eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2هزار دنبال‌کننده
328 عکس
43 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 خاطره ای از مخالفت شیخ محمود (رهبر انجمن حجتیه) با قیام پانزدهم خرداد: هر دفعه که صدای رگبار از میدان بلند می شد ایشان یک تکانی می خورد و می گفت: “هان حالا بیرونش کن، حالا بیرونش کن، این هم حرف شد که حالا بیرونت می کنم.” من گفتم “چیه قصه و مگر چه شده است؟” ایشان گفت: “مگر نمی دانی که آیت الله خمینی در سخنرانی اش گفته است کاری نکن که مثل پدرت بگویم بیرونت کنند؟ و خوب مگر می تواند بیرونش کند، با این تیراندازی و با این مردم کشی مگر می شود بیرونش کند؟“‼️ 🔸متن کامل را اینجا بخوانید: yon.ir/xizBX 🆔 @hojjatiye
🔴 به خیال تبعیّت از قرآن، در مقابل قرآن مجسّم که امیرالمؤمنین است ایستادند❗️ مقام معظّم رهبری در بخشی از سخنانی که به مناسبت سالروز رحلت امام راحل ایراد فرمودند، به جبهه‌ای از دشمنان اشاره کردند که می‌توان جریانات را هم از این دست دانست: جبهه‌ی مقابلِ امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید که در تاریخ مشخّص شده است: قاسطین، ناکثین، مارقین... مارقین [یعنی] کج‌فهم‌ها و نادانها و جاهلهایی که به خیال اسلام، به خیال تبعیّت از قرآن، در مقابل قرآن مجسّم که امیرالمؤمنین است ایستادند؛.. ⚡️البتّه کج‌فهمی مربوط به توده‌های مارقین بود و رؤسای آنها احتمالاً با دشمنان بی‌زدوبند نبودند کما اینکه در تاریخ چنین چیزی را در مورد خوارج میگویند و ادّعا میشود. در مورد امام بزرگوار هم همین سه جبهه وجود داشتند،... مارقین -ناآگاه‌ها- آن‌ کسانی بودند که در مقابل امام بزرگوار ما، موقعیّت کشور را، موقعیّت انقلاب را، موقعیّت ملّت ایران را نفهمیدند، جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند، شیوه‌های دشمنیِ دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند، عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند... ⚠️ این سه گروه و دشمنی این سه گروه، مخصوص زمان امام هم نبود، بعد از امام هم استمرار پیدا کرده است. امروز هم همین سه گروه در مقابل نظام اسلامی و میراث بزرگ امام که جمهوری اسلامی است، صف‌آرایی کرده‌اند. 🆔 @hojjatiye
🔴 انجمنی‌ها مصداق طالبان حقّی هستند که ... یکی از معیارهایی که باید در قضاوت نسبت به انجمن حجتیّه، همواره مدّنظرمان باشد، این جمله‌ی امام علی (علیه السّلام) است که فرمودند: ✅ لاتَقْتُلوا الخَوارِجَ بَعْدى، فَلَيسَ مَنْ طَلَبَ الحَقَّ فَاَخْطَـأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْباطِلَ فَأدْرَكَهُ؛ بعد از من خوارج را نكشيد؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، با كسى كه جوياى باطل باشد و به آن دست يابد، يكسان نيست. (نهج البلاغه، از خطبه 61) 💠 شهید مطهّری در توضیح این عبارت می‌فرمایند: «علی (ع) چون می‌دانست اینها بدبخت و بیچاره‌اند و فقط به اشتباه افتاده‌اند، با آنكه همیشه مزاحمش بودند با آنها سختگیری نمی‌كرد و حتی دستور داد بعد از من خوارج را نكشید: «لا تقتلوا الخوارج بعدی فلیس من طلب الحقّ فاخطأه كمن طلب الباطل فادركه» بعد از من اینها را نكشید، اینها با معاویه و اصحابش فرق دارند، اینها حق و دیانت را می‌خواستند و چون جاهل و بی‌تمیز بودند به اشتباه افتادند، اما معاویه و عمرو عاص و یارانشان از اول دنبال دنیا طلبی رفتند و به دنیای خود هم رسیدند.» (مجموعه آثار شهید مطهری، ج4، ص 967) 🏴🏴🏴سالروز شهادت مظهر عدالت تسلیت باد. 🆔 @hojjatiye
