هدایت شده از پیر طریقت
📚 کتاب فرصت
عرضهٔ کتب مستعمل و دست دوم در زمینههای مختلف
معقول و منقول؛ جدیده و قدیمه
با قیمت منصفانه
🌀 تلگرام:
https://t.me/forsatbook
✴️ ایتا:
https://eitaa.com/forsatbook
هو
✨
" الا بذکر الله تطمئن القلوب"
همانا یاد خدا آرامش بخش دل هاست...
{سوره رعد آیه 28}
✨
صوفی ان باشد که دائم سعی کند
در "تزکیه" نفس
و تصفیه دل
و تجلی روح....
#سهروردی
https://t.me/Analhaghhoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هو
ای سالک، رویارویی ابتدایی تو با شیطان نیست، با نفس اماره است.
نفس تو مانند اسبی است، که آن را رام نکرده ای، هنوز وحشی است، او تو را زمین میزند. پس ابتدا به تزکیه نفس بکوش...
رو سینه را چون سینهها، هفت آب شو، از کینهها
وآنگه شراب عشق را، پیمانه شو، پیمانه شو
#حضرت مولانا
https://t.me/Analhaghhoo
هو
✅زلال معرفت
عشق همانا خدا و خدا عشق است.
آنجا که عشق حضور دارد، خداوند متجلی می شود،
به افراد بیشتری عشق بورزید، و عشق خود را به آنان بیفزایید،
👈عشق را خدمت و خدمت را عبادت بدانید
این بالاترین تمرینات معنوی است👉
https://t.me/Analhaghhoo
هو
مسیح را دیدند به شتاب و مضطرب از راهی میگذشت. علتش را پرسیدند.
گفت: رهایم کنید که او اکنون میرسد.
پرسیدند چه کسی؟
گفت: آن نادان و ابله.
گفتند: با دمِ عیسوی مُرده، زنده کردهای، نابینا شفا دادهای و بیمار لاعلاج را درمان نمودهای. او را نیز با نَفَسِ عیسایی از این جهل برهان.
مسیح گفت: آری همه را توانستم، اما از علاج این درماندهام.
مولوی
هو
بهترین سُخنها آن است که مُفید باشد نه که بسیار...
بعضی را شاید که سخنِ اندک مُفیدتر باشد از بسیاری.
چنان که تنوری را چون آتش به غایت باشد از او مَنفعت نتوانی گرفتن و نزدیکِ او نتوانی رفتن، و از چراغی ضعیف فایده گیری.
پس مقصود فایده است.
فیه ما فیه
هو
خطر نیمه عارفان و مدعیان دروغین :
عرفان در مراحل دل انگیز خود که به روشن شدگی تعبیر میشود یک رهاشدگی از خود و دیگران است. وقتی برای شخصی هنوز این تجربه و حالت بوجود نیامده ،چگونه میتواند برای دیگران ادعا کند، چگونه میتواند لاف مکاشفه و مشاهده سر دهد. ، فوقش این است که اگر مراجعه کننده ای بود در حد الهامی که میشود پاسخی ارائه شود. در عرفان این یک اصل است که اگر مدعی حق بودی خودت ناحقی، بجرم اینکه تویی وجود دارد اگرچه حق در مشتت باشد.
آمده است که مرشدان اجازه نمیدادند که مریدان واصل نشده به راهنمایی دیگران بپردازند و حتی در مراحلی نمیگذاشتند از صومعه خارج شوند حتی اجازه نداشتند به درختان دست بزنند تا مبادا با وجود متزلزلشان به دیگران خسارت وارد کنند.یک آدم عامی و عادی خیلی کم خطر تر از یک نیمه عارف است، و هرچه شخص بسوی رهاشدگی پیش میرود خطرناکتر میشود. اگر شخص به وجود خالص تبدیل نشده باشد ناچارا تحت تاثیر افکار و عواطف عمل خواهد کرد و ببار آوردن خسارت لاجرم است.
چراکه هرچه بصورت منطقی، داستان را سبک سنگین میکند میبیند سالها تلاش کرده و به محضر مرشدان و اساتید مختلف شرفیاب شده است و عرفان را از سر تا به پا فوت آب است و پیش خودش میگوید اگر من نتوانم راهنمایی کنم پس چه کسی میتواند اما وقتی از او میپرسی آیا به اشراق رسیده ای یا نه میگوید نه من ادعایی ندارم اما در حد تجاربم دیگران را راهنمایی میکنم، او در ته وجودش میداند که آنچیز برایش رخ نداده ولی غرور حاصل از سالها تلاش بیفایده نمیگذارد در جایگاه حقیقی خود بماند و بطرف چیزی که در وجودش یافت نمیشود پیشروی کرده و فیگورش را میگیرد
هو
مستِ شرابِ عشقش ،،، بی باده ، مست باشد ،
بی باده ، مست ، یعنی ،،، مستِ اَلَست ، باشد ،
آنرا که همچو عارف ، باشد شراب و ساغر ،
حق را ، به حق پرستد ،،، کی بتپرست باشد؟ ،
#سید_عمادالدین_نسیمی
هو
ای خواجه،
هر کسی حالِ خود می گوید.
و می گوید که؛
ما کلام خدا را معنی می کنیم!
بعضی خیالِ خود را به خدایی گرفته اند!
شمس تبریزی
هدایت شده از مَشارِقُ الأَنْوار
┄┄┅━༅❀﷽❀༅━┅┄┄
« طریقت و حقیقت، جز از راه شریعت حاصل نخواهد شد، زیرا ظاهر ، راه باطن است، کسی که چنین میبیند که با تکلیفهای الهی، باطن برای او حاصل نشد ، بداند که ظاهر را درست انجام نداده است.»
📚 کتاب ساحل بقاء شرح و تفسیر حدیث شریف عنوان بصری، دستور العمل جمال العارفین سید علی قاضی قدس سره ، ص۳۵۸
📚 تعلیقات علی شرح فصوص الحکم؛ ص۲٠۱
•❈•══════┅┅
@An_Noor128