eitaa logo
حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس (ره)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
161 ویدیو
413 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 توضیحاتی پیرامون درس نگین آفرینش ❇️ استاد نادرعلی خدای متعال وقتی انسان را آفرید و هدف از خلقت او را عبودیت بیان فرمود افرادی را به عنوان راهنما معرفی کرد تا با رهنمایی ایشان ، بشریّت بتواند به بالاترین درجات عبودیت دست پیدا کند و چون انسان موجودی جاوید در این دنیا نیست لذا خدای متعال برای هر زمانی یک راهنما و حجتی فرستاده است اما در میان این حجت های خدای متعال فردی است که بقیه ی حجت های الهی اعم از انبیاء و امامان علیهم السلام آرزوی هم دوره بودن با او و خدمت به ایشان را داشتند و ما توفیق پیدا کردیم که در دوره ایشان زندگی کنیم و آن وجود نازنین «حجة بن الحسن المهدی علیهما السلام» است ، پس اگر ما بخواهیم به بهترین حالت از این نعمت بهره ببریم در ابتدا باید با این «نگین آفرینش» آشنا بشویم و سپس دستورات ایشان را به نحو کامل انجام دهیم .
💎 توضیحاتی پیرامون درس منشور بندگی ❇️ استاد نادرعلی یکی از مسائلی که در اسلام برای کسب رضای خدای متعال به آن سفارش شده است دوری از ظلم است چرا که بندگی انسان در گرو ظلم نکردن است و دوری از ظلم حاصل نمی شود مگر با آشنایی به حقوقی که باید مراعات شود و تنها کسی که می تواند حقوق را به صورت منطقی و درست و با لحاظ مصلحت همه ی عالمیان تعیین کند خدای متعال است و بهترین متنی که از متون دینی در دسترس ما قرار دارد که به این مهم اشاره کرده است «رساله حقوق امام سجاد علیه السلام» است که «انسان و گستره ی حقوق بندگی» را بیان فرموده است و به نوعی این کتاب «منشور بندگی» است لذا کسی که توفیق بر مطالعه و یادگیری این کتاب شریف پیدا کرده و دستوراتش را در زندگی خود به کار میگیرد به فضل الاهی رضایت خدای متعال را کسب کرده است که هدف از خلقت انسان همین است .
💎توضیحاتی پیرامون درس زیست متعهدانه در آموزه‌های دینی ❇️استاد حسین نصیری همواره نگرش درست دین‌داران به دین و آموزه‌های آن، از مهمترین دغدغه‌های سرپرستان و کارگزاران دین بوده است؛ چراکه «عمل» برآمده از «نگرش» است. گاهی برخی از نگرش‌های نادرست، چالش‌هایی را برای زیست دین‌دارانه فرامی‌نهد که خلاف سفارش‌های دینی است. برای نمونه، رویاروییِ آرام‌دلانه با فرازوفرودهای زندگی، سخت نیازمند دو عنصر کلیدیِ «مثبت‌نگری» و «امیدواری» است و با اینکه آموزه‌های دینی هم برای آن سفارش‌ها دارد، ولی مهرسردیِ برخی از دین‌داران بدانها انکارکردنی نیست. بنابراین ازآنجاکه از وظیفه‌های دلسوزان فرهنگی و دینی، پیراستن و آراستن نگرش‌های دینیِ دین‌داران است، توجه به همین نکته، دست‌مایۀ برپاییِ این مباحثه شده است.
💎توضیحاتی پیرامون درس شرح چهل حدیث ❇️استاد دهبان اخلاق در مکتب امام یک اخلاق عرفانی و آغشته به موعظه و تازیانه های سلوک است با بیان علمیِ صرف مسائل مخالفت شدید دارد.
💎توضیحاتی پیرامون درس تفسیر سوره نجم ❇️استاد دهبان سوره نجم شرحِ بزرگترین و عمیقترین مکاشفه عالَم توسط بهترین مخلوق خدا یعنی رسول اکرم ص است. نکات عرفانی و معرفتی فراوانی برای حرکت به سمت ملکوت دارد.
💎توضیحاتی پیرامون درس احکام گناهان مبتلا به ❇️استاد خوبان فرد سرفصل ها گناهان؛ ۱. مقدمات... ۲. غیبت ۳. دروغ ۴. تهمت ۵.‌ نگاه حرام ۶.‌ لقمه حرام ۷.‌ مجلس گناه ۸. اسراف ۹. موسیقی ۱۰. و....
💎توضیحاتی پیرامون درس درسهای نهج البلاغه ❇️استاد خوبان فرد سرفصل های نهج البلاغه؛ ۱. آشنایی با نهج البلاغه چ توضیحات کلان ۲. بندگی و عبودیت ۳ و ۴. اخلاق اجتماعی ۵. رفیق و همراه طریق ۶. مشورت ۷ و ۸. علم و علم آموزی ۹. هدف و برنامه ریزی در زندگی و تحصیل ۱۰. نماز ۱۱. قرآن ۱۲. خودسازی ۱۳. نفس ۱۴. شیطان ۱۵. انسان و جایگاه آن در هستی ۱۶. ولایت مداری
توضیحاتی پیرامون 💠درس مسئله حجاب ✅استاد یاسین نوراهان ✨در زمان کنونی حکم شرعی و سیاسی حجاب پرگفت و گوترین مسئله روز اجتماعی ما است؛ اما این مسئله ابعاد گوناگونی دارد: ۱. تبیین حکم شرعی و جایگاه آن در احکام ۲. تاریخچه حجاب (در اسلام، ادیان دیگر و کشورهای جهان) ۳. فلسفه حجاب ۴. حجاب از دیدگاه جامعه شناسی ۵. حجاب ار دیدگاه روانشناسی ۶. حجاب از دیدگاه سیاست ۸. رویکرد روز ادیان و جهانیان به حجاب ۷. وظیفه امروز متدینین و مسائل مرتبط با آن از جمله امر به معروف و نهی از منکر و تربیت دختران و پسران پایبند به حجاب ۸.وضع کنونی عفت، حیا و زن در جهان
💎توضیحاتی پیرامون درس خدایا اجازه! ❇️استاد علی دنیایی سؤالات بچه ها و بزرگترها درباره خدا، جهان آفرینش، بهشت و جهنم؛ یکی از جذاب ترین و جدی ترین پرسش های زندگیِ انسان های باهوش و متفکر می باشد. 🔶کلاس جدید همراه با کتابِ «خدایا اجازه!» است. که به پرسش های اصلی و مهم انسان ها درباره خدا و جهان آفرینش پاسخ می دهد. 🤲خدایا! آیا اگر من با صدای بلند دعا کنم، صدای مرا بهتر می شنوی؟ نه، چه با صدای بلند و چه با صدای یواش با من حرف بزنی، من صدایت را می شنوم. هنگام دعا کردن، لازم نیست که داد بزنی. برای آن که من حرف تو را بشنوم، لازم نیست که صدایت را بلند کنی. من از تو دور نیستم و از هر کسی شنواترم. پس لازم نیست که با صدای بلند دعا کنی.
💎توضیحاتی پیرامون درس حکایت نامه پیامبر ❇️استاد علی دنیایی 🔶اگر به دنبال آشنایی با اسلام هستی، چه چیزی بهتر از آشنایی با پیام آورِ اسلام؟ 🔶اگر به دنبال شیوه زندگی اسلامی هستی، چه چیزی بهتر از حکایات زندگی حضرت محمد صلی الله علیه وآله؟ 🔶اگر به دنبال اخلاق الهی هستی، چه چیز بهتر از تماشای اخلاق حضرت محمد صلی الله علیه و آله؟ 🔹ما با اشتیاق و احتیاج به سوی آغازگر اسلام و پیام آورِ قرآن، یعنی حضرت محمد صلی الله علیه وآله می رویم و درس هایمان را با کتاب "حکایتنامه پیامبر" تنظیم می کنیم. کتابی که ۸۵۰ حکایت از زندگی رسول مهربان خدا را در خود جای داده و ما را ۸۵۰ بار به دیدار حضرت محمد صلی الله علیه وآله می برد! امید که زندگی مان با محمد و آل محمد، قرین باشد.
