانچه مشتری با مراجعه به غرفهتان دنبال کسب اطلاعاتی درباره خدمات یا محصولات شما بود از این فرصت برای ارتباط گیری با وی استفاده کنید. در غیر این صورت چنانچه به جای برخورد مناسب، در برابر وی جبههگیری کنید شاید امکان تحقق موقعیتی طلایی در کسب و کارتان را از خود بگیرید👌🌱
در این خصوص باید همواره چند نکته را مدنظر قرار داد:
🔹اگر یک مشتری از محصول شما زیاد تعریف کرد اما خرید نکرد ناراحت نشوید.
🔹اگر یک مشتری نسبت به محصولتان انتقاداتی مطرح کرد به جای مجادله با وی، سعی در متقاعدکردنش داشته باشید.
🔹اگر یک مشتری ضمن رد محصولتان، قیمت و کیفیتش را نیز زیر سوال برد، سعی کنید با مدیریت گفتگو بحث را به سمت یک مذاکره عالی پیش ببرید و با بهره بردن از نظرات وی، کیفیت محصول خود را ارتقاء دهید.
❌ مهمترین مساله این است که رفتارهای تند و زننده به دور از اخلاق حرفهای کسب وکار است‼️
#ادامه_دارد.....
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
#نمایشگاه
📝 جمع بندی؛
📍همانطور که تاکید شد در نمایشگاه نباید صرفا به دنبال فروش بیشتر بود بلکه باید از آن به عنون فرصتی برای معرفی هر چه بهتر محصول استفاده کرد.
📍به بیان سادهتر موفقیت در نمایشگاه با معیار کیفیت محصولات و ارتباطهای موثر سنجیده میشود، نه بر اساس کمیت فروش، آن هم بدون ارتباط گیری❗️
توصیه مهم💡
«بازاریابی در نمایشگاه به مراتب بهتر و سریعتر از بازاریابی معمولی است. چرا که در بازاریابی معمولی این فروشنده است که باید با مراجعه به مغازهها، پاساژها، ادارات و ارگانها مشتریان خود را جذب کند اما به واسطه نمایشگاه، این مشتریان هستند که با پای خودشان به غرفههای مدنظر مراجعه میکنند. لذا همین موضوع باعث سهولت بازاریابی برای فروشندهها میشود.»
در پایان توجه شما را به چند مثال جلب میکنیم 👇
👈 بهترین مشتری برای خانم فلافل فروش، مدیر یک مدرسه میتواند باشد. اگر فروشنده بتواند با چنین مشتریانی ارتباط گیری کند یقینا به رونق کسب و کار خود کمک کرده است.
👈 و یا برای خانمی که دوزنده لباس است، یقینا ورزشکاران، مربیان و مدیران مدارس میتوانند مشتریان دائمی خوبی باشند.
👈 اگر هم کسی به تهیه سبزیجات آماده مشغول است نباید مشتریانی که آشپز یا صاحب رستوران هستند را نادیده بگیرد.
✅ بنابر این به هیچ عنوان نباید فرصتی با این اهمیت را از دست داد ✅
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
48.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارشی از سفرهای استانی #دفتر_اقتصاد
جامعهایمانیمشعر
🔹 بازدید از کارگاههای تولیدی
در استانهای
#قزوین
#زنجان
#آذربایجان_شرقی
🔹 دیداربا :
- دبیرجبههانقلاباسلامی،
- رابطان دفتراقتصاد در استانها
- هیآت فعال در زمینه اقتصاد
🔸به زودی فصل جدید#روایت_تولید
تقدیم نگاه شما خواهدشد...
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
May 11
بعضی صبح ها که از خواب پا میشی
با خودت فکر می کنی
❌”نمی تونم از پسش بر بیام”
و بعد تو دلت میخندی😊
✅چون یاد تمام صبح هایي میوفتی که این فکر رو داشتی …
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
#دریافت_مجوز_مشاغل_خانگی
✔️چطور می توانیم برای کسب وکارمان مجوز بگیریم؟🤔
✔️مگر مشاغل خانگی هم مجوز دارن؟🙄
✔️چرا باید برای کسب وکارم مجوز بگیریم👀
و ...👇👇👇
🍃یکشنبه ان شاالله در مورد این موضوع در کانال مطالبی را ارائه خواهیم داد.🍃
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
#دریافت_مجوز_مشاغل_خانگی
✔️قدم اول: از کجا مجوز بگیریم
✅ یکی از مهمترین مواردی که همه صاحبان کسب وکارها را برای دریافت مجوز از سردرگمی نجات میدهد این است که بدانند کسب وکارشان زیر نظر چه سازمانی قرار دارد.
