۴ مهر ۱۴۰۱
ا⚫️⚫️⚫️
ا⚫️⚫️
ا⚫️
همراه امام رضا - علیه السلام - وارد طوس شدم ؛
این اولین بار بود که حضرت پا درین شهر میگذاشت .
سر و صدایی توجّهم رو جلب کرد ، به طرف صدا رفتم ، مردم دور جنازه ای جمع شده بودن ؛
دیدم حضرت هم به سمت شلوغی دارن میان ، به جنازه رسیدن ، از روی زمین بلندش کردن و به سینه چسبوندنش ، مثل بره ای که در آغوش مادرش جا میگیره !
تعجب کردم ، ما که اولین باره به این شهر اومدیم ، حضرت این آدمو از کجا میشناسه؟!....
موقع دفن میّت رسید ، جنازه کنار قبر بود ، حضرت اومدن ، دست روی سینه میّت گذاشتن و گفتن :
ای فلان بن فلان (به اسم صداش زدن) تو رو به بهشت بشارت میدم ، ازین پس ترسی به تو نمیرسه !
تحمّلم تموم شد ؛
مولای من !
ما تا حالا به این شهر نیومده بودیم ، این فرد رو از کجا میشناسین؟!!
حضرت نگاهی بهم انداختن و گفتن :
ای موسی !
"کارهای شیعیان ما هر روز به ما عرضه میشه ، اگه کوتاهی داشته باشن از خدا میخواهیم چشم پوشی کنه و اگه کار خوبی داشته باشن میخواهیم که بهشون پاداش بده !"
📚 مناقب ، ج۴ ،ص ۳۴۱
✾" ✾ "✾ ════╗
eitaa.com/hmmnasehe
╚════ ✾" ✾" ✾
⚫️
⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️
۴ مهر ۱۴۰۱
۴ مهر ۱۴۰۱
۵ مهر ۱۴۰۱
#هر_روز_با_قرآن
#صفحه_ششصد_سه
به نیابت از شهدا مخصوصا
حاج قاسم
و
شهید محسن فخری زاده
هدیه به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
۵ مهر ۱۴۰۱
۵ مهر ۱۴۰۱
۵ مهر ۱۴۰۱
VID_20220927_072416_396_۲۷۰۹۲۰۲۲.mp3
6.71M
🌐ای صفای قلب زارم
🎤نوای خادم الرضا(ع)
#امام_رضا
#شهادت_امام_رضا
✾" ✾ "✾ ════╗
eitaa.com/hmmnasehe
╚════ ✾" ✾" ✾
۵ مهر ۱۴۰۱
✅ در پایان ماه صفر چند نکته مهم رو به طور خلاصه متذکر میشم:
🔸مزد عزاداری
این که ما عزادارِ معصومین علیهم السلام باشیم توفیقی هست که باید شکرگزارش باشیم ، نه این که طلبکارانه منتظر مزد و پاداش باشیم.
✔️ مزد در مقابل عملی هست که برای کارفرما سودمند باشه، در حالی که عزاداری برای خودِ ما مفیده نه ائمه اطهار علیهم السلام.
هر چند کَرمِ اهل بیت فراتر از تصور ماست و به چندین برابر جبران میکنن، ولی ما باید درک کنیم که این جبران لطفی هست از طرف اونها نه این که ما طلبکار باشیم.
🔹زدن درب ۷ مسجد
این عمل هیچ مستند روایی و شرعی نداره و اگه به نیت این که جزئی از دین است انجام بشه بدعت و حرام است.
🔸بشارت حلول ماه ربیع
این ایام پیامهایی منتشر میشه که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودن:
هر کس حلول ماه ربیع رو به من بشارت بده من بشارت بهشت رو به او میدم.
این جمله یه قسمت از روایت مفصلی هست که پیامبر برای معرفی و بیان فضائل ابوذر فرمودن،
و اگه کل روایت رو ببینیم متوجه میشیم برداشت فعلی که " من بشارت ماه ربیع رو دادم پس بهشتی شدم " کاملا اشتباه هست .
✔️اصل روایت در پیامی جداگانه عرض میشه.
🔸ایام محسنیه
شکی نیست که عزاداری برای اهل بیت از بزرگترین مستحبات هست و انجام این مستحب هیچ محدودیتی نداره،
ولی ما نمیتونیم دیگران رو مجبور به مستحبی کنیم، همون طور که نمیتونیم دیگران رو از مستحبی منع کنیم.
◀️در واقع هر کس میخواد به عزاداری ادامه بده مختاره، ولی نباید این توقع رو داشته باشه فضای عمومی جامعه مثل محرم و صفر باشه.
🔺البته هیچ تاریخ دقیقی برای شهادت حضرت محسن علیه السلام وجود نداره و اگه بخواهیم به همه احتمالات و روایاتی که در مورد شهادات اومده عمل کنیم تقریبا کل سال رو باید عزادار باشیم.
و بر همین اساس هست که مراجع نسبت به ترویج دهه های عزاداری که سابقه نداشته نظر مثبتی ندارن.
✾" ✾ "✾ ════╗
eitaa.com/hmmnasehe
╚════ ✾" ✾" ✾
۵ مهر ۱۴۰۱
۵ مهر ۱۴۰۱
✅روایتی که در پیام قبل بهش اشاره شد:
ابن عبّاس نقل می کند :
روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمتشان بودند فرمود:
"نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است"
◀️ وقتی اصحاب این حرف را شنیدند ، گروهى از آنها برخاسته و بیرون رفتند و هر یک قصد داشت که سریعتر برگردد تا اولین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد .
پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى برد به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود :
" بزودى چند تن بر شما وارد می شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یک دیگرند ، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذر» مژده دهد اهل بهشت است "
◀️ سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبو ذر نیز همراهشان بود ، آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماههاى رومى بسر می یریم؟
ابوذر عرض کرد :
ماه آذر تمام شده .
حضرت فرمود :
میدانم ولی دوست داشتم به سائرین اعلام کنم که تو اهل بهشتی .
و چگونه این طور نباشد در حالی که بعد از من تو را به خاطر محبتی که به اهل بیتم داری از حرمم اخراج میکنند .
ای ابوذر تو تنها زندگی میکنی ، و تنها میمیری .
کسانی که تو رو دفن میکنند سعادتمند میشوند و آنها همراهان من در بهشتند .
📚 علل الشرائع ، ج ۱، ص ۱۷۶
۵ مهر ۱۴۰۱
۶ مهر ۱۴۰۱