هدایت شده از مهارتکده
🚌 #سیّاره_مهارت 💥
#کاردو هایی با طعم لذت
➕ آشنایی و کار با ابزار
🔧🔩⛓ #ماجرا هایی در راه است ...
#کاردو
#بساز_شارژشی
#یادگیری_ازطریق_خدمت
هماهنگی جهت حضور در مدارس و اردوهای دانش آموزی:
☎ 09135941260
➕ @sayyare_maharat
1_116842625.mp3
5.32M
غریبی تو رو می فهمم ...
#یا_امام_رضا 🖤🍂
#مدرسه_پسرانه_هدهد
🚫 اگر کودکان و نوجوانان می دانستند پس از اعتراف به خطای خود از مجازات و توبیخ مصون خواهند بود :
🚫 هرگز به دروغ گویی و پنهان کاری متوسل نمی شدند .
#هشدار
🆔 @farzandman1
1⃣ ترس و نگرانی از تنبیه
2⃣ فقدان رابطه صمیمی با والدین
مولفه های مهم در پنهان کاری هستند
مدارس پسرانه هدهد
#فکر_کنیم ‼️ همراهان گرامی , سلام با توجه به معانی و تفاسیر متفاوتی که از روایات تربیتی می شود به
#دیدگاه_اولیا
هرچند محتوای این پوستر بسیار تعجب برانگیز است و سوالات زیادی را ایجاد می کند اما نمیتوان به سرعت و قبل از گفت و گوی علمی و دقیق تمام نکات آن را رد کرد. بنده در این خصوص تنها موارد مختصری به ذهنم میرسد که خدمت شما عرض میکنم. امید است که فرصت مباحثات علمی صاحب نظران این عرصه در این باره فراهم شود.
عبودیت که به عنوان دال مرکزی بسته تربیتی ۷ سال دوم بیان می شود و در این پوستر هم مورد تاکید بوده است؛ یک وضعیت درونی انسانی است. یک صفت و حالت درونی که انسان به آن متصف می شود. عبد به معنای کسی است که با اختیار ، خدای متعال را بندگی کند. ( معنا از راغب اصفهانی) در حالیکه اغلب عبد را به معنای کسی میدانند که ملک انسان دیگر و تحت اختیار دیگری باشد. بنظر میرسد مفهوم عبد مستتر در محتوای این پوستر بیشتر به معنای دوم نزدیک است و قوه اختیار در آن کمرنگ شده است. بله صفت عبودیت اقتضای پرورش و تربیت دارد اما آیا لزوما با دستور و اجبار؟ در تربیت پادگانی تکلیف قوه اختیار چه می شود؟ اختیار به معنای قدرت و ظرفیت انتخاب بین گزینه های مختلف است. این نیروی عظیم و مهم انسانی چگونه باید پرورش یابد؟ لوازم پرورش آن چیست؟ ارتباط آن با مفهوم عبودیت چیست؟
برای تربیت کردن فرزندانی تابع و عبد، به عنوان والد و یا مربی تا چه میزان اجازه داریم میل به شادی، استقلال و کسب تجربه را در آنان کنترل کنیم؟
هرچند امر و نهی مستقیم، ادب آموزی و کنترل امیال فرزندان گاهی لازم است و قطعا اگر در شرایط مناسب خود بکار گرفته شود، کارکردهای مثبت خود را دارد؛ اما بنظر میرسد مفهوم عبودیت و بندگی به بسترهای عمیق تری نیاز دارد. این مفهوم نتیجه قَهری یک فرآیند و نظام واره تربیتی است که قطعا در این نظام واره، مفاهیم انسانی دیگری مثل نیروی اختیار و اراده، تفکر، انتخاب و پذیرش پیامدهای آن، استقلال و آزادی، حریت و... نباید معنا و کارکرد خود را از دست بدهند. چه بسا که در این صورت نظام واره ای وجود نخواهد داشت و حتی موجودیت سیستم تربیتی به کل از دست می رود، چراکه برخی از اجزای این سیستم از دست رفته است. همه این مفاهیم در ارتباطی متقابل و تکمیل کننده به بروز اَحسن یکدیگر و شکل گیری شخصیتی سالم کمک میکنند.
اتفاقا برخی صاحب نظران معتقدند ویژگی اصلی این دوره رشد، فعال شدن قوه تفکر است. خب در اینصورت اگر در این دوره به فعال شدن و شکوفایی قدرت تفکر و تحلیل در بچه ها پرداخته شود و شرایطی فراهم گردد که آنها هرچه بیشتر در مقام فکر کردن، به تفصیل رسیدن و انتخاب کردن قرار بگیرند آیا نسبت به زمانی که آنها را به اجبار در معرض شرایط و انتخاب های آماده قرار میدهیم، نتیجه بهتری حاصل نخواهد شد؟
پس چه زمانی قرار است فرزندان مان شیوه های تفکر و تحلیل و انتخاب میان گزینه های متفاوت و عمل احسن در شرایط خاص و ویژه را یاد بگیرند؟ لوازم چنین آموزشی چیست؟
بنظر میرسد قرار دادن فرزندان در موقعیت های مختلف تصمیم گیری، سوال و جواب های هدفمند و کارآمد، ایجاد چالش و دادن فرصت تجربه و آزمون و خطا نتایجی به مراتب بهتر از دستور مستقیم و اجبار و تربیت پادگانی داشته باشد.
هدایت شده از آکادمی لوحه
نظریه #رشد_مرحله ای #پیاژه
مراحل رشد پیاژه به این شرح است:
مرحله حسی حرکتی: از تولد تا دو سالگی
مرحله تفکر پیش عملیاتی: از ۲ تا ۷ سالگی
مرحله تفکر عملیات عینی: از ۷ تا ۱۱ سالگی
مرحله عملیات انتزاعی یا صوری: پس از ۱۲ سالگی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
هدایت شده از آکادمی لوحه
مقایسه ویژگی های مهم
در نظریه های رفتاری , شناختی و سازنده گرایی (1. نظریه تحول شناختی پیاژه یا سازنده گرایی شناختی_روانشناختی 2. سازنده گرایی اجتماعی یا دیالکتیکی)
🌀 آنچه یک والد یا مربی بروز باید بداند ‼
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
➕ تفاوت #آموزش و #یادگیری
#آموزش به معنی ارائه اطلاعات و دانش از طریق نوشتن ، سخنرانی و روش های دیگری که میتوان به دانش آموزان آموزش داد . #یادگیری فرآیندی است که در آن یک شخص در کارهایی که از کسب دانش و مهارت الهام گرفته اند ، فعالیت می کند. در واقع میتوان گفت #یادگیری کاری عملی است اما #آموزش جنبه تئوری دارد.
#آموزش در زمینه رشد دانش فردی فعال است اما #یادگیری در زمینه توسعه تواناییها.
به عبارت دیگر
هدف #آموزش تسهیل و ایجاد بهبود در فرایند #یادگیری است و #آموزش وسیله و ابزاری جهت تحقق این هدف می باشد.
#آموزش مستلزم فعالیت متقابل حداقل دو نفر (مدرس و فراگیر) است، در حالی که #یادگیری همیشه معطوف به یادگیرنده است.
#یادگیری یک فرایند درونی یادگیرنده است و #آموزش نسبت به یادگیری جنبه بیرونی دارد.
➕ learning
➖ training
#لذت_زندگی_یادگیرانه
4_6014699457180861178.mp3
3.78M
چگونه تعریف عاملیت با حدیث پیامبر در در مورد ۷ سال های زندگی قابل جمع است؟
آیا عاملیت با #عبودیت منافاتی دارد؟
آیا روایت سبع سنین با قرآن متعارض است؟؟
➕""عاملیت"" به عنوان یک مفهوم دینی در مورد انسان;
(اختیار و انتخاب عمل انسان در تکمیل سرنوشت خود)
➕عبودیت و بندگی
(تمثیل عبد و ارباب)
عبودیت; ""تصمیم و انتخاب"" ""تسلیم خدابودن"" هست.
که در اوج خود در حریت, عقلانیت و عشق اتفاق می افتد.
➕لذا عاملیت و عبودیت هیچ تعارضی ندارد. و قابل جمع است.
➕با سیادت و وزارت که واضح است قابل جمع است.
🎙 صوتی از دکتر خسرو باقری
هدایت شده از آکادمی لوحه
4_6039406131997048974.mp3
1.48M