eitaa logo
حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان
6.1هزار دنبال‌کننده
504 عکس
161 ویدیو
27 فایل
ارتباط با ادمین آموزش @admin_hoi ارتباط با ادمین مدرسه رشد و نوآوری هدات @m_roshdvnoavari
مشاهده در ایتا
دانلود
02 نظام٢ - ج32 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .mp3
28.31M
🔸جلسه 2👆 🌙یکشنبه ٢۹ فروردین١۴٠٠ ٢ 🔸ادامه مرور مباحث گذشته: 🔻تمایز «من حقیقی عالی» و «من موهوم سرابی»، و تمایز دو جبهه حق و باطل بر اساس آن 🔻کار انبیاء و اولیاء الهی بسوی ظهور، بیان اندیشه در حرکت مصداقی است که حساسیت و ادراک ظلم در جبهه حق قوی تر شود. 🔸بحث جدید در ادامه مباحث سابق: 🔻«بسترسازی ظهور، در انقلاب اسلامی» 🔻شناخت نقص ها و نیستی های حرکت انقلابی که از آنها انقطاع بیابیم، و شناخت کمالات در صحنه حرکت انقلابی که افق صعودمان داشته باشیم. @hoi_hodat
05 نظام٢ - ج35 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .mp3
27.13M
🔸جلسه 5👆 🌙چهارشنبه ١ اردیبهشت ٢ 🔸اجابت ها بقدر تقاضاهاست، که انقلاب اسلامی یک مرتبه اجابت بقدر تقاضاهای اجتماعی بود 🔸اقامه دین در حاکمیت های مؤمنان، تقاضای ظهور را بیشتر میکند 🔸هرگاه جلوه‌ی ظهور عمیق تر شود، نحوه ای از غیبت محقق میشود 🔸مراتب رفع غیبت و تحقق ظهور در افراد و جوامع مختلف 🔸خرق حجاب زمان و مکان، در ارتباط با حضرت، در دوران غیبت 🔻کسی که حال و گفتمان زندگیش آمادگی دائمی برای نصرت امام باشد، حجاب زمان و مکان را خرق میکند 🔻اجازه رجعت اختیاری به منتظر مجاهد در هنگام قیام امام زمان (علیه السلام) 🔸نزد منتظران خالص امام زمان، غیبت به منزله مشاهده است، و حجابی برایشان نیست 🔸غیبت، دوره غلبه یافتن جنبه باطنی (یلی الربی) بر جنبه ظاهری (یلی الخلقی) 🔸حقیقت انتظار، در ارتباط وجودی با هدایت امام، فوق زمان و مکان 🔸حقیقت همراه بودن با امام زمان ع، شناخت امام است که وظیفه ات را برای امامت انجام دهی 🔸مؤمنان دوران غیبت، بهشتیانی که در جستجوی نور هدایت امام هستند، ولو مکان امام را نمی دانند. @hoi_hodat
06 نظام٢ - ج36 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .mp3
25.91M
🔸جلسه 6👆 🌙پنجشنبه ٢ اردیبهشت ١۴٠٠ ٢ 🔸حقیقت ظهور چیست؟ 🔸حقیقت ظهورِ امر الهی، بروز توحید در تمام سببیت هاست، که بیابند سبب قاهر بر تمام اسباب، خدای سبحان است. 🔸ظهور و رجعت و قیامت، سه مرتبه از یک حقیقت اند، که آن بروز توحید است: ⚡أیام الله ثلاثة یوم یقوم القائم و یوم الکرة و یوم القیامة 🔸تغییر نحوه ادراک و ارتباط با موجودات و انسان‌ها و حقیقت امام است که به جنبه وجهُ اللهی و بروز نور الهی در آنها نظر کنیم. 🔸ظهور جنبه نوری موجودات، در شهود انسانهاست، که در منظرشان تبدّل وجه مُلکی (یلی الخلقی) به وجه ملکوتی (یلی الربی) محقق شده، و همه چیز را بروز نور الهی می‌بینند. 🔻ارضِ مُلکی روشن به نور الهی و تبدیل به ارض ملکوتی میشود، و همینطور آسمان مُلکی به ملکوتی، و همینطور، خورشید و ماه و ستارگان و ساکنان زمین و آسمان، همه وجوهی غیرآنچه به ظاهر داشتند را آشکار میکنند: ⚡و أشرقت الأرض بنور ربها ⚡یوم تبدّل الأرض غير الأرض و السماوات و برزوا لله الواحد القهار ⚡يوم هم بارزون لا يخفى على الله منهم شيء لمن الملك اليوم لله الواحد القهار ⚡الله نور السماوات و الأرض ⚡ و رأوا العذاب و تقطعت بهم الأسباب ⚡إذا الشمس كورت * و إذا النجوم انكدرت * و إذا الجبال سيرت *... * و إذا البحار سجرت ⚡و فتحت السماء فكانت أبوابا * و سيرت الجبال فكانت سرابا 🔸چو سلطان عزت عَلَم برکشد / جهان سر به جیب عدم در کشد 🔸همه هرچه هستند از آن کمتر اند / که با هستی اش نام هستی برند ✅ کانال حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 @hoi_hodat
07 نظام٢ - ج37 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .mp3
24.96M
🔸جلسه 7👆 🌙یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ٢ 🔸ظهور و عروج، مسیر برگشت از هبوط 🔸تغییر در دوران ظهور، به تغییر در عالم نیست، بلکه به تغییر ادراک است 🔸ظهور و قیامت، ورود به نگاه ملکوتی و توحیدی به اشیاء 🔸دنیای خارج و آخرت با هم تعارضی ندارند، بلکه نگاه دنیایی تعارض با نگاه آخرتی دارد 🔸المیزان ج٢ص١٠٨: ظهور و رجعت وقیامت سه مرتبه از یک حقیقت اند، که آن بروز توحید و فنای همه اوهام و ارتفاع حجاب اسباب از منظر انسان است 🔸رفع حجاب از انسان برای ورود به نگاه قیامتی 🔸نگاه وهمی دنیوی، موجب شرک انسان درخضوع مقابل قدرت محدود اسباب ومحبت و وابستگی به آنها(حب دنیا) 🔸المیزان ج١١ص١٠و١١: خصائص قیامت همیشگی و دائمی درجریان است، اما این انسان ها هستند که درحجاب غفلت اند، و بروز توحید را مکشوف و مشهود نمی بینند. اما در یوم القیامة (و مرتبه ای از آن در یوم الظهور) حقايق براى همگان واضح شده، توهم استقلال اسباب و وسائط زائل مى‏گردد 🔸درمنظر قیامتی، خصوصیت بارز هر شئ، ضدش برای ناظرین آشکار میشود تا نشان دهد که اثر از خودش نیست 🔸درنگاه قیامتی، غفلت ها و شک و تردیدها زائل شده، و همه عیناً می‌یابند که خداوند «حق مبین» است 🔸سقوط روابط استقلالی میان اشیاء، و شهود سبب قاهر ظهور نورخداوند درهمه اشیاء 🔸درمنظر قیامتی، تمام روابط قطعیه دنیایی فرو میریزند،و فقط میزان رابطه با خدای سبحان است که قطعی وباقیست ✅ کانال حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 @hoi_hodat
08 نظام٢ - ج38 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .MP3
25.34M
🔸جلسه 8👆 🌙دوشنبه ۶ اردیبهشت ١۴٠٠ ٢ 🔸حرکت بسوی ظهور، با حرکت حبی و شوقی 🔸حرکت در زمان ظهور، منازل عبور از غلبه احکام بدن، بسوی غلبه احکام روح 🔸توحید ولایی ظهور، مقدمه توحید الهی قیامت 🔸ابتدا و امتداد و غایت همه خلقت در بستر و دامنه نور وجودی امام (توحید ولایی) ✅ کانال حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 @hoi_hodat
09 نظام٢ - ج39 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .MP3
26.54M
🔸جلسه 9👆 🌙سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ١۴٠٠ ٢ ⚡️امام زمان ع در توحید ولایی دوران ظهور، مظهر «هو معکم أینما کنتم» با انسان ها هستند ⚡️امام، آن «منِ عالی» همه انسانها و موجودات، که در دوران ظهور، این ارتباط با او ادراک میشود ⚡️هر اطاعت امر نسبت به امام یک مرتبه قرب است به آن «مَنِ عالی و گسترده انسان» ⚡️مراتب درک معیت امام ⚡️خلق و رشد و مرگ و حیات برزخی و قیامتی همه موجودات در دامنه وجود امام است ⚡️سنت یوسفی و سنن انبیاء الهی همه به تمامه در امام زمان (علیه السلام) ⚡️ظهور شجره ولایت و توحید ولایی در قیامت، بصورت شجره طوبی، که ریشه و ساقه اش در خانه مقام ولایت است، و شاخه های آن در خانه های مؤمنین ⚡️شجره خبیثه و شجره زقوم در نظام کفر بیان ارتباط و اتصال ولایت کفر میان سران و اتباعشان باهم است ⚡️هر عمل صالح ارتباط با امام در مسیر توحید ولایی، و موجب ریختن حدود منیت هاست ⚡️امام زمان ع، وجهُ اللهی است که در آینه ایمان مؤمنان همان روی زیبای الهیش را عاشقانه تا ابد نظاره میکند حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان @hoi_hodat
10 نظام٢ - ج40 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .MP3
