اگر نظام آموزش و پرورش فعلی را برای تربیت فرزند خود مناسب نمی بینید و در جستجوی یک نظام #جایگزین مبتنی بر تربیت سیستمی دینی هستید;
شاید #تربیت_کده_چشمه_زندگی برای فرزند شما مناسب باشد.
پذیرش حداکثر ۲۰ نفر فقط در پایه هفتم از طریق گزینش شخصیتی متناسب این مدل #جایگزین.
برای شرکت در جلسات آشنایی بیشتر با #تربیت_کده_چشمه_زندگی پیامی را با مشخصات زیر به سامانه ۳۰۰۰۸۰۰۲۷۲۷۲۷۲ ارسال فرمایید.
چشمه زندگی: نام و نام خانوادگی فرزند، نام مدرسه پایه ششم دبستان، تلفن ثابت
http://sapp.ir/tarbiatkade
t.me/cheshmezendegi
tarbiatkade.ir
۰۳۱۳۲۶۵۷۰۷۲
۰۹۳۰۳۶۳۱۹۸۲
شاید امروز دیگر بر هیچ کس نواقص و ناکارآمدیهای نظام آموزشی کشورمان پوشیده نباشد، نظامی که بیتوجه به ویژگیهای منحصر به فرد افراد، برنامهای واحد، خشک و بیروح برای تعلیم و تربیت سرمایههای بی بدیل انسانی تدوین کرده است. حال آنکه لازمهی هر حرکتی در زمینههای رشد و تربیت انسان، شناخت ابعاد وجودی انسان وارتباط او با محیط پیرامونی و خالق است.
سالهاست که جمعی از فعالین فرهنگی-تربیتی اصفهان برآن شدهاند، طرحی نو در این زمینه تدوین کنند؛ با توجه به اسنادی چون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح کانون دانش پژوهان نخبه تهران، طرح گلدکیدز و با مطالعهی تجارب مدارس موفق ایرانی و خارجی همچون بن بویل آلمان، بیالند دانمارک، علوی، بهروز، مفید، میزان، طبیعت و ... تا نواقص این نظام رفع شود.
تیم تابش معتقد است که هر دانشآموز موجودی منحصر به فرد در جهان است که تنها با در نظر گرفتن این ویژگیها میتواند به جایگاهی که درخور اوست دست یابد.
برای آشنایی بیشتر با «مسیر تابش» کافی است تا فرم پیش ثبت نام در سایت ما را کامل نمایید تا در جریان رویدادهای تابشی قرار بگیرید.
☎️ 09133003205
t.me/tabeshschool_ir
www.tabesh-school.ir
هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
#نوپاهای_آموزشی
و
#تربیت_محور
را بهتر بشناسیم ؟
‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ...
1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.
2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود.
3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد.
4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران.
5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد.
6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود.
7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد.
8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد.
9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد.
10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند.
11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد.
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
﷽ والدین محترمی که به دنبال انتخاب مدرسه برای مهمترین سرمایه زندگی تان (فرزندان دلبندمان) هستید, سلام
#دیدگاه
➕ معتقدیم اگر چه آینده اندیشی برای فرزندان مهم هست ,
اما آینده باید نسبتی با استعدادها و توانایی های مثبت خدادادی و اکتسابی منحصر به فرد در فرزند ما باشد.
➕مدرسه باید محملی برای کمک به خانواده ها در انجام وظیفه ی ذاتی شان در حوزه کشف و شکوفایی استعدادهای بالقوه باشد.
➕ هیچ نوع تضمینی برای آینده آموزشی و تربیتی فرزندان وجود ندارد. جز برنامه ریزی, تلاش برای اجرا , توکل و توسل ما.
➕ اگر از اکنون که فرزندمان پیش دبستانی و دبستان هست , دغدغه کنکور اش را دارید (به فرض که 13 سال دیگر موجود باشد!!) , توصیه می کنیم مدارس متداول سنتی را انتخاب نمایید.
➕ اگر هوش را صرفا بعد ریاضی و منطقی می دانید (نه ابعاد 9 گانه) , باز هم توصیه , همان پیشنهاد قبل است !
➕ اما درصورتی که به دنبال رشد و توسعه همه جانبه فرزند خود در یک محیط زندگی یادگیرانه, تلاش محور, تجربه آفرین, فرایند مدار و توام با آرامش (با اضطراب و تنش حداقل_بدون فشارهای نابجا_ لذت بخش) هستید, #مدارس_مجری_روش_میزان قابل بررسی اند.
➕ اگر در تزکیه و تعلیم (معادل صحیح برای واژه تربیت) فرزندتان , دنبال نسخه های زودبازده هستید [توجه حداقلی به فرایندهای تربیتی| آموزشی و استفاده از الگوهای شرطی سازی رفتاری برای حصول نتیجه در زودترین زمان ممکن و بدون توجه به پیامدهای دقیق تربیتی] مدارس متداول مناسب ترند.
➕ اما اگر طراحی و طی نمودن فرآیندهای تربیتی | آموزشی در طول زمان خود و متناسب با تفاوت های فردی فرزندان جهت رسیدن به بهترین نتیجه (با توجه به رشد توانمندی های خود بدون مقایسه مخرب با اطرافیان و همسالان) مدنظرتان هست , الگوهایی مثل #روش_میزان مناسب تر هستند.
#لذت_زندگی_یادگیرانه
@hodhod_school
@candoo_school
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
چشمان تان را ببندید و ‼️
﷽سیستمی را در نظر بگیرید که قرار است به همه ابعاد یک کودک بپردازد. (حوزه های 7 گانه در تعلیم و تربیت) و نه صرفا علم و دانش.
مسئله محور هم باشد.
و به شکوفایی و هدایت استعدادهای نهفته مثبت کودک بپردازد. در قالب بارور ساختن تفکر تحلیلی، ایجاد استقلال شخصیت و آزادمنشی در گرایش ها.
اصول چندگانه ای برای بنا ساختن این سیستم نیاز هست. که در هم تنیده اند. و هر کدام نباشند، یا نادرست یا ضعیف اجرا شوند؛ دیگری هم تحت الشعاع قرا می گیرد.
1. اصل انتخاب و اختیار در بستر آزادی عمل - در این اصل به دنبال این هستیم که دانش آموزان تحلیلگر و گزینشگر بهترین ها تربیت شوند
2. در اصل تقویت تفکر تحلیلی و واگرا- به دنبال تربیت افرادی خودشکوفا و نوآور هستیم.
3. و در اصل توجه به انگیزه های درونی - می خواهیم مسئولیت پذیری و خودکنترلی و ضابطه مندی را تجربه کنیم
شاه بیت همه اصول: 4 اصل عزت نفس و کرامت انسانی و 5. توجه به تفاوت ها و استعدادهای فردی است.
مدرسه محیطی یادگیرنده برای تجربه 6. سبک زندگی صحیح و لذت بخش مبتنی بر 7. اصل یادگیری تحلیلی مبتنی بر تلاش و تجربه (خود اتکایی) 8. و تمرین کارگروهی و همیاری است که منجر به 9. هدایت استعدادهای نهفته می شود.
در نهایت این مدارس به دنبال ترویج عمل صالح مبتنی بر شناخت از طریق تکنیک های مختلفی چون:
_ سرگرم آموزی و بازیکاری
_گفتگو محوری و تعامل
_قانونگذاری های تعاملی مبتنی بر انگیزه های درونی و حل مسائل
_تقویت سواد تحلیلی و تفکر کارکردی
_ارتقاء سواد خوانداری , اقتصادی , رسانه ای , عاطفی و ... هستند.
#لذت_زندگی_یادگیرانه
هدایت شده از اردوی جهادی خانوادگی "شملک"
Hamed Zamani - Ahle Nabard (128).mp3
5.69M
زمان نبرد آخر ما
سنگر خدمت است سنگر ما
کی شود روزگار دیدن او
عشق در قلب ها زیاد شود
نوبت آخرین جهاد شود
بی گمان موسم رسیدن او
#جهاد_اقتصادی
#اشتغال_روستایی
#هجرت_خانوادگی
🔖 همراهان طلایی , خانواده های
#دفتینه #لگا #سلوا #سعدآباد #سبحان #گندم #سدید #نورباران
@shamlak98
@sahab_link
@noorbaran