eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2.7هزار دنبال‌کننده
360 عکس
52 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 انجمنی‌ها مصداق طالبان حقّی هستند که ... یکی از معیارهایی که باید در قضاوت نسبت به انجمن حجتیّه، همواره مدّنظرمان باشد، این جمله‌ی امام علی (علیه السّلام) است که فرمودند: ✅ لاتَقْتُلوا الخَوارِجَ بَعْدى، فَلَيسَ مَنْ طَلَبَ الحَقَّ فَاَخْطَـأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْباطِلَ فَأدْرَكَهُ؛ بعد از من خوارج را نكشيد؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، با كسى كه جوياى باطل باشد و به آن دست يابد، يكسان نيست. (نهج البلاغه، از خطبه 61) 💠 شهید مطهّری در توضیح این عبارت می‌فرمایند: «علی (ع) چون می‌دانست اینها بدبخت و بیچاره‌اند و فقط به اشتباه افتاده‌اند، با آنكه همیشه مزاحمش بودند با آنها سختگیری نمی‌كرد و حتی دستور داد بعد از من خوارج را نكشید: «لا تقتلوا الخوارج بعدی فلیس من طلب الحقّ فاخطأه كمن طلب الباطل فادركه» بعد از من اینها را نكشید، اینها با معاویه و اصحابش فرق دارند، اینها حق و دیانت را می‌خواستند و چون جاهل و بی‌تمیز بودند به اشتباه افتادند، اما معاویه و عمرو عاص و یارانشان از اول دنبال دنیا طلبی رفتند و به دنیای خود هم رسیدند.» (مجموعه آثار شهید مطهری، ج4، ص 967) 🏴🏴🏴سالروز شهادت مظهر عدالت تسلیت باد. 🆔 @hojjatiye
🔴 شیخ محمود حلبی: ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم❗️ مرحوم استاد حمید سبزواری در خاطرات خود می گویند: ✍ « یک سفری آقای شیخ محمود که در راس انجمن بود به سبزوار آمد. یک شب در منزل حاج آقا فخر که یکی از علمای سبزوار بود، من یک شعر خواندم در رابطه با حضرت امام زمان (عجل اللّه تعالی فرجه). ایشان خوششان آمد و بسیار تعریف کردند و گفتند: ما فردا می خواهیم برویم نیشابور، با ما به نیشابور بیایید. بعد ما بلند شدیم و روز دیگر به نیشابور رفتیم. در نیشابور در خانه ی مجللی از ما پذیرایی کردند. به نظر من سه اتاق بود که اینها پر از جمعیت بود و من در آنجا یک شعری خواندم که این شعر دقیقا حمله به دستگاه سلطنت بود: بسته دارد لب من دشمن تردامن/تا بر دوست نگویم سخن از دشمن رازها دانم در پرده و نتوانم/پرده برداشتن از راز نهانی من بس که در پرده سخن گفتم و کس نشنود/خود همان به که زگفتار شوم الکن یا سخن سازم آن سان که پسندد خصم/ از گل و باده و از ساده ی سیمین تن ✔️ این قصیده را تا آخر خواندم؛ بعد که این شعر را که بسیار طولانی بود خواندم و نشسته بودم ، یک قندانی پیش من بود آقای حلبی اشاره کرد که آقا حمید آن قندان را اینجا بیاورید. من قندان را برداشتم بردم جلوی ایشان گذاشتم. ⚡️ایشان در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با این بابا در بیفتیم.»❗️چون من آخر آن شعر به سلطنت و مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم. ✅ من واقعا سرد شدم. آمدم نشستم، به این فکر افتادم که خیر، این انجمن جای من نیست، من اسلام را منهای سیاست نمی توانم بپذیرم. اسلامی که من مطالعه کرده بودم، و صحنه هایی را که دقیقا به آن توجه کرده بودم که یکی از صحنه هایش کربلا، یا قبلش ضربت خوردن حضرت امیر، زندگی حضرت علی (علیه السلام) بود که اینها را مطالعه کرده بودم گاهی سری به نهج البلاغه زده بودم و یا فرمایشات حضرت امام حسین (علیه السلام) و آن شعر معروف که حضرت امام حسین (علیه السلام) رجز می خواندند، وقتی اینها را مقایسه می کردم دیدم خیر، ما را دارند به یک جایی می کشانند که اسم ما مسلمان باشد، رسماً هر بلایی سر ما آمد تحمل کنیم.⚠️ تصادفا من از آنها کناره گیری کردم و در مجامعشان شرکت نمی کردم. این را هم عرض کنم که در بسیاری از جلساتی که اینها به عنوان مبارزه و معارضه با بهاییت راه می انداختند خبری نبود. در اطراف سبزوار که چند جایی بود تعداد کمی از روستاییان بهایی شده بودند، ولی تعداد آنان از میزان انگشتان دست تجاوز نمی کرد. 📚 منبع: حال اهل درد، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص120 🆔 @hojjatiye
🔴 مرحوم استاد سبزواری: آقای #حلبی در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم.» ❗️ چون من آخر آن شعر به مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم. 🆔 @hojjatiye
🔴 «شیخ محمود و اختصاصات فقهی غالیان» ✅ نوشتاری خواندنی در نقد دو سخنرانی رهبر انجمن حجتیه yon.ir/yrZUR ✍ 🆔 @hojjatiye
🔴 تلاش انجمن برای جذب شریعتی❗️ به مناسبت سالروز فقد دکتر شریعتی، خاطره‌ای را منتشر می‌‌نمایم که حاکی از تلاش انجمن جهت جذب ایشان است. قابل ذکر آن که سران انجمن نه تنها ارادتی به دکتر شریعتی نداشتند، بلکه به واسطه برخی از تفکّراتش به شدّت با او مخالف بودند. امّا تنها هدف از بازخوانی این خاطره، نشان دادن این مسئله‌ی مهمّ است که انجمن هیچگاه از جذب نیروهای گوناگون دریغ نکرده و نمی‌کند. محمّدعلی نجفی در این باره می‌گوید: ✅ « یک شب در حسینیه ارشاد منتظر بودم سخنرانی دکتر شریعتی تمام بشود و با گروهی از دانشجویان برویم خانه‌ی ما. بعد از سخنرانی دکتر، دو نفر که به انجمن حجتیّه اعتقاد داشتند، آمدند و با کمال احترام و خضوع بسیار شروع کردند به گفتگو با دکتر شریعتی؛ و حرفشان این بود که شما با این بیان و دانشی که دارید، در مقابل امام زمان (علیه السّلام) مسئول هستید و حتماً باید اقدامی در این زمینه بکنید. ایشان را تشویق می‌کردند که بیایید در انجمن حجتیّه فعّالیّت کنید. دکتر با متانت و درایت با آن‌ها برخورد کرد و گفت: «چرا من نیرویم را بگذارم روی این که اثبات کنم بهائیّت چه اشکالی دارد؟ من تمام تلاشم را می‌کنم تا چهره‌ی درستی از اسلام روشن بشود و اگر این چهره‌ی اسلام، روشن و مشخص بشود، هم بهائیّت و هم مارکسیسم در مقابل آن تاب نمی‌آورند.» 📚شریعتی در زندان، محمّد حکیم‌پور، انتشارات نغمه نواندیش، ص41 🆔 @hojjatiye
📸مرحوم حسینی در ختم علامه کرباسچیان مردی که مدتی به مخالفت جدی با علامه کرباسچیان برخواست. خداوند بر پاداش انتقادات به حقش بیفزاید، و اگر در این راه تندروی داشته از سر تقصیراتش بگذرد. 🆔 @hojjatiye
پاسخ کوتاه به ادعای ابراهیم فیاض .doc
24.6K
🔴 دکتر ابراهیم فیاض مدعی شده بود که «تفکر سید منیرالدین حسینی شیرازی مثل تفکر انجمن حجتیه است»❗️ ✅ در کانالِ مربوط به استاد میرباقری( mirbaqeri@ ) پاسخی کوتاه به این ادعا داده شد. 🆔 @hojjatiye
🔴 شهید آیت الله دکتر بهشتی: انجمن حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. مغرورند. 🆔 @hojjatiye
🔴 شهید آیت الله دکتر بهشتی، ۱۰ روز قبل از شهادت فرمودند: انجمن حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. اگـر ایـن خودبـزرگ بینـی هنـوز هـم وجـود دارد و ایـن آقایـان خیال مـی کننـد بالاترین عبـادت عبـارت اسـت از شـرکت در فعالیتهـای ضدبهایـی، اشـتباه مـی کننـد. مغرورنـد و خداونـد آن هـا را از ایـن غـرور نجـات بدهـد. ✅ اگـر ملـت مـا مـی خواسـت فرمایـش هـای آقایان را گـوش بکند،هنوز زیر یوغ شـاه بـود. بهترین خدمـت را بـه امـام زمان(سـلام اللـه علیـه) انقلابیون مسـلمان کـرده اند کـه راه آن حضـرت را بـه روی امـت و بـه روی دنیـا گشـوده انـد. 📚 سخنرانی در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷ 🆔 @hojjatiye
🔴 حاج احمد متوسلیان: تا ظلم هست، ما هم در جنگیم. ⚪️ شیخ محمود حلبی: جنگ باید به رهبری معصوم باشد. ✅ تفاوت خطّ فکری امام و اسلام نابی که به فرزندان عصر ما معرّفی کرد، با خطّ فکری شیخ محمود و اسلام ناقصی که در انجمن حجّتیه، آموزش داده می شود، بسیار روشن و آشکار است. یکی از این تفاوت های آشکار عقیدتی، در موضوع مبارزه و جنگ با ظلم است. به مناسبت سالروز به اسارت درآمدن یکی از شاگردان مکتب حضرت روح اللّه، یعنی حاج احمد متوسّلیان🌷، بر آن شدیم تا کلامی از ایشان را با کلامی از رئیس انجمن حجّتیه در کنار هم گذاشته و قضاوت را به شما واگذار کنیم. اخیراً سخنرانی ‌ها و مصاحبه‌ های حاج احمد متوسّلیان در کتابی با عنوان "احمد متوسّلیان هستم" گردآوری و تدوین شده و توسّط انتشارات نارگل به چاپ رسیده است.📕 حاج احمد متوسّلیان در یکی از این سخنرانی ها می گوید: 🔴 «ما اعتقاد داریم که باید ریشه ظلم و جور و کفر، حداقل از سطح ممالک اسلامی و در مرحله بعد، از سطح جهان برچیده بشود؛ یعنی تا کفر هست، تا ظلم هست و تا جور هست، ما هم در جنگیم. در هر کجا که باشد، علیه آن می جنگیم.» 📚 منبع: احمد متوسلیان هستم، ص241 ⚪️ امّا شیخ محمود حلبی در سخنرانی معروف خود می گوید: « اول شما يك افسر، يك پيشوا و رهبر معصوم، جنگی پيدا بكنيد، يك رهبری كه بتواند اداره اجتماع كند روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت كافي نيست. اوّل او را پيدا بكنيد، آن‌وقت برو جانت را بده. رهبر معصوم جلو بيفتد، فهميدی؟... باید جنگ روی موازین دین به رهبری معصوم[باشد] نه عادل، عادل كافی نیست... لذا شیعه می گوید در عصر غیبت امام زمان جهاد نیست.» 📚 منبع: درسنامه انجمن حجتیه، ص241 🆔 @hojjatiye
🔴 حاج احمد متوسلیان: تا ظلم هست، ما هم در جنگیم. ⚪️ شیخ محمود حلبی: جنگ باید به رهبری معصوم باشد. 🆔 @hojjatiye
🔴 بعضی خیال میکنند که امام صادق به سیاست کاری نداشت... 🏴🏴🏴 به مناسبت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، حضرت امام صادق (علیه السّلام) گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در مورد آن امام همام را تقدیم می‌نماییم: ✅ « بعضی خیال میکنند که امام صادق به سیاست کاری نداشت، علیه دستگاه فعالیتی نمیکرد، در صدد ایجاد حکومت الهی و علوی نبود، این خطاست؛ که متأسفانه مشاهده میشود که، با این‌که این قضیه بارها گفته شده، باز گوشه و کنار کسانی پیدا میشوند که در نوشته‌ها و گفته‌های خودشان، توجه به این نکته نمیکنند که امام صادق علیه‌الصلاةوالسلام، ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود، وقتی امام صادق میگوید من امامم، امام یعنی چه؟ امام یعنی حاکم جامعه، امام یعنی رئیس جامعه، یعنی من همان کسی هستم که این خلیفه‌ی غاصب بی دین، جای مرا گرفته. خب این حرف آیا یک حرف سیاسی است یا یک حرف فرهنگی است؟ ۶۸/۳/۱۲ امام صادق در عرفات در روز عرفه در میان جمعیت می‌ایستد با صدای بلند فریاد زد «ایهاالناس ان‌رسول الله کان هو الامام» امامت را از سرچشمه‌ی معنویش و اصلیش شروع می کند. پیغمبر اول امام بود، «ثم کان من بعده علی، ثم‌الحسن، ثم‌الحسین» بعد میگوید و سپس من، یعنی ادعای امامت و حکومت که این نشان دهنده‌ی اوج مبارزه‌ی امام صادق است در اواخر دوران بنی امیه. ۶۷/۳/۱۹ 🆔 @hojjatiye