eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
725 ویدیو
47 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو ﷽ 📜اگر سه نیروی تمرکز معنوی یا ضبط حواس و مراقبه و سامادی را متوجه ناف خویش بسازیم به اسرار جسم خود پی می بریم، اگر آنرا متوجه قلب خویش بسازیم، به اسرار ذهن خود آگاه می شویم. و اگر آنرا متمرکز در گلوی خود بسازیم گرسنگی و تشنگی معدوم می شود. و اگر آنرا متوجه «نور سر» بسازیم به کمال موجودات اساطیری می  رسیم. یا اگر آنرا متوجه ارتباط اثیر و شنوائی بسازیم، شنوائی آسمانی یا شنوائی اصوات لطیف حاصل می شود. و اگر آنرا متوجه ارتباط اثیر و جسم بسازیم حالت سبکی و بی وزنی و پرواز در آسمان حاصل می شود. 📘ادیان و مکتب های فلسفی هند،داریوش شایگان، ج2، ص705، (تفسیر ویاسا بر پاتانجلی) https://t.me/Analhaghhoo
هو در هر کاری که وارد می شوی، مشغول هر کاری که هستی، خود را در آن کار به یاد بیاور. خود را نظاره کن. "این تویی که در حال انجامی". تا می توانی هیچ کاری را از روی عادت انجام نده. اینطور نباشد که جسمت به کاری مشغول باشد و ذهنت جای دیگر. اگر قدم می زنی، واقعاً قدم بزن. اگر گوش می دهی، واقعاً گوش بده. اگر ظرفی را می شویی واقعاً همانجا باش. اگر غذا می خوری، واقعاً در همان غذا خوردن باش. تمام کارهایت را "مراقبه" گون انجام بده. به خودت و کارت آگاه باش. فرقی نمی کند کاری که می کنی کوچک است یا بزرگ. نکته به یاد آوردن خویش است. این تمرینی است که به شکوفایی آگاهی و تسلط تو بر ذهنت منجر شده و زندگی ات را از یک روند ماشینی و بی روح، به طراوت و تازگی می کشاند. این یادآوری، ضرورتِ راه و مجرای دریافتِ آگاهی از نوع دیگر است. شروع بیداری و تمرین در "حال" بودن است. تمرینی که لحظه به لحظه تو را به خودِ حقیقی ات نزدیکتر می کند. https://t.me/Analhaghhoo
هو به سکوت بین دم و بازدم اگاه باش هر چه هست انجاست http://t.me/Analhaghhoo
هو هنگامی که به هر چیزی آگاهی داشته باشی، سادگی متولد می شود. http://t.me/Analhaghhoo
هو سلولهای بدن به هر آنچه در ذهن بازگو می شود. واکنش نشان می دهند، نگرش ها و فکرهای منفی باعث کاهش سطح ایمنی بدن می شود. @Analhaghhoo
هو هرگاه خدا بخواهد که بنده ای از بندگانش را دوست بدارد، برای او درب ذکر را باز می کند سپس درب قرب را می گشاید آنگاه او را بر کرسی توحید می نشاند پس پرده هارا از او به یکسو میزند تا بنده او را به مشاهده بنگرد سپس او را به خانه فردانیت وارد میسازد آنگاه از خود ردای کبریا و جمال را بر میدارد چون چشمش بر جمال حق افتد، بی خود باقی می ماند در این هنگام بنده فانی می گردد و به حق باقی می شود پس در نگاهداشت حق سبحانه و تعالی قرار می گیرد و از دعاوی نفس خود مبرا می شود.... https://t.me/Analhaghhoo
هو سالک در مداومت بر ذکر به جایی می رسد که حقیقت ذکر با جوهر دل یکی می شود و در آن حال ذاکر به واسطه استیلای مذکور ، میان دل و حقیقت ذکر هیچ تفرقه و تمیز نتواند کرد ، چه دل او را به مذکور به وجهی ارتباط شده که غیر مذکور ، در دل و اندیشه او جایی ندارد. حضرت خواجه محمد پارسا رحمه الله تعالی رشحات عین الحیات ، صفحه ۴۵۸ https://t.me/Analhaghhoo
هو رویم - قدس سره - گفته است: جوانمردی آن است که برادران خود را معذور داری و بر زلتی که از ایشان واقع شود با ایشان چنان معامله نکنی که از ایشان عذر باید خواست. جوانمردی دو چیز است ای جوانمرد به سویم گوش کن تا گویمت راست یکی آن کز رفیقان درگذاری اگر هر لحظه بینی صد کم و کاست دویم آن کز تو ناید هیچگاهی چنان کاری که باید عذرشان خواست نخستین (در ذکر احوال مشایخ صوفیه) بخش ۲۳
هو در بیان فقر و زهد و توکلّ و محبت خدای در بیان محبت خدا بدان که محبّت خدای تعالى مقامی بلند است، و نهایت مقامات است و غایت کمال بنده آن است که دوستی خدای تعالى بر دل وی غالب شود، و همگی دل وی را فرو گيرد و اگر همگی دل را فرو نگيرد، باری چنان باشد که دوستی خدای غالب تر بود از دوستی چیزها دیگر که نجات بنده در این است و لذت و راحت در آخرت بر قدر دوستی خدا خواهد بود؛ هر که را زیاده باشد، زیاده بود؛ و هر که را هیچ نباشد، هیچ نبود رسول علیه السلام میفرماید که ایمان هیچ کسی درست نیست تا آن گاه که خدای را و رسول خدای را از همه چیزها دوستتر نگيرد و از رسول علیه السلام سؤال کردند که ایمان چیست؟ فرمود که دوستی خدای و دوستی رسول اللهم ارزقتی حبّک وحب من یحبّک و رسول خدای ص   همیشه این دعا میکرد عمل یقربنی الى حبکّ...
هو پرسیدند از فقر گفت: فقر آن است که مستغنی است از ماسوی الله و ناظر است بالله. گفت: معرفت عبارتست از دیدن اشیاء و هلاک همه در معنی. گفت: چون بنده به مقام معرفت رسد غیب بر او وحی فرستد و سر او گنگ گرداند تا هیچ خاطر نیاید او را مگر خاطر حق.
هو چرا خداوند از خلق پوشیده است مردی از زنادقه نزد حضرت رضا علیه‏ السلام آمد، آن مرد ‏پرسید: چرا خدا از خلق پوشیده است؟ امام فرمود: «ان الاحتجاب عن الخلق لکثره ذنوبهم= گناهانشان حجابند.» شیخ اجل سعدی گوید: سعدی! حجاب نیست، تو آیینه پاک دار زنگار خورده چون بنماید جمال دوست؟ حال بدان که گناه را مراتب است، از گناه پیش پا افتاده چون سرقت و کذب و قمار و نحوها، تا پله پله انسان به جایی می رسد که علم و عبادتش را گناه می بیند و بعد خودش را که «وجودک ذنب لا یقاس به ذنب.»
هو ‌ " این عجب نبود که کور افتد به چاه    بوالعجب افتادنِ بینای راه " 📘زمین خوردن و در چاه افتادن و به    مقصد نرسیدنِ آنان که نمی دانند و    نمی بینند, عجیب نیست. عجیب آن    است که آگاهان و دانایان غفلت کنند    و خود را به چاه بیندازند...