eitaa logo
حکمرانی مردم
2.5هزار دنبال‌کننده
802 عکس
377 ویدیو
120 فایل
کلید اصلی حل مسائل کشور اینجاست. جهت ارتباط و انتشار مطالب: @kheibar110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | برنامه‌ریز اقتصاد، باید راه ایجاد ثروت‌های متمرکز را ببندد 🎙 آیت‌الله شیخ بهایی، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | مشارکت مردم یک اصل گفتمان انقلاب 🔸 مشارکت مردم از نگاه گفتمان انقلاب یک اصل است، حتی یک تاکتیک و استراتژی هم نیست، بلکه یک اصل اساسی است. 🔸 مشارکت مردم تنها به ساحت سیاسی محدود نمی‌شود بلکه مردم در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی می‌توانند نقش‌آفرین باشند. 🔸 مجلس هر طرح یا لایحه‌ای که امسال پیگیری می‌کند، هر کنش نظارتی که انجام می‌دهد باید به مشارکت مردم ربط داشته باشد. 🔸 وظیفه مهم دولت در زمینه افزایش مشارکت مردم، میدان دادن به فعالیت‌های مردمی است. 🔸 این مدل حکمرانی ، این مدل قانونگذاری، این مدل اداره کشور که پر هزینه انجام می‌شود و همراه با نارضایتی مردم است، قطعا ضد مشارکت مردم است. 🎙 دکتر روح الله ایزدخواه 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
🗞 | الگوهای مشاركت مردمی نوآورانه منتشر شد 🔸 الگوی چهارم: ارتقای بهره‌وری توليد مردمی با كاربست فناوری 🔻دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در راستای مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و تحقق شعار سال ۱۴۰۳، الگوهای مشارکت مردمی نوآورانه را در قالب ۴ عنوان بسترسازی دانش‌بنيان براي نهضت توليد مردمی، جمع‌سپاری مردمی برای توليد نوآورانه، ارتقای زنجيره ارزش ظرفيت‌های بومی با كاربست فناوری و نهایتا ارتقای بهره‌وری توليد مردمی با كاربست فناوری منتشر کرد. در الگوی ارتقاي بهره‌وري توليد مردمی با كاربست فناوری، نکته حائز اهمیت این است که بدانیم یکی از آسیب‌های موجود در کشور پایین بودن بهره‌وری در تولید است. در این الگو یک شرکت دانش‌بنیان یا نوآور با ارائه تجهیزات فناورانه به مجموعه‌های تولیدی موجود و آموزش و توانمند‌سازی آنان کیفیت و بهره‌وری در تولید این مجموعه‌ها را بالا می‌برد. از الزامات این الگو می‌توان به نوسازی تجهیزات و ماشین آلات تولیدی، ارائه تسهیلات به مردم برای ارتقای بهره‌وری در تولید و ارتقای بهره‌وری در تولید و سودآوری بیشتر برای مردم اشاره نمود. 📎متن کامل خبر: https://B2n.ir/u02808 📥 دانلود اینفوگرافیک چهارم 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📄 | مردمی‌سازی اقتصاد: راهبردی برای رشد پایدار و عدالت اجتماعی 🔸 مردمی‌سازی اقتصاد، ذاتا مفهومی برخاسته از اندیشه انقلاب است؛ لیکن این مفهوم در ذهن و عمل متولیان امر در مفاهیم وارداتی از غرب تفسیر یافته و در نتیجه «‎مردم» به «دارندگان سرمایه‌ی قابل‌توجه» تقلیل یافتند و بقیه آحاد جامعه هم طفیلی این قشر قرار گرفتند. علاوه بر آن «‎مشارکت مردم» صرفا از عینک سبک کردن بار ‎دولت و جبران ‎کسری بودجه از طریق ‎خصوصی سازی و اخیراً فروش دارایی با نام ‎مولد سازی نگریسته شد که عمده خطاهای خصوصی‌سازی نیز از اینجا نشأت گرفت؛ چرا که قبل از صلاحیت و انگیزه تولید، صرفا سرمایه‌داری ملاک واگذاری قرار گرفت. لیکن در مردمی‌سازی، علاوه بر ‎رشد اقتصادی، انتظار است نرخ ‎مشارکت اقتصادی و شاخص‌های ‎عدالت هم ارتقا یابد و چنین هدفی مستلزم ساختاری از اقتصاد است که در آن زمینه ‎اشتغال آحاد مردم تسهیل و سهم‌‌بری از عوامل تولید عادلانه باشد. برای این منظور توجه به نکات زیر هم مهم و ضروری است: باید کمک کرد تا سرمایه‌ی صاحبان سرمایه در مسیر ‎تولید قرار بگیرد. مهمترین کار برای این قشر برداشتن بوروکراسی‌های خودساخته دستگاه‌های حاکمیتی و رفع تعارض منافع دستگاه‌ها با این قشر است. باید کاری کرد که سود اصلی سرمایه‌دار در ‎جهش تولید تعریف شود و نه سایر مسیرهای کسب سود!!! به جای محدود کردن مردمی‌سازی به حل کسر ‎بودجه (از طریق کسب درآمد با فروش شرکت‌ها و دارایی‌ها و املاک و خصوصی سازی آموزش و بهداشت و…)، به ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و فعال‌سازی ظرفیت‌های معطل مانده با قابلیت‌های سرمایه‌‌گذاران اقدام شود.عملا ‎جهش تولید اینگونه محقق می‌شود. مردم محدود به دارندگان سرمایه نیستند. باید برای مشارکت مردمی که فکر و توان کار دارند و سرمایه ندارند و مردمی که سرمایه اندک دارند هم فکر شود. فراتر از اینکه افراد بی‌سرمایه، کارگر سرمایه‌داران شوند و افراد با سرمایه خرد، منفعلانه پولشان را در بورس سرمایه‌گذاری کنند. دقت داشته باشیم که نسخه مطلوب ‎مشارکت مردم نمی‌تواند تعداد کمی از آحاد جامعه را عناصر فعال و اکثریت جامعه را منفعل تعریف نماید. چنین اقتصادی حتما مردمی نیست و قرابت بیشتری با همان اقتصاد سرمایه داری دارد. بند دو اصل ۴۳ ‎قانون اساسی در این زمینه مسیرهای مشخصی را معلوم کرده است. باید به سیاست‌گذاری برای رفع موانع کسب و کارهای خرد، پایداری، شبکه‌سازی و اتصال آن‌ها به کسب و کارهای بزرگ توجه کرد. علی‌رغم سهم ۷۰درصدی در ‎اشتغال و قابلیت بالا برای توسعه مشارکت مردم، کشور نهایتا برای ایجاد ‎مشاغل خرد وام می‌دهد و سیاست دیگری برای آن‌ها ندارد. باید در تعریف مفهوم مهم ‎تعاونی و مصادیق آن بازنگری شود. تعاونی یکی از مهمترین مفاهیم دینی با مختصات دقیقی است که متاسفانه عمده اصول تشکیل و اداره آن به فراموشی سپرده شده است. مفهوم ‎تعاونی را با تعبیر مرسوم شرکت مخلوط و تعبیر نامأنوس و متناقض «شرکت تعاونی» رایج شده است که در آن نه «شراکت در سرمایه» رخ می‌دهد و نه «تعاون در کار»‌. لذا امروز تعاونی تجربه‌ای شکست خورده است. حال آنکه تعاونی با ویژگی‌های اصیل آن، امری ضروری، لازم و پیش‌برنده خواهد بود. ✍️ مرتضی فیروزآبادی 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
🏴 ۲۸ صفر شهادت حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمانان جهان تسلیت باد 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
۱-کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت.mp3
24.6M
💢 | کارکرد حلقه‌های میانی در سیره اهل بیت (ع) 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی 🌐 جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی بنا دارد تا با شناسایی، معرفی و الگوسازی از مدیران دولتی مدافع مردمی‌سازی اقتصاد، این مفهوم را در بوم سازگان اقتصاد 🇮🇷 ایران عزیز نشر و ترویج دهد. 🏅این مدیران دولتی جسور و کارآمد موفق شدند تا در قامت یک موسّس، ایده‌پرداز و یا راهبر کلان، اقتصاد مردمی را تحقق بخشند. 🔻 شما می توانید به آسانی و با استفاده از چت‌بات جشنواره علاوه بر شناخت دقیق نسبت به اقدامات کارآمد و مؤثر این مدیران، با اهداف کلی جشنواره آشنا شوید و مدیران برگزیده دومین دوره جشنواره را انتخاب کنید. ✳️ لینک چت‌بات 🎖️ @EghtesadMardomiBot 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
🏴 شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام رئوف، شمس الشموس، غریب الغربا، معین الضعفا حضرت امام رضا (ع) تسلیت باد 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
41.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 | نقش حلقه‌های میانی در سازوکار جمهوری اسلامی 🎙 دکتر شعرباف، استاد دانشگاه و شهردار سابق کرمان 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
🗞 | بعد از خانواده مهم‌ترین نهاد حمایت اجتماعی ما محله است 🗣 ‌احمد میدری وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت روز تعاون: ◀️ از طریق پیوندهای اجتماعی در محله، مسجد، مدرسه و ادارات می‌توانیم بر بیکاری، فقر و نابرابری مسلط شویم. ◀️ بعد از خانواده مهم‌ترین نهاد حمایت اجتماعی ما محله است. ◀️ تعاونی‌ امری است که می‌تواند استثمار را کاهش دهد، حاکمیت سرمایه را به حداقل برساند، روابط عادلانه بین انسان‌ها برقرار کند و مهم‌تر از همه پیوندهای اجتماعی بین انسان‌ها به وجود آورد. 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
آقای دکتر احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 1403.06.016.mp3
5.21M
💢 | کاهش استثمار با توسعه تعاونی‌ها 🎙 دکتر احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 🔻سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | نقطه شروع ایجاد انسجام اجتماعی کجاست؟ 🔸بنا به سیره رسول‌الله(ص) یکی از وظایف‌ نُقَبا(حلقه‌های‌میانی) ایجاد انسجام اجتماعی است. 🎙حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | سمینار تخصصی الگوهای مشارکت مردمی در بخش‌های آب، کشاورزی و محیط‌زیست 🔹 اندیشکده قانون‌گذاری و حکمرانی استان قزوین برگزار می‌کند. 👤 با حضور: بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 🗓️ سه‌‌شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۸ تا ۱۸ 📍 قزوین، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره (همراه با پخش مجازی) 🌐 لینک حضور آنلاین در نشست: https://v.c.bmn.ir/ch/qazvin 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
✂️ | تشکیلات بهشتی 🔸 سازمان اداری کشور باید چنان باشد که اختیارات مسئولان محلی به «حداکثر ممکن» و دخالت مسئولان مرکزی به «حداقل ممکن» برسد. در هر اداره یا دایره نیز باید اختیارات هر کارمند یا هر مسئول دایره در حوزهٔ عملش نسبت به اختیارات رئیس مسئول آن قسمت چنین باشد تا جلوی دیوان‌سالاری و کاغذبازی که همه از آن می‌نالند، گرفته شود. باید به هر کارمند در قلمرو کار و مسئولیتش اعتماد کرد. این اعتماد از راه انتخابِ صحیحِ کارکنان و رعایت ایمان و صداقت و کاردانی در آنها و ارزیابی مستمرِ عملکردِ آنها از راه نظارتِ مردم و از طریق شوراها به دست می‌آید با رسیدگی قاطع و فوری به تخلفات در دادگاه‌ها، جلوی انحرافات احتمالی گرفته می‌شود. ✳️ تجربه نشان داده است که دخالت دادن افراد متعدد در کار و افزایش امضاها در پای هر سند یا حکم، از نظر تامین این اعتماد، کارسازی ندارد؛ بلکه خود به صورت زمینه‌ٔ تازه‌ای برای لوث کردن مسئولیت‌ها یا مخفی کردن خیانت‌ها در می‌آید. 🔻 در نظام اداری اسلام بر اساس اعتماد والیان به مردم، این پیچیدگی کسل‌کنندهٔ ملال‌آور که در نظام کاغذبازی و بروکراسی و دیوان‌سالاری موجود دنیا خسته کرده همه را زمینه ندارد؛ چرا؟ برای اینکه این نظام دیوان سالاری و کاغذ بازی ناشی از ضعف اعتماد است. اگر قرار باشد نخست وزیر به وزرا اعتماد کند، یعنی وزرا در خور این اعتماد باشند، وزیر به معاونانش اعتماد کند، یعنی معاونان شایسته این اعتماد باشند، معاونان به مسئولین بعدیشان اعتماد کنند، حکومت مرکزی بتواند به استاندارها اعتماد کند، استاندارها بتواند به فرماندارها اعتماد کند، اگر شبکهٔ اداره به شبکهٔ اعتماد تبدیل بشود، بسیاری از این کاغذبازی‌ها دیگر زمینه نخواهد داشت. 📚 تشکیلات بهشتی؛ صفحه ۲۶۶ و ۲۶۷ ✍ محقق: محسن ذوالفقاری 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
29.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 | نقش حلقه‌های میانی در سازوکار جمهوری اسلامی- بخش ۲ 🎙 دکتر شعرباف، استاد دانشگاه و شهردار سابق کرمان 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📃 | اقتصاد مردم‌محور؛ ایده انقلاب اسلامی برای پیشرفت 🔸فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویی امسال صورتبندی جدیدی از ماموریت جریان‌های دانشجویی در دانشگاه است؛ اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی را در دو عنوان اداره کشور به شیوه اسلامی و الگوسازی برای جهان می‌توان خلاصه کرد. در واقع ما باید نشان بدهیم که مدل اداره کشور به شیوه اسلامی اولا قابلیت پیاده‌سازی دارد و دوما قابل توسعه و الگوسازی برای سایر کشورهاست. به این منظور لازم است تمایزات اداره اسلامی کشور با دیگر الگوها شناخته‌شود. 🔹 مردم‌محوری؛ نقطه تمایز اندیشه اسلامی با دیگر اندیشه‌ها سه رکن اصلی این شیوه اداره؛ مردم‌محوری، عدالت محوری و استقلال‌خواهی است. در این میان راس هرم، ستون محوری و نقطه تمایز اصلی اندیشه اسلامی با دیگر اندیشه‌ها نیز همین مسئله مردم‌محوری است. مردم‌محوری در اندیشه اسلام متفاوت با دموکراسی غربی است؛ آنچه در صحنه کشورهای دارای دموکراسی نمایان است، تصمیم و خواست مردم نیست زیرا اساسا دموکراسی، مسئله تصمیم‌گیری مردم را ندارد. 🔹 مردم‌محوری در اقتصاد؛ محل نزاع اندیشه اسلامی و اندیشه غربی سه مثال اقتصادی برای توضیح تقابل تفکر اسلام و تفکرهای مقابل آن و روشن شدن اعتقاد اسلام به جایگاه مردم در تصمیم‌گیری‌های این حوزه کمک کننده خواهد بود. 1️⃣ مثال اول عرصه سرمایه‌گذاری در اقتصاد است. یک نگاه در کشور وجود دارد که رشد و توسعه اقتصادی را فقط از محل سرمایه گذاری می‌بیند. در سرمایه‌گذاری هم به سرمایه مردم اعتقاد ندارد؛ اساسا مردم برای او مسئله نیستند که بتواند اعتماد آنان را برای جلب سرمایه جلب کند، بنابراین ایده‌ای جز سرمایه‌گذاری خارجی هم ندارد. 2️⃣ عرصه بعدی، عرصه فناوری است. در اعتقاد نگاه غربگرا فناوری به عنوان یکی از عوامل توسعه جایی ندارد. فناوری نیز از اساس مردم‌پایه است زیرا دانش نزد مردم است. نتیجه نگاه بی‌اعتقاد به مردم و دانش آن‌ها در تولید، مونتاژ است و نه توجه به فناوری‌های دانش‌بنیان. 3️⃣ عرصه سوم در حوزه مسکن نمایان است. تفکری در کشور وجود دارد که ایده‌اش برای حل مشکل مسکن در ایران، مسکن «پاک» بوده و هست. پاک مخفف پس‌انداز، انبوه‎سازی و کوچک‌سازی؛ به این معنا که مردم پس انداز کنند، پروژه‌های ساخت مسکن به انبوه‌سازان سپرده‌شود و کوچک ساخته‌شود که مردم توان خرید داشته‌باشند. این تفکر بر خلاف اعتقاد صاحبان آن به هیچ عنوان علمی نیست زیرا علم باید مبتنی بر واقعیات موجود باشد. در واقعیت تورم 40 درصدی مردم چطور و چند سال پس‌انداز کنند که توان خرید مسکن را داشته باشند؟ در ایران به علت انحصار زمین همواره تورم زمین و مسکن از تورم عمومی بالاتر بوده‌است، در این شرایط حتی با فرض اینکه از درآمد مردم چیزی برای پس انداز باقی بماند، همواره قیمت مسکن از پس‌انداز مردم بالاتر خواهد بود. در چند دوره به‌علت اعتقاد وزیر مسکن به این مدل، راه‌اندازی صندوق‌های پس‌انداز صورت گرفت، اما هیچ زمان اثری از آن مشاهده نشد. در مقابل پس‌انداز، اعطای وام به مردم مطرح است. در دنیا نیز مردم به واسطه گرفتن وام خانه‌دار می‌شوند، زیرا وام قرض گرفتن از آینده است و در این حالت متقاضی مسکن از تورم پیشی می‌گیرد... 🔹 نخبگان؛ مسئول پیشرفت کشور ما برای آنکه به دست خودمان، خودمان را نابود کنیم دچار دستکاری ذهنی شده‌ایم؛ قابل توجه است که نگاه غربگرا حتی درحال پیاده‌سازی الگوی اجرا شده غربی هم نیست، بلکه به‌دنبال اجرایی شدن سیاست‌هایی صرفا مطابق میل آن‌هاست که می‌خواهد اقتصاد کشور از حرکت به سمت پیشرفت بازبماند. مسئول پیشرفت کشور از جمله پیشرفت اقتصادی نخبگان جامعه هستند، آن‌ها باید بتوانند کارآمدی دین اسلام را برای حل مشکلات مردم نشان دهند. اسلامی که خروجی‌اش عدالت نباشد، از سکولاریسم سر در می‌آورد، اگر مردم‌محوری انقلاب اسلامی در سیاست‌ها و تصمیمات جاری نشود، شبیه به دموکراسی غربی خواهد شد. مردم سالاری دینی بر خلاف دموکراسی به دنبال تحمیق و اغوای مردم نیست بلکه به ابلاغ و اقناع و رشد مردم معتقد است. ایده انقلاب اسلامی با مشارکت بالای مردم محقق می‌شود و در این میان ماموریت ویژه تشکل‌ها افزایش سرمایه اجتماعی نظام و جذب مشارکت مردم است. ✍️ سید حسن موسوی‌فرد؛ دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی 🔻نسخه کامل این یادداشت را از این لینک بخوانید.🔻 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
حامد ویس کرمی_01.mp3
14.37M
💢 | نقش تعاونی‌ها در جهش تولید با مشارکت مردم 🎙 دکتر حامد ویس‌کرمی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📣 | دومین دوره تخصصی اقتصاد مردمی 🔸 مردم در اندیشه اقتصادی شهید صدر (ره) ✴️ جلسه دوم 📔 سرفصل‌های دوره: 1️⃣ تقریر نظریه خلافت انسان و شهادت انبیا با محوریت کتاب اسلام؛ راهبر زندگی (۱ جلسه) 2️⃣ مردم در نظریات اقتصادی شهید صدر با محوریت کتاب اقتصادنا (۲ جلسه) 👤 مدرس: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین زمانیان دانشجوی دکتری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ⏰ سه‌شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۵ 🌐 پیوند شرکت در جلسه: https://vc.isu.ac.ir/ch/basij-torab 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📄 | تعاونی تاکتیک است یا تکنیک؟ 🔸 آنچه بیشتر در رابطه با تعاونی‌ها در اذهان عامه مردم ما نقش بسته است، جمع اندکی از مردم هستند که به اعتبار یک فرد یا جریانی خاص، دست به تاسیس شرکتی به عنوان «شرکت تعاونی» زده‌اند و پول‌هایی را از مردم جمع کرده‌اند و پس از مدتی این اعضا محترم هیئت مدیره تعاونی، نتوانسته‌اند تعاونی را به نتیجه برسانند و نهایتا تعاونی شکست می‌خورد و پول‌های مردم به هدر می‌رود! اینکه برداشت عنوان شده چه میزان صحیح و مطابق با واقع است به یک طرف و اینکه چرا این ذهنیت بیش از آنچه هست در اذهان شکل گرفته است نکته دیگری است. مسئله نگارنده، بحث شرکت تعاونی نیست؛ بلکه این یادداشت در پی بررسی این مسئله هست که تعاونی یک تاکتیک است یا یک تکنیک! به این معنا که نگاه به تعاونی باید به عنوان یک راهبرد محوری و استراتژی عمیق برای اداره جامعه باشد یا یک عملیات مختصر و کوچک در بعد اقتصادی!؟ ✳️ در مشروح مذاکرات تصویب اصل ۴۴ قانون اساسی شهید بهشتی در تعریف تعاونی این موضوع را مطرح کردند که: «شرکت تعاونی عبارت از این است که در یک واحدی عده‌ای کار می‌کنند با سرمایه‌ای که متعلق به خودشان است، خودشان هم کار می‌کنند اعم از اینکه ملک، ملک خودشان یا دولت باشد فقط همین که یک واحدی طوری کار می‌کند که بازده آن بر می‌گردد به جیب همان‌هایی که در آن واحد کار می‌کنند به این می‌گوئیم تعاونی، خصوصیت و ویژگی تعاونی در این قسمت هست». با بررسی متن بالا و تطبیق آن با رویکرد حال حاضر اداره تعاونی‌ها در کشور، می‌توان گره اصلی عدم رشد تعاونی‌ها در کشور را دریافت. 🔸 اما مسئله دیگری که نیاز است در موضوع تعاونی بررسی گردد، بحث همکاری و هم‌افزایی در سطح جامعه می‌باشد. در بحث تعاونی‌ها، نکته اصلی هم‌افزایی بین افراد برای یک اقدام اقتصادی می‌باشد. وقتی ما بتوانیم پیوندهای اجتماعی مشخصی را ایجاد و یا تقویت نمائیم (مثلا پیوندهای خانوادگی، پیوندهای محلی، پیوندهای صنفی و...) آن وقت می‌توانیم از این فرصت برای ایجاد تعاونی‌های اقتصادی استفاده نمائیم. 🔻 به نظر می‌رسد نکته اصلی بحث تعاونی‌ها استفاده از یک فرصت اقتصادی برای تقویت پیوندهای اجتماعی می‌باشد. به زبان دیگر، راهبرد و تاکتیک اصلی ایجاد تعاونی‌ها، هم‌افزایی و همکاری برای رشد جمعی است که دقیقا در نقطه مقابل شرکت‌های خصوصی هست که فرد یا افراد محدودی برای نفع خودشان از دیگران استفاده می‌کنند. می‌توان ادعا کرد که یکی از دلایل شکست برخی از تعاونی‌ها در سطح کشور منفعت‌طلبی هیئت مدیره و مدیران آن تعاونی‌ها است که خواسته یا ناخواسته سعی کردند تعاونی را به شکل شرکت خصوصی اداره کنند. با بررسی تعاونی‌های موفق موجود در کشور به این نتیجه می‌رسیم که تعاونی‌های موفق ۲ ویژگی داشتند: 1️⃣ اول ایجاد همکاری و هم‌افزایی بیشتر بین اعضا برای برنامه‌های اجرایی تعاونی 2️⃣ دوم هیئت مدیره‌ای که به فکر رشد همه اعضا هستند نه فقط منفعت خودشان. ▪️ یکی از از عوامل عدم توفیق تعاونی‌ها، جریان اقتصادی‌ای هستند که منافع آنها در عدم توسعه همه جانبه همه مردم هست. جریان‌های اقتصادی که تمایل دارند فقط خودشان رشد کند و منفعت‌های اقتصادی به دیگر افراد جامعه منتقل نگردد. 🔹 به هر حال، نکته قابل تامل در رابطه با تعاونی‌ها که در هفته تعاون سال «جهش تولید با مشارکت مردم» می‌توان به آن پرداخت این است که یکی از راه‌های قطعی افزایش مشارکت آحاد جامعه در جهش تولید، ایجاد و تقویت تعاونی‌ها می‌باشد. ایجاد تعاونی‌ها در جامعه سبب رشد هم‌افزایی و همگرایی در جامعه و نهایتا رشد سرمایه اجتماعی در جوامع محلی و گروه های صنفی می‌گردد؛ لذا می‌بایست برای این مهم برنامه‌ریزی‌های کلان در سطح ملی و خرد در سطح خانواده، محله و صنوف صورت پذیرید و این ۲ مکمل همدیگر هستند و متوقف به یکدیگر نمی‌باشند. به این معنا که برنامه‌ریزی‌ها کلان می‌تواند کمک کننده به جریان تعاونی‌های موجود و تسهیل کننده ایجاد تعاونی در کشور باشد و در کنار آن، اقدامات میدانی می‌تواند ایجاد کننده و تقویت کننده تعاونی‌ها باشد. امید است که با پیگیری این تلاش‌ها، رشد تعاونی‌ها و افزایش ۲۵ درصدی مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد کشور را شاهد باشیم. ✍️ مسعود هراتی؛ دستیار استاندار سمنان در امر مردمی‌سازی دولت 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
📗 | داستان ما مردم 🔸 تجربه‌نگاریِ فرایند شکل‌گیری شبکۀ مردمی فعالان فرهنگی و ارائۀ راه‌کارهای ایجاد و گسترش کنش‌گری اجتماعی ✍️ رحیم آبفروش 💻 تهیه نسخه دیجیتال کتاب: https://pajoohaan.ir/document/7630 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
بررسی حکمرانی مردمی در منابع دینی.mp3
41.46M
💢 | بررسی حکمرانی مردمی در منابع دینی 🎙 ارائه دهنده: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک‌زایی؛ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 👤 دبیر علمی نشست: آقای محمدعلی شیخ‌الاسلامی 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت
مقاله مردمی سازی.pdf
321K
📄 | تبیینی از مردم‌محوری در آموزش و پرورش ✍️ سیدنقی موسوی 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت