هدایت شده از پژوهشکده راهبردی نوآیند
تشویق و تنبیه دو روی سکه اند
💎 در هر دو راهکار تشویق و تنبیه، به طور طبیعی احساسی از جنس: تهدید / نظارت / ارزیابی شدن/ محدودیت زمان/ امر و نهی/ رقابت با دیگران می کنیم!
این باور که با محرک های بیرونی می توان امور ملال آور را جذاب کرد، نوعی ساده اندیشی است.
بلکه برعکس، خلاقیت را کم و عملکرد در امور حتی عادی را کم کیفیت تر می کند.
📚 از جهت علمی بهت آور است:
📍ضعف عملکرد افراد در ازای دریافت پاداش!
📍ایجاد نفرت از کاری که باید برای به دست آوردن پاداش، انجام داد. به خصوص هر چه وعده پاداشی که داده می شود، مطلوب تر باشد.
🧮 رفتارگرایان نیز الان بر این باورند که وسوسه دریافت پاداش، تمرکز ما را از انجام مسئولیت یا تکلیف با کیفیت کم می کند.
❓پرسش جدی این است:
چرا باید دیگران را ترغیب به کاری کنیم که علاقه فطری و طبیعی به آن ندارند؟!
حتی در چنین شرایطی که به این نتیجه رسیدیم که تکلیف کسل کننده باید انجام شود، باز هم تشویق و تنبیه تنها گزینه نیست.
😎 روش های آزادمنشانه و محترمانه تری هم وجود دارد!
👍حالاپاداش بدهیم یا تنبیه کنیم؟👎
به مرور رفتارگرایان از تنبیه و ایجاد تجربه ناخوشایند، به ««مچگیری در زمان انجام کارهای درست (تشویق)»» رسیده اند.
اما :
👊 پاداش ، اثر تنبیهی دارد.
این دو راهکار، ضد هم نیستند. دو روی یک سکه هستند و شبیه به هم عمل می کنند.
این دو راهکار، در زمانی که نیروهای طبیعی میدانی در انگیزه بخشی موثر نیستند، به کار می آید.
🤝از طرفی آموزگاران و والدینی که از تشویق استفاده می کنند، به احتمال بیشتری به راهکار تنبیه هم متوسل می شوند (رابطه معنادار).
👊 پاداش مانند تنبیه، ماهیت کنترل کننده از طریق فریفتن دارد.
و بعضی -عمده افراد- پاداشی که به آن امید بسته اند را دریافت نمیکنند.
رفتارگرایان جهت حل این مشکل می گویند : 👐۱. پس پاداش را به همه بدهیم! (بی اهمیت کردن تلاش، و عملا پاداش نبودن وقتی بی معیار و شرط است) ۲. از قبل معیار ندهیم و بی شرط عمل کنیم. بعد از انجام کار بگوییم : فلان چیز را دادم چون فلان کار را کردی. (به اعتقاد ما نیز لااقل اثر سوء کمتری دارد)
👋پاداش روابط را مخدوش می سازد ... نابغه یا دانشمند هفته !!
همکاری و ارتباط صادقانه و مثبت، اعتماد، شرط لازم برای یادگیری ، عملکرد بهینه و انجام تکالیف با کیفیت و لذت بخش است.
🥇🔺حتی پاداش هم به حفظ و توسعه روابط مثبت و همدلانه کمک نمیکند.
چون این دو راهکار، محصول نابرابری است و توسط کسی که قدرت نابرابر و تفوق دارد اتفاق می افتاد.
پاداش در روابط افقی و عمودی و در رشد یادگیری، خلاقیت و مسئولیت پذیری خلل ایجاد می کند.
پاداش ها، حس مشترک برای تعاون، همکاری و کار تیمی را کاهش می دهند. و ستیز، حسادت، حس نابرابری و تبعیض را افزایش.
به خصوص وقتی تعداد پاداش، محدود است.
🏃🏻🥇🥈🥉رقابت و مسابقه:
۱. ایجاد اضطراب میکند و بر عملکرد فرد تاثیر منفی می گذارد.
۲. افراد ضعیف تر را دلسرد و بی اعتماد به نفس می کند.
۳. نتایج را به عوامل ورای کنترل نسبت می دهیم و در نتیجه احساس ضعف در توانایی ایجاد، و حس مسئولیت پذیری را کم می کند.
۴. خصومت و تنش مسموم در جمع ایجاد می کند (مقصر تلقی کردن سایرین) به خصوص در مواقع تنبیه و تشویق جمعی.
✍ یادداشت ، حامد سعادت پور
╭┈────𖦹 عضو هیات اندیشهورز نوآیند
╰─┈➤ 🆔 @hamed_saadatpour
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
هدایت شده از پژوهشکده راهبردی نوآیند
#برخط
رویداد آموزش و توانمندسازی عوامل آموزشی و اجرایی #گروه_خلاق_برنا :
📣 رهیاری به روش رهیاری!!
👌با هدف توسعه فردی معلمان و عوامل اجرایی مجموعه به روش کوچینگ🤝
در پاییز دلانگیز در حال برگزاری است...
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام... آیا می دانید
سیستم پدافند هوایی کشور که این روزها به لطف خدا چتر امنیت در کشور ایجاد کرده، با جان فشانی چه عزیزانی و چگونه ایجاد شده؟
یاد شهید ستاری نابغه ابتکارات نوین صنعت هوایی کشور، در سازمان اوج بخیر
تربیت حماسی | تربیت در صحنه
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
9.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهید حسن طهرانی مقدم ...
پدر موشکی ج.ا.ایران
یادش این روزها بخیر
ایمان ، دانش و جهاد این بزرگمردان
عزت و اقتدار برای ایران اسلامی به دنبال داشته است.
تربیت حماسی | تربیت در صحنه
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید...
شبی که ما خوابیدیم، چه کسانی بیدار بودند؟!
✌️ حماسه بزرگ پدافند ایران
📌 نگاهی به بخش کوچکی از عملکرد فوقالعاده پدافند ایران
تربیت حماسی | تربیت در صحنه
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
مدارس پسرانه هدهد
سلام و عرض ادب🌱 مژده 😍 مژده😍 ⭐️«بوم کودک و خانواده» گروه خلاق برن
🤩🤩 فقط تا پایان هفته جاری وقت باقی است ... طبق زمان بندی قصد حرکت داریم
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
خانواده های همراه و همیار همیشگی ، سلام🌹
جهت ارائه نظرات، پیشنهادات ارزشمند و انتقادات سازنده خود علاوه بر تعاملات حضوری :
در ارتباط با مدیران مدارس #گروه_خلاق_برنا می توانید به شناسه های زیر پیام بدهید : 👇
سرکار خانم نقش زن، کودکستان
@az_naghshzan
سرکار خانم نجمی، هدهد دخترانه(۱)
@Najmi_l
سرکار خانم نظری، هدهد دخترانه(۲)
@ha_nazari
جناب آقای بکائی، هدهد پسرانه(۱)
@behshadbokaei
جناب آقای دکتر تائبی، هدهد پسرانه(۲)
@Dr_taebi
جناب آقای کراری، دبیرستان پسرانه کارآفرین برنا
@mehran_karrari
سرکار خانم دکتر رضیان، دبیرستان دخترانه ارزش آفرین برنا
@Razian_r
و جهت ارتباط با ستاد #گروه_خلاق_برنا می توانید به شناسه های زیر پیام بدهید :
👇
جناب آقای دکتر سعادت پور، مدیرعامل
@hamed_saadatpour
امور مالی و حسابداری
@Hesab_hodhod
مشتاقانه و صمیمانه پذیرای شما عزیزان خواهیم بود
📌 جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال ایتا بپیوندید.
🏠 مجموعهمدارسهدهد و برنا (روشمیزان) از کودکستان تا دبیرستان
👈 [مجری #روش_میزان اصفهان]
Ⓜ️ @borna_group
🔵 @hodhod_school
🔵 @borna_midschool
🟠 @borna_pish 🔵
🟠 @hodhodi_school
🟠 @bornai_midschool
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
#توانگری_درمسیر_ارزش_آفرینی
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
بد خط نویسی در پایه های پایین تر به چه چیزی می گوییم و چه کار کنیم؟👇
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
بد خط نویسی به چی میگیم؟
🔹ناخوانا بودن دست خط کودک
🔹خودداری کودک از انجام فعالیت کتبی
🔹نامرتب بودن فعالیت کتبی
🔹نوشتار غیرپیوسته و نامنظم کودک
🔹کلمات و جملاتی که نسبت به خط صاف بالاتر یا پایینتر نوشته شده اند
🔹بعضی از حروف دیرتر برخی دیگر کمرنگ تر هستند
مهم نیست! مگه مشکلی ایجاد می کنه؟!
بله ... چرا ایجاد نکنه :
🔺سرخوردگی در مدرسه
🔺عدم یادگیری دروس
🔺سرعت پایین نوشتن
🔺مشکلات آموزشی و ارزشیابی
🔺دشواری در بیان افکار و عقاید به صورت کتبی
🔺عدم تمایل به انجام تکالیف کتبی
در سن پایین، چه دلایلی می تواند داشته باشد؟
شایع ترین دلیل، ضعف ماهیچه های دست هست و مناسب ترین راهکار، قوی کردن آن از طریق دست ورزی.
( البته چپ دستی، مشکل نیمکره ها، اختلال در عملکرد دست و انگشتان به دلیل ضایعات عصبی، مشکلات بینایی/استخوانی/ روانشناختی هم می تواند باشد)
مهارت های اولیه ای هم لازم دارد:
➕دست ورزی و تقویت ماهیچه ها
➕تمرین نحوه صحیح مداد دست گرفتن
➕تمرین نوشتن حروف در اندازه مناسب
➕رعایت فاصله بین حروف و کلمات
➕نگهداشتن و کنترل یک مداد یا خودکار
➕نگه داشتن کاغذ با یک دست در حالی که مشغول نوشتن با دست دیگر
➕اعمال فشار مناسب روی کاغذ با مداد
➕قرار دادن دست یا بازو در موقعیت مناسب
➕و بعد به مرور تمارین زیبا نویسی
✍خودش خود به خودی خوب میشه؟ نه ...
✍آیا نیازه با سرعت در کلاس اول خوب بشه؟ نه ... زمان و تمرین می خواهد
✍آیا با صرف شرطی سازی و تشویق و تنبیه خوب می شود؟ ابدا بلکه بدتر می شود و عوارض اضطرابی و ... دارد
✍چه کنیم برای انگیزه؟ مطابق رویه ایجاد انگیزه درونی که توضیح داده شد
- اولا در تشخیص اینکه کدام نوشته بهتر شده، از کودک کمک بگیریم.
- مواردی که خوب شده را بازخورد مثبت کلامی و تایید بدهیم.
- از او بخواهیم یک مورد دیگر مثل همان بنویسید.
- هیچ وقت نخواهیم کل نوشته که حاصل تلاش اوست را پاک کند! هیچ وقت خودمان دست به پاک کن نشویم!
#خودیاریوالدین #آکادمیبرنا
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
🆕 B2n.ir/r33748
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ توسعه فردی | توانمندسازی | تعالی خانواده ]
هدایت شده از هدهد اول (پسرانه)
39.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_تصویری
🎞هدهدی های کلاس اوّل در مهرماه چه کردند.....
📝غرفه فارسی
🧮غرفه ریاضی
🔎غرفه پژوهش
🎨غرفه هنر
🔑غرفه دانشمند کوچک
🔬غرفه علوم
❤️غرفه قرآن
🏆غرفه ورزش
🌽اُردوها و بازدیدها
🌹جلسات خانواده
🧠غرفه های تفکر
و....
✅چنانچه ابهام یا نکته ای در مورد نحوه انجام غرفه ها یا سوال تربیتی در مورد دانش آموزان دارید
با آیدی آقای موذنی
«رهیار کلاس اول»
مرتبط شوید:
📌@amirmoazeni
🔹 @hodhod_1
🔵 @hodhod_school
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
#هدهدی_پایهاول
دبستان پسرانه هدهد دوره اول وابسته به
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مجری_روش_میزان_اصفهان
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ لذت زندگی یادگیرانه ]
هدایت شده از چشم انتظار
📣 اصفهان همدل مقاومت
🚩 اجتماع حامیان جبهه مقاومت
🔹به همراه جمع آوری کمکهای نقدی، طلا و زیورآلات اهدایی بانوان اصفهانی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان
🎙با حضور حاج حسین یکتا
▪️با نوای حاج سیدرضا نریمانی
📆 چهارشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۳
🕰 از ساعت ۱۹
📍 اصفهان، سالن گلستان شهدا
📣 راوی همدلی باش: 👇
@iranehamdel_contact
💠فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اصفهان
@chashmentezar_ir