🔴 شیخ محمود حلبی: ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم❗️ مرحوم استاد حمید سبزواری در خاطرات خود می گویند: ✍ « یک سفری آقای شیخ محمود که در راس انجمن بود به سبزوار آمد. یک شب در منزل حاج آقا فخر که یکی از علمای سبزوار بود، من یک شعر خواندم در رابطه با حضرت امام زمان (عجل اللّه تعالی فرجه). ایشان خوششان آمد و بسیار تعریف کردند و گفتند: ما فردا می خواهیم برویم نیشابور، با ما به نیشابور بیایید. بعد ما بلند شدیم و روز دیگر به نیشابور رفتیم. در نیشابور در خانه ی مجللی از ما پذیرایی کردند. به نظر من سه اتاق بود که اینها پر از جمعیت بود و من در آنجا یک شعری خواندم که این شعر دقیقا حمله به دستگاه سلطنت بود: بسته دارد لب من دشمن تردامن/تا بر دوست نگویم سخن از دشمن رازها دانم در پرده و نتوانم/پرده برداشتن از راز نهانی من بس که در پرده سخن گفتم و کس نشنود/خود همان به که زگفتار شوم الکن یا سخن سازم آن سان که پسندد خصم/ از گل و باده و از ساده ی سیمین تن ✔️ این قصیده را تا آخر خواندم؛ بعد که این شعر را که بسیار طولانی بود خواندم و نشسته بودم ، یک قندانی پیش من بود آقای حلبی اشاره کرد که آقا حمید آن قندان را اینجا بیاورید. من قندان را برداشتم بردم جلوی ایشان گذاشتم. ⚡️ایشان در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با این بابا در بیفتیم.»❗️چون من آخر آن شعر به سلطنت و مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم. ✅ من واقعا سرد شدم. آمدم نشستم، به این فکر افتادم که خیر، این انجمن جای من نیست، من اسلام را منهای سیاست نمی توانم بپذیرم. اسلامی که من مطالعه کرده بودم، و صحنه هایی را که دقیقا به آن توجه کرده بودم که یکی از صحنه هایش کربلا، یا قبلش ضربت خوردن حضرت امیر، زندگی حضرت علی (علیه السلام) بود که اینها را مطالعه کرده بودم گاهی سری به نهج البلاغه زده بودم و یا فرمایشات حضرت امام حسین (علیه السلام) و آن شعر معروف که حضرت امام حسین (علیه السلام) رجز می خواندند، وقتی اینها را مقایسه می کردم دیدم خیر، ما را دارند به یک جایی می کشانند که اسم ما مسلمان باشد، رسماً هر بلایی سر ما آمد تحمل کنیم.⚠️ تصادفا من از آنها کناره گیری کردم و در مجامعشان شرکت نمی کردم. این را هم عرض کنم که در بسیاری از جلساتی که اینها به عنوان مبارزه و معارضه با بهاییت راه می انداختند خبری نبود. در اطراف سبزوار که چند جایی بود تعداد کمی از روستاییان بهایی شده بودند، ولی تعداد آنان از میزان انگشتان دست تجاوز نمی کرد. 📚 منبع: حال اهل درد، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص120 🆔 @hojjatiye
🔴 مرحوم استاد سبزواری: آقای #حلبی در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم.» ❗️ چون من آخر آن شعر به مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم. 🆔 @hojjatiye
