هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
پخش زنده
موضوع : "روشهای کاربردی تقویت خلاقیت در کودکان 6 تا 12 سال"
سخنران : استاد عمرانی
زمان : دوشنبه 28 آبان 1397 ساعت 16
نشانی : https://www.instagram.com/schoolmizan
به یاد خدا 🌱
#هفته_کتاب
🌱 یک کتاب جذاب صرفا یک سرگرمی است اما کتاب خوب ابزاری بی نظیر برای رشد فکری و اجتماعی کودک خواهد بود. 📚
#نمایشگاه کتابهای برگزیده کودک و نوجوان
به همراه #بلندخوانی و #گفتگو برای بچه های #کتاب_دوست ‼️
📚📚 پنج شنبه , از ساعت 9 تا 14
🔗 #خرید_کتاب با مشورت و همراهی مامان یا باباهای عزیز ... 🍉🍉
خیابان پروین_بعد از چهارراه صباحی_کوچه 39_پلاک 24
#مدرسه_پسرانه_هدهد
با همکاری #گروه_تربیتی_ساقه
#لذت_زندگی_یادگیرانه
T.me/SagheEdGroup
T.me/FavoriteChildrenBooks
@hodhod_school
هدهد چهارم (پسرانه)
به یاد خدا 🌱 #هفته_کتاب 🌱 یک کتاب جذاب صرفا یک سرگرمی است اما کتاب خوب ابزاری بی نظیر برای رشد فکر
✅ اطلاعیه
❌برنامه خرید کتاب فردا برای مقطع دبستان است .
پس دانش آموزان عزیز نیاز به آوردن پول برای خرید کتاب ندارند.
انشالله پنج شنبه منتظرتان برای خرید کتاب هستیم
❌❌❌ توجه
#تمرینات_تمرکز
تمرینات پیشنهادی برای افزایش دقت و تمرکز
لطفاً با بچه ها این تمرینات را انجام دهید.
✅ *تعدادی مهره های رنگی تهیه کرده وابتدا مهره ها را روی میز بریزید تا کودک بی دقت به آنها نگاه کند چند مهره را کم و یا زیاد کنید و از کودک بخواهید که به شما بگویید چه تغییری رخ داده است؟
*از دانش آموز بخواهید تصاویر ناقص را کامل کند.
*به دانش آموز دو تصویر مشابه( که فقط در برخی جزییات با هم متفاوت هستند) نشان دهید و از او بخواهید تفاوت آنها را بگوید.
*از دانش آموز بخواهید با استفاده از نقشه ،محلهایی را که از او می پرسید به شما نشان دهد.
*نخ کردن مهره های رنگی بصورت یکی در میان و...
*از دانش آموز بخواهید جملات ناقص را به دلخواه خود کامل کند.مثال: من دیروز............
*بریدن شکلهای مختلف و چسباندن تصاویر توسط دانش آموز.
* چند وسیله کمک آموزشی و... را به کلاس بیاورید و به دانش آموزان نشان دهید سپس از دانش آموزی که بی دقت است بخواهید تا چشمانش راببندد و اشیاء را لمس کند ونام اشیاء را به شما بگوید.
* افزایش دقت و تمرکز با گوش دادن به صداهای مختلف و یادداشت کردن آنها توسط معلم روی تابلو.
* استفاده از مجموعه بشنو و پیدا کن جهت تقویت حافظه شنیداری ،افزایش دقت .
*استفاده از اعصاب سنج: پرورش دقت وتوجه ،هماهنگی چشم ودست
* استفاده از مینی بسکتبال تقویت دقت و،هماهنگی چشم ودست .
* استفاده از دارت جهت هماهنگی چشم ودست ودقت.
*چند تصویر به دانش آموز نشان دهید و سپس آنها را پنهان کنید واز دانش آموز بخواهید به شما بگوید چه دیده است؟
* کلماتی را از متن دروس تهیه کرده و از دانش آموز بخواهید برای آنها تشدید ویا سرکش و...بگذارد.
* متنی را تهیه کنید و نقطه های کلمات آن را بردارید و از دانش آموز بخواهید نقطه ها را بگذارد.این کار را هم روی تخته کلاس می توانید انجام دهید و هم بصورت تایپ می توانید در اختیار دانش آموزان قرار دهید.
* از دانش آموز بخواهید جملات در هم ریخته را مرتب کند.
* از دانش آموز بخواهید کلماتی را که بیان می کنید بعد از شما تکرار کند.مثال: خانه-میز-لباس(مثال عددی: 6-8-9
سپس کلمات را کم کم به 7 کلمه و یا 7 عدد برسانید .(جهت تقویت دقت و حافظه).
* نوشتن صداهای اول و یا آخر کلمات و جمله سازی با آنها.مثال: آب صدای آخر آن (ب) است و دانش آموز میبایستی مثلا بنویسد(بار).وسپس با آن جمله بسازد.
