⭕️ ۱۲۰۰۰ طلاق نتیجه کشف حجاب رضاخان
👈 فقط در همان ماه اول، تنها در تهران!
🔰 از یک منبع بیطرف بشنوید + عکس
🔹پس از اینکه رضاخان پروژه کشف حجاب را اجرا کرد، دیری نپایید که آثار خانمانسوز آن مثل فروپاشی نظام خانواده و کاهش عفت عمومی آشکار شد. در این زمینه کافی است، نگاهی به کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» اثر جعفر شهری بیندازیم که با تأسف فراوان مینویسد: به محض اجرای کشف حجاب، نسبت طلاق به ازدواج، ۶۰۰ به ۱۰۰ فزونی گرفت، به صورتی که:
🔹 "در برج اول اعلام آزادی زنان، بیش از ۱۲ هزار زن، تنها در تهران از شوهرانشان جدا شده و راهی خیابانها گردیدند"... خلاصه، "از آزادی زن چیزی که عاید شد اینکه میزان فروش پودر، ماتیک و لوازم توالت و البسه بدننما و اسباب قر و فر به مقدار قابل توجهی سیر صعودی در پیش گرفت و مردانی که راه خیانت و ناراستی و دزدی و تقلب آوردند"...
شگفتی ماجرا زمانی روشن میشود که این آمار را نه با وضعیت امروز تهران، بلکه با جمعیت پایین تهران در آن روزگار محاسبه کنیم که به گفته برخی منابع به ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر نمیرسید!
📚جعفر شهری، تاریخ اجتماعی تهران، ج۳، ص۵۸۸_ ۵۸۸
👇👇
🌻 @ahlebait110
هدایت شده از پژوهشکده ادیب فقه جواهری
تصویری دسته جمعی از خانواده نشر ادیب فقه جواهری
گاه در یک دست جا می شدند
بعدها در یک دست جا شدند
بعدها باید رو میز می گذاشتی و دستی روش می گذاشتی
بعدها در یک طبقه
اینک در یک قفسه
لطف خداوند سبحان است
بحق سید الشهدا ذخیره آخرت ما باشه
از حبط اعمال به دور باشه این مزرعه ادیب بحق محمد و آله
البته این عکس دسته جمعی چندین غائب بزرگ داره که موقع عکاسی تشریف نداشتند مانند الغلو، متن فهمی فقیهانه، شماره یکم مجله فهم نص و....
رنج آماده سازی و تولید کتاب و فروشش بالاست خداوند سبحان به فضل خود مددی بیش تر فرماید.
@adibefeghh
#جیمز_هالس : بالغ شدن یعنی ادراک چیزی که از طریق من روی دنیا تاثیر می گذارد و احساس مسئولیت نسبت بدان.
پی نوشت: یک دانشمند زمانی که بعد از تحصیل دانش های ضرور(#جامعیت) به نقطه کانونی #تخصص_گرایی می رسد،
درست به جهت گیری رسیده که می خواهد اثرگذار شود و اگر نسبت بدین جهت متعهد هم شود او #عالم_بالغ است.
#هندسه_دین_شناسی #سید_مرتضی_حسینی_کمال_آبادی
#تخصص #تمحض #علامگی
@hkamal
پدیده #ترس در وجود آدمی از حکمت خداوند است.
اما بدان اندازه که جلوی #بی_باکی را بگیرد نه آنکه بشود محور تا جلوی #شجاعت، #تغییر، #پیشرفت و #حرکت را از آدمی بگیرد و #اضطراب زا شود.
ترس، نمک حالات روحی انسان است
به اندازه مصرف کنیم.
#ترس_محوری، شجاعت سوز است و انسان غیر شجاع، بی تحرک است.
https://eitaa.com/hkamal
May 11
کاربست ادبیات در استنباط
حجت الاسلام حسینی کمال آبادی؛ 13 آذر 1398
روز چهارشنبه مورخ ۱۳ آذر ۱۳۹۸، «نشست های پیش همایش علامه میرداماد» در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران برگزار گردید؛ در یکی از جلسات این نشست موضوع «کاربست ادبیات در استنباط» با حضور استاد «حجت الاسلام حسینی کمال آبادی» برگزار گردید که مشروح این جلسه تقدیم حضورتان می گردد.