بدین منظور #حتما پستهای بعدی را مطالعه کنید .
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
#دریافت_مجوز_مشاغل_خانگی
به طور کلی مشاغل خانگی زیر نظر ۵ سازمان دولتی قرار دارند 👇👇👇
✅سازمان آموزش فنی حرفه ای
✅سازمان جهاد کشاورزی
✅سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری
✅وزارت صنعت و معدن (مرکز ملی فرش ایران)
✅وزارت فرهنگ و ارشاد
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
#دریافت_مجوز_مشاغل_خانگی
👈 برای اطلاع از جزئیات کسب و کار خانگی خود و چگونگی دریافت مجوز این فایل را مطالعه کنید.
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
mashaghel_all.pdf
744.1K
#دریافت_مجوز_مشاغل_خانگی
🔰لیست ۳۴۰ شغل خانگی تهیه شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
✅ با مراجعه به این لیست با نحوه دریافت مجوز شغل خانگی مدنظر خود آشنا شوید.
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن
❇️زکات
✏️به اختلاف طبقاتی و مشکلات آن میپردازد و راهکار اسلام برای کاهش این اختلاف طبقاتی بیان می شود.
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
#دریافت_مجوز_مشاغل_خانگی
📌 قدم اول را اینجا بخوانید ..
✔️قدم دوم: گرفتن مدرک مرتبط
بسیاری از افراد مهارت در کسب و کار خود را بر اساس تجربه به دست آوردهاند. به عنوان مثال یک خانم را در نظر بگیرید که یک کارگاه خیاطی را مدیریت میکند و این حرفه را از طریق بستگان یا دوستان خود فرا گرفته است. در حالت عادی این خانم برای گرفتن مجوز مشاغل خانگی با مشکل مواجه خواهد شد و برای رخ ندادن این موضوع لازم است در اولین فرصت به مرکز آموزش فنی حرفهای مراجعه و دورههای تخصصی اخذ مدرک مرتبط با کسب و کار خود را بگذراند.
👈 طبق قانون صرفا داشتن مهارت برای اخذ مجوز مشاغل خانگی کافی نیست و داشتن مدرک مرتبط با مهارت کاملا ضروری میباشد.
✅ ضمن اینکه داشتن مدرک به جلب اعتماد مشتریان نیز کمک زیادی میکند.
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
#دریافت_مجوز_مشاغل_خانگی
❗️#چرا باید برای کسب و کار خانگی مجوز گرفت؟
بر اساس قانون، تایید انجام یک حرفه برای شخصی صورت میگیرد که علاوه بر تخصص، مدرک معتبر مربوطه را هم داشته باشد.
در واقع این مدرک به عنوان سند متخصص بودن شخص در حرفهاش محسوب میشود و به همین دلیل است که سازمانهای مربوطه هرگونه تسهیلات و اعتبار برای توسعه کسب و کار را #فقط به دارندگان این مدرک ارائه میدهند.
👈 پس...
✅ برای دریافت تسهیلات لازم است مجوز دریافت کنیم.
✅ چرا که داشتن مجوز رسمی برای مشتریان و سازمانهای طرف قرارداد به عنوان سندی مطمئن تلقی شده و کمک بزرگی به رونق کسب و کار شما میکند.
❌ یادمان نرود که پیشنیاز اخذ مجوز رسمی، داشتن مدرک معتبر حرفه مربوطه است.
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
#دریافت_مجوز_مشاغل_خانگی
✔️قدم سوم: مراجعه به سایت
🔰برای آغاز فرآیند دریافت مجوز مشاغل خانگی ابتدا باید به سایت مربوطه مراجعه و فرم پیش ثبت نام را تکمیل نمود.
بدین منظور ابتدا روی لینک سایت مشاغل خانگی کلیک کنید؛ 👇👇
http://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir
سپس روی گزینه ثبت نام که در قسمت راست صفحه اصلی سایت قرار دارد کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
❎ پس از آن فرم پاسخنامه شما برای سازمان مرتبط با کسب و کارتان ارسال و توسط کارشناسان مورد بررسی قرار میگیرد. چنانچه فرم را به درستی تکمیل کرده باشید با شما تماس گرفته شده و تاریخ مراجعه به سازمان برایتان تعیین میگردد تا ادامه فرآیند ثبت نام را طی کنید.
📌 پیشنهاد میکنیم حتما قدم اول و قدم دوم را نیز مطالعه کنید ..
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن
❇️جنگ اقتصادی قسمت اول
✏️آمریکا، تلاش کرده است تا با وضع تحریمهای هوشمندانه به تدریج اقتصاد ایران را محاصره و آن را فلج کند. شبکهء در هم تنیدهء تحریمها در یك جنگ تمام عیار اقتصادی ثبات و بقای جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته است.
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
اقتصادِ هیأت
#نمایشگاه ✅ نکته سوم: استفاده از فرصت نمایشگاه برای انجام مذاکرات خوب چنانچه مشتری با مراجعه به غرف
#نمایشگاه
✅ نکته چهارم: تهیه شناسنامه برای هر محصول
تهیه شناسنامه امری ضروری برای هر محصول است چرا که این اقدام علاوه هویت بخشیدن به محصول و ارائه مشخصاتی کامل به مشتری، ابزاری برای جلب توجه و اطمینان بیشتر مشتری نیز محسوب میشود.
❎ لازم است که شناسنامه هر محصول دارای این مشخصات باشد:
✔️نام محصول
✔️خواص محصول
✔️ترکیبات محصول
✔️قیمت محصول
✔️شماره تماس
✔️آدرس محل تولید
✔️آدرس فضای مجازی
👈 مهمترین دستاورد این اقدام سهولت دسترسی مشتری به فروشنده برای طرح هرگونه انتقاد، پیشنهاد یا سفارش مجدد محصول است.
👈 ارائه کارت ویزیت به مشتری نیز دیگر موردی است که میتواند به صورت جانبی در کنار فروش هر محصول انجام شود.
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
❌ خط قرمز روی آشناترین تکنیک فروش
از گذشته تا کنون «جارزنی» یکی از متداولترین تکنیک فروشندهها برای جذب مشتری بوده است. البته که در این بین جمله آشنای «آتش زدم به مالم» شاید کاربردیترین بخش این تکنیک را تشکیل میدهد.
⭕️ حال جالب است بدانید که در بازار حرفهای امروز چنین ترفندی نه تنها کارآیی ندارد بلکه اثر منفی نیز روی فروش محصولات میگذارد.
✳️ نکته مهم؛ در عرصه تولید، یکی از مولفههای آیندهنگری برای قرار گرفتن در بین برندهای برتر داخلی و بینالمللی صرفا توجه به کیفیت محصولات است.
در حال حاضر شرکتهای مشهور تولیدکننده صنایع هرگز دست به دامن حربه «آتش زدم به مالم» نمیشوند چرا که آنقدر به کیفیت محصول خود اعتماد دارند که مطمئن باشند قطعا به فروش میرسد.
✅ نقطه آغاز رسیدن به چنین هدفی این است که؛ «شما به عنوان فروشنده عاشق محصول خود باشید.»
👈 در این صورت برای افزایش کیفیت محصول تلاش میکنید تا علاوه بر اینکه ارزش مالیاش را بالا ببرید، اعتماد و رضایت بیشتری از طرف مشتری کسب کنید.
💡بنابر این استفاده از تکنیکهای صحیح فروش لازمه موفقیت در بازار رقابت است.
#تکنیک_فروش
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
🔰 آشنایی با بیمه زنان خانهدار
«بیمه زنان خانهدار» یکی از طرحهای بیمه تامین اجتماعی است که برای بانوان خانهدار رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال قابل استفاده میباشد.
شرایط این بیمه به نحوی است که برای همه زنان خصوصا صاحبان کسب و کار خانگی بسیار مناسب است.
👈 برای آشنایی بیشتر با این طرح، مراحل تشریح شده در تصویر را مطالعه کنید.
#بیمه
#مشاغل_خانگی
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
🔥جزئیات وام 150 میلیون تومانی اشتغال بسیج سازندگی
✅ بسیج سازندگی به منظور تسریع بخشیدن به مبحث اشتغالزایی در کشور، اعتبارات و تهسیلات ویژهای برای متقاضیان این عرصه در نظر گرفته است.
شش عرصه خرد اشتغالزایی که شامل این تسهیلات میشود به شرح زیر است:
🔹دام و طیور
🔸کشاورزی
🔹صنایع غذایی
🔸صنایع دستی
🔹دانش بنیان
🔸آموزش و توانمندسازی
👈 جهت آشنایی با شرایط دریافت این اعتبارات و تسهیلات، توضیحات مندرج در تصویر را مطالعه نمایید.
#تسهیلات #اشتغال_زایی
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
🔰بررسی شبکههای اجتماعی داخلی به منظور درآمدزایی
بخش نخست| آشنایی اولیه
با توجه به تغییرات بستر اینترنت در کشور، شاید مهمترین سوال برای صاحبان کسب و کارهای فعال در فضای مجازی این باشد که روی کدام یک از پیامرسانهای داخلی میتوانند کسب و کار خود را بهتر معرفی کرده و توسعه دهند.
🤳 به همین منظور قصد داریم نگاهی داشته باشیم بر قابلیتهای پیامرسانهای داخلی؛
☑️ بر اساس آماری که در تصویر نیز مشخص است، روبیکا به دلیل شباهتش به پلتفرم اینستاگرام با استقبال بیشتر مخاطبان محتوای سرگرم کننده مواجه شده است. به همین منظور اگر قرار است درآمدتان از فعالیت در فضای مجازی در دسته سرگرمی قرار گیرد، روبیکا بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.
☑️ اما چنانچه قصد ارائه خدمات آموزشی یا فروش محصولات فیزیکی دارید، فعالیت در پیامرسان ایتا را به شما پیشنهاد میکنیم.
👈 «ایتا» با جامعه مخاطب بسیار بالا و همچنین فراگیرشدن در بین اقشار مختلف، به لحاظ مخاطب آماری در بین پیامرسانهای داخلی بدون رقیب است و بر اساس نظر کارشناسان فضای مجازی، آیندهای بسیار خوبی را انتظار میکشد.
ادامه دارد ...
#شبکه_های_اجتماعی #ایتا #روبیکا #کسب_و_کار
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن
❇️جنگ اقتصادی قسمت دوم
✏️ما در چند سال گذشته با آمریکایی سر میز مذاکره نشستیم که همیشه با ما در جنگ بوده است؛ بعضی از افراد فکر میکردند با مذاکره دشمنی از بین میرود و جنگ تمام میشود. اما آیا درست فکر میکردند؟
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
❎ یکی از مهمترین تغییرات جامعه ایران فراگیرشدن شبکههای اجتماعی در بین همه اقشار و ردههای سنی است.
فارغ از فضای سرگرم کننده، کسب و کارهای اینترنتی نیز در این بستر به شدت مورد توجه کاربران این شبکههای اجتماعی قرار گرفته و به همین دلیل قصد داریم شما را با چگونگی رونق بخشیدن به این کسب و کارها آن هم در محیط پیامرسانهای داخلی آشنا کنیم؛
📎 مرتبط: بررسی شبکههای اجتماعی داخلی به منظور درآمدزایی – بخش اول
👈 شاید اولین و مهمترین علامت سوالهای ذهنتان شامل این موارد باشد:
🤔چگونه میتوان در فضای مجازی کسب درآمد کرد؟
🤔جذب مشتری در این فضا به چه صورت باید انجام شود؟
🤔چگونه میتوان تبلیغ دریافت کرد؟
🤔چه موضوعاتی برای کسب درآمد مناسب هستند؟
💡 برای دریافت پاسخ این سوالات و موارد بیشتر با ما همراه باشید ..
#شبکه_های_اجتماعی
#کسب_و_کار_اینترنتی
#پیامرسانهای_داخلی
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
🔰بررسی شبکههای اجتماعی داخلی به منظور درآمدزایی
بخش دوم| دستهبندی موضوعات
✅ نخستین گام برای کسب درآمد از فضای مجازی انتخاب موضوع و حوزه کاری است. دراین خصوص چهار دستهبندی پر مخاطب وجود دارد:
1️⃣ فروشگاهی : ارائه محصولات مختلف اعم از خانگی و صنعتی
2️⃣ خدماتی : ارائه مشاورههای روانشناسی، حقوقی و ..
3️⃣ آموزشی : ارائه انواع آموزشهای مختلف اعم از درسی، تجاری، ورزشی، مشاغل و ..
4️⃣ سرگرمی : ارائه محتوای سرگرم کننده
📎 مرتبط: سوالات اولیه
📍بیشتر بدانید: آشنایی اولیه با درآمدزایی از شبکههای اجتماعی
#شبکه_های_اجتماعی
#کسب_و_کار_اینترنتی
#پیامرسانهای_داخلی
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
🔰بررسی شبکههای اجتماعی داخلی به منظور درآمدزایی
بخش سوم| زمان درست ورود به بازار
همانطور که قبلا ذکر شد در حال حاضر پیامرسان «ایتا» در بین اقشار مختلف جامعه فراگیری بیشتری نسبت به سایر شبکههای اجتماعی داخلی دارد، لذا پیشنهاد ما این است که برای آغاز فعالیت درآمدی خود، یک کانال اختصاصی متناسب با نوع کسب و کارتان ایجاد کنید.
شاید تا به امروز کسب و کار اینترنتی نداشتهاید اما این موضوع هیچ اهمیتی ندارد. آنچه باید مدنظر قرار گیرد «زمان درست ورود به بازار» است.👌
برای درک بهتر این اصل به مثال زیر توجه کنید؛ 👇
"در مقطعی بسیاری از مردم از طریق سرمایه گذاری در بورس صاحب سودهای کلان شدند اما در عین حال بسیاری دیگر تمام دارایی خود را از دست دادند و یا اینکه بسیاری از افراد به واسطه فعالیت در اینستاگرام مشهور شده و به درآمد میلیاردی رسیدند اما بسیاری دیگر که اخیرا وارد این پلتفرم شده بودند با از بین رفتن کسب و کار خود مواجه شدند."
✅ بنابر این با یادآوردی اهمیت اصل «زمان درست ورود به بازار»، تاکید میکنیم که "امروز بهترین زمان برای ورود ایتا است".
با توجه به اینکه پیامرسان ایتا در حال حاضر شرایطی مشابه ۸ سال گذشته تلگرام و اینستاگرام دارد، لذا با آغاز فعالیت در این بستر میتوانید در حال حاضر بدون رقیب باشید و در آینده نزدیک در لیست اولینها قرار گیرید.😍
📍بیشتر بدانید:
🔸سوالات اولیه درباره جوانب کسب و کارهای مجازی
🔸آشنایی اولیه با درآمدزایی اینترنتی
🔸دستهبندی موضوعات درآمدزایی از فضای مجازی
#شبکه_های_اجتماعی
#کسب_و_کار_اینترنتی
#پیامرسانهای_داخلی
#ایتا
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar
🧮نسبت مستقیم سود به ریسک
✍️ الوین تافلر آیندهپژوه مشهور آمریکایی در یکی از نظریات خود میگوید: "وقتی یک موج در چرخه اقتصاد وارد کشوری میشود، مردم آن جامعه در سه دسته قرار میگیرند."
✅ دسته اول
🔸یک درصد افراد موج را پذیرفته و با آن همراه میشوند و غالبا سودهای کلان به دست میآورند.
ویژگی بارز این افراد ریسک پذیری و فرصت طلبی بوده و دستاورد مشترکشان نیز موفقیتهای چشمگیر و همیشگی است.
☑️ دسته دوم
🔸۹ درصد افراد جامعه هستند که اصطلاحا خود را زرنگ دانسته و صبر میکنند تا نتیجه اقدام دسته اول مشخص شود و چنانچه آن یک درصد به سود رسیدند، این ۹ درصد نیز وارد عمل میشوند.
این گروه نسبت به افراد دسته اول سود کمتری نصیبشان میشود چرا که اهل ریسکهای بزرگ نیستند.
❌ دسته سوم
🔸این دسته شامل ۹۰ درصد باقیمانده جامعه است. کسانی که بر خلاف دو دسته قبلی هیچگونه ریسکی را نمیپذیرند و در نتیجه با عبور موج نه تنها به هیچ سودی نمیرسند بلکه به شدت متضرر میشوند.
✳️ واکنش این سه دسته نسبت به موجهای اقتصادی به خوبی نسبت مستقیم «سود به ریسک» را نشان میدهد.
#اقتصادجامعه
#جامعه
#ریسک
#سود
دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر
@daftar_eghtesad_mashar