eitaa logo
کانال تبلیغی حجت الاسلام حبیبی
260 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
4.1هزار ویدیو
30 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ‌: 🔵 چهار دعای بسیار مهم توصیه شده (ع) برای منتظران آخر الزمان 1⃣ دعای عهد 🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔺 هر که چهل صبح دعای عهد را بخواند از یاران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق تعالی به هر کلمه آن هزار حسنه، او را کرامت فرماید و هزار گناه از او محو کند. 2⃣ دعای غریق 🔹امام صادق علیه السلام فرمودند: زماني ميرسد که امام هدايتگر ونشانه آشکاري نباشد ازحيرت وسرگرداني آن دوره کسي نجات پيدا نميکند مگر کسي که به خواندن دعاي غريق مداومت کند: 🔴 یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 📚 کمال الدین جلد ۲ ص ۳۵۱ 3⃣ دعای معرفت 🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: بامداومت بر اين دعا معرفت امام عصر را از خداوند طلب نماييد: 🔴 اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسکَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى 📚 اصول کافی جلد ۱ ص ۳۳۷ 4⃣ صلوات همراه با عجل فرجهم 🔹 امام صادق عليه السلام فرمودند: هر کس بعد از نماز صبح و ظهر ، در روز جمعه و ديگر روزها بگويد : 🔴 أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ نمي‏ميرد تا اين که حضرت قائم مهدي(صلوات اللَّه عليه) را درک کند. 📚 مصباح المتهجّد ص ۳۶۸ اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
دوباره فتنه شد و مردم امتحان دادند و باز درس بزرگی به دشمنان دادند برای عزت این خاک سربلندِ کهن دوباره ملت ایثارگر، جوان دادند همین که آتش آشوب‌ها زبانه کشید میان شعله چه پروانه‌ها که جان دادند بگو به خصم که اینجا عراق و سوریه نیست هزار بار که این را نشان‌تان دادند به قصد خواری ما دشمنان چهل‌ سال است چه خرج‌ها که نکردند و هی زیان دادند دوباره فتنه شد و ملت امام حسین پیام عزت خود را به این جهان دادند خوش آن دمی که خبر می‌دهند پرچم را به دست صاحب خود صاحب‌الزمان دادند در این میانه ولی عده‌ای نمک‌نشناس برای دشمن این خاک دم تکان دادند به لطف فتنه، فرومایگان غرب‌زده مرام و مسلک‌شان را به ما نشان دادند دلم پر است از این نان به نرخ روز خوران که آبرو و شرف را به آب و نان دادند به غیر آتش خشم از قلم نمی‌آید دلم پر است، غزل گفتنم نمی‌آید آهای ملعبه‌های پلید پول‌پرست! بدون دغدغه‌های همیشه سرخوش و مست! شما آهای سلبریتیان بی‌هویت! وطن به سکه فروشان دور از آدمیت! آهای شایعه‌پردازهای مسئله‌ساز! آهای خانه‌براندازهای شعبده‌باز! شما که در وطن شیرها بزرگ شدید چه شد که همقدم و همصدای گرگ شدید؟ شما که نان همین انقلاب را خوردید چه شد که این همه خفّت به بار آوردید؟ وطن برای شما که شبیه یک هتل است چهار فصل هوای شما که معتدل است شما که سر به فلک می‌کشد درآمدتان بلندتر شده هر روز میز و مسندتان به جای اینکه به درد وطن بپردازید چرا به مردم خود هی لگد می‌اندازید؟ شما کجای قضایا و ما کجا هستیم؟ اگرچه معترضیم، از شما جدا هستیم کسی که شعله به پرچم کشیده از ما نیست گلوی هموطنم را بریده از ما نیست کسی که کرده جسارت به خیمه‌ی مولا که پاره کرده و آتش زده‌ست قرآن را کسی که امنیت شهر را به هم زده است که هرچه دشمن ما گفته او رقم زده است کسی که کرده اهانت به چادر زن ما نبوده هموطن ما و هست دشمن ما وطن! محاکمه کن رهبران غائله را وطن! نشان بده سرسختی مقابله را حجاب ‌و نان و معیشت که اصل مسئله نیست هدف نبودنِ این کشور غیور و قوی‌ست تو ای نظام مقدس! پر استقامت باش بس است رنج و غم، آماده‌ی حجامت باش شاعر: 🔹 🔹 http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7
💠 آیات و احادیثی که در برنامه حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با موضوع " نکاتی پیرامون معرفت نفس " قرائت شد. 🔸 و ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ 🔹 من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند ( و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند ) ! ⬅️ سوره ذاریات ، آیه ۵۶ ------------------------------------ ▫️ جابر گوید : به رسول خدا عرض کردم : اولین مخلوق چه بود؟ 🔸 آن حضرت فرمود : « نور نبیک یا جابر خلقه الله ثم خلق منه کل خیر…» 🔹 نور نبى تو است و سپس از او هر خیرى خلق شد. ------------------------------------ 🔸 الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنَّ رجُلاً أتى رسولَ اللّه ِ صلى الله عليه و آله فقالَ : يا رسولَ اللّه ِ ، أوْصِني . فقالَ لَهُ: فهَل أنتَ مُسْتَوْصٍ إنْ أوْصَيْتُكَ ؟ حتّى قالَ ذلكَ ثَلاثا، في كُلِّها يقولُ الرّجُلُ : نَعَم يا رسولَ اللّه ِ. فقالَ لَهُ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : فإنّي اُوصيكَ إذا أنتَ هَمَمْتَ بأمْرٍ فتَدبَّرْ عاقِبَتَهُ ، فإنْ يَكُنْ رُشْدا فأمْضِهِ ، و إنْ يَكُنْ غَيّا فانْتَهِ عَنهُ . 🔹 امام صادق عليه السلام : مردى خدمت پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله آمد و عرض كرد: اى رسول خدا! به من سفارشى كن ؛ پيامبر فرمود : اگر به تو سفارشى كنم به آن عمل مى‌كنى ؟ پيامبر سه بار اين سخن را فرمود و آن مرد هر سه بار جواب داد : آرى ، اى رسول خدا . پس رسول خدا صلى الله عليه و آله به او فرمود : به تو سفارش مى‌كنم كه هرگاه خواستى كارى كنى، در عاقبت آن بينديش ؛ اگر كار درستى بود، آن را انجام ده و اگر نادرست و گمراه كننده بود از آن خوددارى كن. ------------------------------------ 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « ما أخافُ عَلى اُمَّتِي الفَقرَ ، ولكِن أخافُ عَلَيهِم سوءَ التَّدبيرِ » 🔹 بر امّت خويش ، نه از فقر ، كه از برنامه ريزى نادرست بيم دارم. ------------------------------------ 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « إنّ لِكُلِّ اُمّةٍ فِتنَةً ، و فِتنَةُ اُمَّتِي المالُ » 🔹 براى هر امّتى آزمايشى است و وسيله آزمايش امّت من، دارايى است. ------------------------------------ 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « لكُلّ اُمَّةٍ عِجلٌ يَعبُدونَهُ ، و عِجلُ اُمَّتي الدَّنانيرُ و الدَّراهِمُ » 🔹 هر امّتى گوساله اى [چون گوساله سامرى ]دارد كه آن را مى‌پرستند و گوساله اين امّت دينارها و درهم ها هستند. ------------------------------------ 🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « إذا تَمَّ العَقلُ نَقَصَ الكَلامُ » 🔹 هرگاه خِرد كامل شود، سخن كم شود. ------------------------------------ 🔸 در روایات آمده است : « إِنَّ آدَمَ عليه السلام لَمَّا كَثُرَ وَلَدُهُ وَوَلَدُ وَلَدِهِ كانُوا يُحَدِّثُونَ عِنْدَهُ وَهُوَ ساكِتٌ ، فَقالُوا يا أَبَهْ مالَكَ لا تَتَكَلَّمُ فَقالَ : يا بَنِىَّ إِنَّ اللّهَ جَلَّ جَلالُه لَمّا أَخْرَجَنى مِنْ جِوارِهِ عَهَد إِلَىَّ وَقالَ : أَقِلّ كَلامَكَ تَرْجِعُ إِلى جِوارى » 🔹 زمانى كه فرزندان آدم و فرزندان فرزندانش زياد شدند در كنار او با هم سخن مى‌گفتند ولى آدم ساكت بود ، به او گفتند ؛ پدر چرا سخن نمى‌گويى ، پاسخ داد : فرزندانم زمانى كه خداوند بزرگ مرا از جوار رحمتش اخراج كرد با من قرارداد بست در زندگى دنيا سخن كم بگو تا به جوارم بازگردى. ------------------------------------ 🔸 مرحوم علامه طباطبایی (در تفسیر المیزان، ج۲ ، ص۱۶) از کتب اهل تسنن نقل می‌کند که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود : « لولا تکثیر فی کلامکم، و تمریج فی قلوبکم، لرایتم ما اری و لسمعتم ما اسمع » 🔹 اگر زیاده روی در سخن گفتن شما، و هرزه چرانی در دل شما نبود، هر چه من می‌بینم، شما می‌دیدید و هر چه می‌شنوم، می‌شنیدید. ------------------------------------ ▫️ آواز خدا همیشه در گوش دل است ▫️ کو دل ، که دهد گوش به آواز خدا @masafe_akhar
آتش و آب و آبرو با هم هر سه گشتند در سفر همراه عهد کردند هر يکى گم شد با نشانى ز خود شود پيدا گفت آتش به هر کجا دود است ميتوان يافتن مرا آنجا آب گفتا نشان من پيداست هر کجا باغ هست و سبزه بيا آبرو رفت و گوشه اى بگرفت گريه سر داد گريه اى جانکاه آتش آن حال ديد و حيران شد آب در لرزه شد ز سر تا پا گفتش آتش که گريه ى تو ز چيست آب گفتا بگو نشانه چو ما آبرو لحظه اى به خويش آمد ديدگان پاک کرد و کرد نگاه گفت محکم مرا نگه داريد گر شوم گُم نميشوم پيدا @masafe_akhar
⭕⭕⭕* بصیرت یعنی چی؟ خوارج عبدالله و همسر باردارش را در مسیر بصره به کوفه دستگیر کردند، وی از شیفتگان حضرت علی (ع) بود، یکی از نزدیکان عبدالله که در بالای درخت نخلی پنهان شده بود و ماجرا را تماشا می‌کرد می‌گوید که دیدم: خوارج سر عبدالله را جدا می کنند سپس شکم زن باردار او را با شمشیر پاره کرده و جنین از شکم مادر بیرون آورند و سرجنین را هم با شمشیر جدا نمودند ، به چه جرمی ؟؟ به جرم....عشق به علی (ع) ، بعد کنار آب رفته و وضوگرفتند، - راوی می گوید : آنقدر نمازشان طولانی بود که بالای درخت نزدیک بود خوابم ببرد. بعد خرمایی از درخت نخل به زمین می افتد ، یکی از خوارج خرما رو برداشته و بدهان می برد، که یکی دیگر از خوارج سرش فریاد می کشد و می گوید که چه می کنی مردک از کجا می دانی که صاحب درخت راضی است؟ مرد خرما را از دهان بیرون انداخت...