eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
718 ویدیو
47 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو ذکر بسیار گفتن شرط نیست باید که هرچه گوید از سر وقوف و حضور باشد تا فایده بر آن مترتب شود و چون در ذکر قلبی عدد از ۲۱ بگذرد و اثر ظاهر نشود دلیل باشد بر بی حاصلی آن عمل. رشحات عین الحیات ، صفحه ۴۸ @hou786
هو 🔰 خاطراتی از مرحوم شیخ نظام‌الدین الهی قمشه‌ای ✍🏻 محسن دریابیگی ❇️ «پدرم شیخ محمّدباقر حسام نزد مرحوم میرزا مهدی آشتیانی اسفار فرا می‌گرفت. پدر می‌گفت: یک‌بار جوان هیجده‌ساله[ای] آمد سؤالات اسفار را از مرحوم الهی پرسید. به ایشان اعتراض کردم که: این نوجوان گمراه نشود! ایشان فرمود: بنده‌زاده است، آقا نظام؛ سؤالات خود را از من می‌پرسد، در کنارش هستم، سؤالی داشته باشد پاسخ می‌دهم، خود وی به برخی قانون درس می‌دهد!» (آقای حسام از اهالی مسجد) ✳️ «در سفرِ نجف، مرحوم مصطفی خمینی به او گفته بود: چرا فعّالیت سیاسی نمی‌کنی؟ یک‌دفعه رعشه بر مرحوم آقا نظام وارد می‌شود. آقا سیّد مصطفی خمینی پاسخ‌اش را گرفت. با این حال، بعد از انقلاب از وجود رعشه خوشحال بود که گرفتار بعضی کارهایی که به او پیشنهاد کردند، نشد.» (اسماعیل ملّاطائفه، از دوستان آن‌مرحوم) ✅ «یک‌بار با سماجت از ایشان پرسیدم: این‌که می‌گویند: یکی از خویشاوندانِ شما [= پسردایی و برادرِ رضاعی‌شان] به خاطر حسادت با بعضی رجال سیاسی، مخالف نظام شد و از ایران فرار کرد، درست است؟ آقا نظام فرمود: به نظر من حسادت نبود؛ ایشان وقتی قاضیِ شرع مشهد بودند اعدامی نابه‌جا جاری کردند و عقل از ایشان سلب شد، و این کارهای متناقض از او شکل گرفت. من خودم چند روز برای قضاوت، مشهد رفتم. دیدم برای این کار ساخته نشدم؛ استعفا دادم. حتّی یک‌بار بین شاکی و متّهم گریه‌ام گرفت؛ گفتم: مرا جهنّمی نکنید، راست‌اش را بگویید! از انقلابِ حالِ من، دو طرف باهم صحبت کردند و صلح کردند.» (سیّد احمد میرصانع) ❇️ «مجلس عروسی نشسته بودیم. ... وقت غذا که شد، بشقاب‌ها را که گذاشتند، من برای فرزند کوچک‌ام بشقاب مستقل برنداشتم که اسراف نشود.آقا نظام گفت: چرا برای بچه بشقاب نگذاشتی؟ گفتم: باهم می‌خوریم اسراف نشود. آقا فرمود: این چه فکری است؟ برای بچه بشقاب بگذار، احساس شخصیّت داشته باشد، از الآن احساس کند محترم است. بعد، غذایش را مدیریت کن، اسراف نشود.» (مهدی خوش‌آمال) ✳️ «به آقا گفتیم: مسجد می‌تواند جلسهٔ بزرگ‌تر بیاندازد. ما به جای پنجاه نفر، می‌توانیم تا دوهزار نفر هم آدم جمع کنیم. ایشان گفت: آقا! ما تا پنجاه نفر اخلاص‌مان می‌ماند؛ بیش‌تر شود اصلاً یادمان می‌رود برای چه دور هم جمع شده‌ایم.» (سیّد احمد میرصانع) ✅ «بیشترِ وقت‌ها در میدان جنگ بودم. تازه از منطقهٔ عملیّاتی برگشتم تهران. آمدم به ایشان گفتم: دستورِ ذکری بدهید که حال و هوای جنگ از ذهن‌ام نرود. حرف‌ها که تمام شد، گفتند: بهترین ذکر تو، بودن با همسرت است! زن جوان تو مدّتی است در فراق تو با سختی دارد بچه‌ها را بزرگ می‌کند؛ ذکر این است که دل او را شاد کنی!» (مصطفی تقوایی) ❇️ «یک‌بار در مسجد سخنرانی می‌کردند. پسرِ عقب‌ماندهٔ ذهنی‌ای به نام هادی آمد داخل مسجد. مردم برای این‌که مسجد را به هم نریزد، او را خواستند از مسجد بیرون بیاندازند. ایشان او را صدا زدند و کنار خود نشاندند و گفتند: آقا هادی دوستِ من است! او از همهٔ ما جلوتر است! قیامت همهٔ ما حساب باید پس بدهیم برویم بهشت، ولی او حساب و کتابی ندارد! ▫️ آقا هادی فقط حرف حاج آقا را گوش می‌داد، و پدر و مادرِ او هم از طریق حاج آقا، هادی را کنترل می‌کردند.» (اسماعیل ملّاطائفه) ✳️ «هر روز بعد از فوتبال، بچه‌ها می‌رفتند و پول آلاسکای خود را از ایشان می‌گرفتند. چیزی نمی‌شد؛ ولی تو همون فضای جوانی گفتم: آقا! این پول را چرا خرج آلاسکای بچه‌ها می‌کنید؟ گفتند: بعد از فوتبال می‌چسبد؛ خیرات برای بچه‌ها بهتر به میّت می‌رسد! ▫️ ... برخی مشروب‌خورها اهل مسجد شده بودند. یکی از آن‌ها می‌گفت: واقعاً با بقیّهٔ روحانی‌ها فرق می‌کند.» (محمّد اسماعیلی) ✅ «با این‌که از بیماریِ عصبی رنج می‌برد، خیلی صبور بود. یک‌بار، یک نفر موتورسوار که همراهش خانواده‌اش هم بود به ایشان گفته بود: پیرمرد! به تو بنز ندادند پیاده‌ای؟ گفته بود: نه! به من ندادند. او هم بی‌احترامی را ادامه می‌دهد. آقاییِ ایشان، همسر مرد را به سخن درمی‌آورد: خجالت بکش! هرچه می‌گویی جز نیکی به تو نمی‌گوید، باز بی‌ادبی می‌کنی؟» (اسماعیل ملّاطائفه) ❇️ «قبل از انقلاب [در] مسجد الحرام، دیوارهایی که حریم را از خیابان جدا می‌کرد کشیده نشده بود. ایشان با دوستانِ طلبه نشسته بودند و باهم می‌خندیدند. شخصی به ایشان گفته بود: خجالت نمی‌کشید در این حریم قدسی می‌خندید؟ ایشان فرموده بود: تهران در هجرانِ این‌جا اندوه داریم؛ حالا این‌جا هم که کنار این حریم هستیم اندوه؟!» (اسماعیل ملّاطائفه) @cheraghe_motaleeh
هو دستورالعمل از استاد محمودامامی نجف آبادی برای کسانی که بچه دار نمی شوند: خود وهمسرشان آیه ی *رب هب لی من لدنک ذریة طیبة* را در روزهای جمعه 202 مرتبه ودر روزهای غیر جمعه 7 مرتبه بخصوص بعد ازنماز بگویند اول محرم را روزه گرفته هم خود وهم همسر واین آیه را بخوانند https://t.me/maseroasar
هو کجاست عشق؟ که درمانده‌ام به چارهٔ دل...
هدایت شده از لینک
بسم الله الرحمن الرحیم آموزش خوشنویسی با فیلمهایی از اساتید https://eitaa.com/joinchat/1863319810Cb545cdb399
هدایت شده از لینک
سلام ✋️🌹🙏 ✅️اگر دوست داری آیات قرآن 📗 احادیث ، اشعار، جملات زیبا و ... با موضوعات مختلف اعم از مذهبی🇮🇷، عاشقانه❤️، عارفانه، طنز و ... رو با خط خوش ببینی و لذت ببری با میرزاخوشنویس همراه شو عزیز🌺👇 https://eitaa.com/joinchat/206504162C966d3bb804 ✅️همچنین متن و اشعار مربوط به مناسبت های مختلف رو با خط زیبا می تونی اینجا ببینی🗓 ✅️راستی تحریر اسم هم داریم برای پروفایل شما😍 ✅️دوست داری دوستت 🤠، استادت👨‍🏫 و یا هر کس دیگه ای رو با یک خط زیبا و جذاب سورپرایز💥 کنی؟!😃 سفارش از شما، نگارش با میرزاخوشنویس 🙏👇 https://eitaa.com/joinchat/206504162C966d3bb804 خلاصه با میرزاخوشنویس کلی حالت خوب می شه و لذت می بری 🌺❤️👆
هو ولتعَلمْ إنَ مَا أنتَ سَاعِ إليِه هو سَاعِ إليِك . ― جلال الدين الرومي.
هو جالس العشق الذي هو جوهر روحك ، ابحث عن ذاك الذي يكون بجانبك إلى الأبد. — جلال الدين الرومي.
هو همه را دوست دار تا همیشه در گُل و گُلستان باشی. و چون همه را دشمن داری؛ خیالِ دشمنان درنظر می‌آید: چنان است که شب و روز در خارِستان و مارِستان می‌گردی. فیه‌ما‌فیه
هو 📝زمانی که مرید صادقی که از اصطلاحات اهل طریقت بی خبر است در آن طریقت وارد می شود، هنگامی که خداوند چشم فهم او را می گشاید و در اولین ذوقش از پروردگارش معارفی را دریافت میدارد، تمامی الفاظی که اهل الله به آن سخن می گویند را می فهمد، حتی گویا او واضع آن اصطلاحات است و به این امر، صدق او در اهل طریقت دانسته می شود 📚لطایف العرفان،ج۱ص۳۶۷ 👤محمد علی حکیم شیرازی علیه الرحمه @darmahzareorafa110
هو علاء‌الدوله سمنانی علیه الرحمه: 📝دوستی مردم،اهل بیت را، بعضی تقلیدی باشد، بعضی نسبت صلبی، بعضی نسبت قلبی، بعضی نسبت حقی، و این بیچاره را من حیث التحقیق نسبت صلبیه و قلبیه و حقیه هست و از همه خوشتر آن است که این معنی از چشم خلق مخفی است و ظن مردم به من بر خلاف این است.بحمدالله و حسن توفیقه که از خاندانم و دوستدار خاندانم و اگر همه طاعات اولین و آخرین را بر من عرض کنند با نسبت صحیحهٔ جدهٔ خود مقابل ندانم 📚مصنفات فارسی،ص۳۵۱-۳۵۰ @darmahzareorafa110
هو 📝یک دفعه بابی از معارف بر من باز شد که این قدر برایم سنگین بود که اگر حرام نبود دست خودم را به سیم برق وصل می کردم تا بمیرم 📚شیدا،ص۱۰۸ 👤عبدالکریم کشمیری علیه الرحمه @darmahzareorafa110
هو سید هاشم حداد رضوان الله تعالی علیه: 📝چنانچه انسان تمام توجهش به مبدأ اعلی باشد و به بدن توجه ننماید، اگر یک اربعین نیز بدین منوال بر او بگذرد، و نخورد و نیاشامد، اتفاقی برای او نمی افتد، اما همینکه یک آن به بدن التفات کرد و از آن عالم منصرف شد، احساس ضعف میکند؛یعنی در زمان توجه تام به آن عالم، نفس بر جسم غالب است و آنرا حفظ میکند 📚نور مجرد،ج۱ص۶۸۷ @darmahzareorafa110
هو 📝گاهی، رهرو خود را سوار بر خری می بیند، این نشانهٔ آن است که بر شهوت سلطه یافته است و هر گاه ببیند که سوار قاطری است ، آن علامت تسلط او بر نفس است؛اگر یکی زیر پایش بمیرد، علامت مرگ اوست.اگر دید که بر اسبی سوار است، آن علامت سیر قلب است؛اگر دید سوار شتر است، نشان آن است که مشتاقانه به سیر می پردازد؛اگر به پرواز درآید، علامت زنده بودن همّت اوست، و چون دید که خودی او بر وی پوشیده شد و نزد او فرو ریخت، نشانهٔ قبول و محبوبیت اوست؛چون دید که در دریا سوار کشتی است، آن کشتی، شریعت و آن دریا طریقت است 📚فوائح الجمال و فواتح الجلال،ص۴۲ 👤نجم الدین کبری قدس سره @darmahzareorafa110
هو 📝بدانکه ذکر را اثری قوی و خاصیتی تمامیت در تصقیل و تنویر دل سالکان است و چنانکه قالب بی شیر امکان ندارد که پرورده شود و بکمال رسد، قلب نیز امکان ندارد که بی ذکر پرورده گردد و بکمال رسد و اینچنین که اثر ذکر و خاصیت ذکر در تصقیل و تنویر سالکان را دانستی، اثر فکر و خاصیت فکر را صد چندین میدان. 📚کشف الحقایق،رسالهٔ چهارم،ص۱۶۴ 👤عزیز الدین نسفی علیه الرحمه @darmahzareorafa110
هو 📝کسی که بواسطهٔ تجلی ذات، تمام حجابهایش برطرف گردد، دربارهٔ او حجابی باقی نمی ماند، چون همگی پس از فنای اسم و رسم به کلی میسوزد و پس از آن دیگر سوختنی نیست، چون بر خرابه خراجی نیست؛ و سبُحات و انوار سوزانندهٔ موجودات و اکوان، غالب بر این انسان نیست، چون او بر خلق مولایش شده و انجامش با آغازش اجتماع پیدا کرده است 📚مصباح الانس(شرح مفتاح الغیب قونوی)،۵/۳۵۸،ص۷۷۰ 👤حمزه فناری قدس سره @darmahzareorafa110
هو 📝ای سید! اگر سالها به عبادت وطاعت و اذکار اشتغال نمایی و از وحدت غافل باشی، از وصل محرومی؛ اگر چه احوال و کیفیات غریبه روی نماید و انوار و واقعات جلوه گر گردد. 📚رسالهٔ نور وحدت،ص۸ 👤خواجه حوراء علیه الرحمه @darmahzareorafa110
هو کز خیال تو به خود هیچ نمی پردازم... 👤 اوحدی مراغه ای @sheereno
هو جان به کف، خنده به لب، شعله به دل، شور به سر جان فدا در رهِ جانانه ی عشقیم هنوز @Sheerreno
هو راستى اگر مردان كرامت و رهروان طريقت ، گوشه اى از ظرايف آن عالم را (آن چنان كه ديده اند) بتوانند براى اهل دنيا بازگو كنند، ديگر احدى متمايل به نظام اين جهان نبوده و غالب اوقات را با سجده هاى طويل ، و ايام را با روزه و شب ها را به قيام و بيدارى مى گذراند، به طورى كه گوشه چشمى هم به زرق و برق اين عالم و طبايع گوناگون آن نمى افكند.
هو در من بِدَمی ، من زنده شوم یک جان چه بُوَد صد جانِ منی 👤مولانا @sheereno
هو حضرت مولا علی علیه السلام ▪️به چیزی که نیامده‌است، دل نبندید؛ و از آن که در گذشت، مأیوس نباشید. ▪️فلَا تَطْمَعُوا فِي غَيْرِ مُقْبِلٍ وَ لَا تَيْأَسُوا مِنْ مُدْبِرٍ. 🔆 نهج البلاغه_خطبه‌ی 100 @loversfaith
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 | مؤمن راستین 🔸️امام کاظم ‌صلوات‌الله‌علیه در روایت عجیبی که برای ما بسیار تکان‌دهنده است می‌فرماید: «ليس كل من قال بولايتنا مؤمنا.» در این‌که ایمان آن‌هایی که به ولایت اهل‌بیت اعتقاد ندارند، ناقص است، شکی نیست، اما صرف اقرار به ولایت ایشان نیز باعث نمی‌شود که مؤمن باشیم. بسیاری از مردم می‌گویند ما پیرو اهل‌بیت هستیم و آن‌ها را دوست داریم، ولی مؤمن نیستند. 🔹️کسی ایمان دارد که بنای قلبی بر عمل به دستورات آن‌ها داشته باشد. اگر فقط بگوید: من اهل‌بیت را به این عنوان قبول دارم که اولیای خدا و واجب‌الاطاعه هستند، اما هیچ اهمیتی ندهد که نسبت به چه چیزی امر یا نهی‌ کرده‌اند، کجا باید از آن‌ها تبعیت کرد، اصلا چرا آمدند، چرا شهید شدند، و من چه وظیفه‌ای در مقابل آن ها دارم، ایمان ندارد. ۱۳۹۷/۰۲/۰۵ 💐 @mesbahyazdi_ir
هو گفتند: چرا محبت را به بلا مقرون کردند؟ گفت: تا هر سفله دعوی محبت نکند چون بد بیند به‌هزیمت شود. تذکرة‌الاولیاء، ذکر سمنون محب
هو إنها ليست الجاذبية التي تجذبك نحو الأشخاص ،، إنه في الواقع اتصال مسبق بين قلبك وقلب من تحب جلال الدين الرومي
هو مده‌ی یک هفته هر روز بی حرکت هیچ عضوی، زبان به کام چسپانیده با همه فکر و خیال هر روز چهار پنج هزار «الله الله» به زبان خیال گفته، متوجه به طرف قلب صنوبری شوند، خود هم معلوم خواهند کرد که قلب شماها ذاکر شده است. و به کشف صحيح جمعی کثیر از اولیا ثابت شده است که ایمان آن‌کس که قلبش ذاکر شده باشد محفوظ می‌ماند، چنان که حضرت نیز فرموده‌اند. و آن بی‌شعور ذاکر هر لحظه در ترقی میشود و در خواب از بیداری زیادتر، و در مرض از صحت، و در مرگ از حیات بیشتر ذکر مأمول و عام است. مکتوبات مولانا خالد[۵۰۸]