28.28M
🔸جلسه 10👆 🌙چهارشنبه ۸ اردیبهشت ١۴٠٠ ٢ ⚡️بیان توحید ولایی، و آثار امام، بمانند آثار ملائکه الهی و اسماء الهی است، که تماماً فانی فی الله و شأن رب و ظهور توحید ربوبی است ⚡️ظهور حقیقتی فرا تمدنی است ⚡️ظهور در حرکتی کاروانی با روح جمعی توحیدی به تبع روح امام است ⚡️توحید عینی و وحدت حقیقی اجتماعی در دوران ظهور، فراتر از وحدت اعتباری و توحید انتزاعی ⚡️دین جدید در ظهور، یعنی عبور از مرتبه کف دین در حل نزاع، به مراتب متعالی آن در ارتباط با توحید ولایی در امام ⚡️عبور از کثرت های اعتباری و انانیت های افراد و انّیّت های اشیاء، با محبت شدید همه به «مَنِ الهی» در امام ⚡️در دوران ظهور، علم و ارتباطات انسان ها با هم و با عالم هستی، همه با ارتباط باطنی و علم حضوری میشود ⚡️در دوران ظهور، دولت اسماء الهی در نهایت مراتبش آشکار میشود ⚡️هر اطاعتی برای رسیدن به ملکه اطاعت و امر پذیری نسبت به روح امام است، که وحدت و شأنیت تحقق یابد ✅ کانال حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 @hoi_hodat
11 نظام٢ - ج41 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .MP3
22.06M
🔸جلسه 11👆 🌙پنجشنبه ۹ اردیبهشت ١۴٠٠ ٢ ⚡️ظهور مسیر حرکت حیات انسان بود، و قیامت محل استقرار حیات انسانی است ⚡️سیر انسان بسوی نامتناهی ⚡️حقیقت مرگ چیست؟ ⚡️اجل معلق و مقدر قابل تغییر، و اجل مسمی مقضی عندالله بدون تغییر ⚡️عبور از مرگ با سه قوه الهی؛ قوه دافع و راننده از مراتب قبلی، و قوه جاذب و کشنده بسوی مراتب کمالی بعدی، و قوه مصاحب و همراه در عبور ⚡️یک راه شناخت آخرت و ورود به آن، شناخت دنیاست ⚡️همه موجودات حشر دارند، اما بعث مختص انسان است، و همه عالم هستی به تبع انسان بعث می یابند ✅ کانال حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 @hoi_hodat
عید سعید فطر، عید بندگی مبارک
🔸ادامه جلسات آنلاین درس گفتارهای نظام اندیشه اسلامی استاد عابدینی 🔻از امروز «دوشنبه ٢٧ اردیبهشت ١۴٠٠» 🔻هر روز ساعت ١٢ بصورت پخش زنده برگزار خواهد شد. 🔴 پخش آنلاین در دو بستر آپارات و هیئت آنلاین 👇 🌐 www.aparat.com/howzeolumeeslami/live 🌐 http://heyatonline.ir/heyat/3054 👌لینک هیأت آنلاین با ترافیک کاملا رایگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان @hoi_hodat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12 نظام٢ - ج42 از ابتدا - استاد عابدینی - رمضان١۴٠٠ .MP3
25.61M
🔸جلسه 12👆 🌙شنبه ۱۱ اردیبهشت ١۴٠٠ ⚡️انسان همیشه در حال موت از مرحله قبلی و حیات بالاتر در مرحله بعدی ⚡️مراحل معاد از ادراکات در حال احتضار تا بعد از نفخه صور ثانی در قیامت ⚡️اعتقاد به معاد، موجب اعتقاد به تمام عقاید مراحل قبلی از توحید و نبوت است، چون فصل اخیر عقاید انسان است. ⚡️باور به معاد، مصحح همه نسبت هاست در تمام رفتار و اعمال و حرکات انسان ⚡️برگشت به معاد و حرکت در عود، به ایجاد شدن تغییر در نحوه ادراک است، که موجب تغییر نشئه وجودی انسان میشود ⚡️مرگ و ورود به مراحل معاد، جدا شدن از نواقص و اغیار است ⚡️مرگ و معاد موجب تغییر در عوارض انسان هستند نه تغییر در ذات ⚡️لحظه احتضار ورود به مرحله توحید ولایی است، و لحظه تحقق کامل مرگ ورود به مرحله توحید ربوبی است ⚡️رؤیت متوفی کننده، بر اساس مرتبه متوفی (ملائکه کثیره، یا ملک الموت واحده، یا خود خدای سبحان) ⚡️رابطه خواب و مرگ ⚡️مراتب ادراک به علم حضوری، مراتب تغییر در عالم هستی برای انسان ایجاد میکند ✅ کانال حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸@hoi_hodat