هو
نه آنچه که چشم میتواند ببیند ،
بلکه آنی که با آن ، چشم میتواند ببیند.
نه آنچه که گوش میتواند بشنود ،
بلکه آنی که با آن ، گوش میتواند بشنود.
نه آنچه که سخن میتواند بیان کند ،
بلکه آنی که با آن ، سخن میتواند بیان شود. نه آنچه که ذهن میتواند فکر کند ،
بلکه آنی که با آن ، ذهن میتواند فکر کند. بدان که برهمن ازلی و ابدی هست.
#اوپانیشادها
هو
راحت در آن است ،
که هر چه خدای تعالی
تو را در پیش آورد ،
آن را سعادت خود دانی .....
شمس_تبریزی
https://t.me/Analhaghhoo
هو
عشق همانا خدا و خدا عشق است.
آنجا که عشق حضور دارد، خداوند متجلی می شود،
به افراد بیشتری عشق بورزید، و عشق خود را به آنان بیفزایید،
عشق را خدمت و خدمت را عبادت بدانید
این بالاترین تمرینات معنوی است
@Analhaghhoo
هو
✅تسلیم الهی
وقتى که ذهن از تمامی جاه طلبیها و امیال و... ساکت است، و قلب به وسیلۀ خدا هدایت میشود، هر چه که اتفاق میافتد درست است.
اجازه دهید خدا اختیار شما را به دست بگیرد. شما فقط خالى و تسلیم باشید و خود را در حالتى از رهایى و آسودگى قرار دهید. بگذارید "او" قلب شما را برانگیخته و هدایت کند. پس از آن، همه چیز زیبا خواهد شد و هر اتفاقى که روى دهد، نیکو و پسندیده خواهد بود. و هیچ چیز غلطى امکان ندارد که اتفاق بیفتد.
بگذار خداوند تو را به تصرف خود درآورد. بطور خصوصى و به میل خود زندگى نکن. بگذار خدا از طریق تو زندگى کند. و سپس همه چیز رو به راه خواهد شد. هر کارى که از طریق خداوند انجام شود خوب است. این فکرى حقیقى است، وقتى که همه چیز آرام و کاملاً استوار گردد، ناگهان روح الهی از ملکوت رها شده و حرکت میکند و تمام زندگی انسان را منور میکند.
این همان معنی دعای مسیح است که گفت:
خداوندا... اراده تو جاری شود، و ملکوت تو بیاید.
https://t.me/Analhaghhoo
هو
گرد و غبار حجابی است که حضرت حق خود را پشت آن پنهان نموده!الحق که شایسته است در پس پرده باشد چراکه گنجی است که نصیب هرکسی نمیشود
واین حجاب به لطف ایشان و عنایت پیر کنار خواهد رفت...
#رشیدالدین میبدی
@Analhaghhoo
هو
﷽
▪︎کلید سعادت در مراقبه است!
مکرّر اندر مکرّر علامه طباطبایی
به نزدیکان و شاگردانش که از او استمداد میطلبیدند میفرموند:
کلید سعادت در مراقبه است.
هو
علم ظاهر از عالم مُلک است و علم باطن از عالم ملکوت. اولی علم دنیاست زیرا که در دنیا به آن محتاج میشوند. و دومی علم آخرت است زیرا که آن زاد آخرت است، و این چنان است که گفتهاند از آنجا که "لسان" ظاهر است پس از مُلک است و خزانهی علم ظاهر است و "قلب" خزانهی ملکوت است و باب علم باطن است؛ پس فضل علمِ باطن بر علمِ ظاهر مانند فضل ملکوت بر مُلک است.
قوتالقلوب
شیخ ابوطالب مکّی
@yarekhaksar