eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
727 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سید علی آقای قاضی (ره): هر حقی که برگردنت باشد تا ادا نکنی باب روحانیت، باب قرب، باب معرفت باز شدنی نیست. حضرت احدیت رضایت خود را در راضی شدن مردم قرار داده است. اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی جمیع الانبیاء و المرسلین و عجل فرجهم یا مهدی
کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) باب ریا👇(خدا رحم کنه)😔😔😔 بسيار اتفاق افتد كه شخص ريا كار خودش هم ملتفت نيست كه ريا در اعمال او رخنه كرده و اعمالش ريايى و ناچيز است، زيرا كه مكايد شيطان و نفس به قدرى دقيق و باريك است و صراط انسانيت به طورى نازك و تاريك است كه تا انسان موشكافى كامل نكند نمى‌فهمد چه كاره است. خودش گمان مى‌كند كارهايش براى خداست، ولى براى شيطان است. انسان چون مفطور به حب نفس است، لهذا پرده خودخواهى معايب او را بر خود او مى‌پوشاند. مثلا تحصيل علم ديانت، كه از مهمات اطاعات و عبادات است، انسان گاهى مبتلا مى‌شود در اين عبادت بزرگ به ريا، در صورتى كه خودش هم ملتفت نيست، به واسطه همان حجاب غليظ حب نفس. انسان ميل دارد در محضر علما و رؤسا و فضلا مطلب مهمى را حل كند به طورى كه كسى ديگر حل نكرده باشد، و خود او متفرد باشد به فهم آن، و هر چه مطلب را بهتر بيان كند و جلب نظر اهل مجلس را بنمايد بيشتر مبتهج است، و هر كس با او طرف شود ميل دارد بر او غلبه كند و او را در بين جمعيت خجل و سرافكنده كند، و حرف خود را، حق يا باطل، به حلق خصم فرو ببرد، و بعد از غلبه يك نحو تدلل و فضل فروشى در خود ادراك مى‌كند، اگر يكى از رؤسا هم تصديق آن كند نور على نور مى‌شود. بيچاره غافل از آنكه اينجا در نظر علما و فضلا موقعيت پيدا كرده، ولى از نظر خداى آنها و مالك الملوك همه عالم افتاد، و اين عمل را به امر حق تعالى وارد سجّين كردند. در ضمن، اين عمل ريايى مخلوط به چندين معصيت ديگر هم بود، مثل رسوا كردن و خوار نمودن‌مؤمن، اذيت كردن برادر ايمانى، گاهى جسارت كردن و هتك كردن از مؤمن، كه هر يك از آنها از موبقات و براى جهنمى كردن انسان خود مستقل‌اند. https://eitaa.com/joinchat/4214358052C79ae28ff6b
هزار بار گر طواف کعبه کنی قبول نشود گر دلی بیازاری مولانا
ما را سری است با تو که گر خلق روزگار دشمن شوند و سر برود هم، بر آن سریم @shryyt
سوی هر در چه کنی دست، پی لقمه دراز از گدایان درش منسب شاهانه طلب @shryyt
✳️عهد با خدا 🔸🔹شیخناالاستاذالطهراني(حفظه‌الله‌تعالی و أدام الله بقائه) : مرحوم آقای حاج سيد مرتضى مقدسی(قدس سره) ميفرمودند: وقتی خدمت مرحوم آقای حاج سيد محمد حسين(قدس سره) رسيدم به خدا عرض كردم منكه نميدانم ايشان به فنا رسيده يا نه، ولی خدايا طرف حساب من تویی هرچه كه برای من صلاح است از زبان ايشان جاری كن... درصورت طلب حقيقی سالک باطنا نسبت به وصول توحيد حضرت حق(تبارک و تعالی) شخص مناسبی را كه ظهور همان طلب باطنی وی است، در خارج برای او مسخر ميكند... إن علينا للهدى... والحمدلله🌸🌺 🆔https://t.me/tohfehmortazaviyh110
💢 این حرف نزد آدم‌های بسیط، صورت خوبی دارد شهید علامه : به مردی از اهل علم گفته بودند که به فلسفه اشتغال داشته باش، گفته بود به جای این کار حدیث مطالعه می‌کنم. این جمله در نزد بسطاء [افراد ساده]صورت خوبی دارد ولی مثل این است که به یک نفر بگویند بیا این کلید را بگیر، بگوید به جای این کار در را باز می‌کنم و به در فشار می‌آورم. به کسانی می‌گوییم از کتب اخلاقی و تربیتی جدید مطالعه کنید می‌گویند به جای این کار حدیث مطالعه می‌کنیم. این‌ها نمی‌دانند که علم کلید وحی است. تا از راه علم به رموز فلسفی و روانشناسی و اجتماعی پی نبریم لطافت قرآن و حدیث را نمی‌توانیم بفهمیم. علم از یک نظر به منزله عینک است برای مطالعه؛ نباید در جواب کسی که می‌گوید چشمت ضعیف است بگوییم من عوض [استفاده از عینک] مطالعه می‌کنم. در حکمت ۳۳۸ نهج البلاغه است که «العلم علمان: مطبوع و مسموع، و لاینفع المسموع اذا لم‌یکن المطبوع». کسانی که می‌گویند ما با حدیث از علم مستغنی هستیم مثل این است که می‌گویند ما با مسموع از مطبوع مستغنی هستیم.
✨ تمام غصه ها به وجود نقص ها بر می گردد. نقص در غیر حق تعالی وجود دارد. پس داشتن هرچه غیر از او غصه ها را تمام نمی کند. @eshghnirooyebidariii
✨ هر رنجی، حاصل درک امری است ناملایم با ‌چیزی درون ما۔ اگر درونی ما تهی از هر چیز بود نه ناملایمی معنا داشت نه رنجی۔ @eshghnirooyebidariii
✨ سلوک، گذر از خود است و بهترین جا برای آن وقتی است که در یک جمعی زندگی کنیم. در جمع است که تقابل خود و دیگری ظهور پیدا کرده و موجب طرفداری از خود می  شود. در جمع است که می توان با جانبداری نکردن از خود، آرام آرام از آن عبور کرد. @eshghnirooyebidariii