هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
از قورباغه ای که ته چاهی زندگی می کرد، پرسیدند: آسمان چیست؟ گفت: دایرۀ کوچکی به رنگ آبی...
جایگاه تان را تغییر دهید تا دیدگاهتان تغییر کند.
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از چشم انتظار
#تخفیف_باران
😇 به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام
🕗به مدت محدود فقط ۸ روز
💻دانلود اپلیکیشن سلوا از طریق سایت👇👇
Www.sabadsalva.ir
☎️۳۲۵۰۶۰۱۳
🕊زندگی به سبک سلوا
#فعالان_جبهه_فرهنگی_انقلاب
@ChashmEntezar_ir
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
#سرویس
#معرفی_راننده
با سلام
مطابق نظرات شما عزیزان
و مصوبه انجمن اولیا و مربیان
و توافق اولیه با شرکت,
امسال در نظر داریم;
در حد امکان , رانندگان جدید مورد اعتماد اولیا و مدرسه را به شرکت معرفی نماییم.
لذا چنانچه خودتان و یا آشنایان و بستگان محترم; آمادگی پذیرش این مسئولیت را دارند;
لطفا به شناسه پشتیبانی اطلاع دهید.
@DABESTAN_HODHOD
➕ اطلاعات ارسالی مورد نیاز:
نام و نام خانوادگی:
کدملی:
تاریخ تولد:
وضعیت تاهل:
محل سکونت:
نوع ماشین:
آخرین شغل:
تحصیلات:
با تشکر
هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
یادگیری از طریق خدمت
#روش_نوین
اما داری تاریخچه در سنت دینی
یادگیری مفاهیم درسی از طریق مشارکت در یک طرح خدمترسانی اجتماعی را یادگیری از راه خدمت میگویند. این رویکرد آموزشی که یکی از انواع یادگیری تجربیست، فرصتی برای یادگیرندگان فراهم میکند تا نیازهای اجتماعشان را بشناسند، برای رفع یکی از آن نیازها برنامهریزی کنند و حین مراحل مختلف کار -از برنامهریزی تا اجرای طرح و ارزیابی آن- مفاهیم مندرج در کتاب درسی را یاد بگیرند. یادگیری از راه خدمت تجربه آموزش سنتی را با زندگی واقعی پیوند میدهد و امکان مواجهه با چالشها و مسائل زندگی روزمره را برای یادگیرندگان مهیا میکند.
این روش آموزشی، بر برنامه درسی و محتوای آموزشی متمرکز است و نهتنها کتاب درسی را فراموش نمیکند بلکه از طریق تجربه عملی و به کارگیری آموزههای مدرسه برای خدمت به گروهی از جامعه که به آن خدمت نیاز دارند، درک یادگیرندگان از محتوای آموزشی را عمیقتر و ملموستر میکند.
در این شیوه یادگیری معلم تنها به کتاب درسی، حل تمرین و امتحان برای انتقال محتوای درسی اکتفا نمیکند و از چالشهای اجتماعی برای آموزش به دانشآموزان بهره میگیرد. او از دانشآموزان میخواهد به محیط پیرامون خود توجه کنند، مشکلات و مسائلش را بشناسند و از میان آنها مسئلهای را انتخاب کنند که حین حل و فصل آن موضوع درس را هم یاد بگیرند. معلم در جریان اجرای طرح خدمترسانی به همراه دانشآموزان به خارج از محیط کلاس و حتی مدرسه میرود و به آنها کمک میکند تا میان مطالب درسی و زندگی روزمرهشان ارتباط برقرار کنند. در اینجا منظور از «خدمت»، پروژه ای است که دانشآموزان آن را طراحی، برنامه ریزی و سپس پیادهسازی میکنند؛ از انتشار روزنامه دیواری و خبرنامه گرفته، تا تشکیل یک ستاد آگاهیبخشی درباره یک بیماری فصلی که همهگیر شده است.
#service_learning
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
#نوپاهای_آموزشی
و
#تربیت_محور
را بهتر بشناسیم ؟
‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ...
1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.
2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود.
3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد.
4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران.
5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد.
6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود.
7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد.
8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد.
9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد.
10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند.
11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد.
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
4_5843727336091943797.pdf
3.37M
کتاب مبانی نظری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نظام ج.ا.ایران
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
4_5843727336091943798.pdf
1.61M
سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نظام ج.ا.ایران
eitaa.com/sahab_link