eitaa logo
حکمرانی مردم
2.5هزار دنبال‌کننده
779 عکس
368 ویدیو
111 فایل
کلید اصلی حل مسائل کشور اینجاست. جهت ارتباط و انتشار مطالب: @kheibar110
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 | پویش هر هیئت یک هسته مقاوت ❇️ جهت شرکت در این پویش: 1️⃣ از اقدامات هیأت دانشجویی خود در راستای کمک به جبهه مقاومت گزارش تصویری و روایت متنی تهیه کنید. 📷📋 2️⃣ گزارش تصویری و روایت متنی از اقدامات هیأت‌ را به همراه در شبکه‌های مجازی منتشر کنید.📱 3️⃣‌ تصاویر و روایت‌ها را به شناسه زیر ارسال کنید. 🆔 @heyat_moqavemat (ایتا) ❇️ اقدامات هیئات دانشجویی می‌تواند در راستای تبیین‌ و یا جمع‌آوری کمک مالی باشد. 📌 همچنین می‌توانید در راستای تبیین و با جمع‌آوری کمک‌های مالی هیئات دانشجویی کشور برای مردم لبنان، از طریق پویش ایران همدل با شماره‌گیری* اقدام فرمایید. ✉️ اقدامات مالی هیئت خود را نیز علاوه بر اقدامات فوق به همراه به شناسه مذکور ارسال نمایید. 🔺همچنین از طریق شناسه فوق آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون پویش هستیم. 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📃 | میدان‌های اقتصادی مشترک؛ راهی برای همبستگی اجتماعی امت اسلامی 2️⃣ قسمت دوم 🔻 جنگ، جنگ آوارگان است؛ جنگ اراده‌ها ✍️ جنگ امروز نه جنگ تکنولوژی (که البته جنگ تکنولوژیک هم هست) و نه جنگ نظامی (که البته نظامی هم هست) و نه امنیتی است (که البته امنیتی هم هست). به تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب در رابطه با اوضاع منطقه از همین رو است: "معلوم است که قدرت سلطه‏‌گر به ‏آسانی و بزودی تسلیم نمی‏‌شود و عقب نمی‏‌نشیند. این مبارزه باید استمرار پیدا کند تا یک ملت بتواند جایگاه خود را مستحکم کند؛ شما امروز در حال ادامه‏‌ی این مبارزه‌‏اید. این مبارزه همیشه در میدان جنگ نیست؛ اما همیشه در میدان ظرفیت‌های انسانی است؛ همیشه در میدان اراده ‌هاست. اراده‌‏ی ملت وقتی بر ادامه‏‌ی راه استقلال و عزت باشد، پیش خواهد رفت؛ این اتفاقی است که در ایران افتاد." (حضرت آیت الله خامنه‌ای ۱۳۸۶/۰۸/۰۹) ایشان بارها با تعابیر مختلف این بیان را دارند که صحنه باید متفاوت درک شود. صحنه یک عرصه نظامی بین دو نیرو نظامی در منطقه نیست بلکه ایشان صحنه را درگیری دو ملت و دو امت و دو اندیشه و دو اراده در تقابل با یکدیگر درک می‌کنند. ۸ سال دفاع مقدس در تاریخ سیاسی ما نیز همین درس را به ما می‌دهد. در ۸ سال جنگ مطلقا، مطلقا برتری نداشتیم. ما برتری تکنولوژیک نداشتیم؛ ما برتری امنیتی نداشتیم؛ برتری نظامی هم نداشتیم و حتی برتری مالی نیز نداشتیم. ملت ایران فقط در یک حوزه برتری داشتند و آن هم اراده بر حفظ نظام و آن هم نشات گرفته از همبستگی اجتماعی تنگاتنگی بود که حول اندیشه مردم‌سالاری حضرت امام برای مردم ایران رقم خورده بود. 💠 تاکید خداوند متعال در قرآن کریم نیز از همین جهت می‌باشد: «إنّ الّذینَ قالُوا رَبُّنُا اللَّه *ثُمَّ استَقامُوا* تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَه ألَّا تَخافُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ أبشِرُوا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم تُوعَدونَ» (آیه ۳۰/سوره فصّلت) استقامت و اراده بر حفظ ایمان لازمه مومن بودن است. ماندن در حریم امن الهی نیازمند استقامت است و سابقا عرض کردیم یکی از مهم ترین مسیر ها برای تحقق این استقامت را خداوند متعال متصل می داند با ارتباط و صبر دسته جمعی «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَ صَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُم تُفلِحُونَ» (آل عمران: ۲۰۰) لکن هر رابطه‌ای در اجتماع زمینه‌ای می‌خواهد و لذا مشاهده می‌شود که زمینه‌های ارتباطی در اسلام بیش از هر یک از ادیان دیگر است. این زمینه‌های ارتباطی 🔹گاه از جنس اعمال عبادی (مانند: نماز جماعت، نماز جمعه و اعمال مذهبی گروهی نظیر ادعیه و مراسمات ذکر و...) است 🔹و گاه فرهنگی (مانند: اصل صله رحم، رسیدگی به همسایه، معاشرت بین مومنین، پایگاه‌سازی اجتماعی مساجد و...) 🔹و گاه از جنس اقتصادی است (مانند: انفاقات، خمس، زکات، قرض، تعاون و...) فعال نمودن هر یک از این بسترها موجب همبستگی بیشتر جامعه اسلامی شده و زمینه صبر دسته جمعی برای آحاد مسلمین جامعه فراهم می‌شود. اما شاید یکی از پر تکرارترین دستورات در زمینه‌های ذکر شده دستور به ایجاد بسترهای اقتصادی حمایتی بین مومنین است. این موضوع را می‌توان از دستورات متعدد خداوند متعال در قرآن حول انفاق و حمایت‌های جمعی اقتصادی و... و از دستورات معصومین علیهم‌السلام در جای جای روایات مشاهده کرد. ⁉️ اما چرا به این زمینه به این میزان پرداخته شده؟ برای همبستگی اجتماعی بین مردمان یک جامعه کمتر مقوله‌ای به اندازه ارتباط اقتصادی سالم بین اعضای جامعه موجب گره خوردن انسان‌ها با هم می‌شود. اساسا ارتباط اقتصادی و حمایت اقتصادی انسان‌ها از یکدیگر موجب نیازمند شدن انسان‌ها به هم و تامین نیازها از یکدیگر می‌شود. در این راستا اندیشمندان مختلفی به ابعاد اجتماعی ارتباط اقتصادی بین انسان‌های یک جامعه پرداخته‌اند. ▪️ همبستگی ارگانیکی، امیل دورکیم به طور مثال امیل دورکیم در کتاب تقسیم کار اجتماعی بیان می‌کند: "در جوامع پیچیده‌تر، تقسیم کار باعث می‌شود که افراد نقش‌های تخصصی داشته باشند و این تخصص‌ها باعث ایجاد وابستگی متقابل می‌شود. به عبارت دیگر، افراد برای انجام وظایف خود نیازمند یکدیگر هستند و این وابستگی متقابل موجب ایجاد همبستگی جدیدی می‌شود که بر اساس تفاوت‌ها و تخصص‌ها استوار است." اگر چه منظور دورکیم در این جا به صورت خاص قهری بودن شکل‌گیری روابط اجتماعی در تعاملات اقتصادی است اما به خوبی نشان می‌دهد یکی از زمینه‌های گره خوردن جوامع مختلف ارتباط گرفتن‌های اقتصادی با یکدیگر است. ادامه دارد👇
⬅️ همچنین ماکس وبر نیز در کتاب اقتصاد و جامعه خود، به همین مفهوم می‌پردازد. البته همان‌طور که پیش‌تر عرض کردیم وبر نیز اقتصاد را تنها عامل همبستگی اجتماعی نمی‌داند و بلکه می‌گوید فرهنگ، ایدئولوژی‌ها، و هویت‌های اجتماعی نیز نقش اساسی دارند. اما در عین حال اقتصاد را عامل بسیار پر‌رنگی در شکل‌دهی این روابط بیان می‌کند. او می‌گوید هویت‌هایی که حول روابط اقتصادی شکل می‌گیرد می‌توانند بر بسیاری از روابط اجتماعی افراد جامعه اثرگذار باشد، این هویت‌ها می‌توانند همبستگی‌های اجتماعی را تقویت کنند ، به‌ویژه زمانی که افراد با فرهنگ‌های مشابه یا ایدئولوژی‌های هم‌راستا در تعامل هستند. در واقع به زعم وبر جوامعی که فرهنگ مشابه و ایدئولوژی یکسانی دارند (مانند مسلمانان مستقر در خاورمیانه با تفکر مقاومت) اگر در بین جوامع خود روابط اقتصادی را شروع کنند، همبستگی اجتماعی آنان گسست‌ناپذیر می‌شود. 💠 زمینه‌سازی اقتصادی برای همبستگی اجتماعی در صدر اسلام اگر نگاهی به تاریخ صدر اسلام نیز بیاندازیم متوجه می‌شویم که اساسا یکی از شرایطی که حضرت رسول‌الله (ص) برای پیوند هر چه بیشتر بین مومنین ایجاد می‌کنند ایجاد شرایط اقتصادی مشترک است. شاید پررنگ ترین واقعه‌ای که بتوان در موضوع به آن اشاره کرد دستور به عقد اخوت بین مهاجرین و انصار پس از هجرت پیامبر و همراهان ایشان به مدینه بود. پس از دستور پیامبر به ایجاد عقد اخوت بنا شد انصار زندگی خودشان را با مهاجرینی که همه زندگی خود را برای اسلام رها کردند و پشت سر گذاشتند، به دو نیم تقسیم کرده و به اشتراک بگذارند یعنی هر مهاجر در منزل یکی از انصار جای گزیند و با هم کسب و کار مشترک داشته باشند و با هم زندگی را سر کنند تا جایی که در کتاب تاریخ المدینه آمده است: ...فكانوا يكفونهم المؤنة ويقاسمونهم التمر، حتى إن كان أحدهم ليكون له المرأتان فيخير أخاه المهاجر في إحداهما... در واقع زندگی مشترک در تعالیم اسلامی یعنی مشترک به معنای حقیقی؛ یعنی تقسیم دارایی و تقسیم منافع ⚠️ حال ما مردمانی هستیم که در این برهه از تاریخ ایستاده‌ایم در شرایطی به سر می‌بریم که مسلمانان شیعه حول محور مقاومت به خاطر مبارزه با استکبار اموال و اراضی خود را رها کرده‌اند و به ما پناه آورده‌اند اگر رسول خدا در بین ما بود چه دستوری را بر ما فرض می‌دانست؟ چه کاری را بر ما واجب می‌کرد؟ ❇️ در قسمت بعدی حداکثر و حداقل‌های پیدایش زمینه‌های اقتصادی را برسی خواهیم کرد ✍️ محمدعلی غفوریان 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالروز تصویب قانون اساسی و اختتامیه رویداد مردم‌مدار با حضور: ♦️ آیت‌الله دکتر حسینعلی سعدی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام عضو مجلس خبرگان رهبری عضو هیئت موسس انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران ♦️ دکتر خیراله پروین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عضو حقوقدان شورای نگهبان عضو هیئت موسس انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران 📆 دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۴۰۳، ساعت ۱۴ 🏢 مؤسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | دومین همایش سالانه جبهه فعالان اقتصاد مردمی 👤 با حضور اساتید: ▪️دکتر سید مهدی زریباف ▪️دکتر روح الله ایزدخواه ▪️مهندس امیر شکوهی‌نیا 📆 پنجشنبه و جمعه، ۸ و ۹ آذر ۱۴۰۳ 🏢 مؤسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) ✅ اگر شما هم تولیدکننده هستید می‌توانید با ثبت‌نام در لینک زیر با ما همراه شوید. emardomi.ir/hamayesh 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📡 | تنها با مشارکت مردم در جنگ تمام عیار اقتصادی پیروز می‌شويم 🔰 رئیس‌جمهور در آئین بهره‌برداری از بیست‌هزار طرح محرومیت زدایی بسیج مستضعفان: 🔹دولت زمان جنگ تحمیلی،‌ پول و اعتباری نداشت اما از همراهی مردم بهره‌مند بود. 🔹تمام کشورهای دنیا در جنگ تحمیلی از تجاوز عراق حمایت می‌کردند اما حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم و این مردم بودند که برابر متجاوز ایستادگی کردند. 🔹اکنون هم در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و تنها با حضور فعال مردم می‌توانیم مشکلات و ناترازی‌های کشور را حل کنیم. 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
اقتصاد رسانه و قانون اساسی.mp3
22.5M
💢 | حکمرانی اقتصاد رسانه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🎙با ارائه: سیدامیرحسین حسینی 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | نهضت جنگل میرزاکوچک‌خان، یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی 🎙 رهبر معظم انقلاب اسلامی 🗓 سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📚 | بودجه‌ریزی شهروندی در چارچوب حکمرانی مشارکتی: نظریه‌ها، رویکردهای عملی و چشم‌اندازهای آینده 🔹این کتاب با هدف تبیین ابعاد نظری، تحلیل تجربیات جهانی و ارائه رویکردهای عملیاتی برای پیاده‌سازی بودجه شهروندی با رویکرد حکمرانی مشارکتی، در شهرداری تهران تدوین شده است. کتاب حاضر اهمیت بسزایی در تحول و بهبود فرآیندهای حکمرانی شهری و تقویت مشارکت شهروندان در فرآیند تصمیم‌گیری دارد. ✍️ دکتر محمد عبدالحسین‌زاده، دکتر سیدعلی حسینی 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «امین» 📌 رهبر معظم انقلاب اسلامی از دریچه تفکر اجتماعی 🔸 موضوع نشست چهارم: «آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی و مسئله پیشرفت» 🔹 با ارائه دکتر محسن دنیوی به همراه گفتگو و پرسش و پاسخ 📆 دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۴۰۳، ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🌐 پیوند نشست: https://www.skyroom.online/ch/saman2/moavenin 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | سلسله جلسات حلقه مفقوده 📌 جلسه دوم: بررسی فهم صحیح از حلقه‌های میانی در مقابل برداشت کلیشه‌‎ای از آن و نقش اساسی دانشجویان 👤 با حضور دکتر سعید غلامی؛ معاون راهبردی بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء (عج) 📆 دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۹:۳۰ 🏢 دانشگاه امام صادق صادق (ع)، سالن علامه جعفری، کلاس ۳۲۸ ⭕️ برای شرکت به صورت مجازی به آیدی @mardomsepari در پیام‌رسان بله پیام دهید. 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
غزه، روایت تعلم بجای ترحم.mp3
22.85M
💢 | غزه؛ روایت تعلم به جای ترحم! 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین قنبریان ✳️ پی‌نوشت: در این صوت، استاد قنبریان به خوبی به نقش و اثر ساختارها و الگوی اداره دولت_ملت در مردم‌زدایی فعالیت‌ها می‌پردازد. 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📚 | کتاب مشارکت شهروندی در خط‌مشی‌گذاری حکومت اسلامی 🔸 کتاب حاضر حاصل پژوهشی عمیق و کیفی در خصوص فهم مشارکت شهروندان در فرآیند خط‌مشی‌گذاری عمومی مبتنی بر آموزه‌های حکومت‌داری امام علی علیه اسلام در نهج البلاغه است. مهم‌ترین مزیت این کتاب ارائه تعریف و مدلی جدید از مشارکت شهروندی در کنار سایر تعاریف و مدل‌ها در ادبیات متعارف علمی موجود است. بنابراین این کتاب علاوه بر مرور رویکردهای متعارف علمی به تبیین رویکرد نهج‌البلاغه و مقایسه بین آنها می‌پردازد. ✍️ هادی خان‌محمدی 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
💢 | شیوه حکومت در اسلام 🔸 حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم فکر است که به خود سازمان می‌دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت به سوی الله) بگشاید. ملت ما در جریان تکامل انقلابی خود از غبارها و زنگارهای طاغوتی زدوده شد و از آمیزده‌های فکری بیگانه خود را پاک نمود و به مواضع فکری و جهان بینی اصیل اسلامی بازگشت اکنون بر آن است که با موازین اسلامی جامعه نمونه (اسوه) خود را بنا کند. 🔹 بر چنین پایه‌ای، رسالت قانون اساسی این است که زمینه‌های اعتقادی نهضت را عینیت بخشد و شرایطی را به وجود آورد که در آن انسان با ارزش‌های والا و جهانشمول اسلامی پرورش یابد. قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی انقلاب ایران که حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین بود زمینه تداوم این انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم می‌کند؛ به ویژه در گسترش روابط بین‌الملی، با دیگر جنبش‌های اسلامی و مردمی می‌کوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی راهموار کند. (إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ) و استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامی جهان قوام یابد. ▪️ با توجه به ماهیت این نهضت بزرگ، قانون اساسی تضمین‌گر نفی هر گونه استبداد فکری و اجتماعی و انحصار اقتصادی می‌باشد و در خط گسستن از سیستم استبدادی، و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش می‌کند. (وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ). ▫️ در ایجاد نهادها و بنیادهای سیاسی که خود پایه تشکیل جامعه است بر اساس تلقی مکتبی، صالحان عهده‌دار حکومت و اداره مملکت می‌گردند. (أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ) و قانون گذاری که مبین ضابطه‌های مدیریت اجتماعی است بر مدار قرآن و سنت، جریان می‌یابد. بنابراین نظارت دقیق و جدی از ناحیه اسلام شناسان معادل و پرهیزگار و متهد (فقای عادل) امری محتوم و ضروری است و چون هدف از حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است (وَ اِلَی اللهُ المَصیر) تا زمینه بروز و شکوفایی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خود گونگی انسان فراهم آید (تَخَلَّقُوا بِأَخْلاَقِ اَللَّهِ) و این جز در گرو مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه نمی‌‌تواند باشد. 🟢 با توجه به این جهت، قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمام مراحل تصمیم‌گیری‌های سیاسی و سرنوشت‌ساز برای همه افراد اجتماع فراهم می‌سازد تا در مسیر تکامل انسان هر فردی خود دست اندرکار و مسئول رشد و ارتقاء و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود. (وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ). ✂️ برشی از مقدمه قانون اساسی 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت