#کرسی_نظریه_پردازی
🔰کمیته فرادستگاهی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(علیه السلام) برگزار می کند:
🌀پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی: ساز و کار برون رفت از تزاحم حقوق در دانش فقه
🎙ارائه دهنده:
#محمد_عشایری_منفرد
🎙کمیته داوران:
#استاد_محمد_قائینی
#استاد_سید_صادق_محمدی
#استاد_سید_حمید_جزائری
#استاد_سیف_الله_صرامی
🎙شورای ناقدان:
#استاد_علی_رحمانی_سبزواری
#استاد_محمد_محمدی_قائینی
#استاد_مصطفی_جعفر_پیشه_فرد
#استاد_ذبیح_الله_نعیمیان
🎙مدیر کرسی
#استاد_حسینی_کمال_آبادی
🗓 زمان: 5شنبه 29 تیرماه ساعت 16-19
🕌 مکان: قم_میدان سعیدی- خیابان 7 تیر- کوچه 12- تقاطع اول- موسسه امام رضا(ع)
#کرسی_نظریه_پردازی
#کمیته_فرادستگاهی_موسسه_امام_رضا
#نظریه_تزاحم_حقوق
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
انسان، اگر در فلسفه رنج تفکر نماید، اسراری از عالم را در می یابد.
خدا در قرآن کریم سوره بلد می فرماید: به راستی انسان را در رنج آفریدیم.
نسبت رنج
با ظلم پذیری با عسر و حرج؟
با سلوک عرفانی؟
با اشتداد وجودی و حرکت جوهری؟
با فایده مندی و خدمات اجتماعی؟
با لذت و رفاه؟
باآزمون الاهی؟
بابندگی و طغیان؟
با تلاش و موفقیت؟
آیا رنج را می شود دوست داشت؟
https://eitaa.com/hkamal
إذا فكر الإنسان في فلسفة المعاناة ، فسوف يكتشف أسرار من العالم.
قال الله تعالى في القرآن الكريم ، سورة البلد: لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ
ما نسبة المعاناة
بالظلم والمشقة؟
بالسلوك العرفانی؟
باشتداد الوجودی و الحرکة الجوهری؟
بالمرافق والخدمات الاجتماعية؟
بالسرور والازدهار؟
بالاختبار الالهي؟
بالعبودیة و الطغیان؟
بالجهد والنجاح؟
هل يمكن أن يحب المعاناة؟
https://eitaa.com/hkamal
شما را روی سر
شما را روی چشم باید گذاشت!
که یادمان نرود
این حسین حسین گفتنها
در آرامشِ این شبهایمان
ثمرهی خون شماست..
#محرم
#تَمَـــــنّا
ــــــــــــــــــــــــــــــ🖤☁️ــــــــــــــــــــــــــــــ
مثل سرباز #امام_زمان باش
🌿 https://eitaa.com/safari_ir🌿
شاید کم رنگ کردن سخنرانیها و پر رنگ کردن مداحان رو متوجه شده باشیم. دیشب مداحی گفت:گاه بیتی کار جلسه سخنرانی می کند!او نگفت که گاه هزار بیت کار تفسیر آیه قرآن و حدیث را نمیکند.اگر قسمتی مداحی شور مکتب است قسمت سخنرانی شعورآن را مینماید.مشکل ماآن است که درپازلی جامع با نقشه راه کامل قدم نمیگیریم
@hkamal
لاک پشت گمان می کرد
چو از لاک زند بیرون
به آزادی رسیده
ولی نمی دانست که
حافظ و حامی خود را از دست داده است
@hkamal
عارف نامی، ابن عربی انسانی فوق العاده بوده و توانسته ظرفیت بخشی از تراث ارزشمند اسلامی از منظر عرفانی را بنمایاند.
ابن عربی، معصوم نبوده و دارای اشتباهاتی هم هست و در میان ناصبی های آندلس هم زندگی کرده و تقیه هم می کرده است.
کلمات او بالا و پایین بسیار دارد و استناد به یک تیکه عبارت معارض با عبارتی دیگر است و فهم آن جز برای کسی که واقعا دنبال فهم مراد او باشد و غور سنگین در کلماتش بکند، میسر نیست.
آشکارا گفته اند که بحث ما واضح نیست با رمزگذاری و کد گذاری همراه است، تا دست نااهل نیفتد، چنین نیست که این نویسنده در فسحت کافی از ارائه مباحث بود و در آکادمی علوم در امنیت کامل قرار داشته است و مباحثی را ارائه کرده است.
لذا مراجعه به آثار او و آدرس دادن به تکه عبارتی که معارض هم دارد، نمی تواند حرف آخر او را برملا کند.
علاوه بر همه اینها گزارش هایی مبنی بر دست بردن در آثار وی از عبدالوهاب شعرانی و دیگران نیز رسیده که برخی مشتی ناروا به کتاب های او ریختند؛ اختلاف نسخ نیز این مهم را تایید می کند.
آن دسته از دوستان که اهل داستان نقل کردن هستند خوب است که به ماجرایی که برای حکیم جلوه در رابطه با ابن عربی رخ داد توجه کنند و درس بگیرند.
عارف نامی روحت شاد هنگامی که نوشتی علی سر ألانبياء و العالمين أجمعين
هنگامی که نوشتی فقط دو نفر به مقام صادر اول رسیدند پیامبر ص و علی ع
حسینی کمال آبادی
@hkamal
May 11
مساله ای جالب و مهم که پژوهش جدی می طلبد
دفاع از دولت مسلمان ظالم بر دولت مسلمان در برابر کافر ظالم
آیا این چنين است اللهم اشغل الظالمین بالظالمین مگر ظالمی که به ظاهر مسلمان باشد؟
@hkamal
خوشا حال سبکباران راهش
خوشا آن مردم روشن روان را
خوشا آنکو دل به دلبر داد و گفتا
ندارم من هوای این و آن را
#علامه_حسن_زاده_آملی
⭕️ ۱۲۰۰۰ طلاق نتیجه کشف حجاب رضاخان
👈 فقط در همان ماه اول، تنها در تهران!
🔰 از یک منبع بیطرف بشنوید + عکس
🔹پس از اینکه رضاخان پروژه کشف حجاب را اجرا کرد، دیری نپایید که آثار خانمانسوز آن مثل فروپاشی نظام خانواده و کاهش عفت عمومی آشکار شد. در این زمینه کافی است، نگاهی به کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» اثر جعفر شهری بیندازیم که با تأسف فراوان مینویسد: به محض اجرای کشف حجاب، نسبت طلاق به ازدواج، ۶۰۰ به ۱۰۰ فزونی گرفت، به صورتی که:
🔹 "در برج اول اعلام آزادی زنان، بیش از ۱۲ هزار زن، تنها در تهران از شوهرانشان جدا شده و راهی خیابانها گردیدند"... خلاصه، "از آزادی زن چیزی که عاید شد اینکه میزان فروش پودر، ماتیک و لوازم توالت و البسه بدننما و اسباب قر و فر به مقدار قابل توجهی سیر صعودی در پیش گرفت و مردانی که راه خیانت و ناراستی و دزدی و تقلب آوردند"...
شگفتی ماجرا زمانی روشن میشود که این آمار را نه با وضعیت امروز تهران، بلکه با جمعیت پایین تهران در آن روزگار محاسبه کنیم که به گفته برخی منابع به ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر نمیرسید!
📚جعفر شهری، تاریخ اجتماعی تهران، ج۳، ص۵۸۸_ ۵۸۸
👇👇
🌻 @ahlebait110
هدایت شده از پژوهشکده ادیب فقه جواهری
تصویری دسته جمعی از خانواده نشر ادیب فقه جواهری
گاه در یک دست جا می شدند
بعدها در یک دست جا شدند
بعدها باید رو میز می گذاشتی و دستی روش می گذاشتی
بعدها در یک طبقه
اینک در یک قفسه
لطف خداوند سبحان است
بحق سید الشهدا ذخیره آخرت ما باشه
از حبط اعمال به دور باشه این مزرعه ادیب بحق محمد و آله
البته این عکس دسته جمعی چندین غائب بزرگ داره که موقع عکاسی تشریف نداشتند مانند الغلو، متن فهمی فقیهانه، شماره یکم مجله فهم نص و....
رنج آماده سازی و تولید کتاب و فروشش بالاست خداوند سبحان به فضل خود مددی بیش تر فرماید.
@adibefeghh
#جیمز_هالس : بالغ شدن یعنی ادراک چیزی که از طریق من روی دنیا تاثیر می گذارد و احساس مسئولیت نسبت بدان.
پی نوشت: یک دانشمند زمانی که بعد از تحصیل دانش های ضرور(#جامعیت) به نقطه کانونی #تخصص_گرایی می رسد،
درست به جهت گیری رسیده که می خواهد اثرگذار شود و اگر نسبت بدین جهت متعهد هم شود او #عالم_بالغ است.
#هندسه_دین_شناسی #سید_مرتضی_حسینی_کمال_آبادی
#تخصص #تمحض #علامگی
@hkamal
پدیده #ترس در وجود آدمی از حکمت خداوند است.
اما بدان اندازه که جلوی #بی_باکی را بگیرد نه آنکه بشود محور تا جلوی #شجاعت، #تغییر، #پیشرفت و #حرکت را از آدمی بگیرد و #اضطراب زا شود.
ترس، نمک حالات روحی انسان است
به اندازه مصرف کنیم.
#ترس_محوری، شجاعت سوز است و انسان غیر شجاع، بی تحرک است.
https://eitaa.com/hkamal
May 11
کاربست ادبیات در استنباط
حجت الاسلام حسینی کمال آبادی؛ 13 آذر 1398
روز چهارشنبه مورخ ۱۳ آذر ۱۳۹۸، «نشست های پیش همایش علامه میرداماد» در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران برگزار گردید؛ در یکی از جلسات این نشست موضوع «کاربست ادبیات در استنباط» با حضور استاد «حجت الاسلام حسینی کمال آبادی» برگزار گردید که مشروح این جلسه تقدیم حضورتان می گردد.
فیلم و صوت جلسه
http://hawzeh.thaqalain.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%a8%d8%a7%d8%b7/
https://eitaa.com/hkamal
نقش ادبیات در فرآیند اجتهاد
حجت الاسلام حسینی کمال آبادی؛ 03 بهمن 1397
روز چهارشنبه مورخ ۰۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ کلاس «نقش ادبیات در فرآیند اجتهاد» در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام در قالب اردوی علمی و زیارتی شهر مقدس قم توسط «حجت الاسلام حسینی کمال آبادی» برگزار گردید که مشروح این جلسه تقدیم حضورتان می گردد.
http://hawzeh.thaqalain.ir/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%87%d8%a7%d8%af/
https://eitaa.com/hkamal