eitaa logo
حکمرانی مسوولانه
1.3هزار دنبال‌کننده
115 عکس
59 ویدیو
11 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم در حکمرانی مسئولانه بجای سلایق، اصول عقل محوری حاکم است. هر تصمیم و اجرا تحت هندسه فکری است. کارگزاران به صورت نظام مند نسبت به پیامدهای عملکرد خود مسوول هستند و مزایا تنها وابسته به ارزیابی عملکرد است. ارتباط با مدیر @tamaddon_h
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ امیرالمؤمنین(ع) برترین الگوی حکمرانی مسوولانه 🕋 بحمدالله برای شناخت چیستی، چرایی و چگونگی حکومت مسوولانه بهترین الگو و مکتب پیش روی ماست: امیر مومنان، علی علیه السلام قهرمان حکمرانی مسوولانه و بر پایی عدالت و بهره گیری از قدرت برای پاسخ گویی بالفعل به نیازهای صادق آحاد مردم است. در همین زمینه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: 🔻 ما باید ببینیم در این نقطه عالم که پرچم ولایت علوی را بلند کردیم؛ حرفمان چیست و چه می خواهیم به بشریت عرضه کنیم. آن چهارچوبی را که ما برای سعادت بشر تعیین می کنیم و سرِ دست می گیریم و نشان می دهیم، چیست؟ 🔻 امیرالمؤمنین این جا برترین الگوست. نمی شود فقط به زبان گفت «امیرالمؤمنین، علی» و اظهار عشق و علاقه کرد؛ اما در عمل با رفتار او و با درسی که با زبان و در عملِ خود به ما داده است، مخالفت کرد. 🔻 خصوصیّات - امیرالمومنین- برای همه الگوست و ما که امروز یک حکومت اسلامی داریم و یک حکومت علوی را ادّعا می کنیم؛ این الگو برای ما از همه حتمی تر و فوری تر و غیرقابل اغماض تر است. 🔻بنده و امثال بنده که کارگزاران حکومتیم وظیفه‌مان سنگینتر است؛ چون ما باید عمل کنیم و از آن راهی که او رفته است برویم. 🔻ممکن است بعضی بگویند: شما کجا، امیرالمؤمنین کجا؟ قدرت او، توانایی او، ایمان او، صبر او، آن استخوان‌بندی مستحکم روحی او؛ اینها کجا، شما کجا؟ این حرف البته درست است. ما هیچ‌کداممان قابل مقایسه با او نیستیم. 🔻 نمیشود گفت او بهتر است، او بالاتر است و ما پایین تریم؛ نه، اصلاً این مقایسه غلط است. او در اوج فلک است و ما در خاک تیره، دورْ خودمان می چرخیم. فاصله‌ها خیلی زیاد است؛ اما جهت گیری را می شود انتخاب کرد؛ یعنی ما باید خودمان را به آن سمت و به آن هدفی که او نشان می داد؛ نزدیک کنیم. 🔻 هر کسی به قدر توان خود، هر کسی بر حسب اقتضای زمان خود چون راه همان راه و هدف همان هدف است. ☀️ امروز برترین نسخه برای حکمرانی مسوولانه مکتب و سیره عملی امام علی علیه السلام است؛ کافی است حاکمان پرسش ها و ابهامات خویش را بر مکتب حضرت امیر علیه السلام و کلمات گهربار آن حضرت در نهج البلاغه عرضه کنند و پاسخ خویش را دریافت نمایند. محمد جواد حیدری خراسانی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🖋 دومینوی انقلاب اقتصادی 🔹 در فقه شیعه اگر ترک مستحبی یا انجام مکروهی به شکل اضطرار و اجبار «صورت اجتماعی» بگیرد، استحباب به واجب و کراهت به حرمت تبدیل می‌شود! (بخوانید) مثلا اگر اذان گفتن که یک امر مستحب است در یک جامعه ترک شود و هیچ کس اذان نگوید بر حاکم شرع واجب می‌شود که این امر شرعی را احیا کند ولو اینکه به کسی اجرتی بدهد تا اذان بگوید. (مسالک الافهام ج2ص373/تقریر بحث سید البروجردی ج2ص14) 🔹 همین‌طور است اگر یک مکروهی در سطح جامعه فراگیر شود به گونه‌ای که مردم نتوانند از آن فرار کنند و مجبور به انجام آن باشند. در اینجا ساختاری که باعث شده چنین اتفاقی بیفتد محل اشکال است و حاکم باید این ساختار را تغییر دهد. نمونه بارز این مساله، اجیر شدن ١١ میلیون کارگر در کشور ما و اجیر شدن میلیاردها نفر در دنیاست. ساختار اقتصادیِ سرمایه‌داری اساسش بر همین امر مکروه شکل گرفته است؛ مزدوری و اجیریِ تعداد زیادی از مردم، برای عده‌ای اندک از صاحبان سرمایه! در حقیقت اجیر شدن که یک امر مکروه است به خاطر وجود این ساختار، تبدیل می‌شود به یک امر ضروری برای مردم! (مطالعه بیشتر) ❓ اما این ساختار چگونه این اتفاق را رقم می‌زند؟ پاسخ: ١. ابزار تولید و کسب و کار (پول، دانش، زمین) در اختیار تعداد اندکی از افراد قرار می‌گیرد و طبیعی است که بدون ابزار تولید، حق کسب و کار از دیگران سلب می‌شود! ٢. وقتی تعداد کسانی که صاحب سرمایه برای راه‌اندازی یک کسب و کار نیستند، زیاد می‌شود و عرضه‌ی نیروی کار نسبت به تقاضای آن بسیار بیشتر است، کارگران در رقابت برای تصاحب همان تعداد محدود شغل می‌افتند. ٣. رقابت در عرضه‌ی نیروی کار زیاد می‌شود و صاحبان سرمایه می‌توانند دستمزد را آنقدر پایین بیاورند که فرد اجیر شده روی مرز مرگ و زندگی بایستد و کار کند! ۴. دانشگاه و تمام ساختار تولید دانش، در خدمتِ بالابردن بهره‌وری چنین ساختاری قرار می‌گیرد و کم‌کم تمام کوچک‌مقیاس‌ها و سرمایه‌های خرد به علت عقب ماندن در عرصه علم و فن‌آوری نابود می‌شوند! ۵. نهادهای پولی و مالی در خدمت ساختار تولید انبوه قرار می‌گیرد و تمام سرمایه‌های خرد مردم را جمع کرده و در مسیر تداول ثروت قرار می‌دهد! بورس و بانک و بیمه و ... کارکرد اصلی‌شان همین گردش ثروت در دست اغنیاست که مورد نهی خداوند در قرآن کریم است. (لکی لایکون دولۀ بین الاغنیاء منکم) ۶. منابع طبیعی از جمله زمین و معادن و ... در اختیار صاحبان ثروت قرار می‌گیرد و مردم عادی از این منابع تقریبا هیچ سهمی ندارند. علت این تبعیض را عدم توانایی مردم برای تولید انبوه ذکر می‌کنند. ٧. تبعیض بسیار زیاد در پرداخت حقوق مدیران و کارمندان دولت. بخشی از صاحبان ثروت همان صاحبان قدرت هستند که در شروع چرخه تولید نابرابری ایستاده‌اند. ٨. نظام انحصارات. هر گونه انحصاری که به صورت قانونی و یا به شکل نهادی در اقتصاد ایجاد می‌شود. از حق مالکیت فکری گرفته تا ساختار مجوزدهی و دخالت رسانه‌ها در جهت‌دهی تمایلات و تقاضاهای مردم. 🔹 مجموع عوامل بالا ساختاری را پدید می‌آورد که مردم (بیش از نیمی از نیروی کار کشور) اجیر دیگران شوند و قادر به چرخاندن زندگی خود بدون مزدوری سرمایه‌داران نباشند. حسین عباسی‌فر @h_abasifar (بخشی از یادداشت، بدون داوری جهت استحضار و طرح مساله تقدیم گردید) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
چند نکته درباره اعتراف عجیب عضو اسبق شورای شهر تهران: به گزارش خبرگزاری‌ها، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و عضو اسبق شورای شهر تهران در مصاحبه اخیر خود درباره حضورش در شورای شهر تهران چنین بیان داشته: "من واقعا نمی‌خواستم به شورا بروم. آن زمان می‌خواستم رئیس فدراسیون شوم که دولت آقای احمدی‌نژاد من را راه نداد... من آمدم ثبت نام کنم که نگذاشتند و به حالت قهر رفتم وزارت کشور ثبت نام کردم... واقعا برای خنده بود و واقعیتش اصلا نباید به من رای می‌دادند ! " درباره اعتراف ایشان چند نکته زیر قابل تامل است: - اولا: چرا نباید ساز و کار بهتری پیش‌بینی شود تا هر فرد غیر متخصص و فاقد صلاحیتی به شوراهای شهر راه نیابد و بعد از اتمام دوره اش نگوید که برای خنده بود؟! - ثانیا: آنهایی که برای خود حق پدری قائل هستند و برای ملت تعیین لیست می‌نمایند (چه در طیف چپ و چه در طیف راست) نتیجه لیستهای مملو از افراد غیر متخصص و بی‌صلاحیت خود را در وضعیت امروز کلانشهرها مشاهده نمایند. - ثالثا: مبرهن است که خروجی شوراهای غیر فنی و بی صلاحیت، غالبا انتخاب‌های سیاسی و اشتباهی است که نهایتا دودش به چشم مردم می‌رود. شورای شهری که از بالا تا پایین آن نهایتا چهار پنج نفر هم دانش مرتبط با شهر و مدیریت شهری را ندارند چطور می‌تواند شهردار صالح متخصص انتخاب کند؟ غالبا (طبق تجارب قبلی و فعلی) نتیجه چنین شورایی می شود انتخاب شهردارانی که چهره هایی سیاسی و مشهور هستند ولی صلاحیت و دانش لازم برای اداره عالمانه شهر را ندارند. - رابعا: مبرهن است که این نکات مشمول همه اعضای محترم شوراهای شهر نمی شود و افراد عالم، توانا و کارامد نیز در شوراها کم نداریم ولی خروجی ساز و کار فعلی این شده است که این طیف صالح و عالم، معمولا در اقلیت قرار می گیرند و شهر با تصمیمات سیاسی و نه علمی اداره می شود و لذا تجدید نظر در ساز و کارهای فعلی ضروری است. @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
حکمرانی مسوولانه و پاسخ به نیازهای صادق مستضعفان 🔹 ازمنظر اسلام حکومت در پاسخ بالفعل به نیازهای صادق آحاد جامعه مسوول است و دولت و امتی که "حقوق مردم بویژه ضعیفان" را اَدا نمی کند؛ فاقد "عدالت و صلاحیت و قداست" است. پیامبر خاتم ص: " اِنَّ اللهَ تَعَالَی، لَا یُقَدِّسُ أُمَّةً لَا یُعطُونَ الضَّعِیفَ مِنهُم حَقَّهُ " مجموعه کبیر۱۰۲ «خداوند متعال اُمّتی را که "حقّ ضعیفان" را عَطا نمی کنند؛ مقدَّس نمی دارد». چون همیشه فرد ضعیف نیاز به کمک دارد به دلیل اینکه " ضعیف و ناتوان" است. 🔸 جامعه حقوقی: اگر دریک جامعه "حقوق مردم" رعایت شود خصوصاً حقوق افراد ناتوان، آن جامعه یک جامعه آرمانی، ارزشمند و قابل قبول است. رعایت حقوق = عدالت. عدالت یعنی رعایت حقّ دیگری. دربرابر ظلم، که تجاوز به حقوق دیگران است. البتّه شرط وجود و تحقّقِ جامعه حقوقی وجود "نظام سیاسی" است که بستر مناسباتِ عادلانه وجامعه سالم را فراهم آورد. این نوع جامعه، هم "ممکن" است و هم "مطلوب". 🔸 جامعه اخلاقی: جامعه ایده آل، "جامعه اخلاقی" است به گونه ای که مرتبه و موقعیّتِ آن، بالاتر از "جامعه حقوقی"است. حتی برخی گفته اند که اگر همه مردم، اخلاق را رعایت نموده و دارایِ" التزام اخلاقی" باشند حکومت و نظام سیاسی لازم نیست؛ چون عملاً مردم همانند حکومت وظیفه و نقش خود را به طور خودکار دنبال می کنند. ولی تحققِ جامعه اخلاقیِ کامل، اوّلاً "ناممکن" است و ثانیاً به فرض تحقّق"ناپایدار" است و ثالثاً برای بشر همان "جامعه حقوقی" کافی و "رضایت بخش" است چون به دلیلِ "تقلیلِ ظلم" باعث کاهش نارضایتی می شود و از جهت توجّه به ناتوانان و رعایت حقّ آنان زمینه "رضایت عمومی" فراهم شده و در نهایت آن جامعه از "قداست" برخوردار می شود و سرانجام الگویِ دیگران می شوند. 📚 ر ۰ ک به مباحث تحلیلی و تفسیری استاد همتی ✍️ محمد جواد حیدری 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
😔 تصاویری تلخ از حجم خرابی‌های زلزله ترکیه 🔺 اگر خدای نکرده تهران با چنین زلزله‌ای بلرزد حجم تلفات چقدر خواهد بود؟ آیا می دانستید تراکم و فشردگی تهران از تمام شهرهای ترکیه بیشتر است؟ برای مثال، تراکم تهران حدودا ۵ برابر تراکم استانبول است! چنین تراکمی که نتیجه توسعه عمودی و عدم توجه به فضای باز کافی است چه نسبتی با اصول پدافند غیرعامل دارد؟! 🔺 آیا در این نوع شهرسازی متراکم، بُعد آوار و خرابی‌های حاصل از ریزش آپارتمانهای چند طبقه سبب مسدود شدن معابر دسترسی و شریانهای کمک رسانی و افزایش تلفات نخواهد شد؟ ⁉️ آیا منطقی است که با شعار نوسازی، بافت‌های فرسوده را که همین الان از کمبود فضای باز رنج می‌برند مرتفع‌تر و متراکم‌تر کنیم؟! آنهایی که تند و تند برای بافتهای فرسوده و متراکم، بسته‌های تشویقی و تراکم مازاد تصویب می کنند به فردای زلزله هم اندیشیده‌اند؟! 🚫 آیا می‌دانستید در تهران ظرفیت اسکان اضطراری (که از اصول بدیهی و اولیه پدافند غیرعامل است) برای وقوع یک زلزله قوی فقط حدود یک سوم آن چیزی است که باید باشد؟! 😯 عدم پیش بینی فضای باز و دمیدن بیش از پیش در ارتفاع و تراکم شهر با مردم زلزله زده چه خواهد کرد؟! تهران که دیگر شکل گرفته و کار چندانی نمی‌توان کرد، حداقل از این تصاویر عبرت بگیریم و به بقیه شهرهایمان رحم کنیم و آنها را تهرانیزه نکنیم. @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امکان خانه دار شدن مردم با یک چهارم قیمتهای موجود‼️ 🔹 سهم زمین در قیمت تمام شده مسکن در ایران حدود 60% و سهم مسکن در سبد هزینه های خانوارهای شهری حدود 65% می باشد. از طرفی هزینه ساخت مسکن با روش قالبهای عایق ماندگار ICF، کمتر از 55% روشهای سنتی است. 🔹 چنانچه دولت احتکار زمین را به نفع مردم بشکند و سیاست اعطای زمین و ساخت خانه های ویلایی را اجرا نماید؛ می توان با یک چهارم قیمتهای موجود و در مدت زمان چند روزه، مردم را خانه دار کرد. در این صورت سهم مسکن از هزینه های خانوارهای شهری به حدود 12% می رسد که حدود نصف میانگین جهانی خواهد بود و منجر به افزایش بیش از 50 درصدی درآمد خانوارها می گردد. 🔹 برخی از مزایا: حمل و نقل آسان بدون نیاز به ماشین آلات سنگین قابلیت اجرا در زمینهای با مقاومت کم ساخت سریع و در عین حال با سهولت در محل کارگاه (ساخت ساختمان 140 متر مربعی در سه روز) سازه کاملا یکپارچه (مشابه سد بتنی) عمل آوری بتن در شرایط ایده آل و در نتیجه کیفیت و مقاومت بالای بتون سازگاری با انواع مصالح، سازه ها و سقف ها سادگی و افزایش سرعت نصب سایر قطعات و ملحقات ساختمان از قبیل دربها، پنجره ها، تاسیسات برقی و مکانیکی و … قابلیت انواع نماسازی داخلی و خارجی حذف پرت مصالح و نخاله ساختمانی عایق حرارت و برودت (صرفه جویی حدود 70% در مصرف انرژی) عایق رطوبت عایق صوت مقاومت در مقابل اثرات ناشی از رطوبت، باکتری، شوره، نشت مواد، سائیدگی، زنگ زدگی، اشعه ماورا بنفش و همچنین حشرات و حیوانات موذی و خزندگان کاهش مضرات محیط زیستی در مراحل تولید 🍀🍀 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🔥متهمان آشوب شنبه در حرم امام! 🔻پنج روز پر التهاب از انتخابات سال ۸۸ می گذشت که اعلام شد رهبر انقلاب نماز جمعه را اقامه می کنند و این مطلب با توجه به تجربه فتنه ۷۸ به معنی پایان آشوب تلقی می شد. 🔻در این شرایط روز چهارشنبه مجمع روحانیون مستقیم وارد عمل شد و برای تداوم آشوب، پیشاپیش برنامه تظاهرات برای روز شنبه بعد از خطبه ها را اعلام کرد. 🔻موسوی_خوئینی_ها، به عنوان دبیر مجمع روحانیون مبارز، علی رغم توصیه مقام معظم رهبری در خطبه ها؛ زیر بار امضای بیانیه لغو فراخوان، تا یکی دو ساعت مانده به وعده آشوب نرفت و پس از استقرار آشوبگران در خیابانها، برای رفع مسئولیت به یک بیانیه لغو عادی بسنده کرد. 🔻دستپخت خوئینی ها و اصحاب_روز_شنبه، شد سیاهترین روز بعد از انتخابات ۸۸ و در آن روز علاوه بر قتل تعدادی از افراد و نیروهای حافظ امنیت و حمله به مسجد لولاگر، تئاتر لندنی جنایت قتل ندا آقاسلطان اجرا شد و هجمه بسیار سنگین داخلی و خارجی به نظام شکل گرفت و زمینه تنفس مصنوعی فتنه‌گران برای ماه‌ها فراهم شد. 🔻حالا اصحاب_سبت_انقلاب با سردمداری خاتمی و پذیرایی سید حسن به حرم امام آمده‌اند که دقیقا با چه چیز نهضت امام بیعت کنند؟ 🔻 اگر با تقید شدید امام به قرآن و اسلام بیعت می کنند پس چرا خاتمی از قرآن به عنوان کتاب زندگی قبیله‌ای و غیر قابل استناد برای امروز یاد می کند و چرا این آقایان به جای حمایت از اقدام بزرگ امام راحل در موضوع حجاب، حامی جریان عریانی هستند؟ 🔻اگر آمدند با استکبار ستیزی امام بیعت کنند پس چرا جریان متبوعشان در خط اول آمریکا دوستی و سازش عملی و نظری با زورگویان چشم آبی هستند؟ 🔻اگر آمدند با اندیشه مردمسالاری امام بیعت کنند، پس چرا در همان مراسم خاتمی و سید حسن هم‌زمان رسما اندیشه امام را تحریف می کنند و جمهوریت نظام را برآمده از دموکراسی غربی قلمداد می کنند که امام آن را با اسلام ترکیب کرد!! در حالی که جمهوریت نظام اسلامی، دقیقا برآمده از متن اسلام است نه سنجاق کردن یک مفهوم غربی به اسلام!! 🔻اگر این آقایان واقعا به جمهوریت معتقدند چرا در سال ۸۸ بدون هیچ مستندی علیه نظام شوریدند و فتنه ۸۸ را آفریدند و کمر نظام را چنان شکستند که امروز هم فشار اقتصادی ناشی از تحریم های آن فتنه مردم را آزار می دهد؟ 🔻اگر حرم مطهر امام عزیز را مقبره خانوادگی سید حسن و امام راحل را پدربزرگ رفیقشان می دانند که هیچ! 🔻ولی اگر برای زیارت و تجدید عهد با امام به عنوان ولی‌فقیه آمدند، چرا از فرامین ولی فقیه زمان (آن هم شخصیتی که امام راحل بارها با ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان، برای رهبری صحه گذاشتند) تبعیت لازم را ندارند؟ 🔻چرا در برابر حجم سنگین اهانت های دشمنان و مزدوران به رهبر عظیم انقلاب لب از لب نمی گشایند؟ ... ✍حمیدرضا ابراهیمی https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 کوتاهی نسبت به هشدار سالها قبل رهبر معظم انقلاب ‼️ بحرانی که ایجاد شد ❌ سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیائی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد؛ از لحاظ امکان اثرگذاری، امکان تسخیر دلها، امکان تسخیر سرزمینها. ❓ آن روز ما وقتی که فکر امروز را بکنیم، امروز در خلأ باقی نمیمانیم … حوزه‌ علمیه میخواهد عقب بماند؟… در سی سالی که پیش روی ماست. 😧 آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحله‌های منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان کلاسهای درس دانشگاههای شما را، مدرسه‌های شما را، فرزندان شما را در خانه‌هایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید. ⛔️ فکر آن روز را حوزه‌ی علمیه باید بکند. مسئول، حوزه‌ی علمیه است. مسئول دینداری مردم، روحانیت است... با این نگاه مسئولیت را بسنجید؛ این جوری توزین بکنیم مسئولیت را تا بفهمیم بر دوش ما، بار سنگینی که هست، چیست. این یک نکته؛ مسئله‌ی آینده‌نگری. بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه، سال 1386 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
من دست این‌ها را می‌بوسم! 🔶 امام خمینی (ره): شما بروید ببینید امشب چه افرادی دارند اللّه‌اکبر می‌گویند، همین طبقه که شما اسم آن‌ها را طبقه پایین می‌گذارید و من آنها را بالا می‌دانم! ما از این‌ها منّت می‌کشیم، من دست این‌ها را می‌بوسم، ما مرهون همین طایفه هستیم که امشب اللّه‌اکبر می‌گویند و فردا راهپیمایی می‌کنند. @mesbaherah 🔶 مقام معظم رهبری: الله اکبر ملت ایران لحن و نوای خاصی دارد چون الله اکبر پیغمبر است، الله اکبر بت شکن است، چون به معنای ناچیز و بی مقدار داشتن بتهای زور و زر است چون به معنای رشادت و شجاعت یک ملت در مقابل استکبار جهانی است. بدون مرز ❤️ وعده ما راهپیمایی دشمن شکن یوم الله 22 بهمن 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
😯 اعلام روز کاری شنبه 22 بهمن 1401 توسط کارفرمایانی که خود را مالک همه انتخاب‌های کارگرانشان می دانند و برای خود شأنی بالاتر از حاکمیت قائلند ⛔️ این دستورالعمل نشان می دهد چطور بخش‌های خصوصی بزرگ که با پول این مملکت به نوایی رسیده اند رسماً جلوی حضور پرسنل خود در راهپیمایی 22 بهمن را می‌گیرند. ‼️ شرکت طبیعت، میهن، مکنزی، دیلی مارکت، هایلی، پاندا، فروتلند، خوشبخت. مالک همه این برندها، آقای ایوب پایداری است. ✍️ حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قیامتی از الله اکبر در تهران برپا شد آسمان تهران از ارتفاعات تهران ارسالی_مخاطب 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
پایتخت؛ پدافند غیر عامل و تمرکز زدایی 🌍 إذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا (1) وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا (2) وَقَالَ الْإِنْسَانُ مَا لَهَا (3) يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا.... ‏حتما صحنه های وحشتناک و آخرالزمانی زلزله اخیر ترکیه و سوریه را دیده اید. با دیدن این صحنه ها وحشت، دلهره و ترس سرتاپای وجود انسان را فرا می گیرد. این حوادث همه تذکری برای ماست که درنگ کنیم در اعمال و رفتار و عاقبتمان. پناه می بریم به خدای قادر و قاهر متعال از شر نفس اماره. ‏‎ 🏙 تهران روی چند گسل و در کنار یک آتشفشان قرار دارد. بی توجهی به آینده پژوهی و پدافند غیر عامل باعث چند دهه تراکم سازی در این شهر شده و آنرا به یک کلانشهر نامنظم و بی قاعده تبدیل کرده است. اگر خدای ناکرده زلزله ایی به بزرگی زلزله اخیر در تهران بیاید احتمالا میلیونها نفر در زیر آوار مدفون می شوند. بخاطر تراکم بالا فرصت امداد رسانی از دست می رود و بسیاری جان خود را از دست می دهند. ❓ ‏چاره چیست؟ 🔹 یکی از راه حلهای اصلی، خروج تدریجی وزارتخانه ها به سایر استانهای کم برخوردار یا مرتبط با آن وزارتخانه می باشد. بجز دو سه وزارتخانه سیاسی در مرکز نیاز به این همه وزارتخانه در مرکز نیست. مثلا وجود وزارتخانه نفت در تهران ضرورتی ندارد. وجود آن در خوزستان یا جنوب کشور موضوعیت دارد. دامنه ‎زاگرس می تواند میزبان وزارتخانه های ‎کشاورزی و صنعت و ‎تعاون باشد. بسیاری دیگر از وزارتخانه ها و دستگاهها ‏با شرط ماندگاری وزیر و معاونین و مدیران کل در مرکز، می توانند به مناطق مختلف کشور منتقل شوند. در این صورت هم دارای پراکندگی قدرت در کشور خواهیم بود و هم با انتقال این وزارتخانه ها و دستگاهها، استانهای محروم توسعه می یابند. 🔹 با خروج وزارتخانه ها تهران خالی از تراکم و جمعیت می شود و رونق اقتصادی به سایر استانها مهاجرت می کند. صنایع بالتبع خود را با شرایط جدید وفق داده و مرکز گرایی از بین می رود. با کاهش تراکم جمعیتی تهران، هزینه زندگی در مرکز کاهش می یابد؛ ترافیک و آلودگی هوا از بین می رود و … 🔹 مثال های زیادی در دنیا می توان یافت که همه مراکز مهم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، در یک شهر متمرکز نمی شود و پایتختهای سیاسی، گردشگری، اقتصادی و … برایشان می گردد. در همین کشور همسایه ترکیه، ازمیر، آنتالیا، آنکارا، استانبول، ‏هرکدام کارکردی در هویت خود دارند. در امریکا هم شاهد تقسیم قدرت بین واشنگتن، نیویورک، کالیفرنیا، تگزاس و … هستیم که پایتختهای سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی، کشاورزی و … را به خود اختصاص می دهند. 🚫 به هر ترتیب باید به سرعت به سمت تمرکز زدایی حرکت کرد و گرنه خدای نکرده با رخداد زمین لرزه بزرگ در تهران، ایران از نظر امنیتی، اقتصادی، اداری، سیاسی، به یکباره دچار سکته می شود. والعاقبه للمتقین ✍️ سید مصطفی دارابی (همراه با ویرایش) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ آیا افول "مدعی کدخدای جهانی" جلو افتاده است؟ 🎥 سه دقیقه شنیدنی؛ نابود کردن سیاست‌های خصمانه ایالات متحده از زبان مجری مطرح این کشور؛ آمریکا فقط فاسد نیست، آمریکا صدرصد فاسد است!!! ↕️ ⭕️ جیمی دور مجری مطرح رادیویی در گفتگو با جورج گالووی: ⏬ ⛔️ "چرا ما در آمریکا ثروتمندترین کشور جهان خدمات بهداشت و درمان نداریم؛ نیمی از مردم در ثروتمندترین کشور جهان فقیر و کم درآمد هستند؛ کشوری که چرخ دنده‌های حکومت فقط در صورتی کار می‌کند که با فساد روغن کاری شده باشد." 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
بارش بحران و یا بارش نزولات و رحمت الهی؟! 🚖 رئیس محترم سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران (که اتفاقا از دوستان و برادران خوب حقیر است) طی مصاحبه اخیرشان با خبرگزاری فارس در خصوص بارش برف در تهران هشدارهایی داده‌اند. دو نکته مهم در فرمایشات ایشان به شرح زیر است: - اکنون چندبرابر ظرفیت معابر تهران در این شهر خودرو وجود دارد. - شهروندان در خودروی خود، سوخت اضافی به همراه داشته باشند تا اگر بعد از بارش برف، به علت ترافیک سنگین، سوختشان تمام شد دچار مشکل نشوند. ❓ پیرو دو نکته فوق، چندسوال مطرح می‌شود: - چرا یک شهر باید آنقدر متراکم شود که با یک بارش ساده برف، شرایط بحرانی شود و رئیس سازمان مدیریت بحران آن شهر مجبور به مصاحبه شود؟ - اگر تعداد خودروهای تهران چند برابر ظرفیت معابر این شهر هست (که هست) پس چرا هنوز برادران ما در شهرداری به دنبال اجرای انواع و اقسام طرحهایی هستند که بر تراکم جمعیتی شهر (و بالتبع بر تعداد خودروهای این شهر) می‌افزاید؟ ارائه تراکم مازاد در قالب طرحهایی نظیر TOD و یا بسته‌های تشویقی در بافتهای فرسوده که سبب افزایش قابل توجه جمعیت شهر تهران می‌شود را در شرایطی که همین الان این شهر از شدت تراکم در حال انفجار است را چطور می‌توان توجیه کرد؟ چرا در دوره جدید، مصوبات کمیسیون ماده ۵ (که بستری است برای تراکم فروشی) نسبت به برخی دوره‌های مشابه قبل، چندصد درصد رشد کرده است؟ 😧 پی‌نوشت ۱: خاطرم هست که چند ماه قبل که در جلسات مختلف شورای معاونین شهرداری تهران نسبت به این نوع مدیریت شهری معترض بودم شهردار محترم تهران در یکی از جلسات چنین فرمودند (نقل به مضمون) که چون رهبری فرموده‌اند که جمعیت کشور بایستی زیاد شود تهران نیز بایستی به تناسب، سهم خود از این افزایش جمعیت را بپردازد! البته همان ایام چندبار (هم شفاها و هم مکتوب) خدمت ایشان و سایر همکاران سابقم عرض کردم که اگر واقعا به دنبال منویات رهبری هستند بدانند که منظور ایشان از افزایش جمعیت، انداختن بار مضاعف بر روی دوش کلانشهرها و به ویژه پایتخت نیست زیرا ایشان خیلی قبل‌تر، بر لزوم کنترل رشد کلانشهرها تاکید فرموده‌اند؛ از جمله در بندهای اول، دوم و دهم از سیاستهای کلی نظام در امور شهرسازی (ابلاغی ایشان در سال ۱۳۸۹)‌. لذا اراده ایشان بر توسعه متوازن کشور است و این نوع تفاسیر از فرمایشات ایشان، نوعی سطحی نگری است. 🚃 پی‌نوشت ۲: عنایت بفرمایید که دو شهر تهران و لندن دارای جمعیت تقریبا برابر هستند اما با وجود آنکه طول مجموع بزرگراه‌های تهران، حدودا ۹ برابر لندن است، باز هم ترافیک تهران چند برابر لندن است! دلیلش آن است که اولا تهران در مقایسه با لندن، چندبرابر متراکم‌تر است و ثانیا حمل و نقل عمومی در تهران در مقایسه با لندن به مراتب ضعیف‌تر است. پس چاره حل مشکل ترافیک تهران در دو چیز است: اول، تراکم زدایی و تمرکززدایی و یا حداقل، توقف دمیدن در تراکم جمعیتی شهر و دوم، توسعه حمل و نقل عمومی.‌ 🌇 پی‌نوشت ۳: شرایط امروز تهران، زنگ خطر و عبرتی است برای سایر شهرها و کلانشهرها. عزیزانی که به دنبال الگوبرداری از تهران هستند بدانند که نتیجه اجرای سیاستهای مدیریت شهری تهران (که شاه بیتش توسعه عمودی و متراکم شهر است) چیزی نخواهد شد به جز تکرار مشکلات امروز تهران در آینده شهرهایشان. @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ حتما حتما ببینید و نشر دهید. 😯 غفلت از این مساله تبعات سهمگین به دنبال دارد‼️ ▫️ویدئو کامل نطق راهبردی مهدی عسگری: 🔸 پروژه‌ی رمزریال؛ راهگشای نظم نوین جهانی و دیکتاتوری دیجیتال❗️ ▫️جایگاه آینده‌اندیشی و عبرت‌پژوهشی در نظام حکمرانی ما کجاست؟ ▫️کرونا؛ نمونه‌ای از تحلیل‌ها و تصمیمات جزء‌نگر در خصوص مسائل نوپدید؛ ▫️“انقلاب صنعتی چهارم“ ؛ بر محور هوش مصنوعی؛ بستر فنیِ بازتنظیم بزرگ برای نظم نوین جهانی ▫️سامانه اعتبار سنجی اجتماعی؛ پایان حریم خصوصی و آغاز برده‌داری دیجیتال ▫️ارز دیجیتال متمرکز (رمزریال) ضمانت اجرایی تبدیل انسان به شهروند مطیع دهکده دیجیتال جهانی؛ ▫️پول هوشمند؛ زمینه‌ساز “کنترلِ هوشمند” ⁉️ برخلاف‌ ادعای بانک مرکزی، رمزریال پیش‌نیاز تحقق اهدافی از سند ۲۰۳۰ است ▫️ایجاد پول دیجیتال، وابستگی به دلار و آشوب اقتصادی را تشدید می‌کند ▫️بجای تغییر پول اعتباری به “پول دارای ارزش ذاتی” به دنبال خلق پول دیجیتال هستیم! ▫️درخواست کمک فنی بانک مرکزی از تحریم‌کنندگان ایران! ▫️رمزریالِ ایرانی، با الگوریتم‌ها و زیرساخت‌ آمریکایی! ⚠️ ریال دیجیتال، بر خلاف قاعده “نفی سبیل” زمینه تسلط بیگانگان بر اقتصاد کشور را تقویت می‌نماید 🚫 ضرورت جلوگیری از هرگونه اقدام عجولانه توسط بانک مرکزی درخصوص پروژه رمزریال مهدی عسگری🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد 📍صحن علنی مجلس | 9 بهمن 1401 @MahdiAsgari133 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🔴 چرا با طرح مولدسازی مصوب سران قوا مخالفم ؟ ۱. فرجام این طرح هم شبیه خصوصی‌سازی شرکتها، صرفا فروش اموال، یا همان روش "بده-بره" خواهد شد! ۲. در این طرح، اصلاح ساختاری اقتصاد دنبال نمیشود؛ بلکه صرفا مشکل مالی دولت حل میشود، آنهم فقط دولت فعلی! ۳. روحانی همین طرح را در سال ۹۸ به شورای سران آورد، اما تصویب نشد. چون آقای رئیسی با شرط مصونیت مخالف بود! ۴. وزیر محترم اقتصاد، وقتی نماینده بود با "فروش" اموال در فرایند خصوصی‌سازی مخالف بود و طرحی آماده کرد که جلوی آن را بگیرد. ۵. مسئله ترس مدیران، راه حلش این نیست. وانگهی تاکنون هیچ مدیری بخاطر اجرای خصوصی‌سازی توبیخ نشده است! ۶. احتمال می‌رود نیت پنهان این مولدسازی، تامین مالی خارج از ضوابط بودجه‌ای، برای سفرهای استانی رئیس‌جمهور و بسط ید ایشان باشد. ۷. مصونیت قانونی و قضایی افراد در این طرح، هیچ مبنای حقوقی و عرفی ندارد و قابل مقایسه با مصونیت نمایندگی مجلس هم نیست. ۸. به تبعات تضاد منافع مجریان این طرح، اصلا توجهی نشده است. ۹. هیچ درسی از گذشته تلخ خصوصی‌سازی گرفته نشده و گویا در بر همان پاشنه خواهد چرخید. ۱۰. رئیس محترم مجلس و رئیس جمهور محترم، در هنگام تبلیغات انتخاباتی، هیچ اشاره‌ای به قصد خود برای اتخاذ چنین رویکردی نکرده بودند. احتمال زیاد، افراد ذی‌نفوذ دیگری پشت این تصمیم هستند که در آینده هم پاسخگو نخواهند بود. ۱۱. مجلس در این طرح وتو شد. ۱۲. ارتباط این طرح با گفتمان اقتصاد مقاومتی را درک نمیکنم. ✍️ روح_الله_ایزدخواه @dr_izadkhah 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🔴 مسوولیت فوری و الهی در قبال طبقه فرودست جامعه در حکمرانی مسوولانه 🔹 پاسخ بالفعل و جامع و متوازن به نیازهای صادق و اساسی مردم از وظایف مهم و فوری حکومت در حکمرانی مسوولانه است. امیر مؤمنان علی علیه‌السلام در نامه‌ی خود به مالک اشتر پاسخ به نیازهای صادق و اساسی مردم را یک اصل الهی و اساسی و فوری و بالفعل می شمارند و نسبت به اقشار فرودست جامعه چنین سفارش می‌کنند: «اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَهِ السُّفْلَى مِنَ الَّذِینَ لاَ حِیلَهَ لَهُمْ مِنَ الْمَسَاکِینِ وَالْمُحْتَاجِینَ وَأَهْلِ الْبُؤْسَى وَالزَّمْنَى…» «خدا را خدا را (در نظر داشته باش) درباره‌ی طبقه‌ی پایین اجتماع؛ همان‌ها که راه چاره‌اى (حتى براى معیشت ساده) ندارند. آن‌ها مستمندان و نیازمندان و تهى‌دستان و از کار افتادگان هستند. همانا در میان آنان گروهی هستند که نیاز خود را ابراز می‌کنند و گروهی خویشتن‌دار که روی درخواست و اظهار حاجت ندارند. حقّ آنان را که خداوند اداى آن را از تو خواسته است؛ ادا کن!» نهج‌البلاغه، نامه ۵۳. 🔹 ضروری است دولتمردان، بیت المال مردم را صرف امور غیر ضروری از قبیل برگزاری کنگره ها و همایش های بی فایده و اعتبارات آنچنانی سازمان ها و موسسات کم خاصیت و … نکنند. بجای آن افزون بر «دادن ماهی» به اقشار مستضعف، به توانمند سازی و آموزش و مهارت آموزی و به تعبیری یاد دادن «ماهی گیری» به آنها تحت یک برنامه شبکه ای جامع و فوری اقدام نمایند …. و بدانند رسیدگی به نیازهای صادق و اساسی فرودستان، حقی است که خداوند، ادای آنرا مطالبه می کند. با برداشتن موانع اشتغال و تولید و ازدواج، زمینه نارضایتی گسترده از بین می رود و جامعه شاهد رشد معنوی خواهد گردید. 👈 👈 لازمه موفقیت این برنامه، داشتن یک منظومه کلان و جامع و مستدل و مبنایی در زمینه حکمرانی در قالب یک «هندسه فکری» است که باقی امور به طور یکپارچه بر آن مبنا سامان داده شود؛ در غیر این صورت دچار برنامه های پراکنده و نا هماهنگ و غیرهم افزا خواهیم شد که متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم. 🔹 در پایان برای حقگزاری ذکر خیری از مرحوم والد می نمایم که از سیره و اوصاف همیشگی ایشان این بود که درِ خانه اش همیشه به روی مستمندان و نیازمندان و در راه ماندگان باز بود و گاهی چند روز از ایشان در منزل پذیرائی می کرد و این منش، الگوی فرزند شهیدش در رسیدگی به نیازمندان بود. زندگی اولیاء و صلحاء و شهدای راه حق، سلوک مسوولانه و مشحون از توجه به مستضعفین و سراسر درس آموز بوده و هست. ✍️ محمد جواد حیدری خراسانی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
✅ اینجا خبری هست! ایران جامعه امروز ما جامعه آرمانی است! اگر رسانه‌ها بگذارند تصویر درستی از این جامعه به دنیا منتقل شود مردم دنیا با سر به اینجا خواهند آمد! اگر برای انسان غربی تعریف کنید که در: 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که اکثر نیازهایشان را از طریق بازار تامین نمی‌کنند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که مردها باید نفقه زن‌هایشان را بدهند، مسکن برای او فراهم کنند، مهریه هم بگذارند روی آن و زنها مجبور نیستند کار کنند و دونگ خودشان را هم حساب کنند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که بدون اینکه دولت مجبورشان کنند خمس و زکات و صدقه و خیریه دارند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که ۴ ماه از سال را می‌توانند سر سفره‌ای بنشینند که هیچ کس از آنان نمی‌پرسد شما چه کسی هستید؟ 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که حاضرند جانشان را فدا کنند بدون اینکه چشمداشت مادی داشته باشند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که در مقابل شدیدترین دشمنی‌ها و تحریم‌ها ایستاده‌اند و بعد از ۴۴ سال باز هم میلیونی به خیابان می‌ریزند و می‌گویند الله اکبر! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که به راحتی و با افتخار شما را میهمان می‌کنند و شما را حبیب خدا می‌دانند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که زندگی‌شان را وقف فرزندانشان میکنند در حالی که میتوانند به سر کار بروند و کسب درآمد کنند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند اگر پول بدهی به صاحب یک موکب در ازای خدمتی که به تو می‌کند ناراحت می‌شود و پول را نمی‌گیرد! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که پول جمع میکنند تا زندانی آزاد کنند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که مشکلی به اسم سقف بالای سر و بی‌خانمانی ندارند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که اگر پولی پیدا کنند و دوربینی نباشد دزدی نمی‌کنند! 🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که نیازهای یکدیگر را بدون پول و در نابازار تامین می‌کنند! 🔸یک جایی که کل شیء کالا و کل ارض بازار نیست! یک جایی که به سمت کل یوم اربعین حرکت می‌کند! 🔸یک جایی که انسان‌ها گرگ یکدیگر نیستند! 🔸و به سمت کل ارض نابازار حرکت می‌کند! این ویژگی‌ها را اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم آنگاه بزرگترین مشکل ما این خواهد بود که چگونه جوابگوی حجم عظیم کسانی باشیم که می‌خواهند به ایران پناهنده شوند؟! پ‌ن: «قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع أَ یَجِی‏ءُ أَحَدُکُمْ إِلَی أَخِیهِ فَیُدْخِلُ یَدَهُ فِی کِیسِهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَدْفَعُهُ فَقُلْتُ مَا أَعْرِفُ ذَلِکَ فِینَا فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع فَلَا شَیْ‏ءَ إِذاً قُلْتُ فَالْهَلَاکُ إِذاً فَقَالَ إِنَّ الْقَوْمَ لَمْ یُعْطَوْا أَحْلَامَهُمْ بَعْد». کافی، ج 2، ص 174 امام باقر علیه السلام از فردی که خود را شیعه معرفی کرده است می‌پرسند که آیا شما دست در جیب برادرتان می‌کنید تا نیاز خود را تامین کنید بدون اینکه به او بگویید؟ آن فرد پاسخ می‌دهد که نمی‌شناسم چنین کسانی را! حضرت می‌فرمایند هنوز خبری نیست! آن فرد می‌پرسد یعنی بدبخت شدیم؟ حضرت پاسخ می‌دهند که هنوز ظرفیت این قوم به آن حد نرسیده است! و در ادامه می‌فرمایند زمانی می‌آید که شیعیان ما اینگونه زندگی میکنند! امروز که به جامعه اسلامی ایران نگاه می‌کنیم! به مردم شریف عراق و ایران در اربعین نگاه می‌کنیم. به این شیعیان امیرالمومنین نگاه می‌کنیم می‌بینیم که به این سمت حرکت کرده‌اند و در بسیاری از موارد نیازهای یکدیگر را تامین می‌کنند بدون اینکه پولی بین آنها رد و بدل شود. بدون اینکه منتی بر سر یکدیگر بگذارند! این جامعه آرمانی است. اما هنوز کامل نیست. این جامعه و این مردم نازدانه‌های خلقت خدا هستند. اینها مکتب امام حسین‌اند که کاری می‌کنند تا ولیّ جامعه بگوید در مقابل ملت ایران اظهار تعظیم می‌کنم! در کجای تاریخ مردمی چنین وجود داشته است که ولیّ جامعه از ایشان تشکر کند و بگوید: شکرالله سعیکم ملت ایران!؟ اقْتِصادِفَرهَنگی @h_abasifar 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
⭕️ آدم‌های کوتوله 🔻 آدم‌های کوتوله همیشه از به ميدان آمدن آدم‌های بزرگ نگران و هراسانند چرا که دیگر دیده نخواهند شد. 👈👈 آدم‌های کوتوله تنها با رانت به مسئولیت می‌رسند نه بر اساس لیاقت. سودای ماندن بر مسندقدرت دارند چرا که می‌دانند لیاقت آن را ندارند پس همیشه نگرانند و همیشه خود را در خطر می‌بینند و همه را کمربسته به حذف خود می‌پندارند و این‌گونه دست به حذف هرکسی غیر از مجیزگویان می‌زنند. 🔻 آدم‌های کوتوله همه‌ی همّ و غم‌ّشان خودشان اند و بر مسندقدرت ماندنشان! پس هیچ وقت فرصت نمی‌کنند خدمت کنند. 🔻 آدم‌های کوتوله، کوتوله ها را گرد خود جمع می‌کنند نه بزرگان را پس نتیجه می‌شود گردهمایی کوتوله‌ها. 🔻 آدم‌های کوتوله درکی از این آیه ندارند که فرمود: و تلک الایام نداولها بین الناس... 🔻 آدم‌های کوتوله همه هویت و حیاتشان به مسئولیت و قدرت‌های اعتباری است و از مسئولیت گرفتن دنبال اعتبارگرفتن هستند، با رفتن مسئولیت بی‌هویت می‌شوند. اما انسان‌های بزرگ بر سر سفره بزرگی و اصالت خودشان نشسته‌اند. مسئولیت نیست که به آن‌ها اعتبار می‌دهد، این‌ها هستند که قرار گرفتنشان بر مسند مسئولیت به آن سمت اعتبار می‌بخشد. (همراه با ویرایش) @taalighat 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🔴 خطر ریاست طلبی از دیدگاه حضرت امام کاظم علیه السلام 🔺 امام موسی الکاظم علیه السلام می فرمایند: "خطر و ضرر ریاست طلبی برای مسلمان بیشتر از ضرر دو گرگ درنده ای است که به گلّه ی بدونِ چوپانِ گوسفندان هجوم ببرند". (۱) مقام پرستی و برتری جویی، مراتبی دارد که هر یک در حدّ خود موجب تباهی و گمراهی می شود؛ چه ریاست طلبی نسبت به حکومت کردن بر سرزمینی باشد؛ چه تفوق خواهی در مورد ریاست بر یک اداره و یا حتی برتری جوییِ بی دلیل بین گروهی از همکاران یا در خانواده بین زن و شوهر. آری، ریاست دوستی و جاه طلبی ریشه ی بسیاری از مفاسد و زشتی هاست. ⛔️ این ریاست طلبی است که ریشه ی ظلم و بی عدالتی و فساد است. این میل به رییس شدن است که سبب حسادت و سخن‌چینی و زیر آب زنی می شود. این علاقه به برتر بودن و سرور بودن و بقاء پست و مقام است که انسان را به هر کاری وادار می کند تا جایی که دین مسلمان را از بین می برد و حتی انسانیّتِ آدمی را به باد می دهد تا جایی که پادشاهی حاضر می شود فرزندش را کور کند تا مبادا طمع به مقام سلطنتش نماید. آری ریاست طلبی همچون دو گرگ گرسنه است که از دو سو بر ایمان مسلمان هجوم می آورند و از چپ و راست در منگنه اش قرار می دهند و اخلاق و شرافت و ایمان او را می درند و روحش را پاره پاره می کنند و جسدِ بی جانِ ایمانش را بر زمین می افکنند. 🔺شخص ریاست طلب، عقل و وجدان و تدبر و تفکر را که به منزله ی محافظان روحش هستند از دست داده است و دیگر این نگهبانان دلسوز در وجود انسان جاه طلب جایی ندارند تا بتوانند از شرافت او در برابر گرگ ریاست دفاع کنند. اینک این دردی است جانسوز و دیگر سوز؛ چرا که شخص مقام پرست هم آخرت خود را به باد می دهد و هم دین و دنیای زیردستانش را تباه می کند. ❓برای درمان چنین دردی چه باید کرد؟ برای مداوای این مرض باید ریشه ی درد را شناخت. حقیقت ریاست، دلبستگی به دنیا است. حال ببینیم دنیا اولش کجاست و پایانش چیست و عاقبتش کدام است. امام کاظم سلام الله علیه بر سر قبری حاضر شد؛ آنگاه فرمود: "دنیایی که پایانش چنین است سزاوار است که از ابتداء بدان دل بسته نشود و آخرتی که آغازش اینجاست سزاوار است که از پایانش ترسیده شود". (۲) آری شروع زندگی در دنیا با تولد نوزاد رقم می خورد. نوزادی که حتی توانایی سیراب کردن خود را ندارد و خطِ پایان زندگیِ زمینی هم حفره ای است به نام قبر که جسم بی جان انسان را در آن می نهند و بر سرش خاک ‌می ریزند. ⁉️ آیا ریاست و دنیاطلبی که آغازش آن است و پایانش این، ارزش ظلم و جنایت و حق الله و حق الناس را دارد؟ آیا پست و مقام و مسئولیتی که به قصد انجام وظیفه ی شرعی و خدمت به خلق نباشد و پُلی به سوی سعادت اخروی نگردد ارزش دل شکستن و حق را ناحق کردن و خون به دل مظلوم کردن دارد؟ آیا پادشاهان ظالم و فرمانروایان ستمگر به این نمی اندیشند که هر لحظه و در کسری از ثانیه ممکن است مرگ آنان را دررباید و از ظالمی مغرور و رییسی پرزور، تبدیل شوند به جسدی متعفن که در قبری خاموش و سرد و پرمور، مدفون می شوند؟ قرآن چه زیبا به ستمگران هشدار می دهد؛ آنان که در قصرهای سربه فلک کشیده و در میان انبوه محافظان به خیال خود، خودشان را از هر آفت و گزندی حفظ می کنند که "اینما تکونوا یدرککم الموت و لو کنتم فی بروج مشیّدة" (نساء/۷۸). هر جا باشید مرگ شما را درمی یابد حتی اگر در بُرج و باروهای محکم بوده باشید. 🔹 امام هفتم سلام الله علیه در قدم اول درمانِ ریاست طلبی، حقیقت و باطن زندگی دنیا را عیان می کند. زندگی ای که آغازش با ضعف است و ناتواتی و پایانش با عجز است و قرارگرفتن در گودالی به نام قبر. در قدم دوم حضرت نسبت به آخرت هشدار می دهند. آخرتی که اولش با این گودال تاریک و سرد و هولناک آغاز می شود؛ پایانِ حساب و کتابش چگونه خواهد بود؟ قیامت و عقاب و عذابش چه سان خواهد شد؟ زورگو و زورمندی که با ریاست طلبی و مقام پرستی، عمری را به ظلم گذرانده و به زیردستانش-هر تعداد که باشند- ستم روا داشته است از همان اول که جسد بی جانش در حفره ی قبر قرار داده می شود در نگاه ظاهری و مُلکی مورد هجوم مور و کرم و حشرات قرار می گیرد و در نگاه باطنی و ملکوتی با عذاب های الهی و عقاب های برزخی مواخذه می شود؛ چه برسد به هول و هراس قیامت و سختی حساب و کتاب محشر و سوزندگیِ آتش جهنم. ‼️ پس زنهار! بترسید از اینکه در دنیا به شکلی زندگی کنید که آخرت تان یکسر گرفتاری باشد و عذاب، از لحظه ی دفن شدن تا هنگام حشر و هنگامه ی قیامت و سقوط در دوزخ. آری! مومن و مسلمان باید از ریاست بگریزد و اگر زمانی ناچار شد به حسب وظیفه متصدی مقام و منصبی شود آن را امانتی بداند برای خدمت و نه فرصتی برای غارت. (۱)وسائل الشیعه؛ج۱۵؛ص۳۵۰. (۲)تحف العقول؛ص۴۰۸. ✍️ سید محمد موسوی حجازی (همراه با ویرایش) 🍀🍀 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
💵 پول اعتباری نمی‌تواند عامل عدالت باشد 🔹 به عنوان یک معیار به گوش همه کسانی که درحوزه اقتصاد پولی کار می‌کنند یا در حوزه فقه پول تدریس می‌کنند باید برسانیم که منبع ارزشمند کشف موازین و احکام اقتصاد پولی، آیات و روایاتی است که بر پایه پولطلا بیان شده اند. ما می‌توانیم بر اساس مناطات و ملاکات احکام پولی اسلام، نظر خود را درباره پول اعتباری بیان کنیم. 🔹 اگر قرار است احکام مالی اسلام را که در موضوع پول طلا و نقره بیان شده، به پول اعتباری منتقل کنیم؛ دلیل می‌خواهد. یعنی باید اثبات کنیم که پول اعتباری، همان ماهیت پول طلا و نقره را دارد؛ در حالی که چنین نیست. 🔹 ادبیات مِثلی و قیمی را نمی‌توان وارد بحث پول اعتباری کرد. این یکسان‌انگاری پولطلا و پول اعتباری، خام اندیشی برخی محققان درباره ماهیت پول اعتباری را نشان می‌دهد. 🔹 از ابتدای انقلاب، هرگاه درباره پول و نظام بانکی سخن گفته ایم، در رابطه با شکل استفاده از آن بحث شده، نه درباره ماهیت پول و اخلاق تولید پول. 🔹 پول اعتباری از طریق خلق پول ایجاد می‌شود و همین افزایش نقدینگی، عامل اصلی تورم و افزایش سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات است... سید محمدصدرا متولی امامی خبرگزاری رسا @huseinmirzaie_irیکی از عوامل اصلی و ریشه ایجاد تورم، ذات غیر مسوولانه پول اعتباری می باشد که در کنار عوامل دیگر و با نقش آفرینی منفی دولت و بانکها و دلالان، زمینه سوداگری و ایجاد تورم را ایجاد می کند. در شرایط کشور ما قدم اساسی برای حل مساله تورم ایجاد پول حقیقی می باشد و بدون آن امکان حل این معضل وجود ندارد. ⛔️ تورم عامل تضییع حقوق مردم مخصوصا قشرهای ضعیف جامعه به نفع سوداگران است. حق الناس بالاتر از حق الله و غیر قابل گذشت است. بدون اداء حق الناس، حق الله هم اداء نمی شود. با ظاهر سازی و حرکات نمایشی مشکلات حل نمی شود؛ نیاز به اصلاحات اساسی است. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این فیلم را باید خوب دید! 🎵 این صدا را باید خوب شنید! 🔺 امروز جنگ کد پستی به کد پستی و محله به محله جریان دارد. 🔺 اگر مسجد محور کار نکنیم، اگر محله محور کار نکنیم یعنی کشک! 🔺 آینده متعلق به رهبران اجتماعی است. نه آرم‌ها و عنوان‌ها و علَم و کتل‌ها 🔺اکثر ما مشرک شدیم به کارمند شدن و استخدام! 🔺 ما مسجدهای تربیت محور کادرساز انقلاب اسلامی می‌خواهیم. 🔺 بچه‌ها بجنبید قبل از آنکه بجنبانندتان!! 🔺 دارم ثمره چند سال کار اجتماعی را یک جا تحویل شما می‌دهم. 👈 این سخنان دردمندانه از حاج حسین یکتاست. @setad_org 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید سعید بعثت خاتم الانبیاء بر تمام رهروان مکتب انسان ساز اسلام فرخنده باد. 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
🔴 عدم یکپارچگی و تداخل وظایف در نظام مدیریتی کشور، نمونه مصداقی: معاونتهای پژوهش فناوری و نوآوری و آموزشی در دانشگاهها 🔸 یکی از دلایل اخلال یا انجام نشدن وظایف در یک نظام مدیریتی، عدم یکپارچگی و تداخل وظایف و صلاحیتها و مسوولیتها بین بخشهای تخصصی مختلف می باشد. مثلا وظیفه ای بر عهده بخش الف می باشد اما از نظر سلسله مراتب اداری مسوولیت کار بر عهده بخش ب قرار می گیرد. این مساله موجب سردرگمی، بی نظمی، کاهش کارآمدی و کاهش انگیزه می شود. در چنین حالتی انجام آن وظیفه بر زمین می ماند و هیچ بخشی پاسخگوی آن نخواهد بود. جالب است که بدانیم چنین نابسامانی در نهاد علم کشور یعنی دانشگاه، بین معاونت های آموزشی و پژوهشی و فناوری وجود دارد. 🔺 ترفیع پایه سالیانه اساتید تقریبا به طور کامل منحصر به امتیازات پژوهش، فناوری و نوآوری است؛ بنابراین منطقا معاون پژوهش و فناوری باید نقش راهبری کمیته ترفیع را در بررسی امتیازات پژوهشی، فناوری و نوآوری اساتید بر عهده داشته باشد. اما در تشکیلات ساختاری دانشگاه ها با کدامین منطق ریاست آن بر عهده معاونان آموزشی قرار گرفته است؟ 🔺 مثال دیگر هیئت های ممیزه است. از مهم ترین وظایف هیاتهای ممیزه سياستگذاري و جهت دهی به فعالیت های پژوهشی، فناوری و نوآوري اعضای هیات علمی و تعیین شاخص ارزیابی فعالیت های پژوهشی، فناوری و نوآوری و تصویب ارتقاء مرتبه علمی ایشان است. تایید یا رد ارتقاء نیز عمدتا مربوط به امتیازهای پژوهشی، فناوری و نوآوری است. با وجود این، در اکثر دانشگاه های کشور معاونان آموزشي، دبیران هیئت های ممیزه هستند و معاونان پژوهش و فناوری صرفا عضو آن می باشند. ❌ با وجود مشخص بودن حدود صلاحیت ها، این حجم از تداخل وظایف وجود دارد. سوال اینجاست معاونت های پژوهش و فناوری دانشگاه ها به عنوان متولیان اصلی سیاستگذاری در کمّیت و کیفیت پژوهش و فناوری و نوآوری، چگونه می توانند در پیشبرد سیاستگذاری ها در زمینه افزایش کیفیت پژوهش، توسعه فناوری و نوآوری به نتایج مطلوب دست پیدا کنند؟ 🏫 پیشینه استقرار تشکیلات ساختاری مختلف دانشگاهی در معاونت های آموزشی دانشگاه ها به گذشته های دور برمی گردد و این میراث ساختار تشکیلاتی دانشگاه های نسل اول (آموزش محور) با گذشت زمان به دست دانشگاه های به اصطلاح نسل سوم (کارآفرین و نوآور) رسیده است. با وجود ادعای نسل سومی شدن دانشگاه ها، همچنان درب تشکیلات ترفیع و ممیزه بر همان پاشنه ده ها سال قبل می چرخد. 😞 متاسفانه عليرغم نقد و هشدار كارشناسان، اراده ای برای اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه ها و رفع تداخل وظایف احساس نمی شود. ⁉️ به راستی علت عدم اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط براي رفع اين تداخل وظايف در مسائل پژوهشی، فناورانه و نوآورانه چیست؟ چه کسی مسوول این سوء مدیریت است؟ و چه کسی در قبال پیامدهای حاصل از تاخیر در اصلاح آن پاسخگوست؟ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥💠 چه کسانی باعث تضعیف و نابودی نظام میشوند؟ 🔹آنهایی که به بهانه تضعیف نظام مانع نقد دلسوزان و عناصر انقلابی می‌شوند بزرگترین دشمنان نظام هستند 🔹سه دقیقه صریح، روشن و منطقی، درباره فساد نظام و نحوه مواجهه با آن/ فساد سیستمی یا فساد در سیستم!؟ @gharargahcayberi 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh