eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2هزار دنبال‌کننده
328 عکس
43 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 رنگ رخسار نشان میدهد از سرّ درون برای شناخت برخی از انجمنیها و شبه انجمنیها، مناسبتهایی وجود دارد که کار را آسان میکند. یکی از این مناسبتها، نهم ربیع الاوّل است. اکثر آنان که از معجون کثیف کننده تفکر انجمنی چشیده اند، در این ایّام، خواسته یا ناخواسته، رنگ رخسارشان قرمز میشود.⭕️ در یکی از جلساتی که با دکتر فضلی داشتیم، ایشان نه تنها میگفت که انجمن ضدّ وحدت نیست، بلکه از اقدامات وحدت آفرینشان مثال میزد❗️ ⁉️ من نمیدانم پس چه میشود که هر کسی تنش به تن اینها میخورد، ضدّوحدت میشود!؟ چه معجونی به خوردشان میدهند؟🍺 برخی برای اثبات ضدّوحدت بودن اینها، دنبال کتاب و بیانیه میگردند. ساده انگاری است! مثلاً از معتاد نمیتوان توقّع داشت که خودش بیاید و بگوید مصرف کردم. معتاد با همان قیافه ای که اعتیادش را فریاد میزند، آب بینی اش را بالا میکشد و میگوید: «داداش، اشلاً به من میخوره که مَشرَف کرده باشم!؟»😪 🍺ماجرای ما و مصرف کنندگان تفکر انجمنی نیز همین است. حالا یکی آنقدر معجون کثیف کننده مصرف کرده که کنترلش را از دست داده و مستیش را فریاد میزند که من ضدّوحدتم. یکی دیگر حواسش بوده و فقط به انتشار لعن قرمزی اکتفا کرده.🔴 برخی همچون جناب معاونیان و شاگردان دکتر فریدونی از گذاشتن تصویر قبر ابولؤلؤ هم دریغ نمیکنند. و برخی دیگر همچون نوه مرحوم سجادی، به لعن و شعر اکتفا میکنند. بعضی از گروه های هنری و هیئات نیز رنگشان سرخ میشود.🔴 ✔️اما شاید جالبتر از همه، پیج مدرسه ای باشد که نتوانسته قرمز بودنش را مخفی نگه دارد. یکی از همان مدارسی که محل تزریق معجون کثیف کننده در مغز بچه هاست. مدرسه نیکان! ⛔️ 🕌 و جالبتر این که فردا که یکی از مساجد شیعیان منفجر شود، همینها به مواضع نظام گیر میدهند، فریاد وااسلاما سرداده و طلبکار میشوند‼️ 🆔 @hojjatiye
🏴 لحظاتی پیش مطّلع شدم که عزیزی از دست رفت... جناب آقای محمودخوانی که حق استادی بر بسیاری از محصلین علوی و برخی از دیگر مدارس دارد. در مستند «پوستین وارونه» برایمان سخن گفت. فعلا در شوک هستم. بعداً به تفصیل از ایشان خواهم گفت. 🆔 @hojjatiye
🏴 غروب امروز را بر مزار معلم مهربانم بودم و اکنون نماز لیلةالدفن را در حرم ولی فقیه و مرجعش، برایش خواندم. حداقلی است از وظیفه یک شاگرد نسبت به استادش داود فرزند علی اکبر 🆔 @hojjatiye
🔴 اگر در مراسم ایشان از مدیران و معلمانی که آن همه ایشان را آزار دادند، دیدید و یا پیام تسلیتی از جانب مدرسه، خیلی تعجب نکنید. این قماش، اشک تمساح میریزند. شهید شرافت را هم به جرم اسم بردن از امام در سر کلاس، از مدرسه اخراج کردند و پس از شهادتش پیام تسلیت دادند و مجلس ختم گرفتند!! 🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔊 صوت نمونه هایی از سخنان رهبر انجمن پیرامون وحدت 🆔 @hojjatiye
