eitaa logo
هیأت حُماةُ الحرم (مدافعان حرم)
261 دنبال‌کننده
306 عکس
235 ویدیو
28 فایل
ادمین:@Haniifeh
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️◽️◽️ میگفت: تمام‌ نورمعنوی‌ و فیوضاتی‌که‌ انسان‌ از عبادات‌ و زیارات‌ کسب‌ میکند با نیشی‌ که‌ به‌ وسیله‌ زبان‌‌ به‌ دیگران‌ میزند، نابودمیشود. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @homatolharam
شیطان در آخرالزمان با تمام توان خود می‌تازد ✍️آخرالزمان چون نزدیک نابودی ابلیس است، تمام سعی و تلاش خود را برای تاخیر در ظهور و گمراهی مردمان به کار خواهد بست. آنقدر در آخرالزمان این مسائل رونق می‌گیرد که وقتی ندای آسمانی به نفع امام زمان علیه‌السلام بلند می‌شود، نعره‌ای هم از جانب شیطان شنیده می‌شود که بعضی‌ها، حق و باطل را اشتباه می‌کنند. حضرت امام صادق علیه‌السلام در مورد زمان ظهور حضرت و نشان آن فرمودند: منادی نام قائم «عجل الله تعالی فرجه الشریف» را ندا می‌دهد. پرسیدم: آیا این ندا را بعضی می‌شنوند یا همه؟ حضرت فرمودند: همه! هر قومی به زبان خودش می‌شنود. پرسیدم: پس با این حال، دیگر چه کسی با حضرت مخالفت می‌کند، در حالی که نام او ندا داده شده و شکی در حقانیت او نیست؟ حضرت فرمودند: ابلیس آن‌ها را رها نمی‌کند، تا این‌که در آخر شب ندای دیگری بدهد. پس مردم دچار شک می‌‌شوند. 📚کمال‌الدین و تمام‌النعمة ‌‌‌@homatolharam
◻️◽️◽️ علامه‌حسن‌زاده‌آملی(ره) میفرمودند: 🔹الهی این‌ روزگار‌ طوفانی‌تر‌ از‌طوفانِ‌نوح‌ است، و ، خوشا‌به‌حالِ‌اصحاب‌السفینة... اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @homatolharam
حاج آقا احمد عابدی: کسی که می‌خواهد اخلاق خودش را یا روح را یا نفس را تهذیب بکند، باید مزاجش معتدل باشد. اعتدالِ مزاج، یک مقدارش به خورد و خوراک است، یک مقداری به استراحت است، یک مقداری به ورزش است و یک مقداری به مسائل معنوی است . اعتدال، باعث می‌شود که مزاج معتدل بشود. @homatolharam
🌙✨🌙✨🌙✨🌙✨🌙 اگر انسان واقعاً برای ماه رمضان جدی است باید سبکبال بشود. اینکه اولیاء خدا طول سال و یا لااقل ماه رجب و شعبان را ریاضت می‌کشیدند برای همین بوده است. اگر کسی ماه شعبان و رمضان را استفاده کرد که نعم المطلوب. ولی اگر تا الان نتوانسته، این مابقی ماه شعبان را از دست ندهد و تهیأ پیدا کند و بعد مراقب باشد که ماه رمضان از دست نرود. ☘«کار شیطان ایجاد غفلت از فرصت‌ها است و برای انسان  فرصت‌سوزی می‌کند و این فرصت‌سوزی هم گاهی به‌نحوی است که یک فرصت‌هایی را از انسان می‌گیرد، فرض کنید انسان سحر شب جمعه را از دست داد، شیطان وسوسه می‌کند و به جای اینکه انسان برخیزد و با نماز اول صبح جبران این نافله شب را کند، انسان را غافل می کند به طوری که احساس خستگی می‌کند و احساس می‌کند که دیگر حالا نماز صبح هم اول وقت نخواند. این غفلت‌هایی که در انسان ایجاد می‌کند که یک فضیلت بزرگ را می‌گیرد و بعد آرام‌آرام یک نوع افسردگی در انسان ایجاد می‌کند و توفیق عبادت‌های دیگر را هم می‌گیرد. این به‌عکس آن چیزی است که به ما فرموده‌اند؛ فرموده‌اند اگر فرصتی را از دست دادی بلافاصله تدارک کن و اگر نماز شبت را نخواندی قضا کن، اگر نماز صبح اول وقت از دستت رفت فضیلت وقت را از دست نده. این یک قاعده کلی است، اگر شب جمعه از دست رفت سحر جمعه را از دست ندهیم، اگر سحر رفت روز جمعه را از دست ندهیم و اگر روز جمعه از دست رفت غروب جمعه را از دست ندهیم. نسبت به ماه شعبان هم همینطور است. اگر ماه رجب و یا ماه شعبان از دست رفت، این دو سه روز را مغتنم بشماریم. 🌿این همان مضمون حدیث نورانی است که امام رضا (علیه السلام) به اباصلت در آخرین جمعه ماه شعبان فرمودند که خودت را برای ماه رمضان مهیا کن و کارهای غیرجدی را کنار بگذار و مشغول به کثرت تلاوت قرآن باش و زیاد قرآن بخوان و دعا و استغفار و توبه کن که خالص بشوی، یعنی همه غفلت‌ها از بین برود تا برای ماه رمضان حضور پیدا کنی و اگر امانتی نزد تو است پرداخت کن که وقتی وارد ماه رمضان می‌شوی هیچ باری روی دوش تو نباشد. چون خیلی وقت‌ها انسان می‌خواهد به سمت خدا برود و همه چیز آماده است ولی یک باری روی دوش انسان است که نمی‌گذارد انسان حرکت کند. اگر انسان واقعا برای ماه رمضان جدی است باید سبکبال بشود. این که اولیاء خدا طول سال و یا لااقل ماه رجب و شعبان را ریاضت می‌کشیدند برای همین بوده است. ⏳حالا اگر کسی ماه شعبان و رمضان را استفاده کرد که نعم المطلوب. ولی اگر تا الان نتوانسته، این مابقی ماه شعبان را از دست ندهد و تهیأ پیدا کند و بعد مراقب باشد که ماه رمضان از دست نرود. یکی از غفلت‌هایی که شیطان برای ما ایجاد می‌کند این است که در دستگاه محاسباتی ما تصرف می‌کند و نمی‌گذارد که درست محاسبه کنیم و هر چیزی را سر جای خودش و به‌اندازه خودش بزرگ ببینیم. خبر را بزرگ و کوچک می‌کند و ما را با حادثه‌های کوچک مشغول می‌کند و از حادثه‌های بزرگ غافلمان می‌کند و درنتیجه حادثه‌های بزرگ مخفی می‌شوند.» ✍استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری @homatolharam
◻️◽️◽️ أَيُّهَا النَّاسُ انَّه قَد أَقبَلَ إِلَيْكُم شَهرُ اللَّهِ بِالبَرَكَةِ وَ الرَّحمَةِ وَ الْمَغفِرَةِ ... 🌷 روزاوّل ماه رمضان،گلاب برسروصورت خود بریزید عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قال: مَنْ ضَرَبَ وَجْهَهُ بِكَفِّ مَاءِ وَرْدٍ أَمِنَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْمَذَلَّةِ وَ الْفَقْرِ، وَ مَنْ وَضَعَ عَلَى رَأْسِهِ مِنْ مَاءِ وَرْدٍ أَمِنَ تِلْكَ السَّنَةَ مِنَ السِّرْسَامِ الْبِرْسَامِ، فَلَا تَدَعُوا مَا نُوصِيكُمْ بِه‏. حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز اول ماه رمضان، به اندازه کف دست، گلاب بر صورتش بریزد، از ذلّت و فقر ایمن خواهد بود، و هرکس گلاب بر سرش بریزد، آن سال از سرسام ایمن خواهد بود. پس آنچه به شما توصیه کردیم، رها نکنید. (بحارالأنوار، ج97، ص350 به نقل از اقبال الاعمال) 🌷اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷 @homatolharam
نامه عرفانی حضرت امام خمینی در افسوس و اندوه از تمام شدن ماه شعبان، و عدم آمادگی برای ضیافت الله ماه مبارک رمضان امام خمینی در نامه ای که به درخواست بانو فاطمه طباطبایی- عروس شان- خطاب به ایشان نوشته اند، اندرزهایی عرفانی و اخلاقی را یادآور شدند. در این نامه که به تاریخ اردیبهشت سال ۶۶ مطابق با شعبان ۱۴۰۷ قمری نگارش شده است، به پایان یافتن روزهای ماه شعبان و آماده نبودن برای ورود به ضیافت الهی اشاره شده و این که با همه این اوصاف، نباید از رحمت الهی ناامید بود متن نامه به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم فاطى دختر عزیزم! از من مى‌ خواهى براى تو چیزى بنویسم؛ چه بنویسد کسى که خود، مبتلاىِ به نفسِ امّاره بالسوء است و هرگز نتوانسته، بلکه نخواسته این بت بزرگ را بشکند! اکنون در آستانه شهر اللَّه، و مقام ضیافت اللَّه هستیم و من خود اقرار دارم که لایق این ضیافت نیستم.  شهر شعبان المعظم- که شهر امامان است- در شُرفِ گذشتن است و ما خود را نتوانستیم مهیا کنیم براى شهر اللَّه! دعاها را گاهى با لقلقهِ لسان خواندم و از آن ها چیزى حاصل نشد در این آخر شهر عرض مى‌ کنم:  *«اللَّهُمَّ انْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیِما مَضى‌ مِنْ شَعبانَ فَاغْفِرْ لَنا فِیما بَقِىَ مِنهُ»* از رحمت حق تعالى مأیوس نیستم و مباش! در دنیا [مباد] روزى، که گناهان به آن جا رسد که از رحمت حق مأیوس شویم. دخترم! این چند روز خواهد گذشت، چه با عیش و نوش، و چه با رنج و تعب؛ چه با غفلت از فطرت، و چه با توجه به آن. عزیزم! خداوند- جل وعلا- نور هدایت را در همه مخلوقات، خصوصاً انسان نهفته است. فطرت اللَّه، ما را خواهى نخواهى به او متوجه کرده و همه مخلوقات، در هر حدى که هستند و به هر مذهبى که گراییده‌ اند، جز به حق تعالى و کمال مطلق، به حسبِ فطرت به هیچ چیز توجه ندارند، گرچه خود ندانند و معتقد به غیر آن باشند. انسان کمال مطلق را مى‌‌‌جوید و مى‌‌خواهد چه آنان که به توهّم، بت را مى‌‌‌پرستند و چه آن هایى که حق- جل وعلا- را منکرند و به دنبال ریاست. ملحدها گمان مى‌کنند متوجه به دنیا و خواستار ریاست و زعامت هستند، لکن به حسب واقع، متوجه و خواهان قدرت مطلقه هستند و در جستجوى کمال مطلق، و خود گمان خلاف مى‌ کنند و شاید عذاب و عقاب براى همین جهل و توهّمات باشد. تو که مثلًا دنبال لباس خوب هستى و زینت بهتر، دنبال حق مى‌گردى و کاخ‌ نشینان نیز دنبال قدرت مطلق هستند «وَ إِنْ مِنْ شَیْ‌ءٍ إلّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبیحَهُمْ،  وَ قَضى‌ رَبُّکَ الّا تَعْبُدوا إِلّا إِیَّاهُ»، بنا بر وجهى این کلام، دامنه دارد. بهتر آن که درز بگیرم و تو را و خود و همگان را به خداى تعالى بسپارم. والسلام علیک و على عباد اللَّه الصالحین. روح اللَّه الموسوی الخمینى‌  صحیفه امام؛ ج ۲۰، ص ۲۵۴-۲۵۳ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• @homatolharam
بسم الله الرحمن الرحیم (روزاول) 🔸 به هر اندازه طهارت انسان بیشتر باشد فهمش از قرآن بیشتر است بنابراین به هر میزان با قرآن رفیق باشیم و به قرآن عامل باشیم به همان اندازه قرآن برای ما خودنمایی می کند. 🔹هر صفتی که در رابطه با قرآن در روایات و یا سوره ها میشنویم اینها کارایی قرآن برای ماست. وقتی میگوییم ، یعنی قرآن حکیم ساز است. استادسمیع زاده @homatolharam
(روزاول درمحضرسوره حمد) 🔹 سوره با حمد شروع می شود، مبنای حمد دیدن حُسن است. وقتی کسی را حمد می‌کنیم یعنی زیبایی هایش را میبینیم 🔸 بعد از آن این سوره دعوت به عبودیت میکند. 🔹پس اگر انسان زیباییها را ببیند به سمت عبودیت میرود. 🔸حمد کردن خدا روی دیگر سکه اش میشود عبودیت خدا حمدِ خدا یعنی دیدن اسماء الحسنی و عبودیت خدا همان متجلی کردن اسماء الهی در رفتار است. 🔹 عبودیت یعنی استفاده ی درست از آنچه داده یعنی آنطور که دستور داده پس میشود 🔸 عبودیت و درست استفاده کردن از نعمتها همان است که انسان را از فیض خاص خدا بهره مند می کند و می شود رحیم و اگر عبد نشد ، می شود ✅ پس در واقع با بسم الله الرحمن الرحیم که در آغاز سوره شروع می کنیم به این صورت می شود که ---------------------------------------- یکی از آیات کلیدی سوره حمد ایاک نعبد و ایاک نستعین است ❓چرا این دو در کنار هم آمده ؟ شاید می خواهد بگوید ما برای عبادت کردن هم باید از خودت کمک بگیریم . ------------------------------------ تدبر در سوره ی حمد یعنی اینکه خب حالا خدا از ما چی میخواد یعنی چگونه این سوره وارد سبک زندگی ما شود مثلا : اگر موضع حسادت پیش آمد بگویم او مالک همه چیز و صاحب اختیار است آن هم یک مالک مهربان پس دیگر جایی برای حسادت نمیماند. استادسمیع زاده @homatolharam
(روزدوم،درمحضرسوره_بقره) امام سجاد علیه السلام به نقل از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:کسی که ۱_چهار آیه از آغاز سوره بقره ۲_آیت الکرسی تا هم فیها خالدون ۳_سه آیه پایانی این سوره را تلاوت کند هیچ آسیبی در خودش و مالش نمی‌بیند و شیطان به او نزدیک نشده و قرآن را فراموش نخواهد کرد. هرگاه شما در ثواب تلاوتِ سوره مطلبی را شنیدید،ظاهراً به نظر می آید خدا یا اهل بیت برای ما جایزه ی تلاوت قرار داده اند یا می گویند فایده اش چنین است ولی در واقع ضمن بیان ثواب تلاوت، اشاره به یک مطلب مهم می کنند. ✅ در اینجا معلوم می شود کسی که را بلد باشد در واقع انگار کل سوره را بلد است و بقیه ی آیاتِ این سوره گویا شاخه‌های این تنه هستند. استاد سمیع زاده @homatolharam
همنشین (روزدوم_درمحضرسوره بقره) 🔹اگر قرآن در زندگی انسان جاری باشد انسان را به یقین و اطمینان رسانده و اورا از شرّ وساوس و تردیدها نجات میدهد چراکه قرآن است. پس کارایی قرآن با نگاه به سوره بقره چنین است که ۱_ (تردیدهارابرطرف میکند) ۲_ (هدایت گر اهل طهارت است) استادسمیع زاده @homatolharam
(روزدوم درمحضرسوره بقره) 🔹چه کسانی هدایت را می پذیرند❓ ۱_ ۲_ ۳_ ۴_.. ۵_ اگرآن چهارقسمت قبل را داشته باشی بع پنجمی یعنی یقین خواهی رسید ✅ حالا وقتی کسی آن مشخصات پنج گانه را داشت هدایت بر او اثر میگذارد، و پاداش چنین کسانی اولئک علی هدی من ربهم و اولئک هم المفلحون خواهد شد. یعنی به فلاح میرسد جوانه می زندو رشد میکند - اسماء الحسني در او از بالقوه به بالفعل تبدیل میشود ( ناظر به کلمه ی فلّاح بمعنی کشاورز) استاد سمیع زاده @homatolharam