(این بصیرتشان بود) به مال حرام حساس بودند ، نماز طولانی میخواندند.... اما بصیرت نداشتند ، تحلیل سیاسی نداشتند..... . جنگ صفین شمشیر به روی امام جامعه کشیدند و علی علیه السلام رو مجبور به حکمیت کردند و بعد از حکمیت هم که دیدند فریب خوردند باز، رو در روی ولایت ایستادند ، من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام. قاتل علی(ع) کافر نبود... ، ابن ملجم زمانی در کنار علی (ع) شمشیر می زد ، پس از به  خلافت رسیدن علی (ع) با او بیعت کرد ، در جنگ جمل در کنار او جنگید ، اما پس از جنگ صفین و پایان حکمیت به خوارج  پیوست. او در جنگ نهروان با علی (ع) نبرد کرد و از معدود افراد بازمانده از این جنگ بود ، امام صادق (علیه السلام) فرمودند : تاصبح قیامت ملائکه ابن ملجم رالعن می‌کنند. فاصله حق و باطل این گونه بهم نزدیک است. سابقه دار بودن و کنار امام علی (ع) بودن دلیل برسعادت نیست باعلی(ع) ماندن هنراست. تاریخ و سرگذشت صحابه دراسلام راکه بخوانیم امروز را بهتر می توانیم درک کنیم... *با بصیرت باشیم .* پشت پرده یک دروغ تاریخی: معروف است هویدا در دادگاه انقلاب درباره عملکرد خود به قاضی میگوید: در دوران مسئولیت من، قیمت خودکار بیک ثابت بود و همیشه ۵ ریال! سلطنت طلبها حالا با فراموشی بعضی میگویند: «ای داد بیداد! حیف! چرا بجای اعدام، کسی از او نپرسید رمز موفقیت تو چه بود؟!» اتفاقا از او پرسیدند که چطور چنین حرفی میزنی.. تو تورم را از ۳ درصد در عرض سیزده سال به ٢۵ درصد رساندی؟ قیمت غذا و مسکن ٢۵ برابر شده! هویدا می گوید دقت کنید: من غذا و ملک را نگفتم ، *من خودکار را گفتم چون کسی درس نمیخواند کسی خودکار نمیخرید* این بود رمز مدیریت و عوام فریبی شاه و من. با یک خودکار و موز دادن در مدرسه کاری میکردیم که هیچکس نپرسد روزی۶ میلیون بشکه نفت کجا میرود؟ بله، تاریخ را با دروغ به مضحکه نکشید... هویدا را خود شاه بجرم فساد مالی دستگیر کرد و وقتی شاه در دی۵٧ از ایران فرار کرد ،غذای سگش را برد ولی هویدا را نبرد. نگذارید به شما دروغ بگویند وقتی گرگ حمله می‌کند، با صدای بلند حمله می‌کند و فرصتی برای واکنش دارید. اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد، از همان ابتدا مخفیانه و بی سروصدا از ریشه به جان دارایی‌تان می‌افتد. *ایستادن در برابر گرگ، شجاعت می‌خواهد و دفع خطر موریانه بصیرت!* "بصیرت" سواد نیست "بینش" است *بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها باشد.* بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد می‌تواند "مسجد ضِرار" باشد و پیامبر(ص) آن را خراب کند. بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین می‌تواند قاتل حسین(ع) در کربلا باشد! بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی‌توانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه بدر آورید. بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را تندرو ، و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی! بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها ، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع ) دل بسته‌اند!.. بصیرت یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می‌شود نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی‌اش! چراحضرت علی*ع* دنبال عمار می‌گشت؟ چون عمار کسی بود که بصیرت داشت، دشمن شناس بود ، امام شناس بود، جبهه شناس بود!، هر جا که حس میکرد باید روشنگری بکند همانجا آتش به اختیار عمل میکرد ، هر جا با شبهه ای مواجه میشد سریعا اقدام میکرد! در آتش به اختیار: *اول از همه باید جبهه رابشناسیم* *دوم افراد خودی را از دشمن تشخیص بدهیم.* در جبهه جنگ یک تک تیرانداز ماهر هر چند هم خبره باشد اگر جبهه را نشناسد و جهت را اشتباه بگیرد تیرش را به هدف خواهد زد، اما به سینه افراد خودی! چون جبهه را بلد نیست ! چون جهت را نمیشناسد و فقط در تیراندازی مهارت دارد! *به فرموده رهبری؛ آتش به اختیار یعنی یک کار درست و تمیز ارائه دادن*. دقت کنید هر چند مالک اشتر شما ماهر باشد در جنگاوری، ولی وقتی عمار را زدند مالک مجبور به عقب نشینی شد! یعنی اگر عمار نباشد مالک باید برگردد! درصفین
🔴 ایرانی واقعی کیست ؟ ایرانی واقعی همان است که مدافع ناموس و وطن در تمامی شرایط است نه آن کسانی که پاسپورت در دست و مطیع اوامر دشمنان ایران زمین اند ... # درود بر سربازان اسلام و ایران زمین 🇮🇷🌹 # ننگ بر سلبریتی - هنرمند - سیاسی - ورزشکار ... خائن به ایران زمین و اسلام عزیز
22.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨﷽✨ 🔔برای تشییع پیکر مطهر شهیدان نورالدین جنگجو و هادی عرفانی نیا، هیچ کس داخل شهر نمانده است. همه اومدن برای استقبال و تشییع شهدا والله برکت و جوشش خون شهید معجزه میکند. آفاق۵- شهیدان زنده اند https://eitaa.com/joinchat/1877672132C09d8fcccfe ❇️ قرارگاه سایبری آفاق ❇️ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
15.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹تعجب رسانه های جهانی از رشد اسلام گرایی در جهان معاصر به رغم امپراطوری اسلام-ستیز رسانه ای 🔸کمتر از ده سال آینده، اسلام دین غالب انگلیس می شود. 🌹محمد محبوبترین نام پسران در لندن 🔹با پذیرش اسلام، احساس آرامش و شادی دارند. 👈این است برخی از دلایل هجوم همه جانبه به ایران در حال رشد و قوت
در آن شهری که بانوی بهشتی چون تو هم باشد سزاوارست نام هر خیابانش "ارم" باشد رسیدی تا نشان ما دهی آن قبر پنهان را بنا این است در قم، فاطمه صاحب حرم باشد تبسم میکند ناخواسته...در قلب زائرها مگر صحن تو اصلا میگذارد درد و غم باشد؟ ندیدم هیچ شب در حوض، کامل انعکاسش را همان بهتر قد مهتاب هم پیش تو خم باشد حریم آسمانی تو "پروین" دارد و خوب است اگر نام یکی از باب ها باب القلم باشد کرامت میکنی تا گاه از نزدیک و گاه از دور تنور شعرمان گرم است ای خورشیدِ بیت النور به دریا میزند اینجا دل، آهوی بیابان هم به پابوسی میاید از مسیر دور، باران هم زیارت میکنندت عاشقان در باد و بوران هم ز تو رو برنمیگرداند این زلف پریشان هم هدایت شد به راه راست در شهرت خیابان هم قمت را مطلع خورشید میداند خراسان هم به شوقت غرق "بهجت" شد دلِ تنگِ "گذرخان" هم کنار این حرم مست است "قبرستان شیخان" هم صفائی چون "صفائیه" ندارد باغ رضوان هم دل "آذر" به تو گرم است در فصل زمستان هم رسیدی با چنان حجبی که تا پایان دوران هم نبیند گرد محمل را نگاهِ "چارمردان" هم نشسته عطر جنت در حریمت روی هر دامان شمیمت پرکشیده تا خودِ "بلوار پردیسان" قمت مانند مشهد شوکتی دارد که حیرانم برایت در زیارت "آمدم ای شاه..." میخوانم چنان خوبی که یادم میرود پیش تو مشکل را تویی آنکه امین الله دستت میدهد دل را سلام ای گرد و خاک صحن هایت سرمه افلاک سلام ای آستان قدسیِ تو مدفنِ لولاک چه القابی: کریمه، مرضیه، معصومه، مقدامه گرفته زائرت از آتش دوزخ امان نامه شاعر: 🔹 🔹 http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7
📚رويه آستر را نگاه میدارد يا آستر رويه را؟ پادشاهى بود که سه دختر داشت. روى از آنها پرسيد: "آيا رويه آستر را نگاه مىدارد يا آستر رويه را؟". دختر بزرگ و دختر ميانى هر دو گفتند: رويه آستر را نگاه مىدارد. اما دختر کوچکتر گفت: آستر رويه را نگاه مىدارد. پادشاه از جواب دختر کوچکتر غضبناک شد و به وزير گفت که دستور دهد در شهر جار بزنند هر جوان زيبائى که در شهر هست به قصر بيايد. و به دختر اولى و دومى گفت: هر کدام از جوانها را که پسنديديد به طرف آنها يک ترنج پرتاب کنيد. به اين ترتيب دو دختر بزرگتر شوهران خود را انتخاب کردند و پس از يک جشن عروسى مفصل به خانهٔ بخت رفتند. پس از مدتى شاه دستور داد جار بزنند هر چه کور و کچل و شل هست در قصر حاضر شوند. مأموران شاه در خانهٔ پيرزنى پسر تنبل و بىعرضهاى را يافتند که توى زنبيلى در تنور خانه جا خوش کرده بود. او را خدمت پادشاه آوردند. پادشاه امر کرد که دختر کوچک را به عقد آن پسر درآوردند و دختر را به خانهٔ پيرزن فرستادند. دختر با کاردانى و تلاش، کمکم پسر را وادار بهراه رفتن و کار کردن کرد. پسر هم خيلى زرنگ شد و کار او بالا گرفت. تا اينکه نوکر يک تاجر شد و همراه او و چند تاجر ديگر به سفر رفت. رفتند و رفتند تا به بيابانى رسيدند که در آن نه آبى بود و نه آباداني. در آن بيابان چاهى بود که هر کس داخل آن مىشد ديگر بالا نمىآمد. تاجرها بين خودشان قرعه انداختند تا معلوم شود چه کسى بايد داخل چاه شود. بالأخره حسن پس از اينکه از اربابش نوشته گرفت که پس از بيرون آمدن از چاه نصف مالالتجارهاش را به حسن بدهد، وارد چاه شد. وقتى توى چاه رفت ديد تختى در ته آن گذاشته شده و ديوى روى آن نشسته است. فورى سلام کرد. ديو گفت: "اگر سلام نکرده بودى لقمه اول من بناگوشت بود." سپس پرسيد: "کجا خوش است؟" حسن گفت: "آنجا که دل خوش است." ديو خيلى خوشش آمد و به اول چند دانه انار داد. حسن از چاه آب کشيد و بالا فرستاد و صحيح و سالم از چاه بيرون آمد و نيمى از مالالتجارهٔ ارباب خود را صاحب شد. تاجرها راه افتادند و رفتند و رفتند تا به شهرى که مىخواستند رسيدند، وارد کاروانسرائى شدند. شب که شد تاجرها رفتند دنبال خوشگذرانى اما حسن روى بارهاى خود خوابيد. کاروانسرادار در زير زمين چهل دزد را پنهان کرده بود تا مال هر تاجرى را که به کاروان سرا وارد مىشود، بدزدند. اين را اينجا داشته باشيد. وقتى حسن از چاه درآمد، دو تا از انارها را توسط قاصدى براى مادر و آن دختر فرستاد. قاصد انارها را به خانهٔ حسن برد. دختر يکى از انارها را باز کرد ديد پر از دانههاى ياقوت است. معمارباشى