eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.2هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ آگاه باشید! اینها همان مفسدانند؛ ولی نمی‌فهمند.
آیه رو بخونید بعد آشنا شدن با آیه میریم سراغ ترجمه و تفسیر
قرآن در وصف آنها مى‌فرمايد: ▪️ دچار فقدان شعور واقعى مى‌شوند. ▪️ انديشه و فهم نمى‌كنند. ▪️ دچار حيرت و سرگردانى مى‌شوند. ▪️ چون اعتقاد قلبى صحيحى ندارند، وحشت واضطراب‌ و عذابى دردناك دارند. اين مطلب محقق شده كه آيات قرآنى اعتبار به عموم لفظ است نه خصوص سبب؛ يعنى مصداق آن در هر عصر و زمانى موجود شد، حكم طارى شود. بنابراين مسلمان متديّن متّقى بايد نهايت احتياط را از دست ندهد، چه بسا شود جماعتى امرى را به نظريات خود خير و صلاح و طاعت دانند و حال آنكه به نظر عاقبت انديشى اشخاص فطن، مورد فساد است. چنانچه مشاهده مى‌شود قسمتى از امورات غير مشروعه به وجهه صلاح عملى شود، و لكن عاقبت آن وخيم است؛ وقتى خيرخواهان حقيقى به آنها گويند اينگونه امور بالاخره باعث فساد اخلاقى و اختلال نظام اجتماعى و مخالفت دينى خواهد بود، جواب دهند ما صلاح و خير را منظور داريم. آيه شريفه ابلاغ فرمايد: آگاه باشيد به درستى كه ايشانند فسادكنندگان، و لكن ادراك و شعور آن را ندارند كه دريابند قرآن اضافه می‌کند: «بدانید اینها همان مفسدانند و برنامه‌ای جز فساد ندارند ولی خودشان هم نمی‌فهمند»! بلکه اصرار و پافشاری آنها در راه نفاق و خو گرفتن با این برنامه‌های زشت و ننگین سبب شده که تدریجا گمان کنند این برنامه‌ها مفید و سازنده و اصلاح طلبانه است.
بعد آشنا شدن با تفسیر آیه حفظ براتون آسون میشه بعد حفظ شدن آیه رو به آیه ی قبل وصل کنید
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ ۗ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَٰكِنْ لَا يَعْلَمُونَ و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند ولی نمی‌دانند
آیه رو بخونید بعد آشنا شدن با آیه میریم سراغ ترجمه و تفسیر
«شیخ طوسی» گوید: اكثر مفسرين برآنند كه اين آيه درباره منافقين نازل شده، چنان كه آيات مقدم آن نيز چنين بوده است و اين اقوى است، عده اى گويند: كه چهار آيه اول سوره بقره درباره مؤمنين و دو آيه بعد از آن در وصف كفار و سيزده آيه بعد از آن درباره منافقين نازل گرديده است و اين موضوع از لحاظ اين كه جنبه عموم در آن رعايت شده اقوى است چنان كه از مجاهد نيز نقل گرديده است آگاه باشيد و بدانيد اى مؤمنان مصدّق! به درستى كه منافقان ايشانند بى‌خردان و كم عقلان، نه مؤمنان؛ زيرا سفيه كسى است كه به واسطه كمى معرفت و نقصان عقل و خفت رأى، جلب مضرّات و دفع منافع نمايد؛ و چون منافقان، عصيان را طاعت و كفر را موجب تقرب به خدا دانسته و اين عين خسران و سبكى عقل است، پس حقيقة سفيه و جاهل آنها هست اى هشام! هركه مسلط سازد سه چيز را بر سه چيز، پس كمك نموده بر خرابى عقلش: هركه تاريك كند نور فكر خود را به درازى آرزو، و محو نمايد لطايف حكمت خود را به زيادى كلام، و خاموش سازد نور عبرت خود را به شهوات نفس خود؛ پس به درستى كه كمك نموده بر ويرانى عقل خود، و هركه منهدم شود عقل او فاسد نموده دين و دنياى خود را.ای هشام! هركه مسلط سازد سه چيز را بر سه چيز، پس كمك نموده بر خرابى عقلش: هركه تاريك كند نور فكر خود را به درازى آرزو، و محو نمايد لطايف حكمت خود را به زيادى كلام، و خاموش سازد نور عبرت خود را به شهوات نفس خود؛ پس به درستى كه كمك نموده بر ويرانى عقل خود، و هركه منهدم شود عقل او فاسد نموده دين و دنياى خود را. در برهان از امام كاظم (ع) در اين باب روايتى نقل نموده كه خلاصه‌اش آنستكه وقتى مانند سلمان و أبو ذر و مقداد از اخيار صحابه و دوستان خاندان نبوت بمنافقانيكه نقض بيعت با امير المؤمنين (ع) را نموده بودند ميگفتند دست از نفاق برداريد و ظاهرا و باطنا ايمان داشته باشيد و بسعادت قبول ولايت برسيد و تحصيل رضاى خدا و رسول را بنمائيد و مانند ما باشيد آنها جرئت جسارت نميكردند نزد اين قبيل اشخاص ولى چون برفقاى صميمى خودشان ميرسيدند ميگفتند آيا ما ايمان بياوريم مانند اين اشخاص ساده سفيه كه ظاهرا و باطنا ايمان آورده‌اند با آنكه عدّه از بزرگان عرب و پادشاهان دنيا دشمن محمّدند و بعد از او دمار از روزگار مسلمانان حقيقى بيرون مياورند پس ما بايد دو طرف را در دست داشته باشيم و تأمين آتيه خودمان را بنمائيم‌ مردي‌ نزد امير المؤمنين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ آمد و ‌گفت‌ ‌اگر‌ دانايي‌ مرا ‌از‌ ناس‌ و اشباه‌ ناس‌ و نسناس‌ آگاه‌ كن‌، امير المؤمنين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ بحضرت‌ حسين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ فرمود ‌اينکه‌ مرد ‌را‌ جواب‌ بده‌، حسين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ فرمود امّا اينكه‌ ‌از‌ ناس‌ پرسيدي‌ ناس‌ مائيم‌، و امّا اشباه‌ ناس‌ شيعيان‌ ‌ما و دوستان‌ مايند و آنان‌ ‌از‌ ‌ما هستند، و اما نسناس‌ ‌پس‌ ‌آنها‌ سواد اعظم‌ مردمند و بدستش‌ بجماعتي‌ ‌از‌ مردم‌ اشاره‌ نمود و فرمود اينان‌ جز چهارپايان‌ نيستند بلكه‌ ‌از‌ ‌آنها‌ پستتر و گمراه‌ترند آیا این سفاهت نیست که انسان خط زندگی خود را مشخص نکند و در میان هر گروهی به رنگ آن گروه درآید، استعداد و نیروی خود را در طریق شیطنت و توطئه و تخریب به کار گیرد، و در عین حال خود را عاقل بشمرد؟!
بعد آشنا شدن با تفسیر آیه حفظ براتون آسون میشه بعد حفظ شدن آیه رو به آیه ی قبل وصل کنید