eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2هزار دنبال‌کننده
328 عکس
43 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ای مرجع عالیقدر، حزب‌اللهی‌های مکتب خمینی دستتان را می‌بوسند چند روز پیش سخنانی از جانب آیت العظمی وحید خراسانی (حفظه الله) منتشر شد که دلخراش بود. برای همه دلخراش بود. هم برای مقلدینشان و هم برای دیگران. هم برای حزب اللهی‌ها و هم برای مذهبیون زاویه‌دار. امّا هر کسی از ظنّ خود غمگین بود. ⚡️یکی ناراحت از این بود که چرا مرجعی گرانقدر باید تنها حکومت شیعی جهان را "گمراه" بنامد!؛ و دیگری غمگین از این که چرا باید کار به جایی برسد که بخواهیم برای تعطیل نمودن سالروز شهادت امام شیعیان نیز چانه بزنیم آن هم در یک حکومت شیعی! ✳️ و البته در این میان برخی نیز در کنار این ناراحتی، ته دلشان قند آب شد! همانان که تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت را از اساس باطل می‌دانستند. همانان که برای اثبات این اعتقادشان در طول این سال‌ها به کوچک و بزرگ تمسّک جستند. همانان که تلاش نمودند تا زیر علم این مرجع عزیز جمع شوند. و همانان که موفق شدند تا برای شروع مجدّد فعّالیّتشان از ایشان اجازه بگیرند تا به آن استناد کنند. چند روز پیش که این خبر را شنیدم، تصمیم گرفتم تا به آن نپردازم امّا امروز سالگرد بیان عباراتی است که مرا بر آن داشت تا این چند خط را بنگارم. 26 فروردین سال 43 بود که حضرت امام پس از حدود یک سال زندان و دوری، در اوّلین سخنرانی خود پس از آزادی، در مسجد اعظم قم فرمودند: 🎙«اسلام این نیست که یک فرد داشته باشد، دو فرد داشته باشد، همه سرباز اسلامند؛ همه سربازان اسلامند؛ همۀ علما جان نثار اسلامند؛ نمی‌شود نباشند؛ همه هستند الحمدلله . همه دست به هم داده‌اند، چه آنکه صلاح دیده است که به ملایمت کار را انجام بدهد، چه آنکه صلاح دیده است با حدّتْ کار را انجام بدهد؛ همۀ اینها از ما هستند. ... ما همه یک هستیم؛ یک؛ افرادْ زیاد، لکن آرا واحد؛ یک هستیم؛ همه یک هستیم. کسی گمان نکند که، بشود با پخش یک چیزهای مسموم بتواند که بین علمای اسلام جدایی بیندازد؛ هیچ امکان ندارد این مطلب؛ ما همه با هم هستیم؛ ما برای ذَبّ[دفاع] از اسلام و ذبّ از ایران و ذبّ از استقلال ایران و ذبّ از کیان اسلام، همه یک هستیم، یک حلقوم داریم. گمان نشود که خدای نخواسته، بچه ها خیال کنند که اختلافی در کار هست. و من یک نصیحت می‌کنم به بچه های طلاب؛ طلاب جوان که تازه آمده‌اند و حاد و تندند؛ و آن این است که آقایان، متوجه باشید اگر چنانچه شَطْر [کوچکترین] کلمه‌ای به یک نفر از مراجع اسلام، شطر کلمه‌ای اهانت بکند کسی به یک نفر از مراجع اسلام، بین او و خدای تبارک و تعالی ولایت منقطع می‌شود. کوچک فرض می‌کنید؟ فحش دادن به مراجع بزرگ ما را کوچک فرض می‌کنید؟ اگر به واسطۀ بعضی از جهالتها لطمه‌ای بر این نهضت بزرگ وارد بشود، معاقَبید پیش خدای تبارک و تعالی؛ توبه‌تان مشکل است قبول بشود، چون به حیثیت اسلام لطمه وارد می‌شود. ... تفرقه بین این مجتمع معنایش این است که در اسلام خدای نخواسته خلل واقع بشود؛ استعمار به آرزوی خودش برسد. ... من که اینجا نشسته ام دست تمام مراجع را می‌بوسم؛ تمام مراجع اینجا، نجف، سایر بلاد، مشهد، تهران، هر جا هستند، دست همۀ علمای اسلام را من می‌بوسم. مقصد بزرگتر از این است آقا. من دست برادری دراز می‌کنم به تمام ملتهای اسلام، به تمام مسلمین دنیا؛ در شرق و غرب عالم هر چه مسلم هستند، من از اینجا دست برادری دراز می‌کنم و دست آنها را می‌فشارم. ما خاضع هستیم برای همۀ علمای اسلام؛ شما هم باید خاضع باشید؛ همه، همه، همه باید خاضع باشید. این هم امری است که به حضرات آقایان [گفتم]. البته نمی‌گویم واقعه‌ای هست؛ ان شاءالله هیچ ابداً نیست؛ اما جوانند، بچه‌اند، گاهی وقتها عصبانیتی پیدا می‌کنند از این امور. آقا ما اهل یک ملت، اهل یک مملکت، اهل یک دیانت، اهل یک بساط ، همه بر خوان نعمت خدای تبارک و تعالی نشسته‌ایم؛ همه باید شکر این نعمت را بگزاریم که یک همچو مراجع بزرگ داریم؛ متشکر باشیم از خدا که یک همچو افراد برجسته داریم؛ قدردانی کنیم از آنها؛ عزت آنها، عزت اسلام است؛ اهانت به آنها اهانت به اسلام است.» 📚 (صحیفه امام، ج1، ص305) 💠 ای مرجع عالیقدر، حزب‌اللهی‌های مکتب خمینی دستتان را می‌بوسند؛ شما را به موسی بن جعفر (علیه السّلام) قسم می‌دهیم که بهانه دست دشمن ندهید. 🆔 @hojjatiye
🔴 تذکّری برای آنان که ناشکری می‌کنند❗️ 💠 ضمن عرض تبریک ایّام با سعادت میلاد امام حسین (علیه السّلام)💐 آنان که از سیره آن حضرت به دعایش بسنده کرده و قیامش را غیر قابل الگوبرداری می‌دانند را به یاد این فراز از دعای عرفه می‌اندازیم که: ✅ « [إلهی] لَمْ تُخْرِجْنى لِرَاْفَتِکَ بى وَلُطْفِکَ لى وَاِحْسانِکَ اِلَىَّ فى دَوْلَهِ اَئِمَّهِ الْکُفْرِ الَّذینَ نَقَضُوا عَهْدَکَ وَکَذَّبُوا رُسُلَکَلکِنَّکَ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى سَبَقَلى مِنَ الْهُدَى الَّذى لَهُ یَسَّرْتَنى وَفیهِ اَنْشَاءْتَنى [پروردگارا] از باب رأفت و لطف و احسانى که به من داشتى، مرا در حکومت پیشوایان کفر،آنانکه پیمانت را شکستند،و پیامبرانت را تکذیب کردند،به دنیا نیاوردى،ولى زمانى به دنیا آوردى به خاطر آنچه در علمت برایم رقم خورده بود و آن عبارت بود از هدایتى که مرا براى پذیرفتن آن آماده ساختى،و در عرصه گاهش نشو و نمایم دادى.» 🔷 مقام معظم رهبری در این باره می‌فرمایند: « شما بحمداللَّه جوانهائی هستید که خدای متعال به شماها توفیق داده در محیط دینی و اسلامی پرورش پیدا کنید؛ این فرصت خیلی خوبی است؛ این شبیه همان چیزی است که امام حسین (علیه‌السّلام) در دعای عرفه به خدای متعال عرض میکند و میگوید: من تو را شکر میکنم که مرا در دولت اسلام - دولت پیغمبر - به وجود آوردی. البته فاصله‌ی ما با او خیلی زیاد است، فاصله‌ی زمین تا آسمان است؛ اما در آن جهتیم. این برای ما توفیقی است، برای شما جوانها توفیقی است.» (بیانات در دیدار نخبگان جوان‌، 1389/7/14) « میدانید که حسین بن علی (علیه السّلام) امام سوم ما، در سال سوم هجرت متولّد شده؛ یعنی سه سال از تشکیل حکومت اسلامی رسول اللّه (صلّی الله علیه و آله و سلّم) گذشته بوده که این بزرگوار متولّد شده. شکر می‌کند خدا را؛ چرا؟ برای این که محیط انقلابی و جامعه انقلابی و حکومت انقلابی و جوّ انقلابی در تنفّس انسان هم اثر می‌گذارد.» (1361/2/23) 🆔 @hojjatiye
🔴 احسان طبری: مبارزه علیه حجتیه از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت یڪی از موضوعاتی ڪه انجمن حجتیه سعی دارد تا آن را برجسته نماید، نقش حزب توده در اختلاف افڪنی میان انجمن و انقلاب است. آنان با استناد به خاطرات احسان طبری و ڪیانوری بر این مسئله پافشاری می نمایند. ✅ این در حالی است ڪه سران حزب توده بر سابقه اختلاف میان انجمن و انقلابیون تصریح داشته و فقط به تلاش برای افزایش اختلافات معترفند. به مناسبت سالروز درگذشت احسان طبری، بخشی از خاطرات او را تقدیم مینماییم. وی ڪه ایدئولوگ ارشد و عضو ڪمیته مرڪزی و هیئت سیاسی حزب توده ایران بود، در ڪتاب "ڪژراهه" در دو