💎توضیحاتی پیرامون درس فرهنگنامه سبک‌زندگی ❇️استاد علی دنیایی اگر وظایف انسان در برابر «خدا»، «خود»، «خَلق» و «خلقت» را بدانیم؛ راه درست زندگی کردن را پیدا کرده و می توانیم با عمل به آنها به خوبی ها دست پیدا کنیم. کلاس جدید همراه با کتابی است به نام «فرهنگنامه سبک زندگی». این کتاب در چهارفصل و با ذکر آیات قرآن، احادیث و حکایات، پنجره جدیدی به سوی اخلاق و معارف دین باز می کند.
💎توضیحاتی پیرامون درس انسان شناسی ❇️استاد تسخیری در این مبحث به دنبال هستی و کیستی انسان و نسبت آن با جهان پیرامون او صحبت خواهد شد. پشتوانه های فطری و شهودی انسان از جمله مهمترین ابزار های مورد استفاده در این بحث خواهد بود
📝 کلاس جریان شناسی تاریخی حق و باطل ❇️استاد غلامی طهرانی 🔸 معرفی در دو سال تحصیلی ۹۵ و ۹۶ در حوزه علمیه آیت الله حق شناس قدس سره، کلاس تاریخی برگزار شد و بحمدالله و المنة استقبال خوبی هم از جانب طلاب نسبت به آن شد. رویکرد این کلاس بررسی و جریان شناسانه تاریخ بشر از ابتدای آفرینش و مدیریت جریان حق توسط انبیاء و تقابل ایشان با جریان باطل به رهبری ابلیس و طواغیت بود. مجموع کلاسها ۴۹ جلسه شد: ۶ جلسه مباحث مقدماتی شامل مبانی علم تاریخ، منبع شناسی تاریخ اسلام و ادیان (کتابشناسی و مختصری از تاریخچه تاریخ نگاری) ، فلسفه تاریخ (علم بررسی فرایند تکاملی جوامع بشری در ادوار تاریخی و ...) از دید مکاتب گوناگون و نهایتا فلسفه تاریخ از دید اسلام و قرآن و سپس در ۴۳ جلسه تاریخ انبیاء از آدم ع تا دوران فترت قبل از میلاد رسول اکرم ص بررسی شد (تاریخ آدم و فرزندانش،ادریس،نوح  ،هود،صالح،ابراهیم، اسماعیل،اسحاق، یعقوب، یوسف، موسی، بنی اسرائیل، شموئیل، طالوت، داوود، سلیمان، الیاس و الیسع، حضرت یحیی و عیسی و تاریخ یهودیت و مسیحیت و گریزی به سایر ادیان مثل زرشت و بودا و... و پیش درآمدی بر تاریخ اسلام) ♦️تمامی جلسات دارای پاورپوینت بوده و اصوات آن نام گذاری محتوایی شده اند. امکان دارد این دوره با جمعی جدید در شهر قم مجدد ادامه یابد و تاریخ تفصیلی صدر اسلام و ائمه ع هم بررسی شود که در صورت تحقق آن صوت آن جلسات هم در آینده قابل ارائه است. 🔸مزایای دوره: ۱. یک سوم قرآن، مباحث تاریخی است، در این کلاس بنابر بررسی تمامی این بخش عظیم قرآن است ، لذا تسلط بر تفسیر موضوعی "تاریخ" در قرآن و آشنایی با محتوای یک سوم قرآن از ثمرات این دوره می باشد. ۲. آشنایی با تورات و انجیل و کتب مقدس سایر ادیان (بخشهای زیادی از تورات و حتی متن عبری آن بررسی تفصیلی و تطبیقی با قرآن و روایات می شود) ۳. بدست آوردن دید جامع و کل نگر نسبت به تاریخ و بررسی علّی-معلولی وقایع زنجیره وار تاریخی و رؤیت تأثیر تاریخ امم گذشته در وقایع تاریخ اسلام. ۴. دشمن شناسی و آشنایی با حیله های ابلیس و عوامل ظهور و سقوط تمدنهای الهی در تاریخ و تقابل تمدنهای طاغوتی با ایشان ۵. بدست آوردن دید تحلیلی نسبت به جامعه بشری و کسب تجربیات تاریخی و عبرت گیری در راستای تحلیل وقایع حال حاضر و پیش بینی وقایع آینده ۶. یک دور تاریخ ادیان و تاریخ انبیاء با رویکرد تحلیلی ۷. زمینه پژوهشی عظیمی برای نوشتن مقاله (محتوای کلاس شاید پتانسیل نگارش بیش از صد مقاله را داشته باشد) ۸. محتوای حدود ۱۰ دهه منبر غیر تکراری و ده ها دهه منبر تلفیقی از مباحث مطروحه در کلاس قابل ارائه است
