eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
726 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو إننا نعتقد ان الله يرانا من فوق , لكن الحقيقة أنهُ يرانا من الداخل . ― شمس التبريزي.
هو طىّ مسیر کمال و حصول فناء فى اللـه و رفع حجاب، بدون تمسّک به ولایت اهلبیت(ع) و قدم نهادن در منهاج قویم آنان امکانپذیر نمىباشد؛ چرا که حقیقت توحید از ولایت به هیچ وجه قابل انفکاک نیست؛ بلکه ولایت روح و جان توحید است و محال است کسى این مسیر را بپیماید و ولایت ائمّه(ع) در عالم معنى براى او منکشف نشود، یا پس از انکشاف در مقابل آن تسلیم نشده و بدان معترف نگردد.» [شرح رساله لب اللباب/ نیکنام عربشاهی/ص223] http://telegram.me/Niknam_Arabshahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اینقدر این‌طرف و آن‌طرف نروید، شما سیر نخواهید شد!! 🔸دنبال بروید که شما را شاداب می‌کند، نفس شما را مطمئن و آرام می‌کند ... 🔸 @Salehy
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
16.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عده ای با خدای متعال صحبت می‌کنند ما هنوز اندر خم اثبات حق تعالی هستیم ... 🍃چه خبرهاست خدایا که ندارم خبری 🍃کو مرا خضر رهی تا که نمایم سفری 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
هو ﷽ "یافتن پیر" در آن‌زمان مرشدی نداشتم و بدنبال راهنمایی می‌گشتم تا آنکه خداوند مرا به شیخ جمال فسایی راهبری کرد؛ هرچند او از سالکان مبتدی بود ولی حق‌تعالی در مصاحبت این مرد درهای ملکوت را بر قلب من گشود و کشف‌های متواتر برای من حاصل شد و سیل علوم غیبی و اسرار دینی بر من جاری گشت 📚کشف‌الاسرار و مکاشفات‌الانوار، شماره۱۳، ص۱۰۶ 👤شیخ‌روزبهان بقلی علیه‌الرحمه
هو و گفت: سیزده حج کردم بتوکل چون نگه کردم همه بر هوای نفس بود گفتند چون دانستی گفت: از آنکه مادرم گفت: سبوئی آب آر بر من گران آمد دانستم که آن حج بر شره شهوت بود و هواء نفس.
هدایت شده از پلاک
عملیات عاشورای دو، سال ۱۳۶۴، منطقه‌ی چنگوله‌ی مهران، دعوا و درگیری شد قرار شد دم صبح بیایم عقب؛ من همین جوری که از بالای تپه داشتم میدویدم پایین، این بعثی‌ها اومدن و با رگبار بستن زیر پای ما و من برای اولین بار و آخرین بار، لحظه‌ای که داشتیم از نقطه‌ی خط جدا میشدیم، میدیدم که تیر داره میخوره زیر پای ما و این خاک‌ها لوله میشد. همین جوری که توی این شیار داشتم میومدم، یهو دیدم یکی از بچه‌ها، نشسته بود رو زمین، چشمشو گرفته و جایی رو نمیبینه، نیمدونه کدوم وری بره و الآنه که تیر بخوره. من یهو نگاه کردم دیدم عه علی آقای مهدویه - از بچه‌های قدیمی جنگ و جبهه‌مون، بچه‌ی قم - که یه چشمش خورده بود و ده پونزده درصد میدید. این چشم سالمه [هم، ترکش] خورده بود و خلاصه نابینا شده بود. حالا من وسط اون درگیری، وسط اون بزن بزن، که تیر داشت زیر پامون میخورد و اون داشت شلیک میکرد بالای تپه که به ما تیر بزنه، من یه لحظه گفتم علی چی شدی؟ گفت کور شدم؛ جایی رو نمیبینم. منم یهو شوخی کردم گفتم خب چشمت کور جبهه نمیومدی! زیر بغلشو گرفتم با سرعت بلندش کردم یه ترکش هم تو شکمش رفته بود اونم زد بیرون یهو پقی صدا داد و افتاد بیرون و... حالا زخم شکمش بمانه، این قصه گذشت، چند ماه بعد عملیات والفجر هشت، بعد از این که چشم ما [ترکش] خورد، اومد روی تخت بیمارستان اومد بالای سر من گفت چی شدی حسین؟ گفتم انگار کور شدم. گفت چشمت کور جبهه نمیرفتی! اون روز فهمیدم اثر وضعی حرف‌ها، اون روز فهمیدم عمل و عکس العمل، اون روز فهمیدم از هر دست بدی، از همون دست میگیری، اون روز فهمیدم شوخی‌ها هم حساب و کتاب داره. جوون‌ها شوخی‌ها حساب کتاب داره. حرفا حساب کتاب داره. نمیدونی وقتی بابا مامان یه چیز میگه تو گپش بکنی چقدر اثر وضعی داره. نمیدونی وقتی دلی به دست بیاری و غم یه محروم و مستضعف رو رفع کنی، چقدر اثر وضعی داره. یه شوخیمون توی جبهه، یهو تبدیل میشد به یه قصه. قصه‌ای که اون روز علی آقای مهدوی توی بیمارستان وقتی منو دید، برام یه دوزاری مهمی رو انداخت. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 حاج حسین یکتا 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
۞ مراحل تربیت کودک در بیان امام خمینی رحمه الله علیه ▪️ _ و نفس كودك در ابتداى امر، چون صفحه كاغذ بى‏نقش و نگارى است كه هر نقشى را به سهولت و آسانى قبول كند، و چون قبول كرد، زوال آن به آسانى نشود؛ چنانچه مشاهَد است كه اطفال را معلومات يا اخلاقى كه در اول صباوت حاصل شده تا آخر كهولت باقى و برقرار است، و نسيان به معلومات زمان طفوليت كمتر راه پيدا كند. از اين جهت، تربيت اطفال و ارتياض صبيان از مهماتى است كه عهده دارى آن، بر ذمه پدر و مادر است، و اگر در اين مرحله، سهل انگارى و فتور و سستى شود، چه بسا كه طفل بيچاره را كار به رذائل بسيار كشد و منتهى به شقاوت و بدبختى ابدى او شود. 🔹و بايد دانست كه تربيت يك طفل را نبايد فقط يكى محسوب داشت، و همين طور سوء تربيت و سهل انگارى درباره يك طفل را نبايد يكى حساب نمود. چه بسا كه به تربيت يك طفل، يك جمعيت كثير بلكه يك ملت و يك مملكت اصلاح شود، و به فساد يك نفر، يك مملكت و ملت فاسد شود. نورانيت يك نفر مثل فيلسوف بزرگ اسلامى خواجه نصير الملّة والدين- رضوان اللَّه عليه- و علامه بزرگوار حلّى - قدّس اللَّه نفسه- يك مملكت و ملت را نورانى كرده و تا ابد آن نورانيّت باقى است، و ظلمتها و شقاوتهاى مثل معاوية بن أبي سفيان «1» و ائمه جور مثل او، هزاران سال بذر شقاوت و خسران ملتها و مملكتها است؛ چنانچه مى‏بينيم. 🔸و چون اطفال را حشر دائم يا غالب با پدر و مادر است، تربيتهاى آنها بايد عملى باشد؛ يعنى، اگر فرضاً خود پدر و مادر به اخلاق حسنه و اعمال صالحه متصف نيستند، در حضور طفل با تكلّف، خود را به صَلاح نمايش دهند تا آنها عملًا مرتاض و مربى شوند، و اين خود، شايد مبدأ اصلاح خود پدر و مادر نيز شود؛ زيرا كه مجاز قنطره حقيقت و تكلف راه تخلّق است. و فساد عملى پدر و مادر از هر چيز بيشتر در اطفال سرايت كند. چه بسا كه يك طفل، كه عملا در خدمت پدر و مادر بد تربيت شد، تا آخر عمر با مجاهدت و زحمت مربيان اصلاح نشود. 🔹و حسن تربيت و صَلاح پدر و مادر از توفيقات قهريّه و سعادات غير اختياريّه‏اى است كه نصيب طفل گاهى مى‏شود؛ چنانچه فساد و سوء تربيت آنها نيز، از شقاوات و سوء اتفاقات قهريه‏اى است كه بى‏اختيار نصيب انسان شود؛ چنانچه مراحل سابقى بر اين مرحله نيز است كه ممكن است در آن مراحل، بذر سعادت انسان و شقاوت آن كشته گردد؛ چون اختيار زن صالحِ خوبِ خوش اخلاقِ سعيد، و اختيار غذاهاى مناسب حلال، در قبل از حمل و زمان حمل و ايام رضاع و امثال آن، كه تفصيل آن محتاج به رساله جداگانه‏اى است، كه اميد است به توفيق حق موفّق به افراز آن شوم، و بحث مستقصاى جداگانه در اطراف آن كنم با خواست خداى تعالى‏. 🔹 و پس از اين مرحله، تربيتهاى خارجى از و مربّيان- غير پدر و مادر- است كه آن را نيز در اول امر، پدر كفيل است، و صحت و فساد در اين مرحله به ذمه پدر است. و البته انتخاب معلم متديّن خوش عقيده خوش اخلاق، و مدرسه و معلّم خانه مناسبِ دينىِ اخلاقىِ مهذّب، در تربيت ابتدائى طفل دخالت تامّ تمام دارد. چه بسا باشد كه نقشه سعادت و شقاوت طفل در اين مرحله، ريخته شود و تزريقات معلّمين، يا شفاى امراض و يا سمّ قاتل است كه عهده‏دار آن پدر است. 📚 شرح حديث « جنود عقل و جهل »، متن، ص: 156 _____________ ____ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami
🔻آیت‌الله : از حالا باید به سراغ عید غدیر بروی! یا خودت حاجت داری، یا اگر حاجت نداری، این همه مردم هستند که حاجت دارند؛ ‌والله من هم حاجت دارم! خودت را آماده کن برای « یوم یستجاب فیه الدعا ». اگر خودت را تصفیه کنی، از برکات این روز بهره می‌بری و دعایت مستجاب می‌شود. 📚 مواعظ، ج۴، ص ۱۴۸ @mahzaredoost
هدایت شده از علامه حسن زاده آملی
13.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا این کتاب الله را آلوده میکنی! 📎استوری سایز مولانا علامه حسن زاده آملی"روحی فدا" @alamehasanzadeamoli