جای مختلف به موضوع انجمن اشاره ڪرده و می نویسد: ✍️ « نڪته جالب در گزارش سیاسی دبیر اول حزب تقسیم جنبش اسلامی به سه بخش، یعنی بخش قشری، بخش واقع بین و بخش روشن بین است ڪه می بایست محور تبلیغ افتراق آمیز حزب توده در میان مسلمانان پیرو امام شود، ولی در عمل مسلمانان انقلابی به این تقسیم بندی بی اعتنا ماندند و بهانه هایی مانند"اجرای بند ج" اصلاح ارضی و قانون ڪار مصوب وزارت ڪار و تبلیغات تفرقه آمیز دیگر در بنیان مرصوص"وحدت ڪلمه" اسلامی رخنه ای نیافت. ولی حزب این مسئله را تا پایان دنبال ڪرد و در تحلیل های داخلی و تبلیغ راجع به گروه "حجتیه" نمونه هایی بدست می داد. حقایق نشان داد ڪه جمهوری اسلامی نسبت به ڪار و وظایف خود بمراتب آگاهتر و مسلط تر از تحلیل‌های بی رنگ و رمق حزب توده است، ڪه با قصد رخنه‌گری و تفرق اندازی انجام می‌گیرد.... حزب توده می‌ڪوشید، در میان مسلمانان انقلابی تفرقه بیندازد. جنبش اسلامی را به سه گرایش تقسیم ڪرد و هرڪدام از روحانیون مبارز و رجال انقلابی اسلامی را در چارچوب تنگ معینی جای داد: یڪی "روشن بین" است، یڪی "واقع بین" است، یڪی "قشری" است. مقصد و معنای این نامگذاری‌ها معلوم بود. ⚡️حزب توده مسئله "حجتیه" را بزرگ ڪرد. با استفاده از چند نطق در افشاء حجتیه ناگهان این مسئله به شدت مطرح شد."وزراء" حجتیه معرفی شدند. 🔸مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت، ولی مقصد حزب در واقع مغلطه در مسائل و آلوده ڪردن افراد بعنوان حجتیه بود. جنبش اسلامی علاوه بر تقسیم بندی‌های دیگر به عناصر "چپ" و "راست" تقسیم می‌گردید. معلوم نیست چه ڪسی چپ و با چه ملاڪی چپ است و چه ڪسی راست است و مناط و ملاڪ آن چیست؟ امام در مقابل این تحریڪات مسئله وحدت مسلمانان را ڪه با تڪبیر در انقلاب اسلامی پیروز شدند، برجسته ڪرد و از رخنه و دسیسه ڪاری جلوگیری بعمل آورد. ایشان در عین حال ماهیت واقعی و ابعاد "انجمن حجتیه" را می دانستند.» 📚 منبع: ڪژراهه(خاطراتی از تاریخ حزب توده)،احسان طبری، انتشارات امیرڪبیر، چاپ سوم 1367،صفحات 304 و 311 🆔 @hojjatiye
🔴 احسان طبری: مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت، ولی مقصد حزب در واقع مغلطه در مسائل و آلوده ڪردن افراد بعنوان حجتیه بود. 🆔 @hojjatiye
💠 مقام معظّم رهبری: وقتى دشمنان نتوانستند عقيده مهدویّت را از مردم بگيرند،مى‌كوشند آن را در ذهنها خراب كنند. به اين صورت که بگويند امام زمان مى‌آيد و همه كارها را درست مى‌كند! 🆔 @hojjatiye
🔴 امام زمان مى‌آيد انجام مى‌دهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ ‌ 💠 مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله (حفظه الله) : اعتقاد به مهدويّت و به وجود مقدّس مهدى موعود ارواحنافداه، اميد را در دلها زنده مى‌كند. هيچ‌وقت انسانى كه معتقد به اين اصل است، نااميد نمى‌شود. چرا؟ چون مى‌داند يك پايان روشنِ حتمى وجود دارد؛ برو برگرد ندارد. سعى مى‌كند كه خودش را به آن برساند. ⚠ البته وقتى [دشمنان] نتوانستند اين عقيده را از مردم بگيرند، مى‌كوشند آن را در ذهنهاى مردم خراب كنند. خراب كردن چگونه است؟ به اين صورت است كه بگويند امام زمان مى‌آيد و همه كارها را درست مى‌كند! اين، خراب كردن عقيده است. اين، تبديل كردن موتور محرّكى به يك چوب لاى چرخ است؛ تبديل كردن يك داروى مقوّى، به يك داروى مخدّر و خواب‌آور است. ⚡امام زمان مى‌آيد انجام مى‌دهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ شما امروز بايد چه بكنى؟ ✅ شما بايد زمينه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بيايد و در آن زمينه آماده، اقدام فرمايد. از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذيراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابليت باشد، والّا مثل انبيا و اولياى طول تاريخ مى‌شود. چه علّتى داشت كه بسيارى از انبياى بزرگ اولى‌العزم آمدند و نتوانستند دنيا را از بديها پاك و پيراسته كنند؟ چرا؟ چون زمينه‌ها آماده نبود. چرا اميرالمؤمنين على‌بن‌ابى‌طالب عليه‌الصّلاةوالسّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت كوتاه حكومت با آن قدرت الهى، با آن علم متّصل به معدن الهى، با آن نيروى اراده، با آن زيباييها و درخشندگيهايى كه در شخصيت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصيه‌هاى پيامبر اكرم درباره او - نتوانست ريشه بدى را بخشكاند؟ خودِ آن بزرگوار را از سر راه برداشتند! «قتل فى محراب عبادته لشدّة عدله». تاوان عدالت اميرالمؤمنين، جان اميرالمؤمنين بود كه از دست رفت! چرا؟ چون زمينه، زمينه نامساعد بود. زمينه را نامساعد كرده بودند. زمينه را زمينه دنياطلبى كرده بودند! آن كسانى كه در اواخر يا اواسط حكومت علوى مقابل اميرالمؤمنين صف‌آرايى كردند كسانى بودند كه زمينه‌هاى دينيشان زمينه‌هاى مستحكم و مادّه غليظِ متناسبِ دينى نبود. عدم آمادگى، اين‌طور فاجعه به بار مى‌آورد! آن وقت اگر امام زمان عليه‌الصّلاةوالسّلام در يك دنياى بدون آمادگى تشريف بياورند، همان خواهد شد! بايد آمادگى باشد. اين آمادگى چگونه است؟ اين، همانى است كه شما نمونه‌هايى از آن را در جامعه خودتان مشاهده مى‌كنيد. امروز در ايران اسلامى چيزهايى از درخشندگيهاى معنوى وجود دارد كه در هيچ‌جاى دنيا نيست. .... پس مى‌شود زمينه‌ها را فراهم كرد. وقتى چنين زمينه‌هايى ان‌شاءاللَّه گسترش پيدا كند، زمينه ظهور حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه نيز پديد مى‌آيد و مسأله مهدويت - اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين - تحقّق مى‌يابد. 📚 بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم، 76/9/25 🆔 @hojjatiye
🔴 مقام معظم رهبری: ☑امام زمان مى‌آيد انجام مى‌دهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ شما بايد زمينه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بيايد و اقدام فرمايد. از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! 🆔 @hojjatiye
🔴 ای کاش شیخ از استادش می‌آموخت! 🏴 به مناسبت سالروز رحلت مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی)، خاطره‌ای را به نقل از دكتر جلال (یکی از شاگردان شیخ محمود ) تقدیم می‌نمایم: ✍ ارتباط مرحوم استاد[شیخ محمود حلبی] با حاج شيخ حسنعلى اصفهانى داستان جالب و شنيدنى دارد. يكى از صفاتى كه مرحوم حاج شيخ حسنعلى اصفهانى داشت، اين بود كه ايشان به زيارت قبرهاى نوع بزرگان مى رفت و فاتحه می‌خواند. اين قبرى كه الآن در مشهد به نام "گنبد سبز" معروف است، يكى از استانداران خراسان به نام پاك‌روان - كه مشهدى ها به او نجس روان مى گفتند- احيا كرد. پاكروان سیّد بود، منتهى آدم كثيفى بود. استاد مى فرمود: « پاكروان با آخوندها سخت مخالف بود. وقتى عمامه به سرى را مى ديد، مى گفت: "اينها هنوز زنده اند." او يك مرض بواسير داشت كه مدتها گرفتار بود. روزى فهميده بود كه حاج شيخ حسنعلى به حرم مى روند. او هم عبايى روى دوش انداخته بود و پيش حاج شيخ رفته بود.» استاد فرمودند: « اين قصه را حاج شيخ حسنعلى خودش برايم نقل كرد. چون ايشان اوّل خانه ى ما آمد، از آن جا به حرم رفت و از حرم دوباره به منزل ما برگشت. در آن جا اين قصه را برايم نقل كرد كه دعايى به پاك‌روان دادم در جا ناراحتى اش خوب شد. تعجّب كرد! به من گفت: "چه مى خواهى؟" گفتم: "هيچ چيز" گفت‌: "نه، بگو." گفتم: "قبر شيخ محمّد مؤمن گنبد سبز را دارند خراب مى كنند. بگوييد اين قبر را خراب نكنند." گفت: "بسيار خوب" گفتم: "چه مى كنيد؟ دارند خيابان می‌كشند." گفت: "آن جا را ميدان می‌كنيم." نواده ى شيخ محمد مؤمن سه روز بعد آمده و گفته بود كه دارند در آن جا پول خرج مى كنند و قبر را تعمير مى نمايند و خيلى خوشحال بود.» ✅ اين گونه كارها را مرحوم حاج شيخ حسنعلى نسبت به سادات می‌كرد ولو فاسق. چون ايشان به فرموده ى استاد: «فدايى فاطمه ى زهرا عليها السلام بود.» 📚 یاد استاد، ویژه نامه شماره3، خرداد 85، ص 19- تهیّه شده توسط انجمن حجتیّه ♦️ای کاش شیخ محمود حلبی نیز به استاد خویش اقتدا نموده و به امام (رحمت الله علیه)، حدّاقل از جنبه سیادتش احترام می‌گذاشت، تقوا و علم و مرجعیّت و دیگر صفات ایشان پیشکش! آنان که این خاطره را منتشر نمودند، خود بهتر از هر کس میدانند که استادشان به امام چه توهین‌ها که کرد و چه فحّاشی‌ها که نمود!! ای کاش روزی نرسد که مجبور به انتشار صوتش شوم‼️ 🆔 @hojjatiye
🔴 خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید 📜 دستخطی از حضرت امام (رحمت الله علیه) موجود است که در 15 اردیبهشت 1323 نگاشته شده. این پیام یکی از تاریخی ترین اسناد مبارزاتی ایشان به شمار می‌آید و اصل نسخۀ خطی آن در کتابخانۀ وزیری یزد نگهداری می‌شود. مناسب دیدم تا بخشی از آن را خطاب به آنان که خود را علمدار مبارزه با بهائیّت می‌دانند، منتشر نمایم. در بخشی از این پیام آمده است: 💠 بسم الله الرحمن الرحیم. قال الله تعالی: قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی. خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظه‌هایی است که خدای عالم از میانۀ تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است... خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همۀ جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. ... موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفعهای شخصی کرده تا به همۀ سعادتهای دو جهان نایل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم، دست در آغوش شوید. ✅ انّ لله فی ایّام دهرکم نفحاتٌ ألا فتعرّضوا لها؛ امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطلۀ خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ همه دیدید کتابهای یک نفر تبریزی بی سروپا [احمد کسروی] را که تمام آیین شماها را دستخوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به امام صادق و امام غایب ـ روحی له الفداء ـ آنهمه جسارتها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. امروز چه عذری در محکمۀ خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگی است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمع آوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همۀ آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا می گرفتید که اگر در یک گوشۀ مملکت به دین جسارتی می شد، همه یکدل و جهت از تمام کشور قیام می کردند. ⚡️خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه[تلفظ قدیمِ «ده»] زندگی کند، از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند. شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره سران بی دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمۀ بی دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه زده‌ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت‌تر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله 11 شهر جمادی الاولی 1363 سیّد روح اللّه خمینی 🆔 @hojjatiye
امام خمینی(ره): همه دیدید کتابهای یک نفر تبریزی بی سروپا[کسروی]را که تمام آیین شما را دستخوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به امام صادق و امام غایب(روحی له الفداء) آنهمه جسارتها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. امروز چه عذری در محکمۀ خدا دارید؟... خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید. 🆔 @hojjatiye
🔴 #در_حد_یک_تأمل⚠️ آیا انجمن حجتیه به امدادهای غیبی از جانب امام زمان(علیه السلام) برای به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و عنایت ایشان به حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) معتقد است؟ 💠 لطفا نظرتان را برای ما ارسال کنید. 🆔 @hojjatiye
🏴🏴🏴شهید آوینی: کوران روزحشر در اینجا نیز کورند_ که :” مَن کانَ هذِهِ أعمی فَهُوَ فی الآخرهِ أعمی” _ ونمی بینند. آنان از کجا بدانند که کدام امر عظیم واقع شده است؟ نه آنگاه که امام آمد و نه امروز که رفته است. اگرنه، این ولی خدا برای آنان حجتی میشد تا صدق قصص انبیا را باور کنند و چون سحره فرعون دربرابر این انقلاب به سجده درآیند که ” امنّا بِرَبِّ موسی وَ هرون” 🆔 @hojjatiye
🏴🏴🏴شهید آوینی: 💠 یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیاموزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود؛ متن کامل را اینجا بخوانید: yon.ir/lVZrZ 🆔 @hojjatiye
🏴🏴🏴شهید آوینی: امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده می دارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم. متن کامل را اینجا بخوانید: yon.ir/lVZrZ 🆔 @hojjatiye
شیخ محمود #حلبی: «هم فرد و هم اجتماع، راه را گم کرده است. اگر آن های و هوی ها و شعاردادن ها و مشت گره کردن ها را برای امام زمان(ع)بکنیم،والله که قسم شرعی است، مشکلات ما را حل میکند.» 🆔 @hojjatiye
🔴 خاطره ای از مخالفت شیخ محمود (رهبر انجمن حجتیه) با قیام پانزدهم خرداد: هر دفعه که صدای رگبار از میدان بلند می شد ایشان یک تکانی می خورد و می گفت: “هان حالا بیرونش کن، حالا بیرونش کن، این هم حرف شد که حالا بیرونت می کنم.” من گفتم “چیه قصه و مگر چه شده است؟” ایشان گفت: “مگر نمی دانی که آیت الله خمینی در سخنرانی اش گفته است کاری نکن که مثل پدرت بگویم بیرونت کنند؟ و خوب مگر می تواند بیرونش کند، با این تیراندازی و با این مردم کشی مگر می شود بیرونش کند؟“‼️ 🔸متن کامل را اینجا بخوانید: yon.ir/xizBX 🆔 @hojjatiye
🔴 به خیال تبعیّت از قرآن، در مقابل قرآن مجسّم که امیرالمؤمنین است ایستادند❗️ مقام معظّم رهبری در بخشی از سخنانی که به مناسبت سالروز رحلت امام راحل ایراد فرمودند، به جبهه‌ای از دشمنان اشاره کردند که می‌توان جریانات را هم از این دست دانست: جبهه‌ی مقابلِ امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید که در تاریخ مشخّص شده است: قاسطین، ناکثین، مارقین... مارقین [یعنی] کج‌فهم‌ها و نادانها و جاهلهایی که به خیال اسلام، به خیال تبعیّت از قرآن، در مقابل قرآن مجسّم که امیرالمؤمنین است ایستادند؛.. ⚡️البتّه کج‌فهمی مربوط به توده‌های مارقین بود و رؤسای آنها احتمالاً با دشمنان بی‌زدوبند نبودند کما اینکه در تاریخ چنین چیزی را در مورد خوارج میگویند و ادّعا میشود. در مورد امام بزرگوار هم همین سه جبهه وجود داشتند،... مارقین -ناآگاه‌ها- آن‌ کسانی بودند که در مقابل امام بزرگوار ما، موقعیّت کشور را، موقعیّت انقلاب را، موقعیّت ملّت ایران را نفهمیدند، جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند، شیوه‌های دشمنیِ دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند، عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند... ⚠️ این سه گروه و دشمنی این سه گروه، مخصوص زمان امام هم نبود، بعد از امام هم استمرار پیدا کرده است. امروز هم همین سه گروه در مقابل نظام اسلامی و میراث بزرگ امام که جمهوری اسلامی است، صف‌آرایی کرده‌اند. 🆔 @hojjatiye
🔴 انجمنی‌ها مصداق طالبان حقّی هستند که ... یکی از معیارهایی که باید در قضاوت نسبت به انجمن حجتیّه، همواره مدّنظرمان باشد، این جمله‌ی امام علی (علیه السّلام) است که فرمودند: ✅ لاتَقْتُلوا الخَوارِجَ بَعْدى، فَلَيسَ مَنْ طَلَبَ الحَقَّ فَاَخْطَـأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْباطِلَ فَأدْرَكَهُ؛ بعد از من خوارج را نكشيد؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، با كسى كه جوياى باطل باشد و به آن دست يابد، يكسان نيست. (نهج البلاغه، از خطبه 61) 💠 شهید مطهّری در توضیح این عبارت می‌فرمایند: «علی (ع) چون می‌دانست اینها بدبخت و بیچاره‌اند و فقط به اشتباه افتاده‌اند، با آنكه همیشه مزاحمش بودند با آنها سختگیری نمی‌كرد و حتی دستور داد بعد از من خوارج را نكشید: «لا تقتلوا الخوارج بعدی فلیس من طلب الحقّ فاخطأه كمن طلب الباطل فادركه» بعد از من اینها را نكشید، اینها با معاویه و اصحابش فرق دارند، اینها حق و دیانت را می‌خواستند و چون جاهل و بی‌تمیز بودند به اشتباه افتادند، اما معاویه و عمرو عاص و یارانشان از اول دنبال دنیا طلبی رفتند و به دنیای خود هم رسیدند.» (مجموعه آثار شهید مطهری، ج4، ص 967) 🏴🏴🏴سالروز شهادت مظهر عدالت تسلیت باد. 🆔 @hojjatiye
🔴 شیخ محمود حلبی: ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم❗️ مرحوم استاد حمید سبزواری در خاطرات خود می گویند: ✍ « یک سفری آقای شیخ محمود که در راس انجمن بود به سبزوار آمد. یک شب در منزل حاج آقا فخر که یکی از علمای سبزوار بود، من یک شعر خواندم در رابطه با حضرت امام زمان (عجل اللّه تعالی فرجه). ایشان خوششان آمد و بسیار تعریف کردند و گفتند: ما فردا می خواهیم برویم نیشابور، با ما به نیشابور بیایید. بعد ما بلند شدیم و روز دیگر به نیشابور رفتیم. در نیشابور در خانه ی مجللی از ما پذیرایی کردند. به نظر من سه اتاق بود که اینها پر از جمعیت بود و من در آنجا یک شعری خواندم که این شعر دقیقا حمله به دستگاه سلطنت بود: بسته دارد لب من دشمن تردامن/تا بر دوست نگویم سخن از دشمن رازها دانم در پرده و نتوانم/پرده برداشتن از راز نهانی من بس که در پرده سخن گفتم و کس نشنود/خود همان به که زگفتار شوم الکن یا سخن سازم آن سان که پسندد خصم/ از گل و باده و از ساده ی سیمین تن ✔️ این قصیده را تا آخر خواندم؛ بعد که این شعر را که بسیار طولانی بود خواندم و نشسته بودم ، یک قندانی پیش من بود آقای حلبی اشاره کرد که آقا حمید آن قندان را اینجا بیاورید. من قندان را برداشتم بردم جلوی ایشان گذاشتم. ⚡️ایشان در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با این بابا در بیفتیم.»❗️چون من آخر آن شعر به سلطنت و مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم. ✅ من واقعا سرد شدم. آمدم نشستم، به این فکر افتادم که خیر، این انجمن جای من نیست، من اسلام را منهای سیاست نمی توانم بپذیرم. اسلامی که من مطالعه کرده بودم، و صحنه هایی را که دقیقا به آن توجه کرده بودم که یکی از صحنه هایش کربلا، یا قبلش ضربت خوردن حضرت امیر، زندگی حضرت علی (علیه السلام) بود که اینها را مطالعه کرده بودم گاهی سری به نهج البلاغه زده بودم و یا فرمایشات حضرت امام حسین (علیه السلام) و آن شعر معروف که حضرت امام حسین (علیه السلام) رجز می خواندند، وقتی اینها را مقایسه می کردم دیدم خیر، ما را دارند به یک جایی می کشانند که اسم ما مسلمان باشد، رسماً هر بلایی سر ما آمد تحمل کنیم.⚠️ تصادفا من از آنها کناره گیری کردم و در مجامعشان شرکت نمی کردم. این را هم عرض کنم که در بسیاری از جلساتی که اینها به عنوان مبارزه و معارضه با بهاییت راه می انداختند خبری نبود. در اطراف سبزوار که چند جایی بود تعداد کمی از روستاییان بهایی شده بودند، ولی تعداد آنان از میزان انگشتان دست تجاوز نمی کرد. 📚 منبع: حال اهل درد، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص120 🆔 @hojjatiye
🔴 مرحوم استاد سبزواری: آقای #حلبی در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم.» ❗️ چون من آخر آن شعر به مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم. 🆔 @hojjatiye
🔴 «شیخ محمود و اختصاصات فقهی غالیان» ✅ نوشتاری خواندنی در نقد دو سخنرانی رهبر انجمن حجتیه yon.ir/yrZUR ✍ 🆔 @hojjatiye
🔴 تلاش انجمن برای جذب شریعتی❗️ به مناسبت سالروز فقد دکتر شریعتی، خاطره‌ای را منتشر می‌‌نمایم که حاکی از تلاش انجمن جهت جذب ایشان است. قابل ذکر آن که سران انجمن نه تنها ارادتی به دکتر شریعتی نداشتند، بلکه به واسطه برخی از تفکّراتش به شدّت با او مخالف بودند. امّا تنها هدف از بازخوانی این خاطره، نشان دادن این مسئله‌ی مهمّ است که انجمن هیچگاه از جذب نیروهای گوناگون دریغ نکرده و نمی‌کند. محمّدعلی نجفی در این باره می‌گوید: ✅ « یک شب در حسینیه ارشاد منتظر بودم سخنرانی دکتر شریعتی تمام بشود و با گروهی از دانشجویان برویم خانه‌ی ما. بعد از سخنرانی دکتر، دو نفر که به انجمن حجتیّه اعتقاد داشتند، آمدند و با کمال احترام و خضوع بسیار شروع کردند به گفتگو با دکتر شریعتی؛ و حرفشان این بود که شما با این بیان و دانشی که دارید، در مقابل امام زمان (علیه السّلام) مسئول هستید و حتماً باید اقدامی در این زمینه بکنید. ایشان را تشویق می‌کردند که بیایید در انجمن حجتیّه فعّالیّت کنید. دکتر با متانت و درایت با آن‌ها برخورد کرد و گفت: «چرا من نیرویم را بگذارم روی این که اثبات کنم بهائیّت چه اشکالی دارد؟ من تمام تلاشم را می‌کنم تا چهره‌ی درستی از اسلام روشن بشود و اگر این چهره‌ی اسلام، روشن و مشخص بشود، هم بهائیّت و هم مارکسیسم در مقابل آن تاب نمی‌آورند.» 📚شریعتی در زندان، محمّد حکیم‌پور، انتشارات نغمه نواندیش، ص41 🆔 @hojjatiye
📸مرحوم حسینی در ختم علامه کرباسچیان مردی که مدتی به مخالفت جدی با علامه کرباسچیان برخواست. خداوند بر پاداش انتقادات به حقش بیفزاید، و اگر در این راه تندروی داشته از سر تقصیراتش بگذرد. 🆔 @hojjatiye
پاسخ کوتاه به ادعای ابراهیم فیاض .doc
24.6K
🔴 دکتر ابراهیم فیاض مدعی شده بود که «تفکر سید منیرالدین حسینی شیرازی مثل تفکر انجمن حجتیه است»❗️ ✅ در کانالِ مربوط به استاد میرباقری( mirbaqeri@ ) پاسخی کوتاه به این ادعا داده شد. 🆔 @hojjatiye
🔴 شهید آیت الله دکتر بهشتی: انجمن حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. مغرورند. 🆔 @hojjatiye