هدایت شده از 🇮🇷یاعلی ۳۱۳🇮🇷
💠 #اذان_ظهر به #افق_تهران 💠
التماس دعای سلامتی و فرج قائم آل محمد(ص)، سلامتی و طول عمر نائب بر حقش حضرت امام خامنه ای و دعای سلامتی و نصرت سربازان گمنام امام زمان(عج)، مدافعان حرم و رزمندگان اسلام در بلاد اسلامی خصوصا جبهه های داخلی، سوریه، لبنان، عراق، بحرین ، یمن و فلسطین
«یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینِکَ»
@hizbollahsyberi
@moghavematt
@jahadgaranezafar
هدایت شده از خط حزب الله
#سخن_هفته
درسهایی از #رفتار_سیاسی پیامبر(ص)
📝شدید با #پیمانشکنان
🔰از همان ابتدایی که #حکومت_پیامبر(ص) در #جامعهی_نوپای مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود:
1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی: که اطراف مدینه زندگی میکردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» 28/2/80 پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانهی صلاح و هدایت بود، #پیمان بست ... و بر #عهد و پیمان خودش، بسیار پافشاری میکرد و پایدار بود.» 28/2/80 اما آنهایی که شریر و #غیرقابل_اعتماد بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..»
2️⃣دشمن دوم، #اشراف_مکه و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور میکرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهمترینِ این تعرّضها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع اینگونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمیکرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر میکردند، ریشه کن کنند. #جنگ_اُحد و جنگهای متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، #جنگ_خندق بود و پس از آن، ماجرای #صلح_حدیبیه پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار #نقض_عهد کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.»
3️⃣دشمن سوم، یهودیها: «یعنی #بیگانگانِ_نامطمئنی که علیالعجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمیداشتند... پیغمبر تا آنجایی که میتوانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، #بنیقینقاع بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آنجا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمانها ماند. دستهی دوم، #بنینضیر بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند.
🔰 دستهی سوم #بنیقریظه بودند که پیغمبر امان و اجازهشان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و همپیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعههای بنیقریظه میخوانیم؛ راه بیفتیم به آنجا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیستوپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همهی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگتر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر #نقض_عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانتشان را با #اقتدار کامل داد.
@Khattehezbollah
🇮🇷حزب الله سایبری🇮🇷
✍️ یادداشت|حسین شریعتمداری 🔹از آن جمعه تا این جمعه fna.ir/dd4ed5 🇮🇷حزب الله سایبری @hizbollahsybe
🔹از آن جمعه تا این جمعه
#حسین_شریعتمداری
🔸۱- هزار و چهارصد و چند سال قبل است. اینجا مدینه است و یکی از روزهای جمعه. پیامبر خدا(ص) به نماز جمعه ایستاده و خطبه میخوانند. ناگهان صدای طبل و شیپور بلند میشود به نشانه اینکه یک کاروان تجاری وارد مدینه شده است. بسیاری از نمازگزاران با شنیدن صدای طبل و شیپور، نماز را ترک میکنند و با شتاب برای خرید کالا به سوی کاروان میروند... این آیه از سوره جمعه در این هنگام نازل میشود و خطاب به حضرتش میفرماید: « وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَة أَوْ لَهْوًا انْفَضُّوا إِلَيْهَا وَتَرَكُوكَ قَائِمًا قُلْ مَا عِنْدَ اللهِ خَيْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ...
ای پیامبر، آنان (افراد سست ایمان) اگر تجارت و یا لهو و بازیچهای ببینند به سوی آن میشتابند و تو را در نماز تنها میگذارند. به آنان بگو آنچه نزد خداست برای شما از لهو و تجارت بهتر است و خدا بهترین روزیدهندگان است»...
۲- اینجا تهران است، ۲۴ اسفند سال ۱۳۶۳. نماز جمعه به امامت حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای -امام جمعه تهران و رئیسجمهور وقت- در حال برگزاری است. در گرماگرم خطبه، ناگهان در میان نمازگزاران انفجار مهیبی رخ میدهد. ۱۴ تن از نمازگزاران به شهادت میرسند و نزدیک به ۸۸ نفر مجروح میشوند. حتی یک نفر هم صحنه را ترک نمیکند. بلافاصله پس از انفجار، فریاد نمازگزاران به اللهاکبر، مرگ بر آمریکا، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست به آسمان میرود. مرحوم مرتضائیفر، مجری ...
http://kayhan.ir/fa/news/174674
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
دیروز آیت الله جنتی ازتغییرگسترده فرمانداران واستانداران با گرایش خاص انتقاد کرده بود
در پاسخ وزیر کشورامروزگفته حتی اگرشب انتخابات باشد،این تغییرات راانجام میدهیم!
