eitaa logo
حُنَفاء | درجستجوی‌حقیقت‌
409 دنبال‌کننده
132 عکس
125 ویدیو
9 فایل
🔹|.. حُنفاءَ للَّه غیر مُشركين به ..| 🔸توحق‌طلب‌باش!مسیرت‌باخدا🌿 🔹حـنـفـاء | درگاهی‌ برای آگاهی✨ 🔸تلاشی‌برای‌شناختِ‌عمیق‌ثقلین📚 #دین_برنامه_داره 💯 ارتباط با ادمین: @Honafa_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» 🏷 با سخنرانی: 🎙حجةالاسلام آقای دکتر محمد محقق، معاون آموزش و استادیار دانشکده علوم قرآنی اصفهان 🎙سرکار خانم دکتر پوران میرزایی، استادیار دانشگاه قرآن و حدیث 🕒 زمان : سه‌شنبه ۱۴/تیرماه/۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ به صورت مجازی برای شرکت‌کنندگان محترم، به شرط ثبت‌نام گواهی حضور معتبر صادر می‌شود. 💳به سه گزارش برتر، کمک هزینه سفر به عتبات‌عالیات و هدایای ارزنده‌ی نقدی و یک نسخه از کتاب «علیٌ و الحاکمون» اهداء خواهد شد. 🔹 جهت ثبت‌نام به آیدی @Honfa_tv یا شماره تماس 09106970749 پیامک ارسال بفرمایید.
علی و الحاکمون.pdf
5.08M
فایل PDF کتاب «علیٌّ والحاکمون» اثر مرحوم آیةالله صادقی تهرانی رحمة الله علیه
ان شاء الله تا ساعات دیگر، لینك نشست امروز خدمتتان ارسال می شود. منتظر حضور گرم عزیزان هستیم.
👇توجه توجه👇 لینك نشستِ امروز: 🔻 http://meet.quran.ac.ir/esfahan ☑️ لازم به ذکر است، حُضّار محترم، نام و نام خانوادگی شان را به لاتین درج کنند و وارد شوند. ☑️ زمان : امروز سه‌شنبه ۱۴تیرماه۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ به صورت مجازی
هم اکنون در حال برگزاری
بخش اوّل-دکتر میرزایی-۱۴۰۱۰۴۱۴- علیٌّ والحاکمون_۱.m4a
32.83M
1⃣بخش اول بیانات سرکار خانم دکتر پوران میرازیی 🔺نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بخش دوم- دکتر میرزایی ۱۴۰۱۰۴۱۴- علیٌّ والحاکمون_۱_۱.m4a
35.26M
2⃣بخش دوم بیانات سرکار خانم دکتر پوران میرازیی 🔺نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بخش اول- دکتر محقق ۱۴۰۱۰۴۱۴- علیٌّ والحاکمون.m4a
24.47M
1⃣بخش اول بیانات حجةالاسلام آقای دکتر محمّد محقق 🔺نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بخش دوم- دکتر محقق ۱۴۰۱۰۴۱۴- علیٌّ والحاکمون.m4a
30.22M
2⃣بخش دوم بیانات حجةالاسلام آقای دکتر محمّد محقق 🔺نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
👇توجه توجه👇 بنابر درخواست عزیزان ان شاء الله به زودی توضیحات کامل در مورد گزارش نویسی(تقریر) نشستِ امروز قرار داده میشود.
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم ضمن عرض سلام و تبریك اعیاد سعید قُربان و غدیر خدمت دانش‌پژوهان، دانشجویان و گرامی؛ پیامبر اکرم صلوات‌اللّٰه‌علیه‌وآله: قَیِّدُوا العِلمَ بِالکتابةِ؛ با نوشتن، علم را در بند بکشید. (تحف‌العقول، ص۳۶) همانطور که قبلاً وعده داده بودیم، توضیحاتی در مورد گزارش‌نویسی(تقریر) خدمت شما عرضه می‌داریم.👇 1⃣اصل مهم در تقریرنویسی، شیوایی و قابل فهم بودن متن است و البته این مهم نباید به بهای حذف مطالب علمی درس – ولو اندک و جزیی – به دست آید. از آنجایی که سلیقه‌های مختلفی در تقریرنویسی وجود دارد بهتر است سلایق مختلف به شاکله‌ی اصلی و محتوای گزارش آسیبی نرساند. 2⃣یکی از بهترین و علمی‌ترین روش‌های تقریر نویسی، پیاده کردن مشروح درس بعد از کلاس است. در این روش، درس استاد را گوش کرده و بعد از درس شروع به نوشتن آنچه فهمیدیم می‌کنیم. از جمله محاسن این روش، توجه کامل به درس می‌شود و از اینکه صرفاً، وقت، توجه و انرژی صرف نگارش بشود جلوگیری میکند، امّا برای استفاده از این روش باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که چون بعد از استماع صوت، تازه می‌خواهیم نگارش را انجام بدهیم، ممکن است اندکی از بحثِ استاد فراموش شده و از قلم بیفتد، لذا در این روش باید نگارش را همان روز استماع صوت انجام بدهیم، چراکه با اندکی تأخیر ممکن است مطالب در ذهن نمانده باشد. 3⃣توجّه و نوشتن سرفصل و عناوین محوری در تقریر نماینگر دقت کافی به مباحث طرح شده است و می‌تواند نمای کلّی مباحث را به خوبی نشان بدهد. اگر شاگرد بتواند مطالب کلیدی را از کلام استاد استخراج کند و عنوان‌گذاری متناسب داشته‌باشد، یک تمرین ذهنی برای ایجاد تمرکز در کلاس است و عملاً به نکته‌سنج بودن فرد کمک می‌نماید. البته باید دقت داشت که باز هم ممکن است شرح مطالب فراموش شود و نتوان بعد از درس آنها را تکمیل کرد، لذا مراجعه دوباره به صوت‌ها و تکمیل و تشریح هر عنوان می‌تواند یک تقریر غنی و عمیقی را بوجود بیاورد. 4⃣تقریرنویس، کتاب‌هایی را که استاد در بیان مطالب از آنها استفاده کرده یا به آنها اشاره کرده‌است، مطالعه کند، و در صورت نیاز برای تکمیل مباحث به آنها مراجعه داشته باشد. 5⃣مطالب استاد را استنادسازی کند. گاهی ممکن است استاد در محفل درس، اقوال علماء، آیات یا روایتی را بدون ذکر منابع، مطرح کند. بر تقریرنویس لازم است برای بهتر شدن کار، این گفته‌ها را استنادسازی کند. 6⃣گزارشگر باید دقت کند که عبارت‌پردازی‌ها به‌اندازه‌ای باشد که برای فهم مطلب توسط فردِ غائب در کلاس نیز کافی باشد. 7⃣ تقریر باید به گونه‌ای باشد که دسته‌بندی مطالبِ نشست و نگاهِ جامع به سِیر محتوایی آن، از آغاز تا انتهاء مُیّسر باشد. 8⃣ نکته‌ی پایانی : هدف از تقریرنویسی چه در این نشست و چه در نشست‌های آینده، صرفِ انباشت مجموعه معلوماتی نیست! بلکه کسب مهارتِ استنباط، توجّه به ابعاد مختلف یک مطلب، نوعی کارورزیِ علمی، توانایی تبدیل افکار به نوشتار و آشنایی با زوایای عبارت‌پردازی در متون و منابع، تثبیت مطلب در ذهن و... است. 🔻حُنفاء- درگاهی برای آگاهی @honafa_tv