eitaa logo
هیئت سادات کاشان
57 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
2.2هزار ویدیو
167 فایل
فَبَشِّرۡ عِبَادِ ١٧ ٱلَّذِينَ يَستمِعُونَ ٱلقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلاَلبَٰبِ ١٨ سوره زمر :بشارت باد بر بندگان انهایی که سخنان را میشنوند وبه بهترین آن عمل میکنند...
مشاهده در ایتا
دانلود
به جای آنکه سعی کنی جواب آدم های منفی را بدهی لذت سکوت را تجربه کن...
زندگی کردن با حسادت خیلی سخته مثل این میمونه که جهنم کوچیکت رو هی با خودت این طرف و اون طرف ببری...!
یوسف می دانست که تمام درها بسته است اما بخاطر خدا به سوی درهای بسته دوید... وتمام درها برایش باز شد... اگر تمام درهای دنیا هم بِرویت بسته بود بُدو چون خدای تو و یوسف یکیست... ‌ ‌ 𝑗ℴ𝔧ꪀ⇘
9.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موقع پایین رفتن از این شیب گودی قتلگاه چرا نمیمیریم😭
" امضای آخر " آن هنگام که حضرت موسی(ع) به دعوت خداوند متعال عازم کوه طور شد تا سیر تکاملی دین خدا صورت گیرد و کتاب آئین یهود بر او نازل گردد ؛ بعد از گذشت 30 روز ، خدا یک دهه دیگر به آن افزود تا سیر و سلوک پیامبرش را به حد اعلاء برساند؛ صحبت از " یک دهه دیگر" شد و بی شک رمز و رازی در این دهه ها نهفته است. اینبار در آئین اسلام مردم مسلمان چند دهه به احترام اهلبیت(ع) عزاداری کردند و اوج آنها در همایش بین المللی پیاده روی اربعین حسینی(ع) تجلی یافت. چه مراسم های باشکوهی از طرف مردم برگزار گردید؛ چه تجلی ایثار و مردم داری تبلور یافت؛ چه عظمتی درنخل برداری ها و تعزیه ها ثبت و ضبط شد؛ چه اوج خلوصی در ارادت خالصانه محبین و عاشقان جریان یافت ؛ چه سفره هایی که با همت دستان کریمان به نام اهلبیت(ع) گسترانیده شد، و .... اما چه رمز و رازی در این شبهای پایانی ماه صفر نهفته شده است؟ عاشقان یک دهه دیگر به عزاداری ها و مراسم ادامه می دهند ، یک دهه که در آن به غربت ختم رسولان محمد مصطفی(ص) و سبط اکبرش امام مجتبی(ع) پرداخته می شود؛ در پایان همه این عزاداری ها و دلدادگی ها عزای رئوف ترین امام را به گریه و ماتم خواهیم نشست؛ آری " امضای آخر " به دست امامی مهمور می شود که ضامن آهو لقب گرفت ؛ بزرگواری که به درگاهش همه دعوت و راه داده می شوند، غریبی که امضایش سند تکامل شیعه قرار داده شده است. اما این ما و این دهه بافضیلت ؛ این ما و تکامل سیر و سلوک در عشق و معرفت اهلبیت(ع) ؛ این ما و فرصت " امضای آخر" در پرونده دلدادگی و ارادت به بهترین برگزیدگان خدا. امیدوارم قدر این لحظات و شب ها را بهتر درک کنیم واز معدن علم و تقوای اهلبیت خوشه های بیشتری برچینیم ؛ امید است که به حرمت اين ایام ریشه شمرهای زمانه ( آمریکا و اسرائیل ) که قاتل زنان ، مردان و کودکان مظلوم غزه و فلسطین هستند ، از زمین برچیده شود و ملت های جهان آماده ظهور حجت دوازدهم بشوند. " اللهم عجل لولیک الفرج " انشاءالله – محمد قنبری
292.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕯اِی اُمت رسول ▪️قیامت به پا کنید 🕯لبریز جام دیده زاشک عزا کنید ▪️در ماتم پیمبر و تنهایی علی 🕯باید برای حضرت زهرا دعا کنید 🕯رحلت حضرت ▪️محمد مصطفی (ص) 🕯شهادت امام حسن مجتبی(ع) ▪️و شهادت امام رضا (ع) 🕯بر شمـــا تسلیـت بـاد 🏴 ➡️ @razmovafajh 🌸 🖤🌍 راز موفقیت
2.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دختر بدرالدجی امشب سه جا دارد عزا ...
خدایا... قصه وکالت را زياد شنيده ام اما قصه وکیلی چون تو را نه ... تو که وکیل باشی همه حق ها گرفتنی است پرونده ای که تو وکیلش باشی قصه اش ستودنی است از روزی که ایمان آوردم، تو وکیل منی و تنها پناهم و تو در این عشق بازی، پرده از رازی بزرگ برداشتی، رازی که اسمش را می دانستم اما رسمش را ... رازی بنام "توکل" ... "توکل" قصه ای است که از روز ازل برایمان خواندی و گفتی در هر تاریکی و پیچ و خم دنیا و حتی در تمام لحظات روشنایی، دستانت در دست من است ... بنده من، نگران نباش و به من اعتماد کن... "توکل" ... و فهمیدم : "حسبنا الله ونعم الوکیل"
▪️امروز بزرگ ترین تهدید نسبت به نظام اسلامی ایران در داخل کشور، برگشت فتنه گران به مسئولیت های مهم کشور است، کجای دنیا را سراغ دارید که فردی به نظام و کشورش لگد بزند بدون عذرخواهی رسمی و جبران گذشته برگردد و مسئولیت های مهم کشور را بگیرد.
🔰 گوشه‌ای از اخلاق و احوالات رسول خدا صلی الله علیه و آله در بیان امیرالمومنین علیه السلام: 🔸قسمت اول ✨ مَا صَافَحَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَحَداً قَطُّ فَنَزَعَ یَدَهُ مِنْ یَدِهِ حَتَّی یَکُونَ هُوَ الَّذِی یَنْزِعُ یَدَه 🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله هرگاه با کسی دست می‌داد دست خود را از دست آن کس نمی‌کشید تا وی دستش را بکشد، ✨ وَ مَا فَاوَضَهُ أَحَدٌ قَطُّ فِی حَاجَةٍ أَوْ حَدِیثٍ فَانْصَرَفَ حَتَّی یَکُونَ الرَّجُلُ یَنْصَرِفُ 🔹 و هرگاه کسی درباره درخواستی یا سخنی با حضرت به گفتگو می‌پرداخت ایشان از نزد او نمی رفت تا وی برود، ✨ وَ مَا نَازَعَهُ الْحَدِیثَ حَتَّی یَکُونَ هُوَ الَّذِی یَسْکُتُ 🔹 و هرگاه کسی با حضرت در سخن منازعه می‌کرد ایشان سکوت می‌کرد تا او خود سکوت کند، ✨ وَ مَا رُئِیَ مُقَدِّماً رِجْلَهُ بَیْنَ یَدَیْ جَلِیسٍ لَهُ قَطُّ 🔹هیچگاه دیده نشد حضرت پای خود را پیش همنشینش دراز کند، ✨ وَ لَا عَرَضَ لَهُ قَطُّ أَمْرَانِ إِلَّا أَخَذَ بِأَشَدِّهِمَا 🔹هرگاه دو کار پیش روی حضرت قرار می‌گرفت ایشان دشوارتر را برمی گزید، ✨ وَ مَا انْتَصَرَ نَفْسَهُ مِنْ مَظْلِمَةٍ حَتَّی یُنْتَهَکَ مَحَارِمُ اللَّهِ فَیَکُونَ حِینَئِذٍ غَضَبُهُ لِلَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی 🔹هرگز در ستمی که رُخ می‌داد در پی انتقام برنمی آمد مگر آن که از محارم الهی پرده دریده می‌شد که در این هنگام خشمش از برای خداوند تبارک و تعالی بود، ✨ وَ مَا أَکَلَ مُتَّکِئاً قَطُّ حَتَّی فَارَقَ الدُّنْیَا 🔹 تا آن گاه که از دنیا رفت هیچگاه هنگام غذا خوردن تکیه نزد، ✨ وَ مَا سُئِلَ شَیْئاً قَطُّ فَقَالَ لَا 🔹هرگز نشد چیزی از ایشان خواسته شود و بگوید نه، ✨ وَ مَا رَدَّ سَائِلًا حَاجَةً إِلَّا بِهَا أَوْ بِمَیْسُورٍ مِنَ الْقَوْلِ 🔹 هر که از حضرت درخواستی می‌کرد ایشان وی را یا با خواسته ای که داشت و یا با گفتاری کوتاه و پسندیده رد می‌کرد، ✨ وَ کَانَ أَخَفَّ النَّاسِ صَلَاةً فِی تَمَامٍ وَ کَانَ أَقْصَرَ النَّاسِ خُطْبَةً وَ أَقَلَّهُ هَذَراً 🔹در عین حال که نماز را کامل به جا می‌آورد نمازش سبک تر و خطبه اش کوتاه تر از همه بود و در خطبه اش کلام بی ثمر نداشت، ✨ وَ کَانَ یُعْرَفُ بِالرِّیحِ الطَّیِّبِ إِذَا أَقْبَلَ 🔹چون می‌آمد از بوی خوشش شناخته می‌شد ✨ وَ کَانَ إِذَا أَکَلَ مَعَ الْقَوْمِ کَانَ أَوَّلَ مَنْ یَبْدَأُ وَ آخِرَ مَنْ یَرْفَعُ یَدَهُ 🔹 و وقتی با قومی هم غذا می‌شد نخستین کسی بود که آغاز می‌کرد و آخرین کسی بود که دست می‌کشید، ✨ وَ کَانَ إِذَا أَکَلَ أَکَلَ مِمَّا یَلِیهِ فَإِذَا کَانَ الرُّطَبُ وَ التَّمْرُ جَالَتْ یَدُهُ 🔹 هنگام خوردن غذا از جلوی خود می‌خورد و وقتی غذا رطب و خرما بود دست خود را دراز می‌کرد، ✨ وَ إِذَا شَرِبَ شَرِبَ ثَلَاثَةَ أَنْفَاسٍ وَ کَانَ یَمَصُّ الْمَاءَ مَصّاً وَ لَا یَعُبُّهُ عَبّاً 🔹آشامیدنی را با سه نفس می‌نوشید و آب را کم کم می‌نوشید و یک جا سر نمی کشید، ✨ وَ کَانَ یَمِینُهُ لِطَعَامِهِ وَ شَرَابِهِ وَ أَخْذِهِ وَ إِعْطَائِهِ کَانَ لَا یَأْخُذُهُ إِلَّا بِیَمِینِهِ وَ لَا یُعْطِی إِلَّا بِیَمِینِهِ وَ کَانَ شِمَالُهُ لِمَا سِوَی ذَلِکَ مِنْ بَدَنِهِ 🔹دست راست حضرت برای خوردن و آشامیدن و گرفتن و دادن بود و این کارها را فقط با دست راست انجام می‌داد، و دست چپ حضرت برای کارهای دیگر بود، ✨ وَ کَانَ یُحِبُّ التَّیَمُّنَ فِی کُلِّ أُمُورِهِ فِی لُبْسِهِ وَ تَنَعُّلِهِ وَ تَرَجُّلِهِ 🔹دوست می‌داشت که همه کارهای خود، از جامه پوشیدن و کفش به پا کردن تا شانه زدن، همه را با دست راست انجام دهد، 📚 بحارالانوار ج۱۶ ص۲۳۶ ❗️ادامه دارد...
🔰 گوشه‌ای از اخلاق و احوالات رسول خدا صلی الله علیه و آله در بیان امیرالمومنین علیه السلام: 🔸قسمت دوم ✨ وَ کَانَ إِذَا دَعَا دَعَا ثَلَاثاً وَ إِذَا تَکَلَّمَ تَکَلَّمَ وَتْراً وَ إِذَا اسْتَأْذَنَ اسْتَأْذَنَ ثَلَاثاً 🔹وقتی کسی را صدا می‌کرد سه مرتبه صدا می‌زد و چون سخن می‌گفت شمرده سخن می‌گفت و وقتی اجازه می‌گرفت سه مرتبه اجازه می‌گرفت، ✨ وَ کَانَ کَلَامُهُ فَصْلًا یَتَبَیَّنُهُ کُلُّ مَنْ سَمِعَهُ 🔹 کلام حضرت فصل الخطاب بود و هرکس می‌شنید متوجه می‌شد، ✨ وَ إِذَا تَکَلَّمَ رُئِیَ کَالنُّورِ یَخْرُجُ مِنْ بَیْنِ ثَنَایَاهُ وَ إِذَا رَأَیْتَهُ قُلْتَ أَفْلَجُ الثَّنِیَّتَیْنِ وَ لَیْسَ بِأَفْلَجَ 🔹وقتی سخن می‌گفت نوری از میان دندان هایش می‌تابید، اگر حضرت را می‌دیدی می‌گفتی داندان هایش گشوده است حال آن که چنین نبود، ✨ وَ کَانَ نَظَرُهُ اللَّحْظَ بِعَیْنِهِ 🔹نگاهش کوتاه بود ✨ وَ کَانَ لَا یُکَلِّمُ أَحَداً بِشَیْ ءٍ یَکْرَهُهُ 🔹و با کسی درباره آن چه وی دوست نداشت سخن نمی گفت، ✨ وَ کَانَ إِذَا مَشَی یَنْحَطُّ مِنْ صَبَبٍ 🔹چون راه می‌رفت انگار از سراشیب روان بود، ✨ وَ کَانَ یَقُولُ إِنَّ خِیَارَکُمْ أَحْسَنُکُمْ أَخْلَاقاً 🔹می‌فرمود: بهترین شما خوش اخلاق ترین شماست، ✨ وَ کَانَ لَا یَذُمُّ ذَوَّاقاً وَ لَا یَمْدَحُهُ 🔹نه طعمی را می‌نکوهید و نه می‌ستود، ✨ وَ لَا یَتَنَازَعُ أَصْحَابُهُ الْحَدِیثَ عِنْدَهُ 🔹اصحاب حضرت در محضر ایشان در سخن منازعه نمی کردند، ✨ وَ کَانَ الْمُحَدِّثُ عَنْهُ یَقُولُ لَمْ أَرَ بِعَیْنِی مِثْلَهُ قَبْلَهُ وَ لَا بَعْدَهُ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ. 🔹 کسی که درباره ایشان سخن می‌راند می‌گفت: به چشم خود همانندش را نه پیش از او دیده‌ام و نه پس از او خواهم دید. 📚 بحارالانوار ج۱۶ ص۲۳۶ ❗️پایان