خوبه بدونیدطی 2سال گذشته 86درصدانتصابات وزارت کشورکاملاسیاسی بوده
بااین اتفاقات ازحالانباید نگران انتخابات بود؟!
*عباس کلاهدوز*
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
آب تا یک متری در ونیز بالا آمده. سیل وارد خانهها و مکانهای مهم تاریخی شده.
اولین فکری که به ذهنتان میآید چیست؟
رسانههای غرب فقط دارند از اندازه غیرعادی سیل میگویند.
حالا فرض کن آب ده سانت وارد مسجد شیخ لطفالله میشد. اولین چیزی که به ذهن ودهن ما و رسانه ما میآمد چه بود؟
مسلما ناکارآمدی و نقش عامل انسانی در بلایا و سوانح باید نقد شود. اما مساله «شرطی شدگی» ذهن جمعی ماست. چرا در هر اتفاقی، بلافاصله و بدون «درنگ» مساله را به نقد کلیگویانهی فرهنگ و جامعه ایرانی یا نظام سیاسی حاکم میکشانیم؟ کلیگویی پیشامدرنی که حالا توسط رسانه استعمار تسلیحاتی شده
"علی علیزاده
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
فارغ از اینکه در نحوهی انتقاد از رفتار، گفتار و عملکرد جناب #روحانی باید بسیار دقت نمود (چراکه او و نزدیکانش به شدت در کمین هستند تا برای فرار از پاسخگویی بابت وضعیت موجود، دست به #مظلوم_نمایی بزنند) اما کاش دامادِ جناب روحانی اینروزها که پدر همسرش بیشتر در حال فریاد زدن است تا دیدن مشکلاتِ واقعی مردم، بجای اینکه در آتش این دعواها بدمد و یا اینکه سالوسانه به فکر تهیهی یک کلاه از این نمد برای خودش (بمنظور بهره برداری در #انتخابات پیش روی مجلس) باشد، بعنوان چشم بینای او ظاهر شده و مثلا جناب رئیس جمهور را آگاه میکرد که دقیقاً در همین روزها که ایشان مشغول جنجال آفرینی و تیکه پراکنی به زمین و زمان هستند، دو دانش آموز #بشاگردی بر اثر واژگونی سرویس مدرسهشان (وانت) جان باختهاند و ۷ دانش آموز دیگر مصدوم شدهاند؛ اتفاق غمانگیزی که با کمی تدبیر مسئولان و همت آنها براحتی میشد از وقوع آن جلوگیری کرد اگر فقط حفاظت از نسل جوان و آینده ساز کشور را یک ضرورت برای خودشان میدیدند!!
#ذوالنور
#کامبیز_مهدیزاده
#داماد_خوب
✍️ مهدی قاسم زاده
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
نوروز برغم سیل بیسابقه، گردشگران به دیدار از اماکن شیراز ادامه دادند. اما آیا قابل تصور بود که BBC وسط سیل نوروز تیتر بزند: «شیراز زیر آب، گردشگران همچنان مشتاق»؟
خیر.
چرا؟
چون وظیفه این خبر، تلطیف حس وحشت مخاطبان و اضطراب زدایی است. و وظیفه BBC افزایش حس اضطراب و وحشت ایرانیان
*علی علیزاده Aliz*
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
⚡️⚡️ ما بايد اعتقادات خودمان را ارتقاء ببخشيم و بعد رابطهاش را با حيات اجتماعي تبيين كنيم.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«اگر بخواهيم فرهنگ اجتماعي را بازسازي كنيم به طوري كه بستر حكومت ديني باشد، بهناچار بايد در اعتقادات ديني خودمان بازنگري بكنيم و اين اعتقادات را بازسازي كنيم. البته اعتقادي كه ما نسبت به اصول و بنيادهاي ديني خودمان داريم و در حوزۀ علم كلام يا عرفان يا فلسفه بحث شده، باطل نيستند، اما بحث اين است كه واحد مطالعۀ آنها واحد جامعه و تاريخ نيست و ما براي ايجاد حكومت ديني كه بر بستر فرهنگ اسلام جاري بشود و مديريت اجتماعي را مبتني بر اسلام برنامهريزي كند نياز به يك اعتقاداتي داريم كه آن اعتقادات، واحد مطالعهاش، جامعه و تاريخ باشد.
در غرب هم اين دو اتفاق افتاده، يكي اينكه واقعاً اعتقادات ديني را سعي كردند كاهش بدهند به حدّي كه منحصر در حوزۀ زندگي خصوصي شود و ارتباطش را با زندگي اجتماعي قطع كند و عقلانيّت سكولاري هم كه براي اداره جامعه ايجاد كردند واحد مطالعهاش را از فرد به جامعه و تاريخ تسرّي دادند. ما هم طبيعتاً بايد اين كار را انجام بدهيم.
ما باید اعتقادات دينيمان را گسترش بدهيم. فرضاً شما متديّنين را ببينيد که در امور ماليشان چطور عمل ميكنند؟ حساب سال دارد، در حلال و حرامش دقت ميكند، گاهي بدهيهاي شرعياش را سالي دو بار ميپردازد ولي همين آدم وقتي ميخواهد يك شركتي بزند، يك كارخانهاي بزند، و قراردادي ببندد، اين محاسبه را نميكند كه اين تجارتي كه انجام ميدهد سرانجام اقتدار اقتصاد اسلام با آن واقع ميشود و يا اقتصادهاي بيگانه. این امر، داخل در محاسبهاش نيست، معنايش اين است كه فرهنگ دينداري ما ظرفيت محاسبهای در اين مقياس ندارد؛ لذا بايد كلاسه فرهنگ دينداري ما ارتقاء پيدا كند، به طوري كه بتوانند رابطه اعتقادات خودشان را با موضعگيريهاي اجتماعيشان (در حوزه سياست، فرهنگ، اقتصاد و امثال اينها) بفهمند، نه با موضعگيريهاي زندگي خصوصي و فرديشان.
يكي از كارهايي كه ماركسيستها ميكردند اين بود كه رابطۀ بين ايدئولوژي خودشان با موضعگيري اجتماعي را به شدت تبيين ميكردند؛ لذا كسي كه آن ايدئولوژي را انتخاب ميكرد در مواضعش _ در معاشرت و رفت و آمد و كاركردنش _ تأثير ميگذاشت. فرضاً اگر ميخواست كار كند، نميرفت در كارخانۀ بنز كار كند، بلكه در كارخانه لوكوموتيوسازي مشغول به كار ميشد؛ ميگفت این براي طبقه كارگر كار ميكند و آن براي طبقه سرمايهدار. اين معنايش اين است كه رابطهي اعتقادات خودش و نگاه تاريخي اجتماعي خودش را با عمل اجتماعياش ميديد. اين [مطلب] را شما در حوزۀ فرهنگ اسلامي بايد بازتوليد كنيد به طوري كه رابطۀ بين رفتار اجتماعيِ ما با فرهنگ مذهب كاملاً تبيين بشود.
امروز اینطور نیست که فرهنگ عمومي جامعه يا حتي فرهنگ تخصصي جامعه مبتني بر آن شكل بگيرد كه بگويند باید این اقتصاد را مبتني بر نفي سَبيل طراحي كنید؛ يعني به شما بگويند این ارزش را در دانش اقتصاد چطوري جاري ميكنيد؟
بنابراين، ما بايد اعتقادات خودمان را اول ارتقاء ببخشيم و بعد رابطهاش را با حيات اجتماعي تبيين كنيم. براي اينكه ارتباطش با حيات اجتماعي تبيين و مدوّن بشود، طبيعتاً بايد عقلانيت تخصصي جامعه هم تحت تأثير اين فرهنگ شكل بگيرد و الا اگر عقلانيت تخصصي جامعه كه موضعگيريهاي علمي جامعه را معيّن ميكند، ارتباطي به اين فرهنگ نداشته باشد طبيعتاً موضعگيريهاي اجتماعي بريدهاي از فرهنگ مذهب واقع خواهد شد.»
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi