هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
dcg_95e33209840404c8ecc459f8ed39993c.pdf
8.49M
بسته های اجرایی تحول آفرین
مجموعه انیمیشن های تربیت فرزند دردونه ها را از طریق لینک زیر مشاهده بفرمایید.
https://www.aparat.com/result/مجموعه_انیمیشن_دردونه_ها
🆔 @hodhod_school
اهدای نوبل پزشکی سال ۲۰۱۶ به دانشمند ژاپنی کاشف اتوفاژ سلول
اکادمی نوبل، جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی سال ۲۰۱۶ را از میان ۲۷۳ دانشمند این رشته به یوشینوری اُسومی، دانشمند ژاپنی اعطا کرد.
اتوفاژ یعنی حذف پروتئین های آسیب دیده از طریق اندامکها و بازسازی سلول
دبیر فیزیولوژی و پزشکی کمیته نوبل می گوید: «کمیته نوبل در انستیتو کارولینسکا امروز تصمیم گرفت تا نوبل فیزیولوژی و پزشکی سال ۲۰۱۶ را به یوشینوری اُسومی برای کشف مکانیسم اتوفاژ عطا کند.»
مکانیسم اتوفاژی یا خودخواری سلولی، تخریب و بازیافت اجزا سلول توسط خود سلول است که بدلیل کمک به شناخت و درمان بیماریهایی همچون سرطان، دیابت، پارکینسون و بیماریهای سلسله اعصاب بسیار مهم است.
مکانیسم اتوفاژی یا خودخواری سلولی زمانی روی می دهد که اجزای سلول با مرکز بازیافت سلول یا لایزوزوم در هم می آمیزد تا آنزیم های لایزوم بتوانند مواد حمله کننده و یا مخرب را از بین ببرند. این اتفاق روند سم زدایی سلول و خود درمانی و در واقع مکانیسم دفاعی سلول است. زمانی که مواد غذایی به اندازه کافی به سلول نمی رسد یا اینکه سلول وظیفه از بین بردن مهاجمی مثل باکتری و ویروس را دارد، اتوفاژی برای زدودن مواد زائد و کم کردن مصرف سلول به کمک آن می آید. سلول مواد زائدی را که تولید کرده یا سلول هایی را که پیر شده اند به این صورت تخریب کرده و از مواد اولیه آنها برای تولید اجزا و مواد جدید استفاده می کند.
ماریا ماسوچی، استاد ویروس شناسی موسسه زیست شناسی سلولی دانشکده کارولینسکا می گوید: «اتوفاژ یعنی حذف پروتئین های آسیب دیده از طریق اندامکها و بازسازی سلول. کشف ارتباط میان اتوفاژی و سلول های پیر و ارتباط این مکانیسم در شناخت بیماری های سالخوردگان نظیر آلزایمر و دیابت نوع دو بسیار مهم است. در نهایت شناخت عوارض اتوفاژ بیش از اندازه بر روی سلولها به طور مثال در مورد سرطان ها نیز اهمیت بسزایی دارد. اتوفاژ بیش از اندازه میتواند منجر به مقاومت در برابر داروهای ضد سرطان شود.»
پروفسور یوشینوری اُسومی ۷۱ ساله در دهه ۹۰ میلادی، گروهی از ژن ها را شناسایی کرد که باعث اتوفاژی در مخمر نان می شدند. او با استفاده از این یافته به کشف مکانیسم اتوفاژ در سلول های انسان روی می دهد .
#رمضان_مبارک
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
💡خلاقیتت رو روشن کن❗️
#حافظه ، فرآیند بازسازی خلاقانه است ...🌳
و ما در حد فاصل جهان و آنچه در حافظه مان ایجاد می کنیم قرار داریم.
نشانی های تداعی کننده (و قرارگرفتن در حالت و مکان یادگیری اولیه) یادآوری را تسهیل می کند.
🌕 هر چه تجربه یادگیری خلاقانه و منحصر به فرد تر باشد، مغز راحت تر تداعی هایی را می سازد تا مطالب را برای استفاده بعدی به یاد بیاورد.
❓ چند نوع حافظه داریم ؛
💤 حافظه معنایی ، یادآوری محفوظات (کم اعتبارترین نوع حافظه) است.
🌀 حافظه اپیزودیک (در تجربه ناب یا موقعیت خاص، تثبیت می شود) و تجسم دقیق و جزئیات محیط یادگیری ، این نوع حافظه را تقویت می کند.
➿ #حافظه_رویدادی، تجربیات آموزش های عملی است که جزو قوی ترین حافظه هاست.
⏯ حافظه انعکاسی ، تکرار بسیار زیاد مثل جدول ضرب.
✋ #مدارس_کارآفرین_ساز ، بیشترین نقطه توجه شأن به #حافظه_رویدادی است:
- ارتباط بین آموخته ها ایجاد می کند،
- به هوش و استعدادهای چندگانه و تفاوتها در یادگیری توجه دارد،
- تجربیات جدید و بین رشته ای می آفریند،
- بر مهارت های پایه (به جای محتوای حفظی) تاکید می کند،
- انگیزه بخش برای مطالعه و پژوهش عمیق است
- وضعیت دانش آموز را نسبت به خودش می سنجند، و نه ارزیابی قضاوتی نسبت به دیگران.
#مدرسه_کارآفرینی_هدهد
(دبیرستان دوره اول پسرانه)
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
🆔 @hodhod_midschool
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
ویژگی های مربی اثربخش/ الهام بخش چیست؟
_ ایجاد روابط مثبت
_ اشتیاق معلم به یادگیری, و موضوعات درسی
_ علاقه مند با یاددادن
_ تطابق حرف و عمل
_ دوست داشتن و درک دانش آموزان
_ نگرش هر دو - و [مدارس حمایت کننده و پرورش دهنده+ چالش های علمی و آموزشی]
واقع بین و عملگرا (کنترل آنچه قابل کنترل است)
_حرفه ای بودن
_دیدی باز
_ ایجاد حس ارزشمندی
_ تدوین راهبردهای مشخص
_ درک اینکه یادگیری ارزش تلاش دارد
_ شوخ طبعی محترمانه
_ مسلط بر دروس
_ انعطاف پذیر
_ احترام گذاشتن بدون شرط
پ.ن : موارد منفی
- تکرار ایده های غیرضروری
- لحن یکنواخت و کم انرژی
- متکلم وحده بودن
- تحقیر و سرزنش
- مسئولیت پذیر نبودن
- واداشتن دانش آموزان به کاری که خودت رغبتی نداری
و ...
#مربی_یادگیرنده
#مدرسه_کارآفرینی_هدهد
(دبیرستان دوره اول پسرانه)
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
🆔 @hodhod_midschool
هدایت شده از دبیرستان کارآفرین برنا
مربی الهام بخش
محیطی را آگاهانه خلق می کند که آموزش و یادگیری را تسهیل کند.
اگرچه، اکثر یادگیری های دانش آموزان، ناآگاهانه اتفاق می افتد (فراگیری) نه از طریق طرح درس های ساختار یافته (آموزش آگاهانه).
👌 نوآوری در رویدادهای کلاسی ، محرک های بصری، نور-رنگ- بو-گیاه ، عاطفه در کنار تفکر
🔀 خلق محیط چالش برانگیز و کم استرس همراه با بازخورد فراوان
🔁 توجه کردن بیرونی در کنار معناسازی عمیق درونی
🍏 تغذیه و رژیم غذایی سالم
📌 حذف تقویت کننده های احساسات منفی، تهدیدها
#مربی_یادگیرنده
#مدرسه_کارآفرینی_هدهد
(دبیرستان دوره اول پسرانه)
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
🆔 @hodhod_midschool
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
*سرفصل مطالب دوره:*
✅ آموزش شناسایی و برخورد مناسب با هیجانات به فرزندان
✅ آموزش ابراز هیجانات به شیوه موثر به جای پرخاشگری و درون ریزی به فرزندان
✅ آموزش احترام به خود به فرزندان
✅ آموزش رفتار جرأتمندانه به فرزندان
✅ فراهم سازی تجربه استقلال برای فرزندان
✅ آموزش برنامه ریزی در امور شخصی و تحصیلی به فرزندان
*شهریه دوره:*
برای عموم *۲۵۰* و برای همکاران و خانواده های مدارس تحول خواه (همتا) با ۲۰ درصد تخفیف *۲۰۰* هزار تومان
🔸 امکان استفاده صرف از صوت جلسات با هزینه کمتر در صورت عدم امکان شرکت در جلسات، با داشتن یوزر در طول دوره و گوش دادن صوت از سامانه (مثل قبل فایل صوتی در اختیار قرار نمی گیرد و امکان استفاده از صوت برای شرکت کنندگان در جلسات هم هست)
- شهریه استفاده صرف از صوت دوره برای عموم *۲۰۰* و برای همکاران و خانواده های مدارس تحول خواه (همتا) *۱۵۰* هزار تومان
*ثبت نام و پرداخت:*
https://idpay.ir/pooyeh