فیلم و صوت جلسه
http://hawzeh.thaqalain.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%a8%d8%a7%d8%b7/
https://eitaa.com/hkamal
نقش ادبیات در فرآیند اجتهاد
حجت الاسلام حسینی کمال آبادی؛ 03 بهمن 1397
روز چهارشنبه مورخ ۰۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ کلاس «نقش ادبیات در فرآیند اجتهاد» در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام در قالب اردوی علمی و زیارتی شهر مقدس قم توسط «حجت الاسلام حسینی کمال آبادی» برگزار گردید که مشروح این جلسه تقدیم حضورتان می گردد.
http://hawzeh.thaqalain.ir/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%87%d8%a7%d8%af/
https://eitaa.com/hkamal
حسینی کمال آبادی
حسینی کمال آبادی:
#فرهنگ_نقد و مواجه با آن
#تفکر_انتقادی، جامعه ساز است. هنگامی که ذره بین و تفکر بر قامت جامعه پرتوافکن میشود، آسیبها خود را نشان داده و راه جبران کاستیها هموار میگردد. ناقد و مواجه با نقد هر یک بایسته هایی را باید رعایت کنند که مجموعه آن را میتوان #فرهنگ انتقاد نامید. از فرهنگ نقد کمتر سخن گفتهایم و طبیعتاً کمتر به نهادینه سازی آن در بستر کنشهای اجتماعی کمر همت بستهایم.
ظرفیت انتقاد داشتن؛ رعایت ادب؛ نقد محتوا و عملکرد به جای نقد شخصیت، اعتقاد راسخ به پیشران بودن انتقاد سازنده بخشی از مسائل فرهنگ نقد و انتقاد است. آنچه دست مایه نگارش متن پیش رو شده است، این است:
«منتقد، آزاد است». ناقد، در انتخاب موضوع و مسئله مورد نقد آزاد است!
منتقد، متفکری است که مجموعه دغدغه ها و باورهای او انتقاد های او را رقم میزند؛ او همچنان که در اصل انتخاب مسئله آزاد است؛ در انتخاب قالب انتقاد نیز آزاد است. این که به یک ناقد گفته شود: شما که مسئله «الف» را نقد می کنید؛ چرا مسئله «ب» را نقد نمیکنید؟ بدون آن که میان آن دو ملازمهای باشد، با آزادی منتقد مخالف است. شاید او مانند شما به آسیب مسئله «ب» اعتقادی نداشته باشد یا در مجموع دغدغه ها و باورهای او نگنجد و بخواهد آسیب شناسی این مهم را به اهلش واگذار کند یا اساساً همت او به این مسئله تعلق نگیرد چنانکه بوعلیسینا در نمط آخر اشارات فرموده : «العارفون یختلفون فی الهمم» می توان گفت: «المنتقدون مختلفون فی الهمم». از آسیب مورد اشاره بدتر آن است که فلان مناقد چرا در قالب مورد نظر من انتقاد نکرده است!!! مثلاً در رسانه ملی انتقاد کرده ولی بیانیه نداده است یا برعکس!! با هر زبان که متوجه شویم باید بگوییم: «منتقد آزاد است». یکی دیگر از عملکردهایی که با آزادی منتقد مخالف است، لایههای حزبی، صنفی و جناحی دادن به انتقادها است مثلا اگر از عمل یا اندیشه یک فرد انقلابی انتقاد شود، این انتقاد، انتقاد به انقلاب و جریان انقلابیگری تلقی شود. اگر به یک شخص دولتی انتقاد شود، نقد به دولت تلقی شود. اگر یک روحانی به یک غیر روحانی انتقاد کند، نقد صنفی تلقی شود و اگر برعکس باشد؛ مخالفت با روحانیت تلقی شود و غیره .
لایههای حزبی، صنفی و سیاسی دادن به انتقادها، آزادی نقدها را از میان میبرد و جامعه سازی انتقاد جلوگیری میکند. نقدها، ناظر به مسئله مورد انتقاد است و باید بر این نظارت، تمرکز کنیم.
https://eitaa.com/hkamal