📜 دوره تاریخ تحلیلی اسلام و تشیع ❇️استاد غلامی طهرانی این دوره به شکل کارگاهی با تعامل دانش پژوهان در ۴ کارگاه سه ساعته (مجموعا ۱۲ جلسه) برقرار شد. در ۳ جلسه اول ریشه های واقعه سقیفه به عنوان یک پرونده امنیتی بررسی می شود. در ذیل آن مختصری از تاریخ صدر اسلام هم مرور می شود. در ۳ جلسه دوم کیفیت رخداد سقیفه بررسی شده و وقایع شهادت حضرت زهرا و دوران ۲۵ ساله دور ماندن حضرت امیر المومنین از خلافت ظاهری بررسی می شود و سپس به دوران حکومت ظاهری ایشان پرداخته میشود. در ۳ جلسه سوم مختصری از تاریخ ائمه اطهار و شیوه مبارزاتیشان تا آغاز امامت امام زمان عج بررسی می شود در ۳ جلسه چهارم مختصری از تاریخ دوران غیبت و تاریخ تشیع و ایران تا عصر صفویه بررسی می شود. 🔴 تمامی جلسات دارای پاور پوینت می باشند
🔴 کلاس مبانی نظری تمدن سازی اسلامی ❇️استاد غلامی طهرانی طرحی درسی است برای دو ترم سر فصلهای بحث شده در ترم اول: 🔸 گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب 🔸 مبانی نظری تمدن سازی (ترسیم مراحل و فرایند تولید علم از معرفت شناسی و جهان بینی تا هستی شناسی تا مکتب و ایدئولوژی و نهایتا ایجاد الگو و نهاد اجتماعی و تمدنی) 🔸بررسی مبانی معرفت شناسی اسلامی و ابزارهای شناختی معتبر 🔸مبانی نظری تمدن غرب (تمدن رقیب) 🔸بررسی سیستماتیک علوم دانشگاهی غرب و مبانی هستی شناسی و ایدئولوژیک آنها 🔸 شناخت مکتب اومانیسم و سه ایدئولوژی زیر مجموعه آن: سوسیالیسم، لیبرالیسم و ناسیونالیسم 🔸بررسی امتدادهای سه ایدئولوژی فوق و نظریات و برنامه های آنها در سه ساحت سیاست، اقتصاد و فرهنگ
❇️توضیحی پیرامون درس دوره اجمالی آشنایی‌ با آراء متفکرین تاریخ ❇️استاد مجید محمدی پیرامون دین و انسان مطالعه نظرات و آراء متفکران همیشه نقش بسزایی در فهم دقیق یک مطلب دارد و اگر این مطالعه به صورت ادواری و تاریخی انجام شود بسیاری از پیچیدگی ها و ابهام های موجود را برطرف خواهد کرد.مساله دین و انسان(ساحت مربوط به اخلاق و دین) از مباحثی است که از گذشته های دور مورد پژوهش و بررسی متفکران و دانشمندان بوده است و تا همین امروز از اهم موارد بحث و گفتگوها می باشد.از ضرورت های پژوهشی در این موضوعات بررسی آراء اندیشمندان مطرح و قابل توجه است که آثار فراوانی در فهم این نظرات نهفته است از جمله: ۱.مطالعه تطبیقی و فهم مشترکات و مفترقات ۲.تبیین دقیق برخی عناوین باتوجه به سیر تاریخی بحث ۳.فهم و پاسخگویی به سوال ها و انتقادهای به دین و مسائل مربوط به آن 🔸باقی توضیحات در ابتدای جلسه اول بیان میگردد.
💠توضیحی پیرامون درس مبانی سبک زندگی ❇️استاد محمدحسین اباذری 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿۹۷﴾ 🔻جهان فی الحال ، در حال دگرگونیست و اگر در گذشته هر صد سال یکبار فرهنگ هر جامعه ای تغییر میکرد،در حال حاضر بخاطر اینکه در عصر و تمدن اطلاعات هستیم هر ۲۴ ساعت شاهد تغییرات سبکی در نوع زیستن مردم هستیم،به گفته ی جامعه شناسان، بعداز انقلاب صنعتی اروپا ،جهان دچار آسیب های جدی شد و رفته به رفته فرهنگ ها فراتر از مرزها رفت و تداخل فرهنگی و اقلیمی پدید آمد. 🔻ما نیازمند بررسی سبک زندگی صحیح همراه با پیامد گرفتن از الگو های رفتاری سالم هستیم و باید آسیب های جامعه ی ایرانی را برای رسیدن به زندگی بهتر بررسی کنیم تا بتوانیم با توجه به جامعه ،سنن ، اقلیم، زبان به بهترین نوع از سبک زندگی سالم و دینی دست پیدا بکنیم، 🔻مطمئنا مباحثی که در این دروس مطرح میشود بسیار نا آشنا و متفاوت با مباحث مرسوم حوزه علمیه است و می‌طلبد که طلاب چند وجهی و خوش فکر و صاحب ذوق ، پا در این عرصه بگذارند تا بصورت علمی و میدانی تغییرات سبک زندگی مردم را کشف کنند و بهترین الگوی رفتاری را به مردم معرفی کنند.
💠توضیحاتی پیرامون کلاس آموزش تاریخ اسلام ۱ ❇️استاد عسگری شناخت شرایط عربستان قبل از شکل گیری اسلام و چالش های پیش روی آن، من جمله موضوعاتی است که می تواند ریشه بسیاری از مشکلات و اختلافات را حل کند و هر مسلمانی باید از گذشته ی دینش اطلاع کافی داشته و بتواند از شبهاتی که درباره ی گذشته ی دینش مطرح می شود دفاع کند.
🍃توضیحی پیرامون کلاس اخلاق سردار (شرح زیارتنامه حضرت ابالفضل)🍃 ❇️استاد تهرانی پویا 💠سَلامُ اللّٰهِ وَسَلامُ مَلائِكَتِهِ الْمُقَرَّبِينَ، وَأَنْبِيائِهِ الْمُرْسَلِينَ، وَعِبادِهِ الصَّالِحِينَ، وَجَمِيعِ الشُّهَداءِ وَالصِّدِّيقِينَ، وَ الزَّاكِياتُ الطَّيِّباتُ فِيما تَغْتَدِي وَتَرُوحُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ 🔰یکی از شخصیت های مهم در حادثه کربلا وجود نازنین قمر بنی هاشم هستند که الگوی حقیقی برای یاری امام آن هم نه یک یار عادی و معمولی بلکه یاری در درجه سرداری و خصیص بودن برای اباعبد الله می باشند. 🔰اما متاسفانه در تاریخ و منابع به علت ادب فوق العاده ایشان در برابر اباعبدالله مطلب زیادی از شخصیت ایشان در دست نیست غیر از موارد اندکی که در مباحث خواهد آمد. 🔰تا زمان امام صادق ع که ایشان از این شخصیت بزرگ در قالب زیرتنامه ی حضرت ابالفصل ع پرده برداری کرده اند و نمونه ای عالی برای یاری امام را معرفی میکنند. 🔰ویژگی این زیارتنامه فضائل و صفات عجیبی است که برای این علمدار با وفا ذکر شده که در شرایط حساس این زمان مخصوصا در عصر غیبت و برای زمینه سازی ظهور حجه بن الحسن المهدی عج بسیار قابل الگو برداری است. ✅در مباحث سعی شده در قالب مباحث اخلاقی و معرفتی بر پایه آیات و روایات شناخت ما به عمق این صفات که خواص هر جامعه شیعی به آن نیازمندند افزوده شود. با استعانت قمر بنی هاشم ع
🍃توضیحات پیرامون کلاس بعثت خمینی 🍃 ❇️ استاد تهرانی پویا 💠لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ 📌مقام معظم رهبری : «امام خمینی رحمه‌الله عیناً به نسخه‌ی بعثت پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلم) عمل کرد؛ معارف همان معارف است؛ ارزشها همانها است؛ احکام هم همانها است؛ و حرکت به سمت تحقّق آنها.» 🔰در این کلاس تلاش شده است تا به شرح روش ایجاد تحول در هر محیطی بر اساس نهضت حضرت امام ره که الگو گرفته از بعثت رسول اکرم ص پرداخته شود. 🔰علت اینکه قریب به ۶۰ سال است (از سال ۱۳۴۲)تمامی قدرت ها و فکرها و هوش مصنوعی ها نتوانستند با این نهضت مقابله کنند این است که برگرفته از حکمت و عقلانیتی هزار و چهارصد ساله است که از کتاب و سنت گرفته شده است. 🔰قرآن کریم کتابی است برای متن زندگی انسان و تمامی این قواعد و سنت ها را در دل اتفاقات و جنگ هایی مثل بدر و احد و خندق آموزش داده است تا برای امروزمان از آنها بهره بگیریم. 🔰در عالم امکان قواعد و سنت های بالا دستی ای وجود دارد که هرگز در مخیله ابر قدرت ها نمیگنجد و شناخت این جریان های زیر زمینی عالم توسط امامین انقلاب علت شکست تمامی محاسبات دشمنان اسلام است. با استعانت از رسول اکرم ص...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷کلاس های حوزه مجازی اخلاق 📌خواهران و برادران 🔸به حول قوه الهی برگزار می شود https://eitaa.com/hhaghshenasmajazi
🟢 لینک کلاس های برخط مدیران مقاطع: 🔴 طبق برنامه وارد لینک شوید... 🌹 سال سومی ها: 🔻لینک اتاق مقطع بزرگسالان سال سومی، حجت الاسلام و المسلمین تهرانی پویا 🔺 https://gharar.ir/r/708bf24e 🌹 سال دومی ها: 🔻لینک اتاق مقطع بزرگسالان سال دومی، حجت الاسلام و المسلمین مسجدی 🔺https://gharar.ir/r/750f09c5 🔻لینک اتاق مقطع ۱-۲-۳-۴-۵-۶ ابتدایی سال دومی، حجت الاسلام و المسلمین لطیفیان 🔺https://gharar.ir/r/662a61e8 🌹 جدیدالورود: 🔻لینک اتاق مقطع بزرگسالان جدیدالورود، حجت الاسلام و المسلمین پاشائی 🔺https://gharar.ir/r/215dbfb1 🔻لینک اتاق مقطع طلاب دانشجویان جدیدالورود، حجت الاسلام و المسلمین پژمان 🔺https://gharar.ir/r/472c0700 🔻لینک اتاق مقطع متوسطه دوره اول جدیدالورود، حجت الاسلام و المسلمین تاجیک 🔺https://gharar.ir/r/6de87c30 🔻لینک اتاق مقطع متوسطه دوره دوم جدیدالورود، حجت الاسلام و المسلمین تاجیک 🔺https://gharar.ir/r/9f58e32a 🔻لینک اتاق مقطع ۴-۵-۶ ابتدایی سال دومی، حجت الاسلام و المسلمین لشگری 🔺https://gharar.ir/r/97bbe532 🔻لینک اتاق مقطع ۱-۲-۳ ابتدایی، جناب آقای کرمانیون 🔺https://gharar.ir/r/419947cb لینک اتاق کلاس اخلاق مقطع ابتدایی دانش پژوهان جدید الورود استاد حجت الاسلام والمسلمین زرین پر ساعت ۲.۴۵ الی ۳.۱۵ https://gharar.ir/r/61ae4e70 🌹 کودکان: 🔘کلاس مقطع کودکان استاد کانطوری 📚https://gharar.ir/r/dcab4e1c
🛑 دروس آفلاین حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره