eitaa logo
هیهآت ؛
750 دنبال‌کننده
88 عکس
17 ویدیو
3 فایل
[ بنت الحیدر ] . مُنکرگوشه نشینان خرآبات مَباش ؛ تو چه‌دانی که درآن گوشه چه‌هآ باخته‌اند ..
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تورکآی -
. حُلقوم‌ها را می‌توان برید،اما فریادها را هرگز! فریادی ك از حلقوم بریده برمی‌آید جاودانه‌ می‌ماند. . آوینیِ‌عزیز .
کهنه پیراهن ِتو روضه‌ی گودال شده . .
حیات ِآدمی در این وادی بسته به دمی در جسمی محدود مبحوس است . غالب بشر برجسم اِتکاء کرده و تن پروری می‌کنند ؛ غافل از موجودیت ابدی خود که در آن دَمی از جنس ِرَبّ دمیده‌شده و قداستی دارد و مکمل وجود انسان است ؛ عامل تعالی و نزول است که نقش ِآن با نحوه ی جولان ِنفس در این سرای سرگردانی رقم می‌خورد . اگرچه جسم محرک است و عیناً عامل ِحیات اما اگر روح ِآدمی خدجه دار شود ماقبل از اینکه جسم را ترک کند می‌میرد و چه بسا کسانی که قبل از مرگ ِتن ؛ تن به مرگ داده‌اند . اما چه ارتباطی عمیق تر از رابطه نفس و روح ؛ تذکیهِ نفس ، روح را بالا میبرد و ناتوانی در مقابله با نفس روح را تضعیف میکند ، صفات ِنفسانی افسار ِانسان را به‌دست گرفته و تا لایتناهی شر می‌کشد ، از این روی تذکیه عاملی واجب است برای حضور در معرکه‌ای اتمام ناپذیر .. تمامی این فعل و انفعلات به کار میرود تا انسان بداند که این جهان فانی‌ست و حیاتی ابدی و عالمی غیرمادی در انتظار ماست ؛ و روح برای حضور در ابدیت نیاز به رشد و حرکت دارد زیراکه بدون ِحرکت روح آدمی همچو آبی ساکن میگندد و تأفن از میان ِمویرگ های انسان جاری میشود . و حال حیات موقت که نیاز به حرکت دارد ؛ پنجره‌ای‌ست برای صعود روح به وجودیت مطلق و غایت ِحیات . به قلم : فاء / عین .
اهل این شهر اگرچه همه شاگرد من‌اند جای یاری به تماشا همه بر گِردِ من‌اند - شیخ‌الائمه ، امام‌صادق -
1.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به خون قاسم و قداست قدس قسم ؛ که ما کتائب حزب‌الله را میبوسیم . .
الحمدلله که ما ، ذره‌ای از گردوغبار مکتب شماییم ؛ یابن الزهرا ، مولانا ، امام‌الصادق . .
هیهآت ؛
بُوَد میخانه کویت . .
چقدر این روزها بهت احتیاج دارم ، پسر ِام‌البنین . .
اما ما در انقلاب‌مان اگر نه به ظاهر، در واقع با تمامِ دنیا تمامِ دنیا تمامِ دنیا درگیر شدیم و منافع همه‌ی نظام‌های جهان را – خوب و بد، سرمایه‌داری و ضدّ سرمایه‌داری – به مخاطره انداختیم؛ حتی نظام‌هایی را که مقبولِ ملت‌هایشان بوده‌اند و هستند، و خود، محصولِ یک انقلابِ راستین. ما غریب‌ترین، بی‌دوست‌ترین و مستقل‌ترین انقلاب جهان را داشته‌ایم. هیچ دستی برای کمک به ما دراز نشد. هیچ صدایی از هیچ کجا برنخاست. دنیا ایستاد و نگاه کرد تا یک بار دیگر شاهدِ له شدنِ ملتی باشد. در نهایت، اظهارِ تأسف کنند و قطره اشکی بر گونه بیفشانند و آزادی را به دست آورند ... انقلاب ما به ما چه داد نادر ابراهیمی @ir_tavabin
مانده ام خیره به راه ؛ نه مرا پایِ گریز ، نه مرا تابِ نگاه ..