باز نشر👇 🔴 شما نیز اگر سندی دارید رو ڪنید❗️ در این چند روز ڪه به مناسبت هفته سخنانی از شیخ محمود منتشر شد، ڪاربران مختلفی از منبع و سند آن پرسش مینمودند. این اولین بار نبود ڪه سخنی از شیخ را منتشر مینمودم، اما اولین بار بود ڪه با این حجم از درخواست سند روبرو میشدم. البته چنین عڪس العملی ڪاملا قابل پیش بینی بود و برایم عجیب نبود. ✅ نسل جدید انجمن ڪه بسیاری از حقایق بدانها منتقل نشده است، اینگونه مواضع را منافی با عقاید و سلوڪ امروزی خود دیده و این تضاد برای آنان غیر قابل هضم است. تنها راه توجیه این مطالب برای آنان، اذعان به این امر است ڪه «شاید شیخ در جمع اهل سنت بوده و یا اگر هم نبوده، بالاخره از روی تقیه چنین گفته است». ❓باید پرسید چگونه در دهه های چهل و پنجاه، زمانی ڪه قدرت رسانه با امروز قابل قیاس نبوده، شیخ در گوشه ای از شهری در منبر، اینگونه رعایت تقیه مینماید اما امروزه تعداد قابل توجهی از شاگردان و مریدان وی نه تنها حاضر به چنین مسلڪی نیستند، بلڪه مثلا از صدا و سیمای جمهوری اسلامی توقع چنین و چنان دارند!؟ 🔉 در هر صورت از باب وظیفه فایل صوتی عبارات منتشره تقدیم شد. من برای ادعای خود، سند ارائه نمودم. اگر مخالفین، از مسلڪ شیخ شناختی دیگر دارند و میتوانند در اثبات این امر ڪه ”رهبر انجمن مخالف وحدت بوده“ دلیلی ارائه دهند، با ڪمال میل پذیرفته و ضمن اعتراف به اشتباه خود، به یقین آن را در ڪانال منتشر مینمایم. 🔶اگر هم دستشان از سند تهی است، پس در میزان صحت طریق ڪنونیشان نسبت به وحدت، حداقل ڪمی تردید نمایند. البته اگر شیخ را واقعا «خادم الحجة» میدانند! 🆔 @hojjatiye
🔴گزارش ساواک پس از تبعید امام: 📃 [رهبر انجمن حجتیه] در مسجد باب الحوائج به منبر رفت و دولت[تبعیدکننده امام] و مسئولین امنیتی مملکت[ساواک] را دعا کرد.‼️ توضیحات بیشتر در👇👇 🆔 @hojjatiye
🔴 حلبی، دولت تبعید کننده امام و ساواک را روی منبر دعا کرد‼️ یکی از مهمترین مقاطع نهضت امام (رحمت اللّه علیه)، ایّام تبعید حضرت امام بود. چرا که رژیم وحشت فراوان داشت تا با تبعید ایشان، قیامی دوباره همچون قیام 15خرداد شکل بگیرد که به یقین باید بهای سنگین‌تری را برای سرکوب آن می‌پرداخت. لذا قبل از تبعید امام همه‌ی جوانب امر را سنجید و برنامه‌ای ترتیب داد تا بتواند خشم ملّت انقلابی را به کنترل درآورد. فرمان آماده باش به کلیّه‌ی نیروهای نظامی و امنیّتی، محاصره‌ی بیوت و مراقبت کامل از علمای طراز اوّل بلاد، نظارت کامل بر بازار، دانشگاه و حوزه و دیگر پایگاه‌هایی که ممکن بود محلّ تجمعات اعتراض آمیز شود، از جمله‌ی برنامه‌های رژیم شاهنشاهی برای پیشگیری از یک قیام حتمی بود. ⚠️ پس از تبعید حضرت امام در سحرگاه 13آبان 1343 به ترکیه و پخش سریع این خبر به سراسر کشور، موج گسترده ای از اعتراضات شکل گرفت. مراجع عظام تقلید داخل و خارج کشور با صدور نامه‌ها، بیانیه‌ها و تلگراف‌ها و ایراد سخنان مختلفی این عمل را محکوم نمودند. به عنوان مثال مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در اولین سخنرانی خود پس از این واقعه، در تاریخ 30/8/1343 در مسجد اعظم قم فرمودند: 🎙 «... هر روز یکی از احکام الهی به توپ بسته می‌شود اگر کسی هم بگوید پروردگار ما خداست یا باید حبس کنند یا تبعید نمایند و در خانه‌ها را می‌بندند که چرا خدا می‌گوئید. انّا للّه و انّا الیه راجعون و من نمی‌دانم شما به من تسلیت بگوئید و یا ما به شما تسلیت بگوئیم و یا همه‌مان به امام زمان تسلیت بگوئیم و همه به پیغمبر خدا تسلیت بگوئیم...». 📚(حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی به روایت اسناد ساواک، ج1، ص145) همچنین مرحوم آیت اللّه العظمی مرعشی نجفی چند روز قبل از تبعید امام، در سخنانی به مناسبت کاپیتولاسیون آنچنان ناراحت شدند که در حین سخنرانی حالشان به هم خورد و دیگر نتوانستند ادامه‌ی صحبت دهند. 📚(حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی به روایت اسناد ساواک، ج1، ص384) ایشان در یکی از بیانیه‌هایی هم که در اواخر آبان ماه منتشر نمودند، اینگونه نوشته‌اند: ✍ « آیا ننگ نیست که اجانب مصون باشند و آیت اللّه خمینی را به بیگانگان بسپارند. من از تبعید معظمٌ له بسیار ناراحتم. من دیگر دقیقه شماری می‌کنم تا کی از این زندگی ننگین توأم با اسارت مستخلص شوم.» (همان، ص391) در همین راستا بازار دست به اعتصاب و تعطیلی زد و رژیم در اقدامی کم سابقه، با تهدید و چیدن آجر در مقابل مغازه‌های تعطیل، تلاش کرد تا این اعتصاب را بشکند. در برخی شهرها تظاهرات خیابانی به راه افتاد که به سرعت سرکوب شد. سیل تلگراف، نامه و طومار از طرف حوزه‌ها و روحانیّت متعهّد به مقامات ترکیه و برخی از دیگر کشورها ارسال شد. در بسیاری از شهرها مساجد و نمازهای جماعت به مدت حدود دو هفته به کلّی تعطیل شد. به عنوان نمونه مرحوم آیت الله حاج شیخ بهاءالدین محلّاتی دستور تعطیلی مساجد و نمازهای جماعت شیراز را صادر فرموده و همچنین پیشنهاد تحصّن در اماکن مقدّس و زیارتی کشور را مطرح کردند. این روند اعتراض آمیز تا نیمه ی شعبان آن سال البته با کنترل شدید نیروهای نظامی و امنیّتی، ادامه داشت. 💠 با نزدیک شدن ایّام میلاد مسعود منجی عالم بشریّت(علیه السلام)، برخی مراجع همچون آیت الله العظمی میلانی پیامی مبنی بر چگونگی برپایی مراسم انتشار دادند که در آن آمده بود: ✍«عقیده خود را درباره حضرت آیت الله خمینی دامت برکاته آشکارا اظهار نمایید که ایشان یکی از مراجع تقلید عالیقدر امت اسلامی هستند و گفته ایشان گفته همه ملت مسلمان است...» 📚(اسناد انقلاب اسلامی، چاپ دوم پائیز1374، ج1، ص274) چندی بعد نیز متن استفتائی از محضر ایشان و آیت الله مرعشی مبنی بر وظایف طلّاب و مبلّغین در ماه مبارک رمضان انتشار یافت که آیت الله میلانی در بخشی از پاسخ به این استفتاء فرموده بودند: ✍«...انواع تعدیات و ظلم و ستم و اختناق شدید و تجاوزاتی که به حریم دین و مملکت مذهبی وارد شده و پایمال شدن حقوق ملت و گرفتاری های اقتصادی و غیره و گرفتاری و زندانی شدن علما و خطبا و دانشمندان[را] تذکر دهید...» 📚(نهضت امام خمینی، سید حمید روحانی، ج2، ص100) پاسخ آیت الله مرعشی نیز به همین مضمون بود. لذا رژیم پهلوی در سخنرانی های انجام شده در این ماه مبارک، بیش از پیش به باد انتقاد گرفته شد. گزارشات روز مرّه‌ی برخی از این سخنرانی‌ها به ارسال شده و اقدامات لازم صورت می‌گرفت. در یکی از این گزارشات آمده است: 📃 «برابر اطلاع منابر روز 43/10/26 عادی بوده است. 1- شیخ واعظی در مسجد اسکندری به منبر رفت و به دولت حمله کرد که وسیله کلانتری 11 به وی تذکر داده شد و از منبر رفتنش جلوگیری گردید. 2- شیخ محمد علی طالقانی پیشنماز مسجد اکباتان به منبر رفت و نسبت به دولت و گرانی بنزین و مأمورین سازمان امنیت حمله کرد که از ط
رف کلانتری در مورد جلب وی اقدام گردیده است. 3- شیخ جعفری پیشنماز مسجد جامع و شیخ طاهری در مسجد مذکور به منبر رفتند و از دولت تنقید نمودند و هر دو به خمینی دعا کردند. ⚡️4- شیخ محمود در مسجد باب الحوائج واقع در میدان فوزیه به منبر رفت و دولت و مسئولین امنیتی مملکت را دعا کرد.‼️ 5- ...» 📚(آیت الله حاج شیخ غلامحسین جعفری همدانی به روایت اسناد ساواک، ص27) ✅ این سند همانگونه که به خوبی نشان دهنده‌ی اوج اختناق و فشار بر روحانیّت شجاع و انقلابی است و افرادی همچون آقایان جعفری و طاهری چند روز پس از این سخنرانی همراه با 11نفر دیگر از گویندگان متعهد و مجاهد اسلامی، دستگیر و به محاکمه‌ی فرمایشی کشیده می‌شوند، بیانگر مواضع شیخ محمود حلبی(رهبر انجمن حجتیّه) نیز هست. او در شرایطی دولت و مسئولین امنیّتی را دعا می‌کند که عامل همه‌ی این جنایات از کاپیتولاسیون گرفته تا تبعید امام و سرکوب علما و مردم، رژیم دژخیم پهلوی است. او در زمانی با دعای خود اینگونه اعمال آن‌ها را تأیید می‌کند که بزرگترین مراجع وقت از شدّت ناراحتی چنین مواضعی علیه آنان اتّخاذ کرده و آرزوی مرگ می‌کنند. حال چگونه می‌توان ادّعا نمود که انجمن حجتیّه به رهبری شیخ محمود حلبی، مورد تأیید همه‌ی مراجع، همگام با انقلاب اسلامی و طرفدار حضرت امام بوده است!؟ 🆔 @hojjatiye
🛑«علامۀ ضدانقلاب؟!» به بازار کتاب می‌رسد . 📚کتاب «علامۀ ضدانقلاب؟!» نگاهی به نسبت علامه طباطبایی با انقلاب و جمهوری اسلامی به زودی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار می‌شود 📍رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب دو نویسنده ای که پیش‌تر با آثاری چون حقایقی پیرامون انجمن حجتیه، تو زودتر بکش، از افغانستان تا لندستان، فرمانده در سایه و... به جامعه کتابخوان معرفی شده‌اند این‌بار بر اساس دغدغه، اهمیت موضوع و شبهاتی که مطرح شده است به سراغ نگارش این اثر ارزشمند رفته‌اند. مؤلفین در این کتاب سعی کرده‌اند با ارائۀ ۱۱ مصاحبه و یک پیوست تحقیقی به سؤالات و شبهاتی که مدتی است نسبت به علامه طباطبایی مطرح می‌شود را پاسخ داده و تصویری حقیقی از مشی علمی و عملی علامۀ طباطبائی در خصوص انقلاب و جمهوری اسلامی را ارائه نمایند. ❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹 🔸جهت تهیه کتاب بعد از انتشار با تخفیف ویژه از طریق زیر اقدام کنید👇 ✅ سایت من و کتاب manvaketab.ir ✅ سایت انتشارات شهیدکاظمی nashreshahidkazemi.ir ✅ پیامک نام کتاب به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ ✅ تلفن مرکز پخش: ۰۲۵۳۳۵۵۱۸۱۸ا . ❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹 📌 🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب در کشور 🆔 @nashreshahidkazemi
✨✨✨✨✨✨ گفتگوی زنده 🔹موضوع: پیشینه شناسی فرقه های انحرافی 🔸کارشناس: جناب آقای دکتر یعقوب توکلی 🔸مجری کارشناس: امیرحسین کامل نواب ▪️زمان سه شنبه 2 آذر 1400 ساعت 21 لینک صفحه: https://instagram.com/moghadas_nama?utm_medium=copy_link @moghadas_nama Www.moghadas-nama.com
🏴 بر مزار استاد💐 در آستانه چهلمین روز درگذشت استاد ارجمندم، توفیق شد تا امروز بر مزارش حاضر شوم. 💠 برایش سنگی زیبا گذاشته اند. و چه زیباشعری انتخاب شده: با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی تا بی خبر بمیرد در درد خودپرستی عاشق شو ارنه روزی کار جهان سرآید ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی 🔸با خواندن این شعر، به یاد جلسه ای افتادم که یکی از سران مدعی انجمنی، عبارت ناشایستی را در مورد استاد محمودخوانی به کار برد. تا زمانی که استاد در قید حیات بود علیرغم گفتگوهای مختلفی که با ایشان داشتم، هیچگاه به خود اجازه ندادم که برای ایشان بگویم که پشت سرشان چه گفته اند. هر چند که خود استاد، ده ها برابرش را شنیده و از نامردی این جماعت و تهمتهای ناروایی که به ایشان زده بودند، خون به دل بود. ⚡️بماند برای آن روز که از پرده برون افتد راز... 🆔 @hojjatiye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 یادی از استاد چهل روز از فراق معلم مهربانمان گذشت. عزیزی که سالها برای تربیت دانش آموزان در مدرسه علوی تهران، از جان مایه گذاشت، اما مغرضان جان به لبش کردند. سال ۹۱ در مستند «پوستین وارونه» برایمان اندکی درد دل کرد. طبیعتا امکان استفاده از همه سخنان ارزشمندش در مستند فراهم نبود. لذا بر آن شدم تا دقایقی از پشت صحنه و گوشه ای از سخنانی که در مستند از آنها استفاده نشد را تقدیم نمایم. 🔹پ.ن۱: مستند «پوستین وارونه» در جشنواره عمار سال ۹۱، با موضوع انجمن حجتیه اکران شد. 🔹پ.ن۲: از کارگردان محترم، جناب آقای خالقی به جهت آن که فیلم کامل مصاحبه را در اختیار حقیر قرار دادند، بی نهایت سپاسگزارم. 🆔 @hojjatiye
🔴 معاونیان: نيستم چاپلوس اهل ستم اخیرا سروده ای در کانال جناب آقای معاونیان منتشر شده. بدیهی است که همه میدانند جناب معاونیان نه چاپلوس خلفا و اهل تسنن هستند، نه چاپلوس اهل خرقه و تصوف. از اهل فلسفه و عرفان هم که بیزارند. پس سئوال اینجاست که منظور ایشان از «اهل ستم» کیست؟ ابیاتی از این سروده ی طولانی را انتخاب و خدمتتان تقدیم نموده و قضاوت را به شما وامیگذارم. اگر همچون گذشته که برخی از مطالب و اشعار را حذف کردند، پشیمان نشده و حذف نفرمایند، میتوانید مراجعه نموده و متن کامل را ملاحظه فرمایید. 💠 و اما ابیاتی از این سروده: نيستم چاپلوس اهل ستم نان نخوردم ز رشوه ها و ربا نه وكيل ام، نه نوكر دفتر نه نماينده ی فلان آقا گفت شخصی كه مهدوی هستی! من كجا لايقم به اين معنی؟ من كجا؟ و نسبت مهدی من كجا؟ نام حجت يكتا [از سویی میخواهند که منکر هرگونه نسبتی با انجمن حجتیه شوند و از سوی دیگر نمیتوانند ابراز ارادت نکنند. ما به این قماش میگوییم شبه انجمنی] از همه هفت دولت آزادم نيستم همدم نفاق و ريا نه تفلسف و نه تصوف را راه دانم برای قرب خدا نه فدایی، نه جان نثارم من نه زنم دم ز عشق و ذوب و‌ فنا احدی را ولی نمیخوانم زینهمه ‌قطب و پیر در دنیا هیچ کس را مصون نمیدانم از گناهان و اشتباه و‌ خطا جز همين چهارده نفر معصوم به جز از اين دوازده والا بنده ی هيچكس نخواهم شد برده گی و مرام من؟ حاشا بارها گفته ام و خواهم گفت با همه در كلامی بی پروا هیچ کس قابل مقایسه نیست با امامان ما و اهل كسا همه ی این ولیجه ها باطل پوچ و‌ هیچ اند و زشت و ‌بی مبنی هیچ کس هم علی دوران نیست جز ولیّ خدای بی همتا [خود مقام معظم رهبری هم به این لقب انتقاد کردند. اما این بیت نشانگر آن است که منظور از برخی ابیات دیگر چه بوده؟] آری مهدی مرا اولی الامر است وارث اِنمّا و اَحصَينا من همینم تو هر چه خواهی باش راه ما روشن است و چاه شما سپری گشته دوره ی تزوير منقضی گشته عصر مکر و‌ دغا زور گفتن نهايت جهل است دور باشد ز سيرت عقلا شيعه ی مرتضی ستمگر نيست ياور ظلم كی شود؟ كلّا دشمن ظلم و ظالمان می باش با شهامت رشيد و بی پروا مرگ بر آنكه اختلاف افكند بين دلهای پاك اهل ولا ✔️ جالب آن که این همه شجاعت و جسارت ایشان، سبب نمیشود تا معتقدات سیاسیشان را صریح و در قالبی به غیر از شعر بیان نمایند!! ☺️ 🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 یکی از دفعاتی که شیخ ادعای تشرف کرد. 🆔 @hojjatiye
🔴 ادّعای پدر را باور کنیم یا تمجید دختر را؟ شیخ محمود حلبی به دفعات، در جلسات خصوصی و حتّی منابر عمومی، مستقیم و غیرمستقیم، مدّعی شده بود که به محضر امام زمان علیه السّلام مشرّف شده. آن هم نه یک‌بار بلکه از عالم خواب و بیداری و مکاشفه می‌گفت. آنگونه اظهار می‌نمود که برای مریدانش مسجّل می‌شد که وی چنین توفیقاتی داشته و یا دارد. شاید بتوان در این میان، ماجرای تشرّف رهبر انجمن در سرداب مقدّس را معروفترین این ادّعاها دانست که بارها و بارها نیز توسّط اساتید این گروه تعریف شده است. اسناد گوناگونی نیز وجود دارد که حاکی از بیان اینگونه ادّعاها توسّط شیخ است. امّا یکی از آن‌ سخنرانی‌ها اوّلین شبی است که وی در ماه رمضان سال ۵۴ برای مردم بیرجند به منبر رفته و به تشرّفش در سرداب مقدّس تصریح کرد. 🔊 علاوه بر آن که صوت این سخنرانی موجود است، این عبارات شیخ در اوّلین صفحه جزوات آموزشی انجمن پیرامون مهدویّت نیز به چاپ رسیده.📄 💠 امّا این روزها مصادف است با اولین سالروز درگذشت مرحومه حاجیه خانم زهرا تولایی فرزند شیخ محمود حلبی. در بخشی از مصاحبه‌ای که سال گذشته و به همین مناسبت از سوی انجمن حجتیّه منتشر شد، خانم تولّایی پدر را اینگونه توصیف کردند: « اگر کسی می‌خواست راجع به تشرف بگوید که من خدمت حضرت امام عصر علیه السلام مشرف شدم، مرحوم حاج آقا بحث را عوض میکردند. واقعا مخالف این حرفها بودند. البته ناگفته نماند ایشان نمیخواستند به طور کلی منکر توفیق رؤیت امام زمان علیه السلام در خواب و بیداری بشوند بلکه رواج این حرفها را برنمی تافتند. مرحوم حاج آقا علی رغم برخورداری از آن همه کمالات نفسانی، آن چنان کتوم بودند که هیچ گاه از خود نگفتند‼️ و خود را نستودند، و آن چنان تند و تیز با جست وجوگران چنین وادیهایی برخورد میکردند که کسی را یارای پرسش باقی نمیماند.» ⁉️ حال باید پرسید که آیا واقعاً این مرحومه از مشی و مرام پدر بی‌اطّلاع بودند یا صوت‌های پدر و شاگردانشان را باید نادیده گرفت!؟ 🆔 @hojjatiye
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
🔴 یک نمونه از تأییدات مراجع، نسبت به انجمن حجتیّه ۱۸ آذر مصادف است با سالروز رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیّع حضرت آیت اللّه العظمی گلپایگانی (رحمت اللّه علیه). از آنجا که انجمن همواره با ارائه‌ی دستخط‌هایی از برخی مراجع و علما در صدد دفاع از خود بوده و هست، یک نمونه از این دستخط ‌ها را که به دستور حضرت آیت اللّه گلپایگانی مکتوب شده است، تقدیم می‌کنم: ✍ « بسم الله الرحمن الرحیم جناب عمد الاعزه آقای سبحانی زید توفیقه مکتوب مورخ ۴۹/۱۰/۲۴ شما واصل و نسبت به تشکیل انجمن صاحب الزّمان بمنظور مبارزه با فرقه ضاله اگر زیر نظر حضرت حجة الاسلام آقای حلبی باشد، بسیار خوب است. توفیق و تأیید شما را در انجام وظایف شرعیه خواهانم. تاریخ ۲۲ ذی قعده ۹۰ (مطابق با ۴۹/۱۰/۲۹ شمسی) محمد رضا الموسوی الگلپایگانی» ✳️ ذکر چند نکته در مورد این سند لازم به نظر میرسد: ✅ اوّل آن که همانگونه که مشهود است چون انجمن "بمنظور مبارزه با فرقه ضاله" تأسیس و معرّفی می‌شد، بسیار طبیعی بود که مورد حمایت مراجع وقت قرار بگیرد. به ویژه آن که بهائیّت بسیار فعّال بود و تنها گروهی که جهت مبارزه با این فرقه، به صورت تشکیلاتی فعّالیّت داشت، انجمن حجتیّه بود. لذا اگر مورد حمایت مراجع قرار نمی‌گرفت جای سئوال داشت. ✅ در ثانی شیخ محمود شخصیّتی بود که فارغ از سابقه اقدامات و فعّالیّت‌هایش علیه بهائیّت، مراجع و علما حدّاقل به واسطه منابرش او را می‌شناختند و نگاه خوش بینانه‌ای به او داشتند. پس باز هم طبیعی بود که بنویسند "اگر زیر نظر حضرت حجة الاسلام آقای حلبی باشد، بسیار خوب است." . ✅ نکته سوم آن که باید توجّه نمود که زمان برخی از این اسناد، مربوط به دورانی است که مواضع شخص آقای حلبی علیه نهضت امام، چندان علنی و فراگیر نشده است. لذا نگاه برخی از آقایان نسبت به رهبر انجمن، در آینده تغییر می‌کند. ✅ چهارم این که کاملاً منطقی است که اگر بزرگی فعّالیّت گروهی را در حیطه‌ی تخصّصی آن گروه تأیید نماید و یا حتّی اجازه استفاده از وجوهات را به شخص یا گروهی بدهد، دلیل بر تأیید همه عقاید و عملکردهای آن شخص یا گروه نمی‌شود. لذا همانگونه که در این سند به وضوح مشهود است، تأیید از باب مبارزه با فرقه ضالّه بوده است. لازم به ذکر است که منظور از "آقای سبحانی"، حضرت آیت اللّه العظمی سبحانی نیست. 💠 انشاءاللّه به مرور، دیگر اسناد و استفتائات آیت اللّه گلپایگانی و دیگر مراجع در مورد انجمن را منتشر خواهم نمود. 🆔 @hojjatiye