🔴 «شیخ محمود و اختصاصات فقهی غالیان» ✅ نوشتاری خواندنی در نقد دو سخنرانی رهبر انجمن حجتیه yon.ir/yrZUR ✍ 🆔 @hojjatiye
🔴 تلاش انجمن برای جذب شریعتی❗️ به مناسبت سالروز فقد دکتر شریعتی، خاطره‌ای را منتشر می‌‌نمایم که حاکی از تلاش انجمن جهت جذب ایشان است. قابل ذکر آن که سران انجمن نه تنها ارادتی به دکتر شریعتی نداشتند، بلکه به واسطه برخی از تفکّراتش به شدّت با او مخالف بودند. امّا تنها هدف از بازخوانی این خاطره، نشان دادن این مسئله‌ی مهمّ است که انجمن هیچگاه از جذب نیروهای گوناگون دریغ نکرده و نمی‌کند. محمّدعلی نجفی در این باره می‌گوید: ✅ « یک شب در حسینیه ارشاد منتظر بودم سخنرانی دکتر شریعتی تمام بشود و با گروهی از دانشجویان برویم خانه‌ی ما. بعد از سخنرانی دکتر، دو نفر که به انجمن حجتیّه اعتقاد داشتند، آمدند و با کمال احترام و خضوع بسیار شروع کردند به گفتگو با دکتر شریعتی؛ و حرفشان این بود که شما با این بیان و دانشی که دارید، در مقابل امام زمان (علیه السّلام) مسئول هستید و حتماً باید اقدامی در این زمینه بکنید. ایشان را تشویق می‌کردند که بیایید در انجمن حجتیّه فعّالیّت کنید. دکتر با متانت و درایت با آن‌ها برخورد کرد و گفت: «چرا من نیرویم را بگذارم روی این که اثبات کنم بهائیّت چه اشکالی دارد؟ من تمام تلاشم را می‌کنم تا چهره‌ی درستی از اسلام روشن بشود و اگر این چهره‌ی اسلام، روشن و مشخص بشود، هم بهائیّت و هم مارکسیسم در مقابل آن تاب نمی‌آورند.» 📚شریعتی در زندان، محمّد حکیم‌پور، انتشارات نغمه نواندیش، ص41 🆔 @hojjatiye
📸مرحوم حسینی در ختم علامه کرباسچیان مردی که مدتی به مخالفت جدی با علامه کرباسچیان برخواست. خداوند بر پاداش انتقادات به حقش بیفزاید، و اگر در این راه تندروی داشته از سر تقصیراتش بگذرد. 🆔 @hojjatiye
پاسخ کوتاه به ادعای ابراهیم فیاض .doc
24.6K
🔴 دکتر ابراهیم فیاض مدعی شده بود که «تفکر سید منیرالدین حسینی شیرازی مثل تفکر انجمن حجتیه است»❗️ ✅ در کانالِ مربوط به استاد میرباقری( mirbaqeri@ ) پاسخی کوتاه به این ادعا داده شد. 🆔 @hojjatiye
🔴 شهید آیت الله دکتر بهشتی: انجمن حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. مغرورند. 🆔 @hojjatiye
🔴 شهید آیت الله دکتر بهشتی، ۱۰ روز قبل از شهادت فرمودند: انجمن حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. اگـر ایـن خودبـزرگ بینـی هنـوز هـم وجـود دارد و ایـن آقایـان خیال مـی کننـد بالاترین عبـادت عبـارت اسـت از شـرکت در فعالیتهـای ضدبهایـی، اشـتباه مـی کننـد. مغرورنـد و خداونـد آن هـا را از ایـن غـرور نجـات بدهـد. ✅ اگـر ملـت مـا مـی خواسـت فرمایـش هـای آقایان را گـوش بکند،هنوز زیر یوغ شـاه بـود. بهترین خدمـت را بـه امـام زمان(سـلام اللـه علیـه) انقلابیون مسـلمان کـرده اند کـه راه آن حضـرت را بـه روی امـت و بـه روی دنیـا گشـوده انـد. 📚 سخنرانی در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷ 🆔 @hojjatiye
🔴 حاج احمد متوسلیان: تا ظلم هست، ما هم در جنگیم. ⚪️ شیخ محمود حلبی: جنگ باید به رهبری معصوم باشد. ✅ تفاوت خطّ فکری امام و اسلام نابی که به فرزندان عصر ما معرّفی کرد، با خطّ فکری شیخ محمود و اسلام ناقصی که در انجمن حجّتیه، آموزش داده می شود، بسیار روشن و آشکار است. یکی از این تفاوت های آشکار عقیدتی، در موضوع مبارزه و جنگ با ظلم است. به مناسبت سالروز به اسارت درآمدن یکی از شاگردان مکتب حضرت روح اللّه، یعنی حاج احمد متوسّلیان🌷، بر آن شدیم تا کلامی از ایشان را با کلامی از رئیس انجمن حجّتیه در کنار هم گذاشته و قضاوت را به شما واگذار کنیم. اخیراً سخنرانی ‌ها و مصاحبه‌ های حاج احمد متوسّلیان در کتابی با عنوان "احمد متوسّلیان هستم" گردآوری و تدوین شده و توسّط انتشارات نارگل به چاپ رسیده است.📕 حاج احمد متوسّلیان در یکی از این سخنرانی ها می گوید: 🔴 «ما اعتقاد داریم که باید ریشه ظلم و جور و کفر، حداقل از سطح ممالک اسلامی و در مرحله بعد، از سطح جهان برچیده بشود؛ یعنی تا کفر هست، تا ظلم هست و تا جور هست، ما هم در جنگیم. در هر کجا که باشد، علیه آن می جنگیم.» 📚 منبع: احمد متوسلیان هستم، ص241 ⚪️ امّا شیخ محمود حلبی در سخنرانی معروف خود می گوید: « اول شما يك افسر، يك پيشوا و رهبر معصوم، جنگی پيدا بكنيد، يك رهبری كه بتواند اداره اجتماع كند روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت كافي نيست. اوّل او را پيدا بكنيد، آن‌وقت برو جانت را بده. رهبر معصوم جلو بيفتد، فهميدی؟... باید جنگ روی موازین دین به رهبری معصوم[باشد] نه عادل، عادل كافی نیست... لذا شیعه می گوید در عصر غیبت امام زمان جهاد نیست.» 📚 منبع: درسنامه انجمن حجتیه، ص241 🆔 @hojjatiye
🔴 حاج احمد متوسلیان: تا ظلم هست، ما هم در جنگیم. ⚪️ شیخ محمود حلبی: جنگ باید به رهبری معصوم باشد. 🆔 @hojjatiye
🔴 بعضی خیال میکنند که امام صادق به سیاست کاری نداشت... 🏴🏴🏴 به مناسبت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، حضرت امام صادق (علیه السّلام) گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در مورد آن امام همام را تقدیم می‌نماییم: ✅ « بعضی خیال میکنند که امام صادق به سیاست کاری نداشت، علیه دستگاه فعالیتی نمیکرد، در صدد ایجاد حکومت الهی و علوی نبود، این خطاست؛ که متأسفانه مشاهده میشود که، با این‌که این قضیه بارها گفته شده، باز گوشه و کنار کسانی پیدا میشوند که در نوشته‌ها و گفته‌های خودشان، توجه به این نکته نمیکنند که امام صادق علیه‌الصلاةوالسلام، ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود، وقتی امام صادق میگوید من امامم، امام یعنی چه؟ امام یعنی حاکم جامعه، امام یعنی رئیس جامعه، یعنی من همان کسی هستم که این خلیفه‌ی غاصب بی دین، جای مرا گرفته. خب این حرف آیا یک حرف سیاسی است یا یک حرف فرهنگی است؟ ۶۸/۳/۱۲ امام صادق در عرفات در روز عرفه در میان جمعیت می‌ایستد با صدای بلند فریاد زد «ایهاالناس ان‌رسول الله کان هو الامام» امامت را از سرچشمه‌ی معنویش و اصلیش شروع می کند. پیغمبر اول امام بود، «ثم کان من بعده علی، ثم‌الحسن، ثم‌الحسین» بعد میگوید و سپس من، یعنی ادعای امامت و حکومت که این نشان دهنده‌ی اوج مبارزه‌ی امام صادق است در اواخر دوران بنی امیه. ۶۷/۳/۱۹ 🆔 @hojjatiye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مقام معظم رهبری: بعضی خیال میکنند که امام صادق به سیاست کاری نداشت. ایشان در عرفات میگوید من امامم، امام یعنی چه؟امام یعنی حاکم جامعه. آیا این یک حرف سیاسی است یا یک حرف فرهنگی است؟ 🆔 @hojjatiye
🔴 زمانی که خون شیخ از امام حسین(ع) رنگین‌تر نبود... یکی از شاگردان شیخ محمود به نام دکتر جلال ، خاطره ای مهم و قابل تأمل را اینگونه از زبان استاد نقل می‌کند: « قبل از شهريور 1320 توليت مسجد گوهرشاد با من رفاقت داشت. به خارج مشهد آمد و از من دعوت كرد كه "آقا شيخ محمود ما امسال بنا گذاشتيم در روز عاشورا تو منبر بروى و راجع به امام حسين عليه السلام صحبت كنى. فقط به اين شرط كه روضه نخوانى.❗️ (چون رضا خان روضه خوانى را نيز ممنوع كرده بود.) از رشادت‌هاى امام حسين عليه السلام بگو. از گذشت‌هاى امام حسين عليه السلام بگو. از ايثار امام حسين عليه السلام بگو؛ ولى روضه نخوان." گفتم: "بسيار خوب." ... ✅ به مادرم گفتم: "مادر، خون من از خون اصحاب سيدالشهدا عليه السلام رنگين‌تر نيست. آن‌ها مردانى بودند كه براى استمرار دين خدا جانشان را در طَبَق اخلاص گذاشتند و جلوى تير و نيزه و سنان رفتند و دفاع از دين خدا كردند. مادر امروز دين خدا محكوم شده و بى‌دينى ترويج شده است و من اجازه می‌خواهم بروم منبر، و آن چه را كه بايسته‌ى منبر است بگويم." مادرم موافقت كرد. 💠 در تمام عمرم آن منبری که بتوانم در درگاه خدا بگويم خدايا يك منبر براى تو و حسين بن على خالصاً و مخلصاً رفتم اين منبر بود. رفتم حمام؛ غسل كردم و كفن از زير پوشيدم و به مسجد گوهرشاد رفتم و به منبر رفتم. سال‌ها بود كه مردم روضه نشنيده بودند. دلها عقده داشت. خود من هم عقده داشتم. شروع كردم: 🏴 باز اين چه شورش است كه در خلق عالم است باز اين چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است تا من شروع به خواندن كردم، غوغا در مسجد بلند شد. مردم هاى هاى گريه مى‌كردند. گريه و شيون عجيبى بلند شد. ⚡️من شروع كردم حمله‌ى به رضا خان كه "اين مردم مسلمان چه كرده بودند كه اين‌ها را به تير بستيد؟ چرا از سر زن‌هاى ما حجاب را برداشتيد؟" و هر لحظه هم مهیّا بودم كه ترورم كنند. خلاصه حمله كرديم و بحث كرديم و روضه خوانديم و توسّل جستيم و منبر تمام شد. از منبر كه آمدم پايين، گفتم: توى حرم مرا مى‌زنند؛ خبرى نشد. از حرم آمدم گفتم كه توى كوچه مرا مى‌زنند؛ خبرى نشد. از كوچه آمدم منزل، در منزل را باز كردم آمدم تو. گفتم شبانه به سراغم مى‌آيند؛ خبرى نشد. يكى دو روز گذشت خبرى نشد. هيچ خبرى نشد؛ هيچ. اصلاً شتر ديدى نديدى. هيچى، هيچى، هيچى.❗️ رفيق ما، توليت مسجد آمد و گفت: "شيخ محمود! چه كردى؟ مگر بنا نبود روضه نخوانى و..." به او گفتم: "با خودم گفتم هر چه مى‌خواهد بشود، بشود." از او پرسيدم: "چه قصّه‌اى شد؟" گفت: "در همان حال كه مشغول صحبت بودى دادگاه نظامى تشكيل دادند و دستور تير دادند. گفتند: همين الآن بزنيدش. سربازها گلنگدن‌ها را كشيدند؛ ماشه را كه مى‌خواستند بكشند؛ يكى گفت: اگر الآن او را بزنيد خبر به رضا خان مى‌رسد. رضا خان مى‌پرسد: چرا او را زديد؟ بايد بگوييم: اعليحضرتا عليه شما حرف زد. مى‌گويد: پدر سگ ها! چرا گذاشتيد كه منبر برود تا عليه من حرف بزند. رضا خان اگر بفهمد شيخ محمود منبر رفته و اين حرف‌ها را روى منبر گفته است، پدر ما را در مى‌آورد. شور دوم كردند. در شور دوم گفتند: خير! سياست اقتضا نمى‌كند. اصلاً بياييم مثل اين كه هيچ اتفاقى نيفتاده موضوع را ندیده بگیریم." » 📚 منبع: یاد استاد، منتشر شده توسط انجمن حجتیّه، ویژه‌نامه شماره3، 27 ✔️ مقایسه‌ی این خاطره با تفکّرات و عملکرد شیخ محمود حلبی در نهضت امام خمینی(رحمت اللّه علیه) این پرسش را ایجاد می‌نماید که چگونه می‌شود که شیخ برای ذکر مصیبتی از بذل جان خویش دریغ ندارد، امّا برای تشکیل حکومت اسلامی که علاوه بر گسترش شریعت و احکام اسلام، در سایه‌ی آن هزاران مجلس معارف و عزاداری اهل بیت(علیهم السّلام) تشکیل خواهد شد، خون‌های ریخته شده در این راه را هدر دانسته و می‌گوید: « اوّل رهبر معصوم داشته باش، آن وقت برو جانت را بده. آن وقت من هم واجب است منبر را ول کنم... انشاء الله تعالی بیاری خدا و به لطف خدا آن حاکم اسلامی، آن حاکم الهی که معصوم از هر خطا و اشتباه است و معصوم از هر گناه است، حضرت بقیةالله الاعظم ولی الله الاعظم امام زمان (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) او تشریف بیاورد، جانمان را قربانش می‌كنیم.».‼️ 📚 منبع: مروری بر تاریخچه و تفکّرات انجمن حجتیّه(از زمینه‌های تأسیس تا تعطیلی ظاهری)، رضا اکبری آهنگر، سوره مهر، تهران، 224 – نوار این سخنرانی نیز موجود است. 🆔 @hojjatiye
🔴 ضمن عرض سلام و ادب خدمت اعضای محترم کانال؛ مشغولیّت به تولید پروژه مهمّی در مورد انجمن حجتیّه و برخی دلایل دیگر، باعث شد تا مدّتی در فعّالیّت کانال وقفه ایجاد شود. با عرض پوزش از این مسئله توجّه شما را به چند نکته جلب می‌نمایم: ✅ 1- به جرأت می‌توان مدّعی شد که پروژه اشاره شده، مهمترین اثری خواهد بود که تا کنون در مورد انجمن حجتیّه تولید شده است. انشاءاللّه پس از پایان یافتن زحمات دست‌اندرکاران این امر، اطّلاعات بیشتری تقدیمتان خواهم نمود. ✅ 2- از آنجا که شرایط استفاده از تلگرام به واسطه برنامه‌هایی همچون تلگرام طلایی مجدداً فراهم شد، به مدد الهی از این پس می‌توانید با آدرس hojjatiyeh@ نیز مطالب این کانال را دنبال نمایید. ✅ 3- کلیّه مطالبی که در طول تعطیل بودن کانال در تلگرام، از طریق پیام‌رسان‌های داخلی منتشر شد، به کانال تلگرام نیز منتقل شده است. لذا کانال موجود در تلگرام، به واسطه مدّت فعّالیّتش، از کاملترین محتوا برخوردار است. ✅ 4- کانال حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه در پیام‌رسان‌های داخلی ایتا، سروش و بله با آدرس hojjatiye@ همچنان به فعّالیّت خود ادامه خواهد داد. 😉 منتظر خبرهای مهمّ این کانال باشید... 🆔 @hojjatiye
🔴 بزرگنمایی، ویژگی دیرینه یکی از مشکلات انجمن حجتیه، از دیرباز بزرگنمایی بوده و هست. چه در اثبات انحراف جامعه و چه در افتخار به اینکه فقط آنان مسیر حق را تشخیص داده و میپیمایند. ✅ شهید بهشتی نیز به این موضوع اشاره کرده بودند: https://eitaa.com/hojjatiye/68 🔸دیروز یکی از (اگر نگویم اعضا) مدافعان پر و پا قرص انجمن که چندین بار حضوری در یزد و مجازی با هم بحث داشته ایم، برایم اینگونه نوشت: ✍ «جوونای مردم دارند گروه گروه و دسته دسته از دین خارج میشن شما هم که سرتون گرمه» 💠 مقام معظم رهبری امروز فرمودند: «بنده وقتی از جوانها تمجید میکنم بعضیها میگویند فلانی از برخی جوانهای منحرف اطلاعی ندارد، نه، بنده از آنها هم مطلع هستم، آنها ریزشهای ما هستند اما رویشهای ما بر ریزشهای ما رجحان و غلبه دارند بیش از آن افرادی که به سمت لاابالیگری پیش میروند جوانها به سمت تعهد، به سمت فکر و عمل در راه اهداف حرکت میکنند.» 🆔 @hojjatiye
🔴 لطفا در نشر اخبار دقت فرمایید❗️ امروز (15 مهر ماه) خبرگزاری مهر، خبری را با این عنوان منتشر نمود: 🔸« تجدید چاپ چند کتاب زعیم انجمن حجتیه در تهران» http://bit.ly/2C1ci60 ✅ هر چند ڪه توجّه این خبرگزاری به این موضوع، شایسته و قابل تحسین است، امّا متأسفانه سال‌هاست ڪه یڪی از عوامل اصلی عدم شناخت صحیح از انجمن حجتیّه، انتشار مطالب نادرست و یا غیر دقیق بوده است. در این خبر نیز از جناب آقای دڪتر نادر به عنوان "زعیم انجمن" یاد شده است! شڪّی نیست ڪه ایشان از اعضای قدیمی و اساتید و مسئولین فعلی این گروه بوده و هستند، امّا امروزه مدیریّت انجمن حجتیّه را شورایی چند نفره، تحت نظر آقایان مهندس سیّد حسین و دڪتر سیّد حسن به عهده دارد. 📚 همانگونه ڪه در این خبر نیز ذڪر شده است، "مرڪز فرهنگی " یڪی از اصلی‌ترین مراڪز توزیع و نشر آثار انجمن حجتیّه است. البته این بدان معنی نیست ڪه ڪلیّه نویسندگانی ڪه آثارشان توسّط این انتشارات به چاپ رسیده است، انجمنی هستند. همچنین قرار نیست تا افکار انحرافی انجمن در همه این آثار منعکس شده باشد. 🆔 @hojjatiye
🔴 باید زمینه را فراهم ڪنید برای آمدن امام زمان(عج) امام : من نمی‌گویم به ما خسارت وارد نشد، اما ارزش ندارد که انسان ارزش انسانی خودش را، ارزش اسلام را حفظ بکند و لو اینکه شهید هم می‌داد؟ البته پیغمبر هم شهید داد، انبیا هم همین طور. سیره انبیا بر این معنا بوده است، سیره بزرگان بر این معنا بوده است که معارضه می‌کردند با طاغوت و لو اینکه زمین بخورند، و لو اینکه کشته بشوند و لو کشته بدهند. ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توی دهنش بزند، و نگذارد که این قدر ظلم زیاد بشود، این ارزش دارد. ✅ ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان- سلام الله علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه‌هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی‌ فَرَجِهِ». عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید. همه با هم بشوید. ان شاء الله ظهور می‌کند ایشان. 📚 صحیفه امام، ج۱۸، ص۲۶۹ 🆔 @hojjatiye
سری تڪان داد و در نهایت اڪراه گفت: «من چه بگویم!؟ تف سر بالاست. نمیخواهم به ساحت مقدس ایشان جسارتی بڪنم. اشڪال آقای این بود ڪه مردم میگفتند که ایشان متمایل به دستگاه پهلوی است.» 🆔 @hojjatiye
🏴 یڪی از نوڪران قدیمی به حق پیوست. اولین بار ڪه پا به منزلش گذاشتم، چند عڪس دسته جمعی خطبا و وعاظ ڪه به دیوار نصب شده بود، نظرم را جلب ڪرد. یڪی از این تصاویر به دوران جوانیش مربوط میشد ڪه در ڪنار خطبای مشهوری همچون سلطان الواعظین شیرازی و شیخ محمود نشسته بود. نمیدانستم نظرش در مورد شیخ چیست؟ در پاسخ به پرسشی، سری تڪان داد و در نهایت اڪراه و سختی گفت: «من چه بگویم!؟ تف سر بالاست. نمیخواهم به ساحت مقدس ایشان جسارتی بڪنم. اشڪال آقای حلبی این بود ڪه مردم میگفتند ڪه ایشان متمایل به دستگاه پهلوی است.»❗️ ✔️ خطیب گرانقدر مرحوم حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی، از جمله وعاظ انقلابی بود ڪه از آغاز نهضت امام تا پایان عمر شریفش، در قالب نوڪری سیدالشهداء(علیه السلام) با این نهضت حسینی همراهی نمود. شیخ محمود حلبی را نیز به خوبی درڪ ڪرده بود. از ویژگی هایی همچون دلباختگی شیخ به امام زمان(علیه السلام) و منابر مهدوی و تبحرش در فن خطابه و منبر به نیڪی یاد میڪرد، اما معتقد بود ڪه وی در مورد امام و انقلاب اشتباه ڪرد. ⚫️ خبر رحلت این سید گرانقدر منتشر شد. انشاءالله حاصل یڪ عمر نوڪری را با وصال ارباب دریافت ڪند. 🆔 @hojjatiye
🔴 مقام معظم رهبری(حفظه اللّه): ✅ شیوه امام حسن(علیه السّلام) افشای خطّ نفاق بود. 🏴🏴🏴سالروز شهادت حضرتش، تسلیت باد. 🆔 @hojjatiye
🔴 مصاحبه با یکی از معلمین مدارس انجمن 🎙آنچه میخوانید گوشه ای از مصاحبه اختصاصی روشنا (فصلنامه تخصصی فرق و ادیان) با یکی از معلمان و پرورش‌یافتگان در محیطی با تفکرات انجمن‌حجتیه است. متن کامل این مصاحبه طی ۷ قسمت تحت عنوان «مدارس مذهبی، کمپ‌های انجمن حجتیه»، توسط کانال فرق و ادیان«روشنگر» منتشر شد: @Feraghvaadyan 🔹انجمن همچنان فعالیت دارد. به جز جلساتشان که از قدیم بوده و هست، مدرسه هم دارند، چون وقتی از بچگی روی افراد کار کنند، در بزرگسالی طوری می‌شوند که انجمن می‌خواهد. پس بعد از فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه، باز هم جلساتشان ادامه‌ دارد.... 🔹اگر به مدرسه خاصی بروید و بگویید آیا کار انجمنی انجام می‌دهید؟ می‌گویند نه. اما در یکسری مدارس خاص، بالأخره یک نفر هم شده، اهداف انجمن را پیش می‌برد که البته همین یک نفر خیلی قوی است. به عنوان مثال، معلم را به صورت قراردادی جذب می‌کنند و اصلاً اسم و رسمش را به گزینش نمی‌فرستند. موارد زیادی وجود دارد (مثلاً برای درس دینی و...) که معلم انجمنی به راحتی تدریس می‌کند و اسمش هم در جایی ثبت نیست.‼️ 🔹در مدارس بسیار ماهرانه عمل می‌کنند به گونه‌ای که فرزندان خانواده‌های مذهبی -که بدون هیچ گرایش انجمنی- در مدرسه مذهبی ثبت نام کرده‌اند، وقتی تحصیلات ابتدایی‌شان تمام شد، به خاطر گرایش‌هایی که معلم در آن‌ها ایجاد کرده به جلسات انجمن می‌روند.⚠️ خانواده هم فکر می‌کند یک جلسه مذهبی است. جلسات اعتقادی هم که پوشش‌‌های زیادی می‌تواند داشته باشد. حتی روزهای عادی هم کلاس می‌گذارند. پدر و مادرها هم می‌گویند جلسه مذهبی است دیگر، چرا نرود؟ برود یک چیزی یاد بگیرد. البته از نظر مذهبی خیلی خوب کار می‌کنند، اما مبانی فکری را هم به سمت خود تغییر می‌دهند. یک وقت می‌بینیم بچه‌ای با توانایی بالا در فن بیان و اطلاعات زیاد در مورد شئونات شیعی، فعال انجمنی شده‌است.❌ 🔹انجمن‌حجتیه، قوی کار می‌کند حتی اگر گزینش صلاحیت معلم انجمنی، نیاز به بررسی داشته باشد، کاملاً می‌دانند چطور قبول شوند، چون هر سؤالی بپرسند، بلدند. از آن طرف، چیزهای دیگری هم بلدند که رو نمی‌کنند و به وقتش، آن‌هایی که نیتشان تخریب است، خود را نشان می‌دهند. 🔹مدارسی هستند که واقعاً ندانسته انجمن در آن‌ها می‌کند. مدارسی هم هست که کلاً بافتش انجمنی است و با پول این تشکیلات درست شده، انجمن از لحاظ مالی هم خیلی خوب به آن‌ها می‌رسد اما در مدارس دیگر معمولاً انجمن فقط چند نیرو دارد و پشتیبانی مالی هم صورت نمی‌گیرد. 🆔 @hojjatiye