بخش اوّل-دکتر میرزایی-۱۴۰۱۰۴۱۴- علیٌّ والحاکمون_۱.m4a
32.83M
1⃣بخش اول
بیانات سرکار خانم دکتر پوران میرازیی
🔺نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بخش دوم- دکتر میرزایی ۱۴۰۱۰۴۱۴- علیٌّ والحاکمون_۱_۱.m4a
35.26M
2⃣بخش دوم
بیانات سرکار خانم دکتر پوران میرازیی
🔺نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بخش اول- دکتر محقق ۱۴۰۱۰۴۱۴- علیٌّ والحاکمون.m4a
24.47M
1⃣بخش اول
بیانات حجةالاسلام آقای دکتر محمّد محقق
🔺نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بخش دوم- دکتر محقق ۱۴۰۱۰۴۱۴- علیٌّ والحاکمون.m4a
30.22M
2⃣بخش دوم
بیانات حجةالاسلام آقای دکتر محمّد محقق
🔺نشست علمیِ بررسی و تحلیل کتاب «علیٌّ و الحاکمون» ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
👇توجه توجه👇
بنابر درخواست عزیزان
ان شاء الله به زودی توضیحات کامل در مورد گزارش نویسی(تقریر) نشستِ امروز قرار داده میشود.
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم
#تقریر_نویسی
#گزارش_خوب #توضیحات_تکمیلی
ضمن عرض سلام و تبریك اعیاد سعید قُربان و غدیر خدمت دانشپژوهان، دانشجویان و #غدیر_پژوهان گرامی؛
پیامبر اکرم صلواتاللّٰهعلیهوآله:
قَیِّدُوا العِلمَ بِالکتابةِ؛
با نوشتن، علم را در بند بکشید.
(تحفالعقول، ص۳۶)
همانطور که قبلاً وعده داده بودیم، توضیحاتی در مورد گزارشنویسی(تقریر) خدمت شما عرضه میداریم.👇
1⃣اصل مهم در تقریرنویسی، شیوایی و قابل فهم بودن متن است و البته این مهم نباید به بهای حذف مطالب علمی درس – ولو اندک و جزیی – به دست آید. از آنجایی که سلیقههای مختلفی در تقریرنویسی وجود دارد بهتر است سلایق مختلف به شاکلهی اصلی و محتوای گزارش آسیبی نرساند.
2⃣یکی از بهترین و علمیترین روشهای تقریر نویسی، پیاده کردن مشروح درس بعد از کلاس است. در این روش، درس استاد را گوش کرده و بعد از درس شروع به نوشتن آنچه فهمیدیم میکنیم. از جمله محاسن این روش، توجه کامل به درس میشود و از اینکه صرفاً، وقت، توجه و انرژی صرف نگارش بشود جلوگیری میکند، امّا برای استفاده از این روش باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که چون بعد از استماع صوت، تازه میخواهیم نگارش را انجام بدهیم، ممکن است اندکی از بحثِ استاد فراموش شده و از قلم بیفتد، لذا در این روش باید نگارش را همان روز استماع صوت انجام بدهیم، چراکه با اندکی تأخیر ممکن است مطالب در ذهن نمانده باشد.
3⃣توجّه و نوشتن سرفصل و عناوین محوری در تقریر نماینگر دقت کافی به مباحث طرح شده است و میتواند نمای کلّی مباحث را به خوبی نشان بدهد. اگر شاگرد بتواند مطالب کلیدی را از کلام استاد استخراج کند و عنوانگذاری متناسب داشتهباشد، یک تمرین ذهنی برای ایجاد تمرکز در کلاس است و عملاً به نکتهسنج بودن فرد کمک مینماید. البته باید دقت داشت که باز هم ممکن است شرح مطالب فراموش شود و نتوان بعد از درس آنها را تکمیل کرد، لذا مراجعه دوباره به صوتها و تکمیل و تشریح هر عنوان میتواند یک تقریر غنی و عمیقی را بوجود بیاورد.
4⃣تقریرنویس، کتابهایی را که استاد در بیان مطالب از آنها استفاده کرده یا به آنها اشاره کردهاست، مطالعه کند، و در صورت نیاز برای تکمیل مباحث به آنها مراجعه داشته باشد.
5⃣مطالب استاد را استنادسازی کند. گاهی ممکن است استاد در محفل درس، اقوال علماء، آیات یا روایتی را بدون ذکر منابع، مطرح کند. بر تقریرنویس لازم است برای بهتر شدن کار، این گفتهها را استنادسازی کند.
6⃣گزارشگر باید دقت کند که عبارتپردازیها بهاندازهای باشد که برای فهم مطلب توسط فردِ غائب در کلاس نیز کافی باشد.
7⃣ تقریر باید به گونهای باشد که دستهبندی مطالبِ نشست و نگاهِ جامع به سِیر محتوایی آن، از آغاز تا انتهاء مُیّسر باشد.
8⃣ نکتهی پایانی : هدف از تقریرنویسی چه در این نشست و چه در نشستهای آینده، صرفِ انباشت مجموعه معلوماتی نیست! بلکه کسب مهارتِ استنباط، توجّه به ابعاد مختلف یک مطلب، نوعی کارورزیِ علمی، توانایی تبدیل افکار به نوشتار و آشنایی با زوایای عبارتپردازی در متون و منابع، تثبیت مطلب در ذهن و... است.
🔻حُنفاء- درگاهی برای آگاهی
@honafa_tv
حُنَفاء | درجستجویحقیقت
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم #تقریر_نویسی #گزارش_خوب #توضیحات_تکمیلی ضمن عرض سلام و تبریك اعیاد سعید ق
#اطلاعیه
#گواهی #مهلت_پایانی
❎گواهیهای عزیزانی که هزینه واریز کردهاند، انشاءاللّٰه در هفته آینده خدمتشان به صورت الکترونیکی ارسال میشود.
❎مهلت پایانی ارسال گزارش، ۲۱تیرماه۱۴۰۱ خواهد بود. و پس از بازبینی و بررسی تیم ارزیابی، برندگان اعلام خواهند شد.
❎نتایج قرعهکشیِ حضور در نشست هم در هفته آینده اعلام خواهد شد.
❎بعضی از عزیزان گزارش خود را ارسال کردهاند، با توجه به توضیحات تکمیلی در مورد گزارشنویسی که در پیام قبل👆 به آن اشاره شد، این عزیزان فرصت مُجدد بازبینی و ویرایش را دارند و میتوانند گزارش اصلاح شدهی خودشان را تا ۲۱تیرماه۱۴۰۱ ارسال کنند.
❎گزارشها صرفاً به صورت تایپ شده و در فونت BNazanin سایز ۲۵، پذیرش میشود. لطفاً هنگام ارسال، به دو صورت فایل Word و PDF به آیدی @Honfa_tv ارسال بفرمایید.
🔻حُنفاء- درگاهی برای آگاهی
@honafa_tv
حُنَفاء | درجستجویحقیقت
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم #تقریر_نویسی #گزارش_خوب #توضیحات_تکمیلی ضمن عرض سلام و تبریك اعیاد سعید ق
#اطلاعیه #ارسال_تقریر
#تمدید #فرصت_آخر
#کمک_هزینه_عتبات
باتقدیم سلام و ادب
خدمت اعضاء محترم و گرامی؛
بنابر درخواست مکرّر عزیزان مبنی بر تمدیدِ مهلت ارسال فایل تقریر، فرصت ارسال تقریر تا جمعه ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ تمدید میگردد.
#استقبال_از_غدیر
#غدیری_ام #سقیفهای_نیستم
#بزرگترین_عید_مسلمانان
🎉به مناسبت ایّام پُربرکت غدیریه، از امروز استوریهای مناسبتی، تهیه شده در مرکز تولید محتوای «حُنـفاء» را تقدیم نگاهتان میکنیم. در نشر آن سهیم باشد. 👇
تبلیغ غدیر، از وظایف مهم ماست... .
33.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری_مناسبتی
#استقبال_از_غدیر
#پای_درس_حضرت_آقا
1⃣ مکتبی برای همه!
🔻فقط ۵روز تا عیداللّٰهالأکبر باقی مانده است.
🍀اللهم صَلِّ عَلىٰ أميرِالمؤمنينَ عليِّبنِأبيطالبٍ أَخي نَبِيِّكَ وَ وَليِّهِ وَصَفيِّهِ وَ وَزيرهِ.
💗بارالها! بر امیرمؤمنان علیبنابیطالب، برادرِ پیامبرت و جانشین و برگزیدهاش و دستیار (و همراهش) درود بفرست.
🔸 شما هم مُبلغ غدیر باشید، و درنشر محتواهای غدیری سهیم باشید. ياعلی
🌐حُنفاء- درگاهی برای آگاهی
@Honafa_TV
26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری_مناسبتی
#استقبال_از_غدیر
#پای_درس_حضرت_آقا
2⃣ مکتب غدیر، گره خورده با جانها!
🔻فقط ۴روز تا برترین عیدهای امّت اسلام، باقی مانده است.
🍀اللهم صَلِّ عَلىٰ أميرِالمؤمنينَ عليِّبنِأبيطالبٍ أَخي نَبِيِّكَ وَ وَليِّهِ وَصَفيِّهِ وَ وَزيرهِ.
💗بارالها! بر امیرمؤمنان علیبنابیطالب، برادرِ پیامبرت و جانشین و برگزیدهاش و دستیار (و همراهش) درود بفرست.
🔸 شما هم مُبلغ غدیر باشید، و درنشر محتواهای غدیری سهیم باشید. ياعلی
🌐حُنفاء- درگاهی برای آگاهی
@Honafa_TV