6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شکرگزاری مستقیم ترین راه برای رسیدن به حال خوب - استاد پناهیان
🔺 #خبر
🔰 جلسه انجمن اولیا و مربیان
🔘 شماره جلسه: ۳
📆 دوشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۴۰۳
📍 دبستان پسرانه هدهد دوره دوم
🔵 @hodhod_school
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
دبستان پسرانه هدهد دوره دوم وابسته به
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مجری_روش_میزان_اصفهان
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ لذت زندگی یادگیرانه ]
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
یا حکیم🌱
گفتگویی پیرامون #نماز
تربیت فرایندی است که هدف غایی اش عبودیت خداست.
تجلی عبودیت در نماز است.
اقامه صلاة و آرزوی پذیرفته شدن در جمع مصلین، معراج مومن و مایه تقرب متقین هست. نماز اگر قبول باشد، سایر عبادات هم قبول خواهد شد. به همین دلیل حتی صدای اذان و انتظار نماز، حال خوش و مایه آرامش و راحتی برای پیامبر ص بود.
چه کنیم که نماز برای ما و فرزندانمان هم مثل نبی ص : «روشنی چشم» و «بی تابی البته سیری ناپذیر مثل شوق گرسنه به غذا یا تشنه شیفته ی آب» باشد؟؟
[توصیف : عده ای معتقدند : ]
1⃣ لازم نیست به فروعات بپردازیم. اگر خودشناسی و خداشناسی (معرفت) ایجاد شود، تدریجا آداب و ابزارش را نیز خواهد آموخت. و عجله ای در کار نیست. از درک امور عقلی به امور محسوس خواهیم رسید.
2⃣ عامل و الگو بودن والدین و مربیان خداباور و تربیت طبیعی و بالفطره ی فرزندان.
3⃣ لازم نیست علاقه و شوق به نماز ابتدا ایجاد شود. فهم حداقلی از چرایی کافی هست. مثل ضرورت مسواک زدن در حفظ سلامتی، نماز خواندن هم محافظت از بدی هاست.
4⃣ اینکه نماز را امر خدا و ادب اطاعت در برابر فرمان خدا تبیین کنیم، کافی است. موضوع ایجاد شوق از ابتدا مطرح نیست.
در ۷ سالگی باید امر به نماز و صبوری کرد.
4⃣ تقویت دوستی با خدا، رابطه عاشقانه (در ذهن، قلب و عمل) و توجه و تمرکز در نماز.
5⃣ یادگیری غیر مستقیم از قبیل تقویت صفات زمینه ی توحید مثل شکر گزاری (پروژه ای مثل شکر و شکایت - تسلط بر حواس، حرکت تعاملی از گلایه گذاری به شکرگزاری، از چه کسانی و مشاغلی باید تشکر کنیم و ...)
{ ... ◀️ هرچند می دانیم نماز باید در ادامه به یک امر محبوب، مطلوب، شوق انگیز و جذاب (مثل خاشعان) تبدیل شود و نه یک رفع تکلیف سنگین ...
#⃣ شوق و علاقه به نماز، در اثر ارتقاء سطح آگاهی و معرفت نسبت به نماز، عظمت و آثار آن در زندگی و پیامدهای کاهلی و سبک شمردن آن ایجاد میشود.
#⃣ درگیری ذهن به غیر در نماز، یاد غیر خدا و عامل کسالت و لذت نبردن است. تمرکز، انصراف ذهن و بازگشتش به نماز (سعی در حضور قلب) به لذت و شوق بیشتر می انجامد.
#⃣ ارزش عمل به نیت و هدف آن است. هر چند ظاهر کار چاقوکش و جراح شبیه است ! هر چه نیت خالص و ابدی تر، بهتر ... و توجه به خدای مهربانی که در کمین است و پاسخگویی که در قیامت داریم. ...}
*⃣ از چه روش هایی استفاده کنیم؟
- توسل، انقطاع از غیرخدا و دعای والدین در حق فرزند جهت اینکه نورچشمان (قرة عین) بشوند و از نمازگزاران باشند.
- جشن تکلیف در زمان مناسب و هدیه های مرتبط با نماز دادن.
- یادگیری مشاهده ای و اثر الگوی عملی (الگویی که بعد از اقامه نماز، آرامش، خلق نیکو و تلاشگری دارد) به ویژه نماز جماعت و اول وقت در مسجد یا خانه. و بگوییم خوبی هامون را از نماز داریم.
- ترغیب از طریق همراه کردن نماز با یک فرد، فرایند، مکان یا موقعیت خوش آیند و دلنشین.
- ایجاد انس، شور و اشتیاق با محیط متناسب و بعد آگاهی دادن.
- مسئولیت دهی پیرامون نماز.
- ایجاد آگاهی تعاملی متناسب با گروه سنی و اقتضائات و گاها بیان خاطرات مثبت یا سختی ها- و نه القاء.
- تقویت قوای فکری، پرسشگری و چراجویی و تفکر راجع به تعبد، عبودیت و معبود.
- استمرار و ملکه شدن با مسجد، جماعت، اول وقت، اذان گویی و ... .
- پروژه هایی برای تقویت صفات پس زمینه: مثل شکر و شکایت.
- تعریف پروژه هایی برای تقویت خشوع، تقوا، احسان و زدودن غرور، تکبر و خودشکستن.
- پروژه هایی برای بیدار کردن فطرت و جوشش های درونی: مثل انس با طبیعت.
*⃣ شرایط عمومی :
- طهارت مولد
- تقویت قوای فکری، شخصیت مستقل و آزادمنشی در گرایش ها
- محیط طیب ، محیط با نشاط و خاطره مثبت
- انس با مسجد ، جای ثابت متناسب در خانه
- دوست و همنشین خوب
- تلاشگری و راحت طلب (تن آسا) تربیت نکردن
- درک، همدلی و همراهی لازم
- خودسازی، خودکنترلی، خودمراقبتی والدین از قبل تولد فرزند تا بعد آن
- معاد باوری و مرگ آگاهی در والدین و به مرور و متناسب در فرزندان
✍ در فرآیند تربیت ما مامور به عمل به وظیفه ای هستیم که انشالله با توسل ، تزکیه ، تدبیر و تعلیم به نتیجه برسد.
اما نتیجه به دست ما و تضمین شدنی نیست.
➕این پست به صورت همیاری و همآفرینی با والدین نوشته شده و در حال ویرایش است.
#خودیاریوالدین #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/r33748
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی خانواده ]
💥 هفته دانشآموز مبااااارک 💥
واسه ما روزِ ۱۳ آبان، خیلی عزیزه؛
ولی هر روزمون، روزِ دانشآموزه
قراره یه لیگ مسابقات ششگانه، به مناسبت هفته دانشآموز برگزار کنیم 🤩🥳
البته حواسمون باشه به این نکته که:
«رفاقت بین تیمهاست، نه رقابت»
بچههایی که دوست دارند در این ماراتونِ رفاقت و تلاش و فعالیت شرکت کنند، بایستی تیم ۳ نفره تشکیل بدهند و اسامیشون رو حداکثر تا روز یکشنبه ۲۰ آبان، به صورت مکتوب، به دست معاون اداری دبستان (آقای فروغی) برسونند.
این ماراتونِ شش مرحلهای چیه؟🤔🤩
۱. روپایی فوتبال
۲. پنالتی فوتبال
۳. پنجه و ساعد به دیوار
۴. طناب سرعتی
۵. طناب استقامت
۶. پرتاب به هدف (حلقه)
📝 مقررات و قوانین این مراحل به زودی بهتون اطلاع رسانی خواهد شد.
از این بازیهای جذاب و هیجانی جا نمونی 😉🥰
🔵 @hodhod_school
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
دبستان پسرانه هدهد دوره دوم وابسته به
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مجری_روش_میزان_اصفهان
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ لذت زندگی یادگیرانه ]
🎒کوله پشتی آخر هفته
#یادآوری
"فعالیت در منزل"
👨🏫سلام و رحمت
📜درس فارسی:
✍ تکمیل کلیه کارهای درس ۳ (درصورتی که نوشته نشده است)
⭕️[توسط والدین حتماً چک و امضا شود]
✍ انجام کاربرگ شماره ۱ درس۴ دفترچه دقت و سواد آموزی
💢فرصت انجام فعالیت تا صبح شنبه ۱۹ آبان ماه
📜درس ریاضی:
✍ انجام کاربرگ ارسال شده در کانال کلاس چهارم
💢فرصت انجام فعالیت تا صبح شنبه ۱۹ آبان ماه
📜درس قرآن:
📔خواندن بخش به بخش آیات ۱تا۱۶ سوره مبارکه عبس برای والدین (صفحه ۱۹)
📔تلاوت قرآن سوره مبارکه عبس آیات ۱تا۱۶ برای والدین همراه با رعایت وقف آخر آیات (صفحه ۱۹)
📒 فلش گذاری سوره عبس در داخل کتاب صفحه ۱۹
(استفاده الگو صوت ارسال شده در کانال)
💢فرصت انجام فعالیت ها تا صبح دوشنبه ۲۱ آبان ماه
📜درس علوم:
👨🔬 باتوجه به اینکه همه آقا پسرها وسیله های گفته شده برای آزمایش توربین آبی را چهارشنبه همراه نداشتند، این ساخت توربین آبی به شنبه موکول شد.
+یونولیت(اسفنج) ۲۰ ×۲۰ با ضخامت ۲ سانتی متر
+تشت کوچک(ظرف بزرگ.ظرف پلاستیکی گود و...
💢 فرصت همراه آوردن وسایل تا صبح شنبه ۱۹ آبان ماه
😍ویژه برنامه تعاملی آخر هفته
🔸 جمعه روز خانواده:
گفتگوی صمیمی با پدر در مورد اهمیت نماز📿
🪞تمرین اذان
🪞تمرین مکبری نماز
+ ارسال عکس فعالیت برای 👨🏫 معلم راهنما
16.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#غرفه
🤔شاید براتون سوال شده باشد در کارگاه ریاضی چه کارهایی انجام می شود...
هدف از تشکیل کارگاه های ریاضی چیست؟
📃۱. مرور و رفع اشکال:
در کارگاه ریاضی بعد از اتمام هر دفترچه، هدهدی ها بخشهای مختلف دفترچه رو مرور میکنند و معلم نمونه سوالاتی برای رفع اشکالات هدهدی ها در دفترچه سبز یادداشت میکند تا در منزل مرور شود.
🪄۲. بازی ریاضی:
برای بهتر فهمیدن مفهوم بعضی از دفترچههای ریاضی ،بازی های ریاضی طراحی شده است و در کارگاه ریاضی هدهدی ها به انجام آنها می پردازند.
📋۳. سنجش و محک:
در این کارگاه دو نوع سنجش انجام می شود: سنجش های موضوعی و سنجشهای پایان هر فصل
در سنجشهای موضوعی محتوای یک یا دو دفترچه مورد محک قرار میگیرد و این سنجش دارای سطح بندی هست.
سنجشهای پایان هر فصل شامل تمام محتوای داخل یک فصل ریاضی هست، این آزمونک جامع و کاملا یکسان بین دانش آموزان هست.
🗒۴. جبرانی کلاسهای ریاضی:
بعضی مواقع ممکن هست کلاس ریاضی از انتظارات عقب افتاده باشد، برای جبران این عقب ماندگیها گاهی داخل کارگاه ریاضی انتظارات عقب افتاده رو امضا میزنیم.
👨🏻🏫 آقا معلم کارگاه ریاضی: جناب آقای نصر