را خبر کرد و گفت که قصرى بسازد بزرگتر و قشنگتر از قصر پادشاه. "اما بشنويد از حسن". نيمههاى شب حسن سر و صدائى شنيد. چشم باز کرد و ديد از دريچهاى که در زمين کاروانسرا نصب شده بود چهل دزد بيرون آمدند و همهٔ مال و اموال تاجرها را بردند به زيرزمين. فردا صبح که تاجرها متوجه شدند بارهاى آنها دزديده شده است به حاکم شکايت بردند. چند روزى گذشت و اموال تاجرها پيدا نشد. حسن به تاجرها گفت مىتوانم بارهاى شما را پيدا کنم بهشرطى که نوشته بدهيد من تاجرباشي شما بشوم و يک دهم اموال را هم به خودم بدهيد. تاجرها قبول کردند. حسن پيش حاکم رفت و گفت من مىتوانم اموال تاجرها را پيدا کنم بهشرط آنکه يک روز حکومت خود را به من بدهي. حاکم قبول کرد. حسن در لباس حاکم به کاروانسرا رفت و اموال تاجرها را از آن زيرزمين بيرون آورد. با اين کار بر ثروت حسن افزوده شد. حسن براى اينکه در شهر خودش جائى براى نگهدارى اموال خود درست کند به خانه برگشت. در آنجا فهميد که دختر قصر باشکوه و بزرگى ساخته است. خيلى خوشحال شد. دختر به او گفت: وقتى به اينجا آمدى به ديدن پادشاه برو. اولين نفرى هم که پادشاه را دعوت مىکند بايد تو باشي. حسن قبول کرد. برگشت و بارهاى خود را آورد. و پس از مدتى پادشاه را به قصر خود دعوت کرد. دختر، قصر را بهخوبى آراست. پادشاه وارد که شد ديد عجب دبدبه و کبکبهاي! عجب بريز و بپاشي! پيش خودش گفت: اى کاش اين تاجرباشى داماد من بود. در اين موقع دختر از پشت پرده بيرون آمد و پادشاه فهميد که اين دختر خودش است. قرار شد دختر به قصر پادشاه برگردد و دوباره با عزت و احترام و جشن عروسى مفصل به خانهٔ تاجرباشى برود. مدتى گذشت. روزى دختر به پادشاه گفت: فهمديد که حق با من بود و آستر است که رويه را نگاه مىدارد. اين من بودم که آن پسر کچل و بىدست و پار را به اينجا رساندم. پادشاه دهان دختر را بوسيد و چند ده شش دانگ را هم به او بخشيد. ═ೋ❅🖋☕️❅ೋ═ @masafe_akhar
مرحوم صدرالمتألّهين مي گويد: سوره‌ي مباركه‌ي حمد با مقدمه اي كه در نماز بدان افزوده مي شود بر روي هم هشت بخش را تشكيل مي دهد كه با درهاي هشتگانه بهشت مرتبط است و نمازگزاري كه سوره‌ي حمد را با آداب ويژه‌ي آن در نماز قرائت كند، از همه‌ي درهاي هشتگانه بهشت بدان راه يافته است. درهاي مزبور عبارت است از: يكم: درِ «معرفت» كه نمازگزار با گفتن (وجّهت وجهي للذي فطر السماوات والأرض) از آن وارد بهشت مي شود. دوم: درِ «ذكر» با تلاوت آيه‌ي (بسم الله الرّحمن الرّحيم). سوم: درِ «شكر» با آيه‌ي كريمه‌ي (الحمد لله ربّ العالمين). چهارم: درِ «رجاء» با قرائت آيه‌ي (الرّحمن الرّحيم). پنجم: درِ «خوف» با ذكر آيه‌ي (مالك يوم الدّين). ششم: درِ «اخلاص» با گفتن (إيّاك نعبد وإيّاك نستعين). هفتم: درِ «دعا و تضرّع» با تلاوت آيه‌ي (اهدنا الصّراط المستقيم). هشتم: درِ «اقتدا به ارواح پاك» با قرائت آيه‌ي (صراط الّذين أنعمت عليهم...).
@ahlolbasarحجه الاسلام1راجی.mp3
3.16M
🍃🌹🍃 📢 صوت نشست مجازی: پرسش و پاسخ فتنه اخیر را با هم می شنویم 🎙کارشناس: حجه الاسلام سیدمحمدحسین راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء http://eitaa.com/basiratesiyasii