* چشمان دانش آموز را ببندید و از سایر دانش آموزان بخواهید او را صدا بزنند.کودک می بایستی به طرف جهت صدا برود.
*چند تصویر را بصورت مرتب روی میز بچینید و سپس از دانش آموز بخواهید با دقت به آنها نگاه کند وچشمانش را ببندد.سپس جای یک و یا دو تصویر را عوض کنید تا دانش آموز به شما بگوید جای کدام تصاویر عوض شده است
* از دانش آموز بخواهید نام اشیاء داخل کلاس ،نام مدیر و معاون مدرسه،نام چند نفر از دوستان،آدرس و تلفن منزل،شماره تلفن همراه پدر دانش آموز،و...را برای شما بنویسد.
* تصویری را به دانش آموز نشان دهید و سپس آن را پنهان کنید.دانش آموز میبایستی جزییات تصویر را برای شما بگوید
*کلماتی را به دانش آموز دهید و از او بخواهید حد اقل 3 جمله برای آن بنویسد.
* شمارش معکوس توسط دانش آموزان ویا برعکس حرف زدن مثل:این زنگ علوم داریم=داریم علوم زنگ این
* زمانی که تمرکز دارند آنها را تشویق کنید.
* چند جمله روی تابلو بنویسید و یک کلمه اضافه هم در آن بنویسید و از دانش آموزان بخواهید که کلمه اضافی را پیدا کنند مانند:زنگ بعد روز ریاضی داریم.کلمه اضافی (روز) است
*خلاصه نویسی و تعریف مطلب ویا داستان توسط دانش آموز.
*لبخوانی کلمههایی را که معلم بصورت شمرده بیان می کندتوسط دانش آموز.اگر این کلمات از وسایل داخل کلاس باشند بهتر است
* نوع پوشش و لباس دانش آموزان نیز بر ضعف دقت آنان موثر است مثلا پوشیدن لباسهایی که جلوی تحرک دانش آموز را میگیرد و یا لباسی که خیلی تنگ و یا خیلی گشاد است.
*محرک های محیطی که باعث حواس پرتی کودک می شوند را حذف کنید.مانند بستن پنجره و درب کلاس و...
🌱گزارش جلسه نهم ۹۷/۸/۲۸ غرفه و کتاب
🌱 موضوع: زورگویی
🌱 کتاب: خب دیگه و راه حل ریزه میره
یکی از مشکلاتی که تقریباً در تمام مدارس دنیا وجود دارد پدیده ی زورگویی(قلدری) در مدرسه است.
زورگویی به معنی "سوءاستفاده ی نظام یافته از قدرت در روابط بین فردی" است.
کودکی که به هر علت در محیط آموزشی تحت انواع زورگوییهای کلامی، بدنی و غیره قرار میگیرد، علاوه بر احساس ناامنی و بیزاری از مدرسه که عواقب آن در زندگی تحصیلی او به تدریج به صورت افت تحصیلی و ترک تحصیل خود را آشکار خواهد کرد، اثرات ناگوار این نوع رفتار را در طول زندگی به همراه خواهد داشت
و سلامت جسمی و روانی وی را با خطرات جدی روبرو خواهد.
این فقط کودک مرعوب نیست که از عواقب قلدری
رنج می برد. بسیاری از کودکانی که قلدری میکنند، این رفتارهای آموخته را تا بزرگسالی ادامه میدهند و احتمال زیادی وجود دارد که در آینده به فرزندان خود نیز زور بگویند، در روابط با دیگران شکست بخورند، شغل خود را از دست بدهند و...
بسیاری از کودکان درگیر در خشونت همسالان، هم زورگو و هم زور پذیر، در آینده با مشکلات روانشناختی زیادی روبرو میشوند.
به دلیل اهمیت این موضوع برنامه این جلسه غرفه کتاب و قصه پیرامون زورگویی و راه کارهای برخورد با آن بود.
🌱 داستان کتاب در مورد پنگوئنی بود که خارج از نوبت وارد صف بازی دیگر پنگوئن ها شده و توجهی به اعتراض آنها نداشت و چون پنگوئن گنده ای بود زور بقیه به او نمیرسید.
یکی از پنگوین ها که ریزه میزه بود از این اتفاق ناراحت شد و پس از فکر کردن تصمیم گرفت که پنگوئن بزرگ را به صورت مسالمت آمیز 😊 متوجه رفتارش کند و موفق هم شد.
سپس در مورد زورگویی و چگونگی برخورد با آن گفتگو کردیم
در پایان هم دسبندهایی درست کردیم که یادمان باشد نه زور بگوییم و نه زور بپذیریم. با هم مهربان باشیم و حواسمان به حال و احساس دوستانمان باشد و با دیگر همکلاسی ها پیمان دوستی مان را محکم تر کردیم🌱
هدایت شده از N110
بازی جرثقیل : بالا کشیدن ظرف نخود با کمک دوستان و تحویل به مربی و پرش از ارتفاع دلخواه بر روی تشک