eitaa logo
هدهد اول (پسرانه)
331 دنبال‌کننده
598 عکس
183 ویدیو
20 فایل
اولیا و مربیان اول دبستان غیردولتی پسرانه هدهد (روش میزان اصفهان) ارتباط تلفنی در ساعت 14 تا 15 ☎️ 32296770 پیام به مدیر دبستان : 🆔 @behshadbokaei پیام به معلم راهنما: 🆔 @amirmoazeni پیام به ادمین: 🆔 @dabestan_hodhod1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
تنی دادن نیست. با مشروط کردنش به فلان رفتار افراد و کنترل گری بیرونی است. *اجازه بدهیم افراد خودشان علایق شان و پاداش شان را تشخیص بدهند و خودگردان باشند* اگر به هر دلیل می خواهید پاداش بدهید، لااقل مسمومیتش را کم کنید! - از برجسته کردن و نمایش دادن آن بپرهیزید. - پاداش را شرط کار قرار ندهید. - هرگز دریافت پاداش را به صورت مسابقه در نیاورید. - پاداش را به عنوان یک کار یا تکلیف در آورید. - افراد را در چگونگی استفاده از پاداش دخالت دهید. - سعی کنید افراد را در مقابل تاثیر زیانبار پاداش بر انگیزه، مطلع و مصون سازید. *یادداشت ۱/حامد سعادت پور*
با عرض سلام و وقت بخیر🌱 جلسه هم اندیشی اولیا محترم ✳️إن شاءالله در سومین جلسه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در خدمت والدین گرامی به صورت در مدرسه خواهیم بود. 📆 شنبه 8 آبان ماه 🕒 ساعت 16:00 🔰با موضوع: گزارش فرآیند های مهر ماه پایه اول ➕مرور فعالیت های آبان ماه ➕گزارش از نحوه اداره کلاس و تدریس دروس مختلف ➕صحبت پیرامون اصول میزان(اصل توجه به انگیزه درونی) ➕نقطه نظرات والدین گرامی 📌حضور به موقع بزرگواران، مزید امتنان است. سپاس از همراهیتان... 🍀
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
*یافتم ... یافتم ... می دونی امروز چی یاد گرفتم ؟* به مرور تبدیل می شود به : *کی تعطیل میشیم؟ کی آخر هفته میشه؟ حالا لازمه این رو بدونیم یا در امتحان میاد؟* چنین شخصی را می توان وادار به یادگیری یا مجبور به درک اهمیت آن کرد؟! قطعا خیر ... از جهت علمی ثابت شده است که: ۱. کودکان برای یادگیری نیازی به پاداش ندارند. ۲. در تمام سنین، تاثیر انگیزه درونی در یادگیری و موفقیت تحصیلی ، نیرومندتر از پاداش است. ۳. پاداش در ازای یادگیری ، انگیزه درونی را تضعیف می کند. هرچقدر با ملاک های بیرونی یادگیری را دنبال کنیم، مانع درگیری خودجوش و مشارکت فعال در امر آموزش می شویم. و بلکه بیشتر موجب نگرش منفی نسبت به یادگیری کیفی و عمیق. *اما چرا ما روشهای متداول را کنار نمی گذاریم؟* ۱. نمی‌دانیم روش جایگزین چیست ۲. وقت کم ، فرصت تعامل را کم می کند ۳. شیوه های کنترلی و تهدیدی، ناشی از عجز و ناتوانی است ۴. اگر از بالادستی تحت فشار باشد، کنترل بیشتر می شود سوال شایع این است: *پس چگونه در کودکان انگیزه ایجاد کنیم؟!* این برداشت نادرست از مفهوم انگیزه هست و در چهارچوب کنترل گری است.... *ما فقط می توانیم و باید زمینه ها را ایجاد کنیم* با *نمره گرایی* مخالفت کنید! ۱. لااقل تعداد تکالیفی که قرار است به آنها نمره و امتیاز دهید را محدود کنید. ۲. تعداد رتبه ها را به دو رتبه کاهش دهید . عالی ، هنوز کامل نیست. ۳. در حین یادگیری هرگز نمره ندهید. ۴. هرگز به تلاش دانش آموز ، نمره ندهید. ۵. هرگز نمرات یا امتیازات را روی منحنی نبرید. ۶. دانش آموزان را در روند ارزشیابی شرکت دهید. و بالعکس، *یادگیری به عنوان یک کشف* را ترویج کنید: ۱. شرایط یادگیری فعال را فراهم کنید. ۲. دلیل انجام تکالیف را بیان کنید. ۳. کنجکاوی ها را برانگیزید. ۴. خود یک الگو باشید و یادگیری ها و نکات جالب را به اشتراک بگذارید. ۵. از اشتباهات استقبال کنید. از *۳ اصل کلیدی انگیزش، غافل نشوید* : - همکاری ، یادگیری گروهی و مشارکتی - محتوا ، پرداختن به موضوعاتی که ارزش یادگیری دارند - اختیار ، استقلال در کلاس درس اینگونه ، افراد *معتاد به یادگیری* می شوند. *یادداشت۳/ حامد سعادت پور*
*بازخورد مثبت و سازنده آری ، اعتیاد به تعریف و تمجید خیر* معلمان و والدین، جدول امتیازی و ستارگان را راحت تر کنار می گذارند. اما *بازخورد مثبت را با تعریف و تمجید یکی میدانند* و انجام می دهند ... ! + باید در علت و نحوه ارائه بازخورد، و تاثیر آن در بلندمدت دقیق شویم. ❌تعریف و تمجید پاداش کلامی که فرد را وابسته به تایید دیگران می سازد و بوی کنترل می دهد. *به قطعیت علمی این کار ، ارتباط معناداری با موفقیت تحصیلی ندارد . خلاقیت را می کاهد و موجب نقص عملکردهای مهارتی می شود.* *کودکان میل ذاتی به یادگیری دارند.* تنها اثر تعریف و تمجید و کنترل غیرمستقیم این است که این انگیزه طبیعی را می کشد! و پیروی کورکورانه یا مخالفت علنی را جایگزین آن می کند. - تمجید بویژه در کارهای ساده، حس کم توانی و ضعف هوشی در مخاطب ایجاد می کند. لذا در تکالیف دشوار ، اعتماد به نفس کم میشود و پشتکار و جدیت را می کاهد. - تمجید ، فشار بیشتری را بر شخص تحمیل می‌کند تا بتواند مطابق با تعریف ما و برای جلب رضایت ما عمل کند. این حساسیت، عملکرد را مختل می کند. تمجید ، وابستگی کودک و حس ناامنی را تداوم می بخشد. - تمجید ، پشتکار را کم می کند. چون انتظار واقع بینانه، ترس از شکست و کاهش خطر پذیری را به دنبال دارد. - تمجید ، انگیزه درونی را کاهش می دهد. ✔️بازخورد مثبت ارائه اطلاعات روشن و صادقانه درباره نحوه انجام کار ، به گونه ای که موجب تقویت *خودگردانی(حس استقلال)* و *انگیزه درونی (عمق بخشی)* شود. عبارات خوشایند و موجب دلگرمی و همدلی... به گونه ای که به نفع و رشد دهنده برای تعریف شونده باشد ، نه تعریف کننده (مثلا همراه کردن تعریف شونده، علاقمند شدنش و ...!!). مثلا: + انگیزه بخش و شورآفرین برای ایجاد حرکت باشد. + موجب تقویت و بهبود عملکردش شود. + عمل مناسب یا ارزشهای مثبتش را تقویت کند. + به فرد کمک کند که در مورد خودش احساس بهتری داشته باشد. لذا توصیه می شود: ۱. از کار فرد (عملکرد و حاصل کار) تعریف کنید نه از خود شخص. مثلا : واقعا داستان قشنگیه به جای واقعا نویسنده خوبی هستی. ۲. تعریف از موارد خاص (بدیع و خلاقانه). مثلا : آخر داستان که فلان اتفاق افتاد، خیلی خوب تمام شد. ۳. از تمجید ساختگی، اغراق آمیز و دروغ خودداری کنید. ۴. از تمجید هایی که جو رقابتی ایجاد می کند، بپرهیزید. 👈 *و البته که بهتر است ، به گفتگو و توصیف همدلانه در مورد کار یکدیگر بپردازیم.* *یادداشت۲/حامد سعادت پور*
✍️ تعریف ، حوزه ها، اصول نوین و ویژگی های متربیان @hodhod_school
1_1911365421.pdf
521K
این اسلاید جهت سومین جلسه اولیاء و مربیان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ آماده شده است. 🔰لطفا مطالعه بفرمایید. 📌از بازنشر آن خودداری فرمایید. سپاس
پرسشنامه.xlsx
17.7K
پرسشنامه خانواده های علاقمند لطفا تکمیل بفرمایید و برای شناسه زیر ارسال کنید @p_mahlooji ✋ خانواده هایی که تمایل دارند وقت بیشتری برای رشد خود بگذارند نیز با تکمیل فرم، اعلام آمادگی نمایند 📌از بازنشر پرسشنامه خودداری فرمایید. سپاس