eitaa logo
حکمرانی مردم
2.4هزار دنبال‌کننده
789 عکس
371 ویدیو
114 فایل
کلید اصلی حل مسائل کشور اینجاست. جهت ارتباط و انتشار مطالب: @kheibar110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 | مردم‌سالاری دینی، این نیست! حجت‌الاسلام و المسلمین قنبریان از جمهوریت در قانون اساسی می‌گوید ▪️مردم‌سالاری دینی این نیست که مثلا برای انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری بیایند رای بدهند و بروند؛ بلکه مردم‌سالاری دینی یعنی سالار همه امور جامعه مردم باشند متن قانون اساسی از این حرف پشتیبانی می‌کند. ▫️سالار همه امور نه اینکه ما نماینده گذاشته‌ایم دولت گذاشته‌ایم به نمایندگی و ما رفتیم و اینها کار خودشان را بکنند یا حداکثر از آنها مطالبه کنیم. ▪️بلکه باید شوراهایی به شکل ساختارمند دائما کنار دست اینها باشند و این اراده عمومی را تنظیم‌گری کنند. به نظر من این یکی از قسمت‌های مفقودی است که نیاورده‌ایم. 📎 متن کامل این یادداشت: https://irdc.ir/fa/news/8749 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
💠 میلاد چهارمین تجسم تکامل انسان، سید الساجدین (ع)، زینت قلوب مؤمنین و فخر زمان و زمین مبارک باد 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
📣 | حاکمیت مردم و انتخابات 🔹 با حضور: علیرضا شاکری ➖شنبه➖ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲➖ بعد از نماز ظهر و عصر➖ نمازخانه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی➖ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
💢 | تصمیم خوب گرفتن برای مردم به معنای مردمی‌سازی نیست 🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه معنا: مردمی‌سازی به این معنی نیست که مسئولان برای مردم تصمیمات خوب بگیرند بلکه این مردم هستند که باید تصمیمات درست را اتخاذ کنند، چراکه ما قرار است کارها و مدیریت را به مردم واگذار کنیم. قرار نیست حتی مدیران صالح به جای مردم تصمیم بگیرند. 📌 بیشتر بخوانید👇 https://bonyadehedayat.com/arman4-2/ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
📄 | مردم؛ سالارِ همه امور جامعه 🔸 مردم‌سالاری دینی یعنی سالار همه امور جامعه مردم باشند متن قانون اساسی از این حرف پشتیبانی می‌کند سالار همه امور نه اینکه ما نماینده گذاشته‌ایم دولت گذاشته‌ایم به نمایندگی و ما رفتیم و اینها کار خودشان را بکنند یا حداکثر از آنها مطالبه کنیم. بلکه باید شوراهایی به شکل ساختارمند دائما کنار دست اینها باشند و این اراده عمومی را تنظیم‌گری کنند. به نظر من این یکی از قسمت‌های مفقودی است که نیاورده‌ایم. ✍ حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان 📌 مطالعه مطلب در 👇 http://fekrat.net/article/lnk/52836 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
19615.pdf
8.5M
📄 | مصورسازی داده‌ها و اطلاعات به عنوان ابزار تسهیل خط‌مشی‌گذاری و مشارکت عمومی ✍️ تهیه و تدوین کنندگان: عطیه یوسفی، محمدمهدی مهربان 🔹 دفتر مطالعات بنیادین حکمرانی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
📣 | نقش مردم در پیشرفت کشور 🔹 سخنران: دکتر ساسان زارع معاون قرارگاه فرهنگی جهادی بقیه الله ➖پنجشنبه➖ سوم اسفند➖ سمنان➖ خیابان چهارفصل➖ مجتمع حوزوی الزهرا➖ سالن همایش بنت المصطفی سلام الله علیها➖ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
📣 | طرحی نو برای اقتصاد ایران نقشه راه اقتصاد اسلامی برای مجلس دوازدهم 🔸 مردمی‌سازی مسکن 🔸 مردمی‌سازی ثروت‌های عمومی (انفال) ➖پنجشنبه➖ ۳ اسفند ۱۴۰۲ ➖ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲➖ قم➖ بلوار جمهوری اسلامی➖ نبش میدان سپاه➖ سالن سازمان تبلیغات اسلامی➖ 🔹 سخنرانان: حجج اسلام حسن آقانظری، سیدحسین میرمعزی، سیدکاظم رجایی، احمدعلی یوسفی، محمدرضا فلاح و آقایان دکتر حسین صمصامی، رسول بخشی، سیدمهدی زریباف، و محمدجواد توکلی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
📣 | حلقه‌های میانی و ویژگی‌های شش گانه‌اش 🔹 ارائه: حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان ➖سه‌شنبه➖ ۱ اسفند ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۱ صبح➖ مسجد جمکران➖ شبستان بقیع➖ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز➖ پخش زنده در صفحه آپارات hoseinie_hedayat 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
💠 جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است. اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه‌اند. 🔅 رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۳۷۰/۰۸/۱۵ 🥳 سالروز ولادت با سعادت فرخ لقای نگارخانه عاشورا حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان خجسته باد 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
مدرسه انقلاب توکلی.mp3
11.76M
💢 | نقش مردم در رشد و توسعه دستاوردهای اقتصادی انقلاب 🔰انواع برداشت ها از مفهوم "اقتصاد مردمی": 🔹اقتصاد مردمی در مقابل اقتصاد دولتی 🔹اقتصاد مردمی (به معنای اقتصاد کوثری) در مقابل اقتصاد تکاثری سرمایه داری 🔹اقتصاد مردمی در مقابل اقتصاد انحصاری 🔹اقتصاد مردمی (به معنای اقتصاد تعاونی) در مقابل بخشهای دولتی و خصوصی 🎙 دکتر محمدجواد توکلی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
پویایی‌شناسی مشارکت مردمی در ایران.pdf
4.06M
📄 | پویایی‌شناسی مشارکت مردمی در ایران 🔸 دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «پویایی‌شناسی مشارکت مردمی در ایران» آورده است که مشارکت مردم در نظام حکمرانی کشورها در دنیای امروز امری ضروری و در‌عین‌حال مطلوب است. پیچیدگی و گستردگی خدمات، الگوهای کوچک‌سازی دولت، نظام بوروکراسی و گسترش بحران‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... از موجبات ضرورت پیش‌گفته هستند. ✍️ تهیه کنندگان: سینا شیخی، محمدمهدی فروزان‌فر 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
📄 | الزامات و بایسته‌های حکمرانی مردمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🔸 اگر حرف نامیرای جمهوری اسلامی ایران را اتصال اراده‌ خدا و مردم بدانیم و اراده انسان را که براساس استعداد فطری خویش موجودی آزاد و مختار می‌باشد، فرض کنیم، آنگاه است که متوجه مبانی مردم‌سالار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عالی‌ترین هنجار نظام قانونی و سیاسی حکومت مذکور خواهیم شد. لزوم همه‌پرسی برای تعیین نوع نظام در فروردین ماه ۱۳۵۸ که در نهایت با مشارکت ۹۸/۲ درصدی مردم انقلابی همراه شد، آن هم در شرایطی که تنها حدود دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت و احراز اراده عمومی مردم برای تعیین نوع نظام حکمرانی مسئله‌ای چندان پیچیده و بغرنج نبود، می‌تواند اماره‌ای قوی و تجربه‌ای درخشان در مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران در پیدایش و استقرار آن باشد. شیوه‌ای که در ادامه برای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و انتخاب خبرگان قانون اساسی و همچنین تصویب آن انجام گرفت. 🔹 ماحصل چنین قانون اساسی سالاریت مردم در عرصه‌های مختلف حیات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خویش می‌باشد. به طوری که می‌توان روح حاکم بر قانون اساسی و من جمله مقدمه آن را توجه به انسان و کرامت وی و همچنین موثر بودن رأی و اراده او در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و سیاسی و تعیین سرنوشت خویش دانست. در همین رابطه در مقدمه قانون اساسی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: 🔸 شیوه حکومت در اسلام و سپردن سرنوشت به‌دست خود مردم، مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه‌، زمینه‌سازی مشارکت جهت تکامل انسان و رشد و ارتقاء او و بسترسازی برای تحقق حکومت مستضعفین در زمین، انتخاب مسئولین کاردان و نظارت مستمر بر کار آنان. 🔹 بر این اساس مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پایه‌های موجهه ساز نظام مذکور اقتضایی جزء تدوین اصول براساس آن مبانی ندارد. به طوری که در اصول متعدد قانون اساسی من جمله اصل ششم، اصل هشتم، اصل بیست و هفتم، اصل چهل و سوم و چهل و چهارم، اصل پنجاه و ششم، اصل پنجاه و هشتم، اصل نودم و... به تعیین نقش برای مشارکت مردم در ساختار قانون اساسی اشاره کرده است. اگر حکمرانی را به معنای شیوه حکومت کردن و حکم راندن بدانیم یکی از شاخصه‌های اصلی آن مشارکت مردم به صورت‌های مستقیم و غیر مستقیم می‌باشد. به تعبیری حکمرانی به ساختارها و فرآیندهایی اشاره دارد که برای تضمین پاسخ‌گویی، شفافیت، حاکمیت قانون، ثبات، برابری، فراگیری، توانمندسازی مشارکت گسترده طراحی شده‌اند. (تعریف یونسکو از حکمرانی) همچنین یکی از شاخصه‌های اصلی حکمرانی خوب (Good Goverance) حق پاسخگویی و اظهار نظر می‌باشد که از نتایج و ملزومات افزایش مشارکت مردم در ساختار حکمرانی می‌باشد که آثاری من جمله افزایش نقش احزاب سیاسی، گروه‌های اجتماعی در انتخاب کارگزاران و نظارت بر تصمیمات و اقدامات دولت خواهد داشت. 🔸 از جمله لوازم و بایسته‌های حکمرانی مردمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل ششم قانون مذکور می‌باشد که بر اساس آن اداره امور با اتکای بر آرای عمومی می‌باشد. که مصداق اتّم اراده عمومی در اصل مذکور انتخابات ذکر گردیده است. توضیح بیشتر آنکه در دموکراسی‌های رایج دنیا دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای مشارکت مردم در اتخاذ تصمیمات و اداره امور پیش‌بینی شده است. در روش غیرمستقیم یا نماینده سالار مردم با شرکت در انتخابات و گزینش نمایندگان اداره امور خویش را به عهده آنان می‌سپارند. اما در روش دموکراسی مستقیم، مردم خود اتخاذ تصمیم می‌نمایند که از جمله مصادیق عینی این روش می‌توان به همه پرسی یا رفراندوم اشاره کرد که در اصل پنجاه و نهم قانون اساسی به آن اشاره شده است. مشارکت مردم در ساختار حکمرانی صرفاً مختص به گزینش مسئولین اجرایی و تقنینی نمی‌باشد بلکه پس از آن مردم حق و بلکه تکلیف به نظارت مستمر بر کارگزاران خویش و در مقابل مسئولین امور عمومی و منتخبین، تکلیف به پاسخ گویی در برابر اقدامات خود دارند. ادامه 👇👇👇
🔸 در اصولی همچون اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طبق قاعده کلی امر به معروف و نهی از منکر و بر اساس اشتراک در تکلیف ساخت حیات اجتماعی و سیاسی، همه مردم وظیفه نظارت بر امور عمومی را دارند. از جمله مصادیق نظارتی مردم می‌توان به اصل نودم قانون اساسی اشاره کرد که بر اساس آن شکایت از طرز کار مجلس، قوه قضائیه و مجریه به مجلس شورای اسلامی به صورت کتبی عرضه می‌شود که نهاد مذکور نیز وظیفه دارد رسیدگی کرده و پاسخ کافی از نهاد مورد شکایت بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید. 🔹 در نهایت می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که براساس مبانی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصول متعدد آن در هر سه جنبه تقنین، قضاء و اجرا برای مردم ترسیم نقش و جایگاه شده است که به نمونه‌ای از آنان به‌طور مختصر اشاره گردید. اهمیت جمهوریت و ابتنای امور بر خواست و اراده مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌حدی است که در اصل یکصدوهفتاد و هفتم من جمله اصول تغییر ناپذیر، محتوای اصول مربوط به جمهوری بودن حکومت و نیز اداره امور کشور با اتکاء به آراء عمومی ذکر گردیده است. ✍ امیررضا پورحمزه پژوهشگر حوزه حقوق عمومی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | اولین نشست مشترک دستیاران مردمی‌سازی استانداران و دستیاران مردمی‌سازی وزرا ⭕️سه شنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
📣 | حلقه‌های میانی و نقشه‌های پیشرفت 🔻ارائه دهنده: آقای محمد علیان ➖دوشنبه➖ ۷ اسفند ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵➖ مجموعه دانش‌بنیان همپا➖ 📌 برای ثبت‌نام و شرکت در جلسه به @m_r_shakibaei پیام بدهید. 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom
💠 حکومت مردمی به تمام معنا 🔸 این حکومت مردمی [حکومت آینده‌ی حضرت مهدی (ارواحنافداه)] با حکومت‌های مدعی مردمی بودن و دمکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دمکراسی و مردم‌سالاری را روی آن گذاشته‌اند، همان دیکتاتوری‌های قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروه‌ها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروه‌هاست و مردم در این میان هیچکاره‌اند. یک گروه به قدرت دست پیدا می‌کنند و در سایه‌ی قدرت سیاسی که همه‌ی زمام‌های امور را در کشور در اختیار او می‌گذارد و با سوءاستفاده از این قدرت، ثروت و پول و سرمایه را به نفع خود گردآوری می‌کند و آنها را در راه به دست آوردن دوباره‌ی قدرت مصرف می‌کند. دمکراسی‌های امروز دنیا بر پایه‌ی تبلیغات دروغ و فریبنده و مسحور کردن چشم‌ها و دلهاست. امروز در دنیا هرجا شعار دمکراسی می‌دهند، شما ببینید برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و یا نمایندگان مجلس چه کار می کنند. پول خرج می‌کنند. دمکراسی در پنجه‌ی اقتدار پول اسیر است. مردم‌سالاری امام زمان – یعنی مردم‌سالاری دینی – با این روش، بکلّی متفاوت است. 🔅 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ 🥳 نیمه‌ی شعبان مصادف با ولادت ذی جود مسعود حضرت بقیه الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) بر همه‌ی دوستداران و معتقدان به امامت و ولایت مبارک باد 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom 🔗 https://virasty.